Drama A Korean Odyssey Lakonan Lee Seung Gi Oh Yeon Seo


Drama A Korean Odyssey Lakonan Lee Seung-gi & Oh Yeon-seo |  Drama South Korean yang berkonsepkan kisah fantasi, romantis, cinta dan misteri. Gandingan terajui utama Lee Seung-gi, Cha Seung-won, Oh Yeon-seo, Lee Hong-gi and Jang Gwang sebagai tunggak utama. 
A Korean Odyssey mengisahkan kisah cinta antara Son Oh-gong dan Seon-mi. Namun mereka ditakdirkan untuk tidak bersama kerena terikat dengan perjanjian lampau Sam-jang. Di mana salah seorang antara mereka akan mati. Plot yang ditampilkan amat menarik pada pandangan cik akak. Bagi yang ingin menonton drama A Korean Odyssey ini boleh muatturun https://www.netflix.com atau boleh juga menonton di laman web https://wwv.newasiantv.tv/
Sinopsis Drama A Korean Odyssey  

Pada tahun 2017, Son Oh-gong dan Ma-wang bertentangan satu sama lain ketika mereka mencari cahaya sejati dalam dunia gelap di mana kejahatan berkembang. 

Dari sana lah, Son Oh-gong terikat dengan peranan pelindungnya terhadap Seon-mi, gadis kecil yang dia temui bertahun-tahun yang lalu. 

Setelah membuat kontrak dengan Seon-mi, 25 tahun yang lalu, memberikannya hak untuk meminta pertolongan dari Son Oh-gong. 

Setiap kali dia memanggil nama Son Oh-gong, Son Oh-gong akan datang untuk membantu Soen-mi. 

Ia adalah sebagai pertukaran untuk membiarkannya bebas. Namun Son Oh-gong menarik balik ingatan Seon-mi agar dia bebas dengan perjanjian melindungi Seon-mi.

Setelah Seon-mi dewasa, sekali lagi mereka dipertemukan secara tidak sengaja. Dalam pertemuan itu Seon-mi hanya mengenali Son Oh-gong. Dalam ingatannya, dia hanya pernah mengenali lelaki tersebut namun tak pernah mengingati namanya. 

Sejak itu, bermula kisah demi kisah antara mereka. 

Plot Drama A Korean Odyssey

Seon-mi adalah seorang gadis muda yang dianugerahkan dengan kemampuan untuk melihat hantu dan roh. 

Kelakuannya yang nampak tidak rasional itulah yang membuatkannbeliau mengasingkan diri dari keluarga dan rakan sebaya, dan satu-satu perlindungannya adalah neneknya dan payung kuning kecil dengan mentera perlindungan yang ditulis oleh seorang sami Buddha. 

Suatu hari ketika dia berjalan pulang dari sekolah, hantu mengikutinya, dan ini disaksikan oleh seorang lelaki misteri memakai sut dan topi hitam (Woo Ma-wang). 

Lelaki misteri itu mengusir hantu untuknya, dan memintanya untuk memasuki rumah ajaib serta menyuruh mengambil kipas tertentu. 

Dia juga diberi arahan khusus untuk mengabaikan sesiapa yang dia lihat di sana. 

Namun, orang di dalam rumah itu adalah Son Oh-gong, Raja Monyet, yang dipenjarakan di dalam Syurga kerana kejahatannya. 

Dia menghalangi jalannya dan memaksanya untuk mengenalinya, dan mengatakan kepadanya bahawa lelaki di luar itu juga merupakan bahaya besar baginya. 

Oh-gong membuat perjanjian jika dia membantu memadam lima lilin di atas meja dan membebaskannya, dia berjanji akan melindunginya dari semua bahaya dalam hidupnya setiap kali dia memanggil namanya. 

Tetapi setelah dia bersetuju dan membebaskannya, Oh-gong mencuri ingatan namanya dari kepalanya dan melarikan diri, meninggalkan Seon-mi muda terdampar di mana-mana.


Berapa tahun kemudian, Seon-mi telah menjadi dewasa. Beliau masih bersenjata payung sihir kecilnya dan dia memiliki syarikat harta tanah.

Malahan Seon-mi pakar dalam membeli rumah berhantu, mengusir arwah, dan kemudian menjual untuk meraih keuntungan besar. 

Di persimpangan yang sibuk, Seon-mi dan Oh-gong saling bertemu dan Seon-mi bertanya mengapa dia melakukan apa yang dia lakukan.

Dia memberikan jawapan yang tidak memuaskan dan Seon-mi berlinang air mata bertanya dengan lantang mengapa dia pernah bersusah payah mempercayai dia semasa kecil. 

Sementara itu, Son Oh-gong ingin mengembalikan statusnya sebagai abadi dan telah melakukan pelbagai perbuatan baik untuk mendapatkan mata brownies dengan Heaven. 

Dia belajar dari boneka kerasukan yang telah dilahirkan oleh Sam-jang, dan sesiapa yang memakan daging Sam-jang dapat memperoleh keabadian. 

Dia memutuskan untuk mengetahui siapa sebenarnya Sam-jang dan memakannya. 

Namun, Sam-jang tidak lain adalah Seon-mi, yang bermaksud bahawa Oh-gong tidak dapat memakannya tanpa melanggar janji yang dia buat kepadanya sebagai seorang anak dan dia akan melindunginya.

Sementara Oh-gong berusaha mencari cara untuk meyakinkan Seon-mi mati untuknya, Soo Bo-ri pergi ke Woo Ma-wang dan meminta pertolongan kepadanya untuk melindungi Sam-jang. 

Ma-wang membawa Seon-mi ke sebuah kedai antik dengan barang-barang ajaib. Di sana seorang wanita tua (Bodhisattva Guanyin) menjualnya Geumganggo, gelang ajaib yang akan memastikan ketaatan siapa sahaja yang memakainya melalui kekuatan cinta. 

Geumganggo yang asli dipakai di kepala, tetapi versi ini dipakai di pergelangan tangan. 

Seon-mi memberikannya kepada Oh-gong sebagai hadiah pada Malam Krismas, dan mempunyai mimpi kenabian tentang berdiri di ladang, memakai hanbok, dan memberinya ciuman. 

Impian ini menjadi kenyataan apabila Seon-mi diseret ke dalam lukisan berhantu oleh semangat jahat yang menculik wanita dan cuba menikahi mereka semua. 

Oh-gong meminta bantuan Pal-gye, syaitan babi dan artis pop di bawah syarikat hiburan Ma-wang, untuk masuk ke dalam lukisan. 

Pal-gye membantunya, akan tetapi dia dan Ma-wang membakar lukisan itu, memerangkap Seon-mi dan Oh-gong di dalamnya. 

Seon-mi memutuskan untuk mengikuti mimpinya dan mencium Oh-gong, sehingga mengaktifkan Geumganggo, walaupun dia tidak menyedari keberkesanan Geumganggo tersebut. 

Oh-gong mengembalikan ingatan Seon-mi tentang namanya dan memaksanya keluar dari dunia lukisan, kerana dia tidak dapat meninggalkan dunia lukisan kecuali dia memanggilnya dari luar. 

Seon-mi mengelar tangannya sendiri dan menarik timbunan setan kepadanya sebelum memanggil nama Oh-gong. 

Oh-gong keluar dari dunia lukisan dan menyelamatkannya dari iblis.

Sejak itu, plot utamanya tertumpu pada hubungan Seon-mi dan Oh-gong walaupun dalam keadaan sukar.

Oh-gong mengaku sangat cinta dengan Seon-mi, tetapi hanya kerana Geumganggo. 

Dia selalu mengingatkannya bahawa jika dia melepaskannya, cintanya akan hilang, dan dia mungkin kembali ingin memakannya untuk keabadian. 

Seon-mi, yang telah menjadi penyendiri sepanjang hidupnya, tidak dapat tidak disentuh oleh tindakan bijaksana Oh-gong, malah berjuang untuk melindungi hatinya dari sebarang perasaan romantis kerana takdir Samjang yang tragis selalu menjadi pengorbanan bagi umat manusia bertambah jahat. 

Setiap episod melibatkan Seon-mi dan Oh-gong berperang melawan iblis, sambil menangani konflik dalaman mereka sendiri. 

Perasaan Seon-mi terhadap Oh-gong juga selalu diuji. 

Mimpi ngeri yang terus menerus muncul di kepala mereka adalah mimpi kenabian yang dialami Seon-mi mengenai dunia yang berakhir, dan mengetahui bahawa dia harus melakukan segala yang dia mampu untuk mencegahnya. 

Oh-gong kemudian juga mengetahui bahawa peranannya sebagai pelindung Sam-jang bermaksud dia akan membunuhnya, atau Seon-mi akan membunuhnya.

Ini menjadikan mereka terpisah walaupun mereka saling jatuh cinta. Peperangan merebut kuasa abadi tercetus. Seon-mi ditikam dan meninggal dunia. Oh-gong berjaya menghapuskan kuasa jahat, namun beliau hidup dengan memori cinta terhadap Seon-mi. 

Kehidupan Oh-gong semakin hari semakin sukar dan sengsara kerana cintanya terhadap Seon-mi. 

Lantas roh Seon-mi dihidupkan semula untuk membantu Oh-gong. Roh tersebut hanya bertahan selama sehari. 

Pelbagai cara yang dilakukan oleh Seon-mi untuk membebaskan Geumganggo daripada Oh-gong. Namun tidak berhasil. 

Tempoh sehari hampir tamat, namun Geumganggo masih kekal di pergelangan tangan Oh-gong. 

Sebenarnya Geumganggo boleh ditanggalkan oleh Oh-gong sendiri, namun kerana takutkan cintanya pada Seon-mi akan menghilang, terus memaksa beliau memilih untuk memakai Geumganggo. 

Di akhir plot drama A Korean Odyssey, akhirnya Oh-gong nekad untuk menanggalkan. Geumganggo tersebut demi Seon-mi. Perpisahan atas atas cinta menyebabkan Oh-gong memberikan Seon-mi sebelah mata ajaibnya agar suatu masa nanti, beliau akan mencari dan dengan memberikan mata ajaib itu adalah cara mudah untuk mengenali Seon-mi.

Kisah A Korean Odyssey berakhir di saat Oh-gong kembali mencari Seon-mi. 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://sweetyzhanieyz83.blogspot.com/2020/05/drama-korean-odyssey-lakonan-lee-seung.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Drama The King Eternal Monarch Lakonan Lee Min Ho Kim Go Eun

Drama The King Eternal Monarch Lakonan Lee Min Ho Kim Go Eun

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 1053 hits
Drama The King Eternal Monarch Lakonan Lee Min Ho Kim Go Eun Drama bersiri korea terbaru yang mula ditayangkan di SBS TV dan tayang Netflix mulai 17 April 2020 Gandingan Lee Min Ho dan Kim Go Eun The King Eternal MonarchJumlah Episod 16 Epi...
Hampiri Rating 30 Drama Hujung Minggu Once Again Lakonan Lee Minjung Jadi Kegilaan Ramai Penonton

Hampiri Rating 30 Drama Hujung Minggu Once Again Lakonan Lee Minjung Jadi Kegilaan Ramai Penonton

papar berkaitan - pada 29/4/2020 - jumlah : 608 hits
Siapa yang biasa tonton drama Korea hujung minggu pasti tahu bahawa panjang episodnya boleh mencecah sehingga ke angka 100 Pun begitu rating untuk drama sebegini sangatlah tinggi kerana ianya ditonton oleh golongan umur pertengahan dan mere...
Drama Cari Aku Di Syurga Lakonan Aeril Zafrel Janna Nick Ulangsiar

Drama Cari Aku Di Syurga Lakonan Aeril Zafrel Janna Nick Ulangsiar

papar berkaitan - pada 28/4/2020 - jumlah : 2443 hits
Drama Cari Aku Di Syurga Lakonan Aeril Zafrel Janna Nick Ulangsiar Slot Samarinda berjudul Cari Aku Di Syurga pernah ditayangkan mulai 6 Mei 2019 Gandingan terajui utama Aeril Zafrel Janna Nick Mimi Lana Duerra Mitilda Drama Cari Aku Di Syu...
Mutu Lakonan Sama Sahaja Lee Minho Digelar Hanyalah Bintang Gelombang Korea Bukan Pelakon Berbakat

Mutu Lakonan Sama Sahaja Lee Minho Digelar Hanyalah Bintang Gelombang Korea Bukan Pelakon Berbakat

papar berkaitan - pada 29/4/2020 - jumlah : 381 hits
Walaupun ramai peminat yang menantikan Lee Min ho kembali ke arena drama selepas beberapa tahun berehat tetapi nampaknya seperti lakonannya dalam drama bajet besar The King Eternal Monarch menerima respons negatif penonton Lee Min ho yang m...
Drama Cinta Itu Fairy Tale Lakonan Eyka Farhana Afifah Nasir

Drama Cinta Itu Fairy Tale Lakonan Eyka Farhana Afifah Nasir

papar berkaitan - pada 15/5/2020 - jumlah : 963 hits
Drama terbaharu Iflix Cinta Itu Fairy Tale arahan Tam Suhaimi menyatukan pelakon tempatan dan antarabangsa seperti Eyka Farhana Afifah Nasir Harris Baba dan Ikhsan Saleh dalam sebuah kisah cinta millennial Drama komedi romantik Cinta Itu Fa...
Drama Bukan Gadis Biasa Lakonan Remy Ishak Dan Ayda Jebat

Drama Bukan Gadis Biasa Lakonan Remy Ishak Dan Ayda Jebat

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 949 hits
Drama Bukan Gadis Biasa adalah drama terbaru di slot Akasia yang disiarkan bagi menggantikan drama Ironi Kasih yang telah tamat episodnya Kiranya ni bulan Ramadan gitu sebab disiarkan dalam bulan Ramadan Drama ini adalah adaptasi daripada N...
Telemovie Wakaf Dosa Lakonan Datuk Rosyam Nor I Zzue Islam

Telemovie Wakaf Dosa Lakonan Datuk Rosyam Nor I Zzue Islam

papar berkaitan - pada 4/5/2020 - jumlah : 831 hits
Telemovie Wakaf Dosa Lakonan Datuk Rosyam Nor I zzue Islam Telemovie ini pernah ditayangkan di tv3 Lakonan Datuk Rosyam Nor dan Izzue Islam sebagai tunggak utama Telemovie Wakaf Dosa ini mengisahkan bahana fitnah alam maya sehinggakan melib...
Hiburan Solekan Kedut Tidak Sempurna Netizen Persoal Lakonan Sheila Rusly

Hiburan Solekan Kedut Tidak Sempurna Netizen Persoal Lakonan Sheila Rusly

papar berkaitan - pada 5/5/2020 - jumlah : 694 hits
Memegang watak sebagai Opah Aminah menerusi drama bersiri Bukan Gadis Biasa Sheila Rusly sekali lagi mendapat perhatian netizen Ibu kepada dua anak yang mula bergiat aktif di persada seni sejak 1986 ketika berusia 16 tahun ini masih berani ...
Telefilem Jihad Ramadan Lakonan Nabila Huda Pekin Ibrahim Fauzi Nawawi

Telefilem Jihad Ramadan Lakonan Nabila Huda Pekin Ibrahim Fauzi Nawawi

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 688 hits
Telefilem Jihad Ramadan Lakonan Nabila Huda Pekin Ibrahim Fauzi Nawawi Telefilem ini akan bersiaran pada 02 Mei 2020 Gandingan Nabila Huda Pekin Ibrahim dan Fauzi Nawawi sebagai tunggak utama Telefilem Jihad Ramadan ini mengisahkan sepasang...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Sayur Tauge Masak Lemak Putih Untuk Lunch

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Makanan Perlis Paling Popular

Tafsir Mimpi Gajah

Panduan Produk Kesihatan

Grab Nanyang Siang Pau 27 04 2024