Mutu Lakonan Sama Sahaja Lee Minho Digelar Hanyalah Bintang Gelombang Korea Bukan Pelakon Berbakat


Walaupun ramai peminat yang menantikan Lee Min-ho kembali ke arena drama selepas beberapa tahun berehat tetapi nampaknya seperti lakonannya dalam drama bajet besar “The King: Eternal Monarch” menerima respons negatif penonton.
Lee Min-ho yang membawa watak Lee Gon iaitu raja generasi ketiga dalam Kerajaan Corea dilengkapi dengan personaliti yang elegan dan terjaga adabnya, seperti bagaimana seorang raja patut berkelakuan. Tetapi sebenarnya watak yang didukung itu adalah sensitif, tiada cela langsung dan adalah obsesif.
Bagi menghidupkan watak tersebut, pelakon tampan itu nampaknya memberikan perhatian yang penuh kepada keterampilan dirinya seperti mengawal berat badan dan menjaga wajahnya. Namun, adakah dia terlampau memberi fokus kepada perkara sampingan tersebut sehingga melupakan tanggungjawab sebenar sebagai pelakon iaitu untuk mempersembahkan mutu lakonan yang baik dan meyakinkan.

Semua penonton menunding jari kepada Lee Min-ho dan meluahkan rasa kesal dengan paras lakonannya yang kekal mendatar sepanjang 10 tahun ini. Daripada lakonan babak yang sensitif kepada adegan ‘mukbang’ yang mudah secara lahiriahnya, tetapi agak sukar untuk mengeluarkan pujian ‘Bagus!’ kepada pelakon lelaki itu. Ramai yang mempersoalkan sama ada mereka sepatutnya tidak meletakkan jangkaan yang tinggi sejak daripada mula lagi?
Sepertinya Kim Tan memasuki keluarga diraja selepas tamat sekolah tinggi Mesti semua ingat drama “The Heirs” yang ditayangkan pada tahun 2013 kan? Dalam drama itu, walaupun berlatar belakangkan sekolah tinggi tetapi ia dipenuhi dengan watak yang lahir daripada keluarga kaya termasuklah Lee Min-ho yang merupakan pewaris kepada syarikat gergasi Jeguk. Mungkin dialog dan cara pembawaan ketika naskhah itu nampak sesuai dan tidak kekok tetapi bukan kali ini.
Kunci kepada lakonan seorang pelakon ialah menerusi intonasi yang dilontarkannya. Lihat sahajalah perbezaan di antara pelakon hebat Park Shin-yang, Hyun Bin dan Song Joong-ki yang membawa watak suka mengusik wanitanya tetapi masih lagi mempunya ciri-ciri yang berbeza. Lain pula dengan Lee Min-ho yang asyik meniru karakter dirinya berulang kali.

Sepatutnya Kim Tan hanya ‘hidup’ dalam “The Heirs” tetapi watak tersebut masih lagi dapat dilihat sehingga drama terbaru ini. Kalau dilihat semula, watak tersebut juga sebenarnya tiada beza dengan Gu Jun-pyo yang dilakonkan oleh pelakon lelaki ini dalam drama popular “Boys Over Flower”. Jadi, mungkinkah dia tidak mengkaji secara mendalam watak yang dibawa dalam setiap naskhah dan hanya menganggap karakter tersebut adalah mudah dan berakhir dengan hasil yang sama pada setiap kali.
Selain itu, salah satu faktor penting dalam kejayaan drama Kim Eun-sook ialah keserasian antara pelakon. Seperti tenungan mata di antara Ha Ji-won dan Hyun Bin (Secret Garden) dan Lee Byung-hun dan Kim Tae-ri (Mister Sunshine) tetapi sinaran yang sama tidak dapat dilihat di antara Lee Min-ho dan Kim Go-eun dan hanya kelihatan seperti babak dalam drama “Goblin” sahaja.
Walaupun keserasian berbentuk fizikal adalah sangat penting namun pelakon lelaki itu sentiasa menonjolkan lakonan yang mengecewakan pada setiap babak yang berkenaan. Sebutan ayat yang menggumam dan lontaran skrip yang sukar diproses menyukarkan penonton untuk menjiwainya. Terutama sekali apabila lelaki itu berbalas kata dengan Kim Go-eun dalam beberapa episod ini lantas mencerminkan ketidakserasian antara mereka.
Lakonan ‘mukbang’ yang membuatkan orang nak diet Dalam episod ketiga “The King: Eternal Monarch” baru-baru ini, penonton disajikan dengan babak Lee Min-ho menjamah ayam goreng jenama terkenal. Walaubagaimanapun, lelaki itu sekali lagi dikritik penonton kerana menonjolkan lakonan yang tidak menyelerakan langsung semasa adegan tersebut.

Bahkan, wartawan juga mempersoalkan level lakonan lelaki itu dengan pelakon lain yang sebaya dengannya seperti Kim Soo-hyun dan Joo Won yang tidak pernah gagal menyelami watak yang diberikan secara 100%.
Sepertinya peminat yang asyik berteriak nama Lee Min-ho adalah kerana statusnya sebagai bintang Hallyu dan bukannya sebagai pelakon berbakat. Bahkan ini bukanlah kali pertama pelakon itu dipalit dengan kontroversi seperti ini. Meskipun beberapa kali menerima kritikan untuk mengubah cara lakonannya tetapi dia tetap kekal sama tanpa sebarang kemajuan.
Pelakon yang baik adalah pelakon yang mampu meyakinkan penonton menerusi watak yang dibawanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kimchidaily.my/mutu-lakonan-sama-setiap-kali-lee-minho-hanyalah-bintang-gelombang-korea-bukan-pelakon-berbakat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Macam Goblin 2 Penonton Kritik Lakonan Lee Minho Serta Kim Goeun Plot Longgar The King Eternal Monarch

Macam Goblin 2 Penonton Kritik Lakonan Lee Minho Serta Kim Goeun Plot Longgar The King Eternal Monarch

papar berkaitan - pada 22/4/2020 - jumlah : 431 hits
Walaupun dua episod baru ditayangkan drama The King Eternal Monarch telah berjaya mencipta fenomena dalam kalangan peminat drama Mungkin kerana ini adalah drama pertama yang diterajui oleh pelakon Lee Min ho selepas tamat latihan khidmat ke...
Tanpa Kain Baju Jackel Raya Sama Sahaja Bodoh Sop Pun Tak Tau

Tanpa Kain Baju Jackel Raya Sama Sahaja Bodoh Sop Pun Tak Tau

papar berkaitan - pada 4/5/2020 - jumlah : 389 hits
YUSOFF ISMAILBetul ke bukan share holder Kerja biasa jer Macam tak percaya jer statement maaf dia ni Buat perangai macam lobai Cakap ikut dan jer pastu bila dah viral orang mengamuk senang jer minta maaf Terlajak kata orang ingat sampai kem...
Drama Korea Encounter Lakonan Park Bo Gum Song Hye Kyo

Drama Korea Encounter Lakonan Park Bo Gum Song Hye Kyo

papar berkaitan - pada 23/4/2020 - jumlah : 839 hits
Drama Korea Encounter Lakonan Park Bo gum Song Hye kyo Drama Encounter ini mulai ditayangkan pada Januari 2019 Jumlah episod penuh 16 Episod Gandingan pelakon kacak Park Go gum dan Song Hya kye Drama Encounter ini adalah drama paling cik ak...
Hampiri Rating 30 Drama Hujung Minggu Once Again Lakonan Lee Minjung Jadi Kegilaan Ramai Penonton

Hampiri Rating 30 Drama Hujung Minggu Once Again Lakonan Lee Minjung Jadi Kegilaan Ramai Penonton

papar berkaitan - pada 29/4/2020 - jumlah : 608 hits
Siapa yang biasa tonton drama Korea hujung minggu pasti tahu bahawa panjang episodnya boleh mencecah sehingga ke angka 100 Pun begitu rating untuk drama sebegini sangatlah tinggi kerana ianya ditonton oleh golongan umur pertengahan dan mere...
5 Hal Yang Harus Dilakukan Cowok Sebelum Pdkt Sama Cewek Yang Suka Korea Koreaan Cukup Valid Nih

5 Hal Yang Harus Dilakukan Cowok Sebelum Pdkt Sama Cewek Yang Suka Korea Koreaan Cukup Valid Nih

papar berkaitan - pada 5/5/2020 - jumlah : 313 hits
Deketin cewek itu memang nggak mudah apalagi kalau cewek cewek yang terobsesi sama Korea Siap siap aja nih
Covid 19 Gelombang Kedua Pendekatan Malaysia Tidak Sama Dengan Hokkaido

Covid 19 Gelombang Kedua Pendekatan Malaysia Tidak Sama Dengan Hokkaido

papar berkaitan - pada 3/5/2020 - jumlah : 275 hits
PUTRAJAYA Pendekatan yang digunakan oleh kerajaan dalam mendepani jangkitan COVID 19 berbeza dengan pelaksanaan di Hokkaido Jepun demikian tegas Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob Menteri Kanan itu berkata walaupun kerajaan bakal melaksanakan P...
Drama The King Eternal Monarch Lakonan Lee Min Ho Kim Go Eun

Drama The King Eternal Monarch Lakonan Lee Min Ho Kim Go Eun

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 1055 hits
Drama The King Eternal Monarch Lakonan Lee Min Ho Kim Go Eun Drama bersiri korea terbaru yang mula ditayangkan di SBS TV dan tayang Netflix mulai 17 April 2020 Gandingan Lee Min Ho dan Kim Go Eun The King Eternal MonarchJumlah Episod 16 Epi...
Hubungan Bintang Thurayya Dengan Wabak Penyakit Berdasarkan Nas Al Quran Dan Al Hadis

Hubungan Bintang Thurayya Dengan Wabak Penyakit Berdasarkan Nas Al Quran Dan Al Hadis

papar berkaitan - pada 20/4/2020 - jumlah : 607 hits
Berhubung dengan respons beberapa pihak yang secara tidak langsung telah menyentuh ulasan guru saya Al Fadhil Tuan Guru Haji Hanafiah Bin Abdul Razak berkaitan video seorang Ulama Indonesia yang menerangkan tentang Bintang Thurayya serta hu...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024

The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta