Dr Nur Amalina Che Bakri Beauty With Brain


Thank you Dr.Amalina. Beauty with brain and have a beautiful heart Dr Nur Amalina popular di media sosial

Pelatih pakar bedah warganegara Malaysia Dr Nur Amalina Che Bakri kini popular di media sosial kerana budi baik beliau kepada bayi Ainul Mardhiah Ahmad Safiuddin. Pembedahan yang berjaya membuang tumor 200 gram di mulut bayi berusia sembilan bulan itu yang dijalankan di sebuah hospital kanak-kanak di London hasil inisiatif beliau, menjadi viral semalam.

Beliau menduduki tempat kelapan antara tweet paling tinggi di Twitter, menerima kira-kira 44,500 tweet setakat jam 1 tengah hari.

Pengguna Twitter mengucapkan tahniah dan terima kasih kepada beliau atas kejayaan pembedahan itu dan bantuan yang dihulurkannya bagi membolehkan Ainul Mardhiah dibawa ke London bersama kedua-dua ibu bapanya untuk menjalani pembedahan itu.


Selebriti terkenal Noor Neelofa Mohd Noor menerusi akaun Twitternya, @Neelofa menyatakan kesyukuran atas kejayaan pembedahan itu dan mendoakan agar Ainul Mardhiah cepat sembuh.

“Alhamdulillah, berita baik! Semoga cepat sembuh Ainul dan terima kasih kepada pasukan yang hebat dan Dr Amalina atas usaha ini!”

Koresponden TV3 Malaysia di United Kingdom, Haliza Hashim (@HalizaTV3London) menyatakan terima kasih kepada Dr Nur Amalina atas usaha beliau membawa keluarga itu ke London.

“Sejak beberapa tahun ini saya telah menulis banyak cerita mengenai @DrAmalinaBakri. Betapa besarnya cabaran untuk membawa bayi #ainulmardhiah ke London. Saya amat berbangga dengan anda, doktor!” katanya menerusi tweet.

Seorang pengguna Twitter, @Haziq_Escobar juga menyentuh mengenai pembedahan itu dan mengucapkan tahniah kepada Dr Nur Amalina atas usaha luar biasa beliau itu.

“Terima kasih kepada Dr Amalina Bakri, bayi Ainul berjaya melalui pembedahan untuk membuang tumor itu. Tidak lama lagi mereka akan tahu sama ada kanser itu sudah tidak aktif lagi atau sebaliknya. Kejayaan hebat buat para doktor dan orang ramai yang telah menghulurkan sumbangan. Mereka benar-benar berhati mulia dan anugerah Tuhan,” kata beliau.

Seorang lagi pengguna Twitter,@princessfazriyn berkata: “Dr Amalina kini menjadi trend. Wahai rakyat Malaysia, marilah kita meluangkan masa sejenak untuk menghargai pengorbanan beliau daripada tiada apa-apa kepada sesuatu yang amat bermakna buat keluarga Ainul (dan juga kita, rakyat Malaysia). Dr Amalina layak digelar seorang ‘superwoman’.”

Sementara itu, netizen memenuhkan akaun Instagram Dr Nur Amalina dengan ucapan tahniah dan komen-komen baik atas kejayaan pembedahan itu.

Pelakon Catriona Norhayati Ross Bahrin Ross menerusi akaun Instagram beliau catrionabrianross) mencatat: “Alhamdulillah…tahniah Dr Amalina & pasukan.”

Pakar Dermatologi Dr Shaaira Nasir memuji Dr Nur Amalina atas kejayaannya menyelamatkan bayi itu.

“Usaha yang menakjubkan. Saya tidak sabar-sabar hendak melihat kemajuan dan perkembangan beliau mulai dari sekarang. Alhamdulillah,” katanya di status Instagram Dr Nur Amalina.

Semalam, bapa Ainul Mardhiah memberitahu menerusi akaun Facebooknya yang Ainul telah sedar dan dirawat di unit rawatan rapi untuk memastikan keadaannya stabil sebelum dipindahkan ke wad biasa kemudian.

Hari ini, beliau menghantar video Ainul Mardhiah yang cuba bertindak balas kepada ibunya yang bertutur sesuatu kepadanya.

Berita mengenai keadaan kanak-kanak itu tular di media sosial sebelum Dr Nur Amalina menghulurkan bantuan.

Malaysia Airlines menyumbangkan tiket penerbangan untuk bayi itu dan kedua-dua ibu bapanya. – BERNAMA



Selain Dr Amalina, ainul juga ada aunty2 barunya di sini yang juga banyak membantu kami sekeluarga. Mereka semua adalah Doktor doktor yang hebat!



Special thanks to Dr Jaseem ( Avisena ) and Dr Guna ( SJMC ) yang merupakan Doktor dari Malaysia yang menguruskan transfer ainul dari Malaysia ke London. Tugas mereka sangat berat kerana perlu memastikan ainul selamat ketika dalam perjalanan ( penerbangan 13 jam ). Alhamdulillah, Doktor berdua ini dapat hantar ainul di depan pintu hospital dengan selamat dan berjaya



Dan, Dr Razin ( Medical Director MAS ) yang bantu untuk membenarkan ainul lepas untuk menaiki flight. Dr Razin and team Mas banyak juga ambil tempat dalam menjayakan Ainul ke London. Special thanks dekat Pilot yang bawa ainul termasuk crew cabin yang banyak bantu kami di atas flight!



Setibanya kami di london, kami sekeluarga telah dijemput oleh Dr Fahja ( Anaes, UK ), Dr Najmiah ( anaes, UK ), Prof Dr Faridah ( Lect, UK ) dan Encik Jeffri wakil dari Kedutaan Malaysia termasuk wakil dari MAS London. Sepupu saya dari malaysia juga turut menemani kami dari malaysia, Dr Ruhaiza dari Hospital Melaka.



Mereka ini adalah kakak kakak kami di sini. Mereka bantu uruskan dari segi penginapan, makanan, dan sentiasa menyokong dan memberikan kata kata semangat buat kami suami isteri. Mereka lah kiriman Tuhan kepada kami, sentiasa memudahkan urusan kami. Mereka hanya minta kami fikir dan fokuskan kepada ainul sahaja, the rest mereka uruskan. Baik sungguh hati!



Walaupun mereka semua sibuk dengan kerja dan keluarga masing masing, tapi sentiasa curi masa untuk bersama kami dan ainul di hospital.



Kami sangat-sangat gembira dengan Allah bila DIA telah kirimkan kepada kami pelbagai jenis manusia yang baik hati supaya dapat memudahkan segala urusan kami di sini.



Terima kasih yang tak terhingga Kak Fahja, Kak Mie, Kak Faridah, Aunty Haliza, Aunty Zahrah, Kak Sir, Aunty Sabariah, Wakil Kedutaan Malaysia; Encik Jeffri dan Dr Shafie.
Kami sangat terhutang budi dengan kalian semua!



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://beritaup2date.blogspot.com/2019/06/dr-nur-amalina-che-bakri-beauty-with.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Biodata Dr Nur Amalina Che Bakri

Biodata Dr Nur Amalina Che Bakri

papar berkaitan - pada 14/6/2019 - jumlah : 1042 hits
Masih ingatkah anda tentang kisah yang menggemparkan negara suatu ketika dahulu nbsp Pada tahun 2004 Malaysia dikejutkan apabila seorang nbsp pelajar SPM berjaya mendapat 17A1 nbsp di dalam SPMnya Pencapaian itu dianggap luar biasa apabila ...
Dr Amalina Che Bakri Antara 10 Pakar Pelatih Surgikal Terbaik Di Uk

Dr Amalina Che Bakri Antara 10 Pakar Pelatih Surgikal Terbaik Di Uk

papar berkaitan - pada 19/6/2019 - jumlah : 388 hits
Kebijaksanaan Dr Amalina Che Bakri bukan sesuatu yang perlu dihebahkan lebih lebih lagi setelah kejayaannya mencipta sejarah sebagai pelajar pintar yang mencapai keputusan 17A1 dalam Sijil Pelajaran Malaysia pada 2004 Dr Amalina Bertitik to...
Timbul Dakwaan Doktor Malaysia Tdk Membantu Utk Meny3mbuhkan Ainul Ini Reaksi Padu Dr Amalina Bakri

Timbul Dakwaan Doktor Malaysia Tdk Membantu Utk Meny3mbuhkan Ainul Ini Reaksi Padu Dr Amalina Bakri

papar berkaitan - pada 20/6/2019 - jumlah : 497 hits
Nama pelatih pakar bedah Malaysia yang berada di London Dr Amalina Bakri meniti di bibir rakyat Malaysia apabila usahanya untuk menyelamatkan ny awa Ainul Mardhiah Ahmad Safiuddin bayi sembilan bulan yang menghidap tvumor pada bahagian mulu...
Dr M Just Like Australia With Sirul Malaysia Can Refuse Sending Zakir Naik Home

Dr M Just Like Australia With Sirul Malaysia Can Refuse Sending Zakir Naik Home

papar berkaitan - pada 12/6/2019 - jumlah : 282 hits
Tun Dr Mahathir Mohamad claimed today that Malaysia has the right to not extradite fugitive Indian national Dr Zakir Naik since the latter alleges he will not be accorded justice back home The prime minister reportedly compared the situatio...
Hannah Yeoh Goes Head To Head With Khalid Over Kl Development Project

Hannah Yeoh Goes Head To Head With Khalid Over Kl Development Project

papar berkaitan - pada 12/6/2019 - jumlah : 368 hits
Deputy Women Family and Community Development Minister Hannah Yeoh had strong words for Federal Territories Minister Khalid Samad today over the the Taman Rimba Kiara development project which has seen the two at loggerheads for several wee...
Blooming With Illy 4 0 Raya Edition

Blooming With Illy 4 0 Raya Edition

papar berkaitan - pada 11/6/2019 - jumlah : 262 hits
OK ok I taknak update kisah raya I lagi sebab terlalu banyak nak cerita sampai tak tahu mana satu nak mula but to warm up my mood untuk karang I start dulu dengan 1st event yang I berjaya attend after came back from raya fest Tu dia Semalam...
Work For Yourself With A Career In Real Estate Investing

Work For Yourself With A Career In Real Estate Investing

papar berkaitan - pada 11/6/2019 - jumlah : 227 hits
Self employment is the dream for many people today and that shouldn t mean just some fringe role in the gig economy No even in the world of self employment everyone deserves a fully realized career one in a The post appeared first on
Strawberry Basil And Goat Cheese Salad With Balsamic Drizzle

Strawberry Basil And Goat Cheese Salad With Balsamic Drizzle

papar berkaitan - pada 6/6/2019 - jumlah : 244 hits
I ll be making this strawberry salad all summer long It s beautiful easy to make and beyond delicious What more could we want This salad takes a few cues from but stars diced strawberries I opted for crumbled goat cheese instead of mozzarel...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Dilaporkan 10 Orang Terkorban 2 Helikopter Atm Bertembung Di Udara

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Lateefa Koya Negara Sudah Jadi Banana Republic Ketika Kamu Dedah Bualan Pemimpin Negara