Doakan Laila Keluar Darah Di Hidung Mulut Ketika Menyusu Pakar Belum Tahu Puncanya


Hati ibu mana yang tak sedih lihat anak yang dilahirkan sihat dan normal, tiba-tiba diuji dengan kesakitan yang langsung tak dijangka. Pendarahan yang keluar secara tiba-tiba melalui hidung dan mulut tanpa henti ketika hendak menyusu benar-benar mengubah hidup adik Nur Laila Faiha Bt Muhammad Hasrol Idham.

Masih belum tahu apa punca pendarahan
Menurut ibunya, Shariza Nadilah Bt Sahad, Laila dilahirkan sihat dan normal pada 2 September lalu. Namun takdir Allah Laila diuji dengan kesakitan yang tidak diketahui lagi hingga hari ini ketika usianya 7 hari.

Waktu pertama kali berlaku, apabila melihat darah keluar di hidung dan mulut Laila tak boleh nak bayangkan perasaan masa itu. Apa yang terlintas bawa Laila ke klinik kesihatan untuk dapat rawatan.

Ketika di klinik beberapa doktor telah usaha untuk hentikan darah yang keluar namun tak berjaya dan pada masa tu Laila pun dalam keadaan kritikal terus di hantar ke HUKM. Sepanjang menerima rawatan di HUKM, doktor telah melakukan operation untuk hentikan darah yang keluar.

Doktor ada tampal sesuatu di bahagian hidung Laila buat sementara waktu dan alhamdulillah Laila menunjukkan perkembangan positif walaupun keadaannya agak kritikal dan perlu memakai tiub pernafasan semasa di NICU.
Disebabkan hingga kini masih belum mengetahui penyakit yang dihadapi Laila, doktor telah bawa kes Laila ini ke Pakar Kanak-Kanak Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk tindakan selanjutnya.

Setelah enam hari dalam NICU, doktor benarkan keluar dulu dan esok (Rabu) Laila akan dimasukkan semula ke HKL untuk buat scan dan MRI serta operation kali kedua.
Sekarang keadaan Laila nampak agak stabil. Cuma sebagai ibu saya masih risau sebab hingga sekarang masih belum tahu punca macam mana pendarahan itu boleh berlaku. Saya mengharapkan ada keajaiban untuk Laila sembuh dan pendarahan itu bukan berpunca dari apa-apa penyakit bahaya.

Doa orang ramai kekuatan untuk Laila
Dalam perkongsian di FB Shariza beberapa hari lalu, tiada kata yang dapat diluahkan apabila melihat Laila begitu kuat melawan sakitnya.
Berkat doa orang ramai yang tak putus untuk Laila, pendarahan itu dah berhenti namun belum lagi dalam fasa selesa kerana kemungkinan kejadian seperti sebelum ini boleh berulang.
AllahuAkbar. Sujud syukur mommy. Dengan berkat doa org ramai, Laila dah lepas fasa stabil setelah tiub penafasan dicabut semalam. Walau bagaimana pun dia masih perlu dirawat di Hos Pakar Kanak Kanak untuk rawatan selanjutnya memandangkan doc masih tak jumpa punca pendarahan. Buat masa skrg dia masih lagi di rawat di NICU sehingga dapat di transfer.
Terima kasih yg tak terhingga semua. Tak terluah perasaan waktu ni. Terlalu ramai yg syg Laila, yg bantu Laila. Laila hanya kene kuat utk beberapa hari jer lagi untuk dapatkan rawatan ye syg. Mommy tak boleh senyum lagi sehingga dapat tahu punca pendarahan. Mommy takut perkara yg sama berulang lagi.
Mommy syg Laila kakak Naila dgn abg Ahnaf tgh tunggu Laila balik syg nk main sama sama. Cepat sembuh ya.

Baru berhenti kerja untuk fokus anak 
Kongsi Shariza, keputusannya berhenti kerja untuk fokus pada anak-anak yang usia 4, 2 dan terbaru Laila nampaknya seperti kebetulan. Walaupun agak sedih kerana hanya bergantung pada pendapatan suami sahaja, saya yakin rezeki kami sekeluarga tetap ada.
Buat masa ini saya cuba menceburi bisnes online dengan menjual tudung. Harapnya rezeki untuk anak tetap ada kerana kos perbelanjaan selepas ini tak tahu berapa banyak lagi. Jika nak harapkan suami saja mungkin agak berat.

Sebab risiko agak tinggi waktu saya dan suami berbincang dengan pakar-pakar di HKL sebelum ini. Memang sangat risau. Saya cuma berharap doktor dapatkan sahkan punca penyakit dia (harap tak seserius yang di jangka) dan dia sihat seperti kakak dan abang dia.
Jika ada yang ingin membantu menghulurkan sedikit sumbangan untuk mempermudahkan urusan keluarga adik Laila, boleh salurkan pada akaun Maybank ibunya Shariza Nadilah Binti Sahad (164762035875)
Sumber: Shariza Nadilah
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post Doakan Laila! Keluar Darah Di Hidung & Mulut Ketika Menyusu, Pakar Belum Tahu Puncanya appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/doakan-laila-keluar-darah-di-hidung-mulut-ketika-menyusu-pakar-belum-tahu-puncanya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Azmin Belum Wujud Ketika Pkr Wujud

Azmin Belum Wujud Ketika Pkr Wujud

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 232 hits
HAMDAN TAHAAzmin Ali ketika berucap di sabah dengan lantang sebut dia lah orang yang bertangungjawap menubuhkan parti PKR kerana Anwar masa tu dalam penjara Dia boleh saja mengaku begitu dan menipu ramai orang tapi dia tak boleh menipu peng...
Kalau Tak Ambil Lebih Kalsium Ibu Menyusu Boleh Hadapi Risiko Tulang Rapuh Ini Saranan Pakar Laktasi

Kalau Tak Ambil Lebih Kalsium Ibu Menyusu Boleh Hadapi Risiko Tulang Rapuh Ini Saranan Pakar Laktasi

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 348 hits
Ibu yang menyusukan anak ada yang khuatir dan gusar kerana kurang pasti tentang fakta ini Risiko tulang rapuh pada masa hadapan setelah menyusukan anak bertahun tahun adalah antara mitos yang perlu diperbetulkan dalam masyarakat Ada ibu yan...
Menjadi Seorang Ibu Impian Saya Dah Nampak Baby Bump Zahirah Macwilson Turut Doakan Wanita Belum Dikurniakan Zuriat

Menjadi Seorang Ibu Impian Saya Dah Nampak Baby Bump Zahirah Macwilson Turut Doakan Wanita Belum Dikurniakan Zuriat

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 362 hits
Pelakon cantik jelita Zahirah Macwilson yang baru baru ini berkongsi tentang kehamilannya yang kini sudah berusia 6 bulan lebih memuat naik gambar terbaru di Instagram miliknya Dalam posting tersebut Zahirah memuat naik gambarnya bersama su...
Dasco Tegaskan Sk Kepengurusan Gerindra Belum Keluar

Dasco Tegaskan Sk Kepengurusan Gerindra Belum Keluar

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 213 hits
Dasco menekankan tak benar bila ada pihak yang mengatasnamakan pengurus Gerindra Sejak kongres tanggal 8 Agustus lalu sampai sekarang katanya kepengurusan dewan pimpinan pusat Partai Gerindra dalam keadaan demisioner
Belum Apa Apa Dah Lupa Diri Tmj Buka Mulut Dedah Satu Persatu Perkara Sebenar

Belum Apa Apa Dah Lupa Diri Tmj Buka Mulut Dedah Satu Persatu Perkara Sebenar

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 266 hits
Bukannya Johor Darul Ta zim tapi rupa rupanya Selangor yang kacau Mohamadou Sumareh
Adakah Kandungan Gula Dalam Susu Formula Bahaya Untuk Bayi Ini Penjelasan Pakar

Adakah Kandungan Gula Dalam Susu Formula Bahaya Untuk Bayi Ini Penjelasan Pakar

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 325 hits
Pemberian susu formula kepada anak yang masih kecil tidak boleh dipandang ringan Hal yang perlu anda tahu ialah susu ibu merupakan makanan terbaik untuk 6 bulan pertama kehidupan si manja Justeru ketika terpaksa memberikan susu formula jang...
Dakwaan Anwar Banyak Keraguan Kata Pakar

Dakwaan Anwar Banyak Keraguan Kata Pakar

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 288 hits
Dakwaan Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam bahawa beliau mendapat sokongan kukuh dan meyakinkan untuk mengambil alih tampuk pemerintahan menimbulkan pelbagai persoalan sejauh manakah beliau mampu menggugat kerajaan Perikatan Nasional Kerajaan...
Pakar Berbeza Pendapat Sama Ada Pilihan Raya Kilat Mampu Stabilkan Ekonomi

Pakar Berbeza Pendapat Sama Ada Pilihan Raya Kilat Mampu Stabilkan Ekonomi

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 173 hits
Seorang ahli ekonomi dan ketua persatuan perniagaan berbeza pendapat sama ada pilihan raya mengejut mampu membantu menstabilkan ekonomi memandangkan pergolakan politik ketika ini memberi impak negatif ke atas ringgit dan pasaran saham Micha...
Nak Pikat Si Picky Eater Pun Ada Caranya Ini Saranan Mudah Pakar Diet Buat Anak Cerewet Makan

Nak Pikat Si Picky Eater Pun Ada Caranya Ini Saranan Mudah Pakar Diet Buat Anak Cerewet Makan

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 295 hits
Risau bila ada anak yang memilih makanan Walaupun itu mungkin perkara biasa namun kanak kanak memerlukan nutrisi yang cukup untuk tumbesaran mereka menjadi tanggungjawab ibu dan ayah untuk memastikan si kecil mendapat nutrisi sebaiknya untu...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya