Doa Ph Jangan Ada Prk Lagi


HARAKAHDAILY


MUNGKIN terlalu cepat untuk meneka kerajaan Pakatan Harapan (PH) akan berakhir selepas Pilihan raya Umum ke-15 (PRU15) berikutan kalah teruk calon Bersatu dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Tanjung Piai pada 16 November lalu.

Kita mungkin belum tahu apa senjata sulit yang belum digunakan oleh tiga pemimpin serangkai PH – Anwar, Mahathir dan Kit Siang – dalam empat pilihan raya kecil parti itu kalah berturut-turut sebelum ini.
 Mungkin mereka politikus bergeliga dari Malaysia Baru menyembunyikan senjata itu untuk digunakan pada PRU15 nanti.

PH yang merampas kuasa pada PRU14 telah kalah dalam empat PRK terakhir – tiga daripadanya adalah kawasan yang dimenanginya iaitu Cameron Highlands, Semenyih dan Tanjung Piai. Ia gagal merampas Rantau yang dimenangi tanpa bertanding oleh Timbalan Presiden Umno, Dato’ Seri Mohamad Hasan.

Harapannya untuk kekal berkuasa jika ia ada senjata sulit yang disoroknya. Mana ada politik zaman ini tidak menggunakan senjata sulitnya jika senjata itu ada. Hanya Pandir membiarkan parti politiknya dikeroyok musuh. Pandir tidak akan masuk politik.

Dalam kekalahan PRKnya yang terakahir di Tanjung Piai kalahnya bukan kecil. Menangnya dulu kecil, kurang seribu, tapi kalahnya amat besar, lebih 15,000 undi.

Payah nujum politik hendak berkata ia akan mengulangi kejayaan PRU14. Sekalipun berkumpul tiga kepala bergeliga – Anwar, Mahathir dan Kit Siang – kemenangan lagi amat payah sekalipun Najib dan Zahid kalah dalam kes mereka. Bahkan sekalian pemimpin Umno yang didakwa kalah di mahkamah, tetapi calon Piagam dikira lebih sedap.

Jadi apakah harapan Pakatan Harapan? Berdoa supaya jangan ada lagi PRK selepas ini. Jika ada juga berdoalah supaya jangan kalah lagi!

Tetapi berdoa itu adalah senjata orang Islam. Ia bukan senjata PH kerana yang berpengaruh dalam PH ialah bukan Islam. Anwar dan Mahathir mungkin percaya kepada doa tapi tidak Kit Siang dan partinya.

Bukan semua doa orang Islam makbul. Banyak syarat diperlukan supaya doa mustajab. Apakah Piagam yang diwakili oleh Umno dan PAS berdoa supaya calon MCA di Tanjung Piai menang?

Calon MCA yang menang itu tentunya tidak berdoa. Kalau berdoa pun tidak cukup syarat. Tidak makbul. Kalau ada yang berdoa akan kemenangannya ialah orang lain. Hanya Allah yang menentukan doa orang lain itu makbul atau tidak.

Tetapi orang Islam mesti beriman, doa adalah ibadat dan senjata bagi orang Islam. Ibadat yang diterima hanya ibadat orang Islam. Yang tidak Islam doanya bukan ibadat dan tidak diterima.

Dalam situasi itu apakah PH akan berdoa supaya jangan ada lagi PRK hingga tiba PRU15?

Mungkin serpihan PAS yang jadi kerabat PH dan serpihan Umno berdoa, tetapi parti-parti yang berpengaruh tidak bersenjata dengan doa. DAP tidak pernah berdoa tetapi ia menang di Pulau Pinang. Ia tidak berdoa tetapi menjadi paksi penting dalam kerajaan PH.

Biarkanlah ia dengan kepercayaannya dan kita dengan kepercayaan kita.

Tetapi dengan segala perkembangan politik harapan PH untuk menang lagi sudah tidak banyak, jika yang ada hanya berdoa, maka ia tidak mengharapkan doa, payah bagi semua memikirkan PH akan beroleh harapan lagi.

Satu saja lagi harapannya ialah PM Mahathir menyerahkan kuasa kepada Anwar. Tapi apakah keramat Anwar menjamin PH berkuasa lagi? Terlalu banyak yang PH perlu rungkai untuk mengulangi kemenangannya. – HARAKAHDAILY



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/12/doa-ph-jangan-ada-prk-lagi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ibubapa Jangan Lupa Amalkan 7 Doa Terbaik Ini Untuk Anak Anak Berjaya Dunia Akhirat

Ibubapa Jangan Lupa Amalkan 7 Doa Terbaik Ini Untuk Anak Anak Berjaya Dunia Akhirat

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 1757 hits
Setiap ibu bapa mengimpikan untuk mendapat anak yang soleh dan solehah Anak yang baik dan mendengar kata kata ibu bapanya Kebanyakan ibu bapa sentiasa mahu memberikan didikan dan ajaran yang terbaik untuk anak mereka Bagi yang beragama Isla...
Nak Anak Jadi Hebat Jangan Pernah Putus Doa Agar Allah Pegang Hati Anak Doa Ibu Kan Hebat Ajaib

Nak Anak Jadi Hebat Jangan Pernah Putus Doa Agar Allah Pegang Hati Anak Doa Ibu Kan Hebat Ajaib

papar berkaitan - pada 6/12/2019 - jumlah : 419 hits
Dalam mendidik anak anak setiap orang ada pelbagai cara yang tersendiri Tapi sesekali kalau nak cedok kaedah yang terbukti Berjaya dilakukan oleh orang yang hebat rasanya tak salah Sedikit sebanyak kita dapat memperbaiki apa yang kurang dal...
Gagal Akademik Tak Bermakna Anak Corot Akhlak Mak Jangan Putus Doa Untuk Anak

Gagal Akademik Tak Bermakna Anak Corot Akhlak Mak Jangan Putus Doa Untuk Anak

papar berkaitan - pada 21/11/2019 - jumlah : 382 hits
Gambar HiasanMana mana ibu pun berdoa agar setiap anaknya cemerlang akademik dari sekolah rendah Namun tak semua anak dapat penuhi harapan ibu Sebab kemampuan mereka berbeza beza Dan ibu usah terlalu memberi tekanan kepada anak Lagi lagi an...
Biarkan Anak Menangis Ketika Mereka Diletakkan Dalam Car Seat Jangan Kita Yang Menagis Kemudian Hari

Biarkan Anak Menangis Ketika Mereka Diletakkan Dalam Car Seat Jangan Kita Yang Menagis Kemudian Hari

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 341 hits
Biarkan anak kita menangis ketika meletakkan mereka di car seat Jangan kita pula menangis kemudian hari Ketika itu nangis air mata berdarah pun tidak berguna lagi Kemalangan ini tidak dijangka Saya membawa kereta berhati hati Namun disebabk...
Jangan Kesiankan Saya Buat Kerja Kesiankan Anak Bini Saya

Jangan Kesiankan Saya Buat Kerja Kesiankan Anak Bini Saya

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 219 hits
Jangan Kesiankan Saya Buat Kerja Kesiankan Anak Bini Saya Begitulah luahan hati seorang lelaki OKU yang dikenali sebagai Pak Busu Berstatus orang kurang upaya bukan penghalang untuk seseorang itu mencipta nama dan kerjayanya sendiri Apa yan...
Jangan Cepat Marah Pada Anak 2 Tahun Amal 10 Tip Ini Bila Membesarkan Mereka

Jangan Cepat Marah Pada Anak 2 Tahun Amal 10 Tip Ini Bila Membesarkan Mereka

papar berkaitan - pada 23/11/2019 - jumlah : 581 hits
Siapa ada anak umur 2 tahun tentu mengalami perasaan rasa nak cepat marah pada mereka Kadang kadang kita pun tak faham dengan perangai anak umur 2 tahun Suka hati dia sahaja nak meraung atau mengamuk kalau ada sesuatu yang tak kena di hatin...
Jangan Lupa Gentleman Agreement Jadikan Anwar Pm Secepat Mungkin

Jangan Lupa Gentleman Agreement Jadikan Anwar Pm Secepat Mungkin

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 188 hits
By 24 November 2019Bendahari Otai Reformis 98 Ronnie Liu berucap pada Kovensyen Reformis 2 0 di IDCC Shah Alam Selangor foto HAZROL ZAINAL 24 NOVEMBER 2019 SHAH ALAM Anda semua ingat apaperjanjian itu Perjanjian yang Anwar akanmenjadi Perda...
Ahli Parlimen Dap Minta Sprm Jangan Terpengaruh Cakap Pm

Ahli Parlimen Dap Minta Sprm Jangan Terpengaruh Cakap Pm

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 226 hits
Ramkarpal SinghKUALA LUMPUR Kenyataan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa menteri menteri Kabinet boleh memberikan kontrak sangat mengejutkan dan tersasar jauh daripada prinsip reformasi yang dipegang oleh Pakatan Harapan kata Ah...
Jangan Terus Bernostalgia Dengan Kemenangan Di Tg Piai Kita Tawan Putrajaya Zahid

Jangan Terus Bernostalgia Dengan Kemenangan Di Tg Piai Kita Tawan Putrajaya Zahid

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 239 hits
Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengingatkan ahli parti agar tidak terus bernostalgia dengan kemenangan Barisan Nasional pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Tanjung Piai baru baru ini Pada masa yang sama beliau juga tidak mahu k...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Moira World Tour 2024 Malaysia Dipilih Sebagai Lokasi Pertama

Pengertian Pungli Contoh Dan Hukumannya

Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord