Doa Agar Orang Yang Kita Sayang Sayang Kita Kembali


Doa Agar Orang Yang Kita Cintai Mencintai Kita Kembali. Dalam perjalanan hidup kita sewaktu melewati masa muda pastinya kita seringkali di dalam hati ada benih-benih cinta. Rasa cinta yang menular di dalam hati terhadap seseorang boleh terjadi kepada sesiapa saja.
Tidak memandang pada jantina lelaki atau perempuan. Yang pasti benih cinta tersebut akan terus tumbuh pada seseorang dan pastinya cinta kita itu tidak melebihi rasa kasih dan cinta kita pada Allah SWT. Marilah kita doa agar orang yang kita cintai mencintai kita.
Walau bagaimanapun, kerana atas dasar cinta inilah cinta kita terhadap seseorang boleh menjadi abadi, kekal sehingga membawa kepada kebaikan iaitu perkahwinan sebagai jalan pengakhiran cinta. Namun, adakalanya kita mencintai seseorang itu, perasaan yang dipendam itu ternyata kita bertepuk sebelah tangan dan tiada balasan yang mungkin si dia tidak mengetahuinya atau kita malu untuk menyatakannya.
Jika kita merindukan seseorang apakah orang itu juga merindukan kita dan mencintai kita?
Mungkin orang yang kita cinta itu tidak membalas cinta kita lalu dia memilih orang atau di kalangan teman kita sendiri. Betapa sakitnya melalui rasa ini tapi apakan daya kita tak mampu untuk memenangi hatinya walau sudah beribu usaha dilakukan. Akhirnya, kita hanya meminta pertolongan dan memohon dari Allah dengan doa agar orang yang kita cintai itu mencintai kita kembali.
Sekarang, jika anda belum tahu apakah doa agar orang yang kita cintai mencintai kita kembali, di sini dikongsikan ayat dan doa untuk orang yang kita sayang dalam Islam, doa agar dia ingat kita terus, doa agar orang yang kita cintai menjadi jodoh, doa membuat orang jatuh cinta menurut Islam, doa membuka hati orang yang kita cintai, doa agar si dia memimpikan kita atau doa agar seseorang merindukan kita.
Doa Agar Orang Yang Kita Cintai Mencintai Kita Kembali
Rumi : Allahumma Inni As Aluka, Bi Haibati Adhamatika, Wabi Sathwati Jalaalika An Taj’ala Mahabbatii Fii Qalbii … (Sebutkan orang yang dimaksudkan), Wa Alqil Mahabbata Wal Mawad Data Fii Qalbihi Wa Aththifhu, Alayya Bi Fadhlika Yaa Kariim.
Maksudnya : Ya Allah, sesungguhnya aku meminta kepada-Mu, berkah wibawa keagungan-Mu, dan amukan keluhuran-Mu, agar Kau jadikan kecintaan di dalam hati… (Sebutkan orang yang dimaksudkan). Dan resapkanlah kecintaan dan kasih sayang terhadapku di dalam hatinya. Dan cenderungkan ia padaku lewat anugerah-Mu. Wahai Dzat yg Maha Mulia.
Adalah lebih baik dan afdal jika doa di atas dibaca selepas anda menunaikan solat hajat di sepertiga malam terakhir. Sepertiga malam adalah waktu yang paling mujarab, mustajab dan doa ini dikatakan cepat dan berkesan jika diamalkan dengan betul.
Doa ini cukup mustajab dan janganlah anda menggunakan doa ini untuk perkara dan hal-hal lain dengan niat yang buruk. Gunakanlah doa ini bagi tujuan yang baik seperti untuk mendapatkan seorang wanita yang solehah untuk dijadikan sebagai isteri anda sendiri.
Jika doa pertama adalah doa agar orang yang kita cintai mencintai kita, doa yang berikutnya ini adalah merupakan doa untuk anda yang memiliki bekas kekasih yang telah putus dan ingin dia kembali kepada anda. Ayat dan doa ini juga sama seperti doa yang sebelum ini.
Walau bagaimanapun, diharapkan anda tidak menggunakan doa yang mujarab ini untuk membuat atau melakukan tujuan yang tidak baik. Jadikanlah orang yang anda cintai itu selepas dia kembali kepada anda nanti sebagai teman atau isteri sehidup semati. Sayangilah dia seadanya dia dan berikan kasih sayang terhadapnya dengan ikhlas dan sepenuh hati.
Sumber: Media Maklumat
The post Doa Agar Orang Yang Kita Sayang, Sayang Kita Kembali appeared first on Apakes.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/doa-agar-orang-yang-kita-cintai-mencintai-kita-kembali/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Penjelasan Maksud Hadis Doa Agar Hidup Miskin

Penjelasan Maksud Hadis Doa Agar Hidup Miskin

papar berkaitan - pada 25/9/2019 - jumlah : 1872 hits
Ada satu doa yang dibacakan oleh Rasulullah SAW seperti mana maksud hadis Ya Allah Hidupkanlah aku dalam keadaan miski dan matikanlah aku dalam keadaan miskin dan kumpulkanlah aku di dalam rombongan orang orang miskin Hadits ini dikeluarkan...
Doakan Aku Tetap Hidup Agar Bisa Berjumpa Kembali

Doakan Aku Tetap Hidup Agar Bisa Berjumpa Kembali

papar berkaitan - pada 30/9/2019 - jumlah : 216 hits
Perpisahan Tak Terduga tolong pegang dan sampaikan pesan moral ini kepada mereka Doakan aku dalam perlawanan ini agar tetap hidup supaya kita berjumpa kembali Kami tidak pernah membenci kalian kami tidak mengusir kalian tetapi yang memisahk...
Doa Agar Terhindar Dari Teman Dan Tetangga Yang Buruk

Doa Agar Terhindar Dari Teman Dan Tetangga Yang Buruk

papar berkaitan - pada 29/9/2019 - jumlah : 230 hits
Berbuat baik kepada teman dan tetangga menjadi sangat penting dalam ajaran Islam Banyak dalil dalam Al Qur an dan juga hadis yang menyiratkan bahwa setiap umat Islam diwajibkan untuk terus berbuat baik kepada orang lain dengan menolongnya j...
Sakit Tetap Solat Atas Katil Hospital Suami Doa Agar Dosa Abby Abadi Diampunkan

Sakit Tetap Solat Atas Katil Hospital Suami Doa Agar Dosa Abby Abadi Diampunkan

papar berkaitan - pada 25/9/2019 - jumlah : 449 hits
Usia kandungan hampir mencecah enam bulan pelakon Abby Abadi dimasukkan ke sebuah hospital sejak Ahad lalu selepas mengalami darah tinggi Terbaru suaminya Faizal Zakaria berkongsi beberapa keping gambar yang kelihatan pelakon drama Gerak Kh...
Kader Muda Golkar Minta Doa Anak Yatim Agar Airlangga Terpilih Jadi Ketum

Kader Muda Golkar Minta Doa Anak Yatim Agar Airlangga Terpilih Jadi Ketum

papar berkaitan - pada 14/9/2019 - jumlah : 215 hits
Acara ini di buka langsung oleh Wali Kota Tangsel yang juga merupakan Ketua DPD II Partai Golkar Airin Rachmi Diany
Doa Agar Disehatkan Badan Mata Dan Telinga

Doa Agar Disehatkan Badan Mata Dan Telinga

papar berkaitan - pada 25/9/2019 - jumlah : 208 hits
Islam merupakan satu satunya agama yang memberikan perhatian utama terhadap kesehatan manusia Setiap Muslim wajib secara agama menjaga kesehatannya dan menyeimbangkannya dengan kebutuhan rohaninya Badan mata dan telinga adala titipan Allah ...
Doa Saat Memiliki Kendaraan Baru Agar Berkah

Doa Saat Memiliki Kendaraan Baru Agar Berkah

papar berkaitan - pada 1/10/2019 - jumlah : 279 hits
Kendaraan kini sudah menjadi kebutuhan primer bagi manusia Pemerintah sudah banyak menyediakan kendaraan umum yang layak dipergunakan namun masih ada dan banyak yang merasa lebih nyaman dengan kendaraan pribadi Karena itu tak heran jika ada...
Ac Milan Vs Fiorentina Rossoneri Kembali Alami Kekalahan

Ac Milan Vs Fiorentina Rossoneri Kembali Alami Kekalahan

papar berkaitan - pada 30/9/2019 - jumlah : 141 hits
AC Milan kembali meraih hasil negatif pada laga lanjutan Serie A 2019 20 giornata ke 6 Menghadapi Fiorentina di San Siro AC Milan dikalahkan tim tamu dengan skor 1 3
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega