Dilantik Pengerusi Finas Hans Isaac Rehat Dunia Lakonan






Pengerusi Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas), Datuk Hans Isaac menjelaskan beliau tidak akan terlibat dalam aktiviti lakonan mahupun penerbitan filem atau drama sepanjang pelantikannya dengan jawatan itu.

Jelas Hans atau nama lengkapnya Gerald Hans Isaac, 48, beliau mahu memberi tumpuan sepenuhnya terhadap tugas-tugas membangunkan industri menerusi Finas.

Terdahulu, Hans dilantik selaku Pengerusi perbadanan itu berkuat kuasa pada 8 April lalu seperti diumumkan oleh Menteri Komunikasi dan Multimedia, Gobind Singh Deo.

“Pada awalnya saya hanya mahu bekerja setahun sahaja tetapi Menteri yang minta saya pegang jawatan ini selama dua tahun.

“Oleh sebab itu saya perlu lepaskan apa sahaja kerja melibatkan industri kerana saya mahu bersih dan bersikap neutral. Saya perlu telus.

“Adalah tidak adil sekiranya saya masih berlakon tetapi pada masa masa memegang jawatan dalam Finas,” katanya ketika ditemui pada sidang akhbar kunjungan rasmi pertamanya selaku Pengerusi Finas di Finas, sebentar tadi.

Turut hadir pada majlis itu ialah Ketua Pegawai Eksekutif Finas, Ahmad Idham Ahmad Nazdri dan Presiden Persatuan Filem Malaysia (PFM), Datuk Norman Abdul Halim.

Tambah pelakon filem Cuci itu lagi, beliau mengambil masa beberapa bulan sebelum memutuskan untuk menerima jawatan tersebut kerana sedar masih banyak perkara peribadi yang ingin dilakukannya.

Namun demi memikirkan nasib rakan-rakan seperjuangan lain terutama golongan artis senior yang hidup melarat menjadi faktor beliau menerima jawatan itu.

“Dalam hidup saya ada banyak perkara ingin dibuat. Selaku individu, ada banyak sasaran mahu dicapai tetapi saya perlu ketepikan kesemuanya.

“Berbanding untuk fikirkan kepentingan diri saya seorang, di luar sana ada lebih 20,000 penggiat seni yang perlu diutamakan kebajikan mereka. Jadi saya terpanggil untuk membantu mereka,” katanya.

Sementara itu, mengenai 15 manifesto yang direncanakan, Hans memberitahu ia belum dapat didedahkan buat masa ini. Bagaimanapun, pihaknya akan mengadakan satu sidang akhbar untuk berkongsi mengenai perkara itu tidak lama lagi.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://artismeletop.blogspot.com/2019/04/dilantik-pengerusi-finas-hans-isaac.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Datuk Hans Isaac Dilantik Pengerusi Finas

Hiburan Datuk Hans Isaac Dilantik Pengerusi Finas

papar berkaitan - pada 10/4/2019 - jumlah : 238 hits
Menteri Komunikasi dan Multimedia Gobind Singh Deo hari ini mengumumkan pelakon dan pengarah Datuk Hans Isaac dilantik sebagai Pengerusi Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia bagi tempoh dua tahun berkuat kuasa 8 April Pelantikan itu ...
Hans Isaac Appointed Finas Chairman

Hans Isaac Appointed Finas Chairman

papar berkaitan - pada 10/4/2019 - jumlah : 189 hits
Film actor producer and director Hans Isaac has been named chairman of the Malaysian National Film Development Corporation for a period of two years effective April 8 He has wide experience in the filming world He has received numerous awar...
Hans Isaac Kesal Fazura Dedah Mesej Kepada Media

Hans Isaac Kesal Fazura Dedah Mesej Kepada Media

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 479 hits
Berikutan permintaan Fazura menggesa Datuk Hans Isaac memohon maaf diatas tuduhan membawa suami Fattah Amin sebagai gandingan penyampai anugerah FFM Sabtu lalu The post appeared first on
Tuduhan Tak Berasas Fazura Minta Hans Isaac Mohon Maaf

Tuduhan Tak Berasas Fazura Minta Hans Isaac Mohon Maaf

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 201 hits
Seperti majlis majlis lain pentas Festival Filem Malaysia turut ada drama tersendiri Khabarnya ada pihak tidak berpuas hati apabila pasangan Fazura dan The post appeared first on
Hiburan Fazura Tetap Mahu Hans Isaac Mohon Maaf

Hiburan Fazura Tetap Mahu Hans Isaac Mohon Maaf

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 304 hits
Pelakon Nur Fazura masih tetap dengan pendiriannya yang menggesa Datuk Hans Isaac untuk memohon maaf kepadanya dan suami Fattah Amin berikutan kiriman mesej yang menuduh beliau tidak menghormati artis lain dan membuat keputusan mengikut keh...
Hans Isaac Tidak Akan Mohon Maaf Kepada Fazura

Hans Isaac Tidak Akan Mohon Maaf Kepada Fazura

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 701 hits
Menurut Hans apa sahaja yang dikatakan kepada Fazura telah dikirim menerusi mesej secara peribadi sebaik sahaja FFM30 tamat dan tidak mengaibkan dia di mana mana platform terbuka Pelakon Datuk Hans Isaac tidak akan memohon maaf seperti yang...
Lawatan Husam Selepas Dilantik Pengerusi Kada

Lawatan Husam Selepas Dilantik Pengerusi Kada

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 725 hits
Lawatan mengejut Husam selepas dilantik Pengerusi KADAKOTA BHARU Pengerusi Lembaga Kemajuan Pertanian Kemubu baharu Senator Datuk Haji Husam Musa membuat lawatan mengejut ke Pusat Kejenteraan Ladang Melor dan Pusat Latihan Melor KADA Lawata...
Hans Isaac Kwsp Perkeso Untuk Penggiat Seni

Hans Isaac Kwsp Perkeso Untuk Penggiat Seni

papar berkaitan - pada 15/4/2019 - jumlah : 308 hits
Pengerusi Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia Datuk Hans Isaac memberitahu pihaknya kini dalam rangka memperkenalkan caruman skim Kumpulan Wang Simpanan Pekerja dan Pertubuhan Keselamatan Sosial untuk penggiat seni Hal ini kerana pi...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Hawthorn Hood House By Bent Architecture In Victoria Australia

Clear Air Over Najib S Supplementary Order Anwar And Ag Told

De Fam S Popular Local Raya Tune Alamak Raya Lagi Finds Its Way To Nippon Via Social Media

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals

Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan