Dihari Penentuan Buat Najib Peguam Mohon Tangguh Lagi



KUALA LUMPUR: Pasukan pembelaan Datuk Seri Najib Razak kini sedang memohon pengangguhan pendengaran untuk mengemukakan bukti baharu dalam kes rayuan SRC International Sdn Bhd yang dijadual didengar hari ini. Ini susulan salah seorang pasukan pembelaan bekas Perdana Menteri itu dilaporkan dijangkiti COVID-19.
Peguam utama pasukan itu, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah memaklumkan mahkamah melalui surat, yang didedahkan kepada media lewat malam tadi, bahawa salah seorang peguamnya didapati positif COVID-19 manakala yang lain telah menjadi kontak rapat.
Ketua Amanah Bukit Bintang Ahmad Asri talib membangkitkan kekalahan PH dalam PRN Melaka yang menurutnya kerana "kegagalan parti yang mengetuai tampuk PH".
Mahkamah Rayuan sepatutnya mendengar permohonan yang difailkan oleh Najib pada 1 Dis lalu, di mana Ahli Parlimen Pekan itu meminta mahkamah rayuan membenarkan dan mengarahkan bukti viva voce (bukti lisan) Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Seri Azam Baki, antara lain, untuk diambil bagi tujuan rayuan Najib.
Mahkamah rayuan juga bersedia untuk menyampaikan keputusan rayuan Najib dalam kes SRC International pada Rabu (esok).
Dalam suratnya, Muhammad Shafee meminta mahkamah mengosongkan perbicaraan untuk kedua-dua prosiding hari ini dan esok kerana peguam, yang merupakan anaknya, Muhammad Farhan, telah disahkan positif COVID-19 pada 6 Dis.
Seorang lagi peguam di firmanya, Zahria Eleena Redza, turut memaklumkan, dua lagi anggota pasukan pembelaan Harvinderjit Singh dan Farhan Read, bahawa ibunya positif COVID-19 berdasarkan keputusan ujian pada 6.08 petang semalam.
“Pada 4 Dis, Muhammad Shafee bersama Muhammad Farhan dan isterinya telah menghadiri majlis dan bertemu dengan rakan-rakan terdekat serta saudara mara yang turut melibatkan keluarga Zahria Eleena termasuk ibunya, Datin Edwina Patricia Totu,” kata Muhammad Shafee.
Selepas pasukan itu dimaklumkan oleh Zahria Eleena tentang ibunya, semua peguam di firma itu telah membuat ujian saringan mereka sendiri, kata Muhammad Shafee.
Hasil ujian yang dijalankan ke atas Muhammad Farhan didapati positif dalam tiga kit ujian berbeza, manakala selebihnya negatif.
“Justeru, status MySejahtera kesemua mereka yang terlibat telah bertukar kepada kontak rapat kerana menunggu masa yang sesuai untuk menjalankan ujian PCR.
“Berdasarkan alasan di atas, kita mempunyai tanggungjawab sosial terhadap mahkamah dan pihak terlibat untuk memaklumkan perkara itu kepada semua orang.
“Kami tidak menjangka perkara ini berlaku tetapi menjadi tanggungjawab kami untuk memastikan keselamatan mereka yang terlibat dalam rayuan ini,” tambahnya.
Seorang pegawai mahkamah berkata, perbicaraan pagi ini akan diteruskan secara hibrid di mana panel hakim dan pihak pendakwaan akan berada di mahkamah terbuka manakala pasukan pembelaan akan mengambil bahagian melalui Zoom ~ AstroAwani

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/12/dihari-penentuan-buat-najib-peguam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kes Najib Peguam Mohon Tangguh Keputusan Rayuan Dalam Kes Src

Kes Najib Peguam Mohon Tangguh Keputusan Rayuan Dalam Kes Src

papar berkaitan - pada 7/12/2021 - jumlah : 204 hits
Pasukan peguam bela Najib Razak memohon agar perbicaraan kes SRC International hari ini dan esok di Mahkamah Rayuan ditangguhkan selepas seorang ahlinya disahkan positif Covid 19 kata pihak pendakwaan Pasukan pendakwaan dalam kes SRC Intern...
Tangguh Hukuman Najib Akan Jadi Seperti Orang Tak Bersalah Kata Dr M

Tangguh Hukuman Najib Akan Jadi Seperti Orang Tak Bersalah Kata Dr M

papar berkaitan - pada 8/12/2021 - jumlah : 156 hits
freemalaysiatoday com December 8 2021 6 41 PMDr Mahathir Mohamad berkata Najib Razak akan dilihat seperti orang bebas susulan sabitan kes dihadapinya dijangka mengambil masa setahun atau lebih sebelum rayuannya didengar di Mahkamah Persekut...
Permohonan Najib Tangguh Keputusan Rayuan Hukuman Kes Src Ditolak

Permohonan Najib Tangguh Keputusan Rayuan Hukuman Kes Src Ditolak

papar berkaitan - pada 24/11/2021 - jumlah : 195 hits
AGENDA DAILY Bekas Perdana Menteri yang juga bekas Presiden UMNO Datuk Seri Najib Razak dijatuhi hukuman penjara 12 tahun dan denda RM210 juta pada Julai 2020 selepas didapati bersalah terhadap tujuh tuduhan berkaitan dana RM42 juta milik S...
12 Tahun Dalam Tangan Mahu Rayuan Lagi Mahkamah Tolak Permohonan Najib Tangguh Keputusan Kes Dana Src International

12 Tahun Dalam Tangan Mahu Rayuan Lagi Mahkamah Tolak Permohonan Najib Tangguh Keputusan Kes Dana Src International

papar berkaitan - pada 25/11/2021 - jumlah : 324 hits
Mahkamah tolak permohonan Najib tangguh keputusan kes dana SRC International November 24 2021 Najib Razak yang kini berada di Singapura bersama anaknya yang baru baru ini bersalin hanya akan pulang pada 5 Dis dan perlu menjalani kuarantin h...
Rayuan Kes Src Najib Peguam Senaraikan Kemungkinan Senario

Rayuan Kes Src Najib Peguam Senaraikan Kemungkinan Senario

papar berkaitan - pada 4/12/2021 - jumlah : 154 hits
Haniff Khatri Malaysiakini Pada hari Rabu 1 Disember lalu Najib Razak telah dilaporkan oleh media bahawa dia telah failkan satu Permohonan untuk kebenaran menampilkan dan menerima keterangan baru bagi tujuan diambilkira dalam rayuannya berh...
Pendakwaan Mohon Tangguh Pelaksanaan Perintah Lucut Hak Barang Rampasan Dari Najib Isteri

Pendakwaan Mohon Tangguh Pelaksanaan Perintah Lucut Hak Barang Rampasan Dari Najib Isteri

papar berkaitan - pada 10/12/2021 - jumlah : 203 hits
BERNAMABarangan itu termasuk beg tangan pelbagai jenama 27 kenderaan dan wang tunai pelbagai mata wang yang disita dari Najib Rosmah dua anak mereka dan lima lagi responden Bekas perdana menteri Najib Razak dan Rosmah Mansor Gambar Bernama ...
Adalah Wajar Untuk Najib Dan Rosmah Menunjukan Bagaimana Lemahnya Undang Dan Peguam Negara

Adalah Wajar Untuk Najib Dan Rosmah Menunjukan Bagaimana Lemahnya Undang Dan Peguam Negara

papar berkaitan - pada 3/12/2021 - jumlah : 312 hits
Rosmah dan Najib adalah netizen terbaik memberi gambaran setakat mana nilai status imej undang di Malaysia Kerajaan mahupun badan yang mewakili undang perlu cermin diri sendiri Itulah kamu Tidak wajar salahkan Najib dan Rosmah serta peguam ...
Peguam Najib Bantah Ulasan Memalukan Negara Mahkamah

Peguam Najib Bantah Ulasan Memalukan Negara Mahkamah

papar berkaitan - pada 8/12/2021 - jumlah : 211 hits
MALAYSIA NOW Muhammad Shafee Abdullah kecewa dengan ulasan yang diberikan panel hakim Mahkamah Rayuan Peguam Najib Razak Muhammad Shafee Abdullah berkata ulasan mahkamah menjejaskan persepsi terhadap kliennya itu Ketua pasukan pembelaan Naj...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Senarai Plaza Tol Boleh Bayar Gunakan Kad Debit

Penyerang Sasar Muka Tapi Faisal Sempat Elak

Senarai Lagu English Terbaru 2024

5 Tips Mudah Rumah Sentiasa Kemas Walaupun Ada Anak Kecil

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar

Kempen Ramadan Dan Raya 2024 Kuskop Mari Beli Lokal Kembali Lagi