Dia Tak Pernah Sesekali Merungut Kesusahan Saya Ucapan Happy Anniversary Lelaki Ini Buat Isterinya Viral Rileks Media


Setiap pasangan yang berkahwin sememangnya inginkan sebuah perkahwinan itu kekal selamanya. Walaupun dikurniakan kejayaan dan kekayaan di dalam hidup, jika tiada kebahagiaan di dalam rumah tangga, rumah ibarat sepi tanpa penghuni. 
Prinsip susah senang bersama itu merupakan salah satu kunci kepada kebahagiaan rumah tangga. Jika memiliki pasangan yang sanggup menghadapi saat susah dan senang bersama, ia merupakan satu bonus buat kita. 
Muhamad Hariz melahirkan rasa syukurnya kerana memiliki seorang isteri yang  sanggup bersusah payah dengannya. Dia dan isterinya sudah bercinta semenjak zaman persekolahan lagi. Baginya, kejayaan yang dimiliki hari ini adalah kerana semangat yang tidak putus-putus diberikan oleh isterinya. 
Dia juga mening galkan pesanan agar setiap pasangan menghargai pasangan masing-masing kerana di sebalik kebahagian isteri dan suami ada rezeki yang menanti. 
HAPPY Anniversary yang ke 10 isteriku. Semoga hubungan kita ini kekal hingga ke akhir hayat. Alhamdulillah, saya sangat bersyukur dikurniakan wanita sehebat wanita ini. Dulu saya bukan siapa-siapa pun, harta pun tak ada apatah lagi rupa, yang ada hanyalah cebisan-cebisan ayat yang manis. Kahkahkah! 
Saya ingat lagi, pinjam kereta ayah saya yang dia jarang naik (sebab dah uzur), pergi isi minyak. Lepas tu nak start kereta tu semula dah tak hidup. So ramai yang datang memberikan bantuan untuk hidupkan kereta tu. 
Saya malu gila masa tu dah la bawa awek nak dating lepas tu menyusahkan pulak. Tapi saya tengok dia okay je, tak ada nak merungut atau malu. Dia just cool dan ubah topik perbualan supaya saya tak stress dan lupakan perasaan malu tu. Pada ketika itu, masa zaman sekolah. 
Selepas tu masa kami sambung belajar dekat Kuantan tu saya diuji dengan hanya mampu pakai kereta yang usianya tua dan selalu rosak. Masa perjalanan nak balik ke Kota Bharu, kereta ni buat hal ‘overheat’ so berhenti la tepi jalan dekat Cherating untuk tunggu towing datang pickup.
Setelah tunggu dalam sejam lebih towing pun datang pickup dan dia dengan saya naik towing tu sekali balik ke Kuantan semula (kami tak jadi balik ke Kota Bharu). Dia tak ada pun marah pasal kereta tu dan tak malu pun naik towing walaupun orang towing tu drop depan kedai makan yang ramai giler student kolej perhatikan kami. Hahaha.
Dia tak pernah sesekali merungut kesusahan saya. Dia hanya beri sokongan je pada saya untuk terus maju. Dia tak pernah perkecilkan kebolehan saya, sebab tu saya hargai dia sangat-sangat. Syukur sangat-sangat.
Alhamdulillah kehidupan kami semakin lama semakin bertambah baik selepas berkahwin pada tahun 2014 dan dikurniakan puteri sulung dalam hidup kami. Anak itu rezeki kan? Dulu, kami tidak mempunyai apa-apa, dan kami selalu dipandang rendah oleh kawan-kawan sekeliling. Sekarang kami telah banyak mengecapi impian kami yang pada masa dulu kami rasa seakan mustahil untuk dicapai. 
Kawan-kawan yang dulu pandang rendah tu, sekarang cuba merapat kembali. Tak apa kami maafkan mereka, sebab mereka lah kami jadi kuat berusaha. Sekarang kami hanya rapat dengan orang yang ada ketika kami susah sahaja, sebab kami memang menghargai orang yang ada ketika kami dalam kesusahan. 
Saya dapati apa yang menjadikan hidup kami semakin hari semakin baik adalah kami selalu support each other, dalam hubungan kami selalu ada give and take. Gaduh-gaduh tu biasa, tak gaduh tak boleh jugak nanti boring hubungan tu.  Kalau nak cerita pahit manis percintaan kami memang panjang dan banyak sangat, hanya orang yang rapat sahaja yang tahu.  Dan jugak orang yang dah biasa follow kami akan tahu perkembangan hidup kami ni macam mana.
Hari tu saya pernah bagitahu, ayat ini amat tepat dalam hidup saya.
“Perempuan diuji bila lelaki tidak mempunyai apa-apa, lelaki diuji bila dia mempunyai segalanya.” 
Jadi, sesiapa yang mempunyai pasangan tu hargailah mereka, walaupun sekarang kita diuji dengan segala masalah bantulah pasangan kita dengan sebaiknya. InsyaAllah Tuhan akan bantu kita pula. Tak percaya, cubalah!  Isteri yang bahagia itu rezeki, suami yang bahagia itu rezeki. So kalau nak murah rezeki cuba-cuba lah bahagiakan pasangan anda. 
Siapa sayang pasangan dia? Cerrr tag, saya cabar awak kalau betul-betul sayangkan dia. 
Sumber: Muhammad Hariz
Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Sumber: The Reporter
Source link


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rilekslah.my/dia-tak-pernah-sesekali-merungut-kesusahan-saya-ucapan-happy-anniversary-lelaki-ini-buat-isterinya-viral-rileks-media/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Air Zam Zam Yang Dicedok Setiap Hari Sejak Zaman Nabi Tidak Pernah Kering Rileks Media

Air Zam Zam Yang Dicedok Setiap Hari Sejak Zaman Nabi Tidak Pernah Kering Rileks Media

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 278 hits
ak pelik ka mataair ni tak pernah keringsejak zaman Nabi Ismail dulu lagi dah beribu tahun dah Dari mana sumber airyang tak putus ni Ini penjelasan logik supaya anda FAHAM Salah satu keajaiban yang bisa disaksikan selama berabad abad adalah...
Nak Elakkan Makan Makanan Berat Waktu Malam Cuba Cara Ini Untuk Kenyang Lebih Lama Rileks Media

Nak Elakkan Makan Makanan Berat Waktu Malam Cuba Cara Ini Untuk Kenyang Lebih Lama Rileks Media

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 479 hits
Memang Ajaib Tak rasa nak makan malam apabila amal meminum minuman ini Kalau begini berat badan pun cepatlah turun tak percaya cubalah sendiri Nak kurus tapi bila malam makan tak ingat Ini kegagalan besar kita yang nak berdiet Sebabnya bila...
Ibu Ada Anak Kecil Wajib Tahu Panduan Solat Sambil Dukung Bayi Rileks Media

Ibu Ada Anak Kecil Wajib Tahu Panduan Solat Sambil Dukung Bayi Rileks Media

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 362 hits
Waktu solat dah lama masuk tapi anak kecil masih tak mahu lepas dari dukungan untuk ibu menunaikan solat Masalah ini selalu dihadapi oleh suri rumah yang punya bayi dan tinggal sendiri Ada masa bayi mungkin boleh ditinggalkan seketika tapi ...
Inilah Al Hin Makhluk Yang Tinggal Di Bumi Sebelum Nabi Adam Rileks Media

Inilah Al Hin Makhluk Yang Tinggal Di Bumi Sebelum Nabi Adam Rileks Media

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 1017 hits
Siapa Al Hin ini Al Hin adalah makhluk yang hidup di bumi sebelum turunnya Nabi Adam Allah berfirman Wahai malaikat aku akan ciptakan satu makhluk yang bernama manusia yang akan menjadi khalifah di bumi Maka malaikat pun menjawab Ya Allah a...
Kerat Sikit Bahagian Bawah Atas Boleh Buat Masak Inilah 3 Langkah Tanam Serai Cara Yang Betul Rileks Media

Kerat Sikit Bahagian Bawah Atas Boleh Buat Masak Inilah 3 Langkah Tanam Serai Cara Yang Betul Rileks Media

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 433 hits
Biasanya kalau tanam serai tak kira di kawasan khas atau dalam pasu kita akan ambil dua tiga batang serai kemudian terus tanam Cara sebegini agak merugikan kerana keseluruhan serai ditanam dan tak boleh digunakan untuk memasak Ha sebenarnya...
Nak Periuk Bersinar Sinar Jom Bersihkan Kotoran Degil Guna Sos Tomato Rileks Media

Nak Periuk Bersinar Sinar Jom Bersihkan Kotoran Degil Guna Sos Tomato Rileks Media

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 377 hits
Menyental kuali bukanlah sesuatu perkara yang digemari oleh rata rata orang terutamanya jika kuali tersebut mempunyai kesan hitam yang terlalu sukar untuk di tanggalkan Seringkali kita dengar pelbagai petua dan cara untuk menghilangkan kesa...
Tips Maintain Badan Selepas Bersalin Cara Saya Ibu Kepada 4 Orang Anak Kongsikan Rahsia Rileks Media

Tips Maintain Badan Selepas Bersalin Cara Saya Ibu Kepada 4 Orang Anak Kongsikan Rahsia Rileks Media

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 467 hits
Tips maintain badan lepas bersalin cara saya I am a mother of 3 1 Jarak setahun setahun setengah sorang ya 4 orang anak dlm masa 6 tahun bukan kerja mudah Jaga body figure lagi susah So lets check this out 1 Keep br3ast f3 eding your baby T...
Subhanallah Inilah Kelebihan Apabila Suka Menjamu Serta Belanja Orang Makan Rileks Media

Subhanallah Inilah Kelebihan Apabila Suka Menjamu Serta Belanja Orang Makan Rileks Media

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 392 hits
Menjamu makanan kepada tetamu atau sesiapa sahaja adalah seperkara yang baik dan mempunyai banyak kelebihan Berkata Saiyidina Ali r hu Jika aku dapat mengumpulkan rakan rakanku atau satu sha dari makanan lebih utama lagi bagiku daripada aku...
Khasiat Kegunaan Pokok Bunga Kantan Rileks Media

Khasiat Kegunaan Pokok Bunga Kantan Rileks Media

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 574 hits
Ramai yang tahu dan kenal akan bunga Kantan tetapi tak ramai yang pasti akan rupa pokok bunga Kantan ini Aha kalau kat kampung ia mungkin mudah untuk anda cari tetapi kat bandar mungkin agak sukar melainkan pihak majlis atau bandaran ada me...
Falling Trees Reveal Nation S Rotting Roots

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Hukum Baca Quran Dan Berzikir Tanpa Wuduk

Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

Khai Bahar Bawa Hatiku Bersama Kamu Chord



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Gulai Udang Nenas

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Mitarashi Dango