Di Usia 44 Tahun Selepas 10 Tahun Kahwin Baru Dapat Peluk Anak Sendiri Eryna Hadiah Paling Bermakna


Siapa sangka jika Allah nak bagi rezeki anak, rezeki itu akan dapat juga. Sama ada cepat atau lambat sahaja. Cuma jangan pernah berputus harap dan berusahalah selagi mampu.
Bagi seorang ibu ini yang mahu dikenali sebagai Ummi Aina dianugerahkan anak perempuan ketika usianya 44 tahun langsung tak pernah terlintas di fikirannya.
Tapi siapa kita nak menolak ketentuan dari Allah. Selama 10 tahun berkahwin dan pernah sekali mengalami keguguran ketika usia perkahwinan masuk 3 tahun (2011).

Namun rezeki waktu itu tiada kerana masuk usia kandungan 2 bulan 1 minggu berlaku keguguran dan waktu itu juga doktor dapat kesan ada fibroid yang bersaiz 6 cm x 6cm.
Selepas setahun keguguran dan mahu cuba hamil sekali lagi, saya pergi semula jumpa doktor pakar untuk buat pemeriksaan lanjut. Waktu itu doktor suruh cuba untuk mengandung secara normal tanpa perlu jalani apa-apa rawatan kerana peluang itu ada.
Saya juga tak melakukan pembedahan membuang fibroid. Bagaimanapun dalam tempoh 7 tahun sebelum saya disahkan hamil 2018 macam-macam usaha saya lakukan.
Memang waktu itu sangat perit untuk kami suami isteri kerana mendapat banyak pertanyaan dari rakan-rakan dan saudara mara mengenai anak.
Rasa juga stres dengan soalan cepumas itu namun siapa kita untuk bercakap. Ini kerana saya percaya rezeki dari Allah. Malah doktor juga beritahu tiada masalah untuk hamil lagi walaupun saya ada masalah fibroid kerana ia tak menganggu pun.

Cuma mungkin belum tiba lagi rezeki saya nak dapat anak pada waktu tersebut. Disebabkan keinginan nak ada cahaya mata sendiri, sepanjang 7 tahun selepas keguguran itu saya sangat menjaga pemakanan, sentiasa aktif, buat work out dan sering mendaki bukit bersama suami jika ada masa terluang.
Dalam tempoh itu, saya tak ambil makanan bergoreng dan berminyak dan amalkan makanan rebus, stim dan bakar.
Disahkan Hamil
Usaha ini akhirnya terbalas apabila tahun lalu, selepas beberapa hari haid lewat dan buat ujian kehamilan, dapat berita gembira saya hamil 5 minggu.

Waktu itu hanya Allah yang tahu perasaan kami dan tak sangka juga Allah Maha Mendengar dan tetap beri saya peluang jadi seorang ibu walaupun pada umur 44 tahun.
Masa itu mulalah rutin untuk lakukan pemeriksaan bulanan dan doktor juga ada menjelaskan risiko hamil lewat usia dan kesan pada bayi nanti. Namun saya tetap berserah padaNya walaupun terdetik juga rasa risau dalam hati.
Di sebalik kegembiraan itu doktor juga sahkan fibroid saya semakin besar dan bersaiz 8cm x 8cm. Penjagaan kesihatan dan pemakanan memang saya titikberatkan dan akan makan semua ubat yang dibekalkan doktor setiap hari kerana risau bayi tak dapat zat yang cukup kerana perlu bersaing dengan fibroid.
Kuasa Allah sekali lagi, semasa buat scan ketika kandungan 7 bulan, doktor sahkan fibroid saya dah mengecut kepada 3cm x 3cm.
Alhamdulillah bulan 10 genap usia kandungan 38 minggu saya selamat lahirkan bayi perempuan seberat 3.49 kilogram secara pembedahan kerana faktor umur.

Kini dengan hadirnya Nur Eryna dalam hidup kami dialah penyeri dan penguat kasih sayang dalam rumah tangga.
Walaupun sebelum ini doktor sentiasa menjelaskan risiko yang perlu saya tanggung ketika mengandung dan melahirkan anak nanti, semuanya lancar dan dipermudahkannya.
Mungkin juga doa saya selepas solat memohon agar Allah kurniakan bayi yang sihat dan kekuatan pada saya untuk terus membesarkan amanah ini. Kini selepas 4 bulan benar-benar buat saya bersyukur bila tengok wajah Eryna.
Pesanan saya buat wanita yang belum dikurniakan cahaya mata jangan putus asa. Sentiasa berdoa dan minta padanya. Jika sampai masa dan waktu sesuai, rezeki itu tetap ada walaupun pelbagai ujian sukar.
 
 
The post Di Usia 44 Tahun Selepas 10 Tahun Kahwin, Baru Dapat Peluk Anak Sendiri. Eryna Hadiah Paling Bermakna! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://majalahpama.my/di-usia-44-tahun-selepas-10-tahun-kahwin-baru-dapat-peluk-anak-sendiri-eryna-hadiah-paling-bermakna/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Baru Usia 6 Tahun Tapi Dah Sangat Biadap Tak Pernah Ditegur Dari Kecil Anak Boleh Rosak Masa Depan

Baru Usia 6 Tahun Tapi Dah Sangat Biadap Tak Pernah Ditegur Dari Kecil Anak Boleh Rosak Masa Depan

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 232 hits
Pepatah melentur buluh biarlah dari rebungnya sesuai untuk menggambarkan bahawa didikan setiap orang harus bermula sejak dari kecil Jika sudah terbiasa ditegur untuk melakukan perkara yang betul di usia kanak kanak kebiasaannya apabila dewa...
Baru 3 Tahun Kahwin Anak Dah Masuk Dua Lepas 10 Tahun Dapat 6 Atau 7 Anak Syatilla Terima

Baru 3 Tahun Kahwin Anak Dah Masuk Dua Lepas 10 Tahun Dapat 6 Atau 7 Anak Syatilla Terima

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 139 hits
Bab ingat tarikh penting orang perempuan yang selalu alert Tak kiralah sebelum berkahwin dah berkahwin atau ada anak pun Mungkin ni satu kelebihan buat wanita walaupun dah bergelar ibu Tapi kadang kadang ada suami yang memang lupa kerana pa...
5 Tips Ini Jadikan Anak Pandai Membaca Walaupun Baru Usia 3 Tahun

5 Tips Ini Jadikan Anak Pandai Membaca Walaupun Baru Usia 3 Tahun

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 190 hits
Ya siapa yang tak suka kalau anak pandai kan Pandai main Pandai makan Pandai menangis Dan pandai membaca bijak 5 Tips Mengajar Anak Di Rumah Pandai Membaca Dalam entri kali ini Anim nak share tips macam mana kita parent boleh ajar dan didik...
Sarimah Ibrahim Tak Menyangka Bakal Dapat Anak Pada Usia 41 Tahun

Sarimah Ibrahim Tak Menyangka Bakal Dapat Anak Pada Usia 41 Tahun

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 176 hits
Che Puan Sarimah Ibrahim dan suami Tunku Nadzimuddin Tunku Mudzaffar bakal menimang cahaya mata pertama SELEPAS empat tahun mendirikan rumah tangga dengan kerabat Negeri Sembilan Tunku Nadzimuddin Tunku Mudzaffar pelakon dan pengacara Che P...
Hadiah Bonus Tahun Baru Rm270 000

Hadiah Bonus Tahun Baru Rm270 000

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 142 hits
Assalamualaikum MalaysiaTelekom Malaysia BerhadLevel 51 North Wing Menara TM Jalan Pantai Baru 50672 Kuala Lumpur WP Kuala Lumpur Malaysia Hadiah Bonus Tahun Baru Pihak Telekom Malaysia Program Kemenangan yang telah diadakan pada 25 Mei 201...
Mommy Daddy Kalah Nina Baru Faham Bila Anak Sendiri Dimanjakan Atok Dan Neneknya

Mommy Daddy Kalah Nina Baru Faham Bila Anak Sendiri Dimanjakan Atok Dan Neneknya

papar berkaitan - pada 10/2/2019 - jumlah : 193 hits
Bila dengan datuk atau nenek anak bukan main lagi manja Semua nak dapat Siapa ada pengalaman macam ni Haa boleh katakan semua ibu bapa akan alami situasi ini kan Bagi isteri pereka fesyen terkenal Jovian Mandagie Nina Ismail Sabri gelagat a...
Video Comel Sangat 100x Nyanyian Anak Wawa Aeril Sempena Tahun Baru Cina Dipuji Sangat Comel

Video Comel Sangat 100x Nyanyian Anak Wawa Aeril Sempena Tahun Baru Cina Dipuji Sangat Comel

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 142 hits
Sempena Tahun Baru Cina Aeril Zafrel berkongsi ucapan dan telatah comel anaknya dikenali sebagai Hayla menerusi Instagram Video yang dimuat naik oleh Aeril ini membuatkan ramai geram dan terpikat dengan kecomelan Hayla Alahai comelnya Malah...
Usia 2 6 Tahun Anak Tanya Banyak Soalan Menyepah Rumah Aktif Tandanya Bijak

Usia 2 6 Tahun Anak Tanya Banyak Soalan Menyepah Rumah Aktif Tandanya Bijak

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 111 hits
Pernah tak anda memerhatikan kelakuan anak yang berusia dua hingga enam tahun Walaupun anda sibuk dengan bermacam urusan cuba ambil masa untuk memerhati dan mengenali kelakuan anak anda Ia penting untuk anda membantu mereka supaya membesar ...
Azmin Dilantik Tpm Selepas Tahun Baru Cina

Azmin Dilantik Tpm Selepas Tahun Baru Cina

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 354 hits
Paparan laman blog Another Brick In The Wall SHAH ALAM Desas desus mengenai pelantikan Menteri Hal Ehwal Ekonomi Datuk Seri Mohamed Azmin Ali sebagai Timbalan Perdana Menteri selepas sambutan Tahun Baru Cina semakin hangat diperkatakan Menu...
Beri Betis Nakkan Beras Wangi

Pemandu E Hailing Berdepan Denda Rm400 000 Hina Agong

Mahalnya Kena Report Kpdnkk Netizen Terhibur Tengok Harga Di Kedai Runcit Ibu

Luqman Hakim Diiktiraf Pemain Muda Ke 49 Terbaik Dunia

Amber Heard Berhadapan Hukuman Penjara Jika Didapati Bersalah Memalsukan Bukti

Mee Goreng Basah Azie Kitchen

Resepi Tepung Kapur Original Pantai Timur Rebus Malam Esok Dah Boleh Makan

Awas Scammer Di Musim Pkp



Resepi Samosa Ayam Paling Mudah

Bagaimana Taiwan Berjaya Tangani COVID 19 Dengan Sangat Berkesan

5 Sumbangan Sarjana Islam Dalam Melawan Wabak Penyakit

Bagaimana FoodPanda Dan GrabFood Menjana Keuntungan

Bagaimana Lockdown Di India Bertukar Menjadi Krisis Kemanusiaan


Nasi Ayam

Resipi Kari Kepala Ikan Tenggiri Dan Sambal Belacan

Ibnu Sina Pakar Medis Muslim Pencetus Metode Karantina

Bayi Ini Terjangkit Covid 19 Setelah Sang Ayah Pulang Dari Swalayan

Tabung Bencana Covid 19 Yayasan Pendidikan Hidayah

Setelah Pemerintahnya Kini Warga Dan Pengusaha Arab Ikut Bersedekah Demi Memerangi Corona