Desak Pm Berundur Pemuda Pas Umpama Jantan Tak Cukup Sifat Kata Mkt Umno


malaysiakini.com
Diterbitkan: Sep 13, 2024 1:13 PM
Seorang ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno hari ini tampil mempertahankan Perdana Menteri Anwar Ibrahim yang dikecam dan didesak supaya meletakkan jawatan semasa mesyuarat Muktamar Pemuda PAS di Kerdau, Temerloh semalam

Bagi, Razlan Rafii, usul yang diluluskan oleh Pemuda PAS yang mahu Anwar berundur umpama "jantan tak cukup sifat".
Katanya, Pemuda PAS ibarat pendekar yang gemar "memukul curi" dalam beradu kekuatan dan hanya ingin menang secara percuma.

"Jika sifat seorang pemuda gagah berpencak silat, atur langkahnya pasti garang seperti seorang panglima tanpa ada gerakan 'sumbang' menanti lawan menyerang.

"Tetapi pemuda (PAS) yang satu ini pun teringin beradu kekuatan malangnya gemar memukul curi dari belakang tatkala lawannya sibuk mempersembahkan gerak 'bunga'. Pemuda jenis nak menang percuma tanpa berjuang lebih ini memang wujud dalam masyarakat kita hari ini.

"Jika berucap di hadapan pentas, habis semua ayat pendekar tujuh lapis langit diucapkan beserta dalil turut dipetiknya umpama jika dihimpunkan satu kampung boleh ditewaskan. Tetapi apabila turun ke gelanggang, hilang semua langkah silat dan bunyi jantannya.

"Hanya cacian serta makian dihamburkan berulang kali sambil batu-batu kecil dijadikan senjatanya dilempar ke arah lawan tanpa ada pertembungan sentuhan fizikal. Begitulah jantan tak cukup sifat," katanya dalam kenyataan, hari ini.
Semalam, Pemuda PAS meluluskan usul bagi mendesak Anwar meletakkan jawatannya atau diturunkan dengan kadar segera.

Usul tersebut dibawa dan dibentangkan perwakilan Pemuda PAS Kawasan Tambun, Abdul Abidi Mohd Maznan yang kemudiannya dibahas dan diluluskan dengan sebulat suara.

Jelasnya, sudah cukup tempoh selama dua tahun diberikan kepada kepimpinan Anwar untuk melaksanakan dasar dan janji yang selama ini mereka laungkan.

“Namun, setakat ini satu persatu janji manis dilanggar. Bukan itu sahaja, kepimpinan PMX (perdana menteri ke-10) tidak pernah cuba menjadi kerajaan yang matang dan bertanggungjawab dalam mentadbir.

“Sikap kepura-puraan dalam mentadbir serta keengganan mengambil tanggungjawab terhadap masalah ekonomi dihadapi negara menyebabkan rakyat makin meluat dengan pentadbiran PMX,” katanya pada sesi pembentangan usul Muktamar Pemuda PAS ke-65 di Kerdau, Temerloh, semalam.

Mengulas lanjut, Razlan berkata Pemuda PAS tidak perlu membuat gesaan sebulat suara menuntut Anwar meletakkan jawatan kerana empat sebab yang dibentangkan semalam hanyalah bersifat politik.

"Yakinlah bahawasanya PMX bersama jemaah menteri sedang melaksanakan amanah dan tanggungjawab memacu negara ke satu keadaan ekonomi yang lebih stabil dan lebih berdaya saing.
"Pemuda PAS wajar renung dan ingat kembali ketika zaman pemerintahan Perikatan Nasional (PN) sebelum ini, kepimpinan ketika itu yang turut dianggotai PAS amat caca marba, Dewan Rakyat diisytiharkan darurat politik, tidak dibenarkan bersidang mahupun meluluskan sebarang peruntukan tertentu ketika pandemik Covid-19.

"Ditambah lagi dengan nasib rakyat ibarat telur di hujung tanduk. Namun berkat usaha pelbagai gerakan bersama daripada rakyat di bawah telah 'menyelamatkan' mereka yang mengibarkan kain putih di kediaman ketika itu berjaya mewujudkan suasana kita jaga kita," katanya.

Tambahnya kerajaan pada masa itu wujud, namun hanya boleh dilihat melalui kaca televisyen sambil mengumumkan pelbagai jenis perintah kawalan pergerakan terhadap rakyat.

"Di mana suara PAS ketika itu terutamanya Pemuda Pas?
"Kami faham sekiranya Pemuda PAS terlalu walak dan tidak mahu bersuara disebabkan hal tertentu sehingga nyawa rakyat menjadi taruhan kerana bantuan disampaikan untuk yang terpilih.

"Ibarat ayam betina cuba berkokok di dalam reban sendiri, anak-anak ayam juga turut cuba ikut berkokok tapi lain bunyinya.

“Seharusnya hari ini, pemimpin PAS semakin menunjukkan sifat matang mereka memimpin anak-anak muda di dalam parti mereka," katanya lagi.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2024/09/desak-pm-berundur-pemuda-pas-umpama.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemuda Pas Terbuka Bekerjasama Dengan Umno Sekiranya Parti Itu Keluar Kerajaan Perpaduan

Pemuda Pas Terbuka Bekerjasama Dengan Umno Sekiranya Parti Itu Keluar Kerajaan Perpaduan

papar berkaitan - pada 13/9/2024 - jumlah : 82 hits
TEMERLOH PAS secara terbuka bersedia bekerjasama dengan UMNO sekiranya parti Melayu terbesar itu keluar daripada Kerajaan Perpaduan Ketua Dewan Pemuda PAS Afnan Hamimi Taib Azamudden berkata kerjasama itu bukan sahaja dengan UMNO tetapi jug...
Tarik Balik Bantahan Mccbchst Cabaran Terhadap Islam Kata Pas

Tarik Balik Bantahan Mccbchst Cabaran Terhadap Islam Kata Pas

papar berkaitan - pada 3/9/2024 - jumlah : 139 hits
malaysiakini comDiterbitkan Sep 3 2024 1 54 PMPAS hari ini menyelar kumpulan antara agama bukan Islam yang membantah cadangan menempatkan pegawai agama Islam di semua jabatan kerajaan Menurut Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan bantahan ...
Pas Masih Nak Guna Umno Mungkin Pimpinan Umno Juga Bergantung Pada Pas Cita Cita Masih Ada

Pas Masih Nak Guna Umno Mungkin Pimpinan Umno Juga Bergantung Pada Pas Cita Cita Masih Ada

papar berkaitan - pada 15/9/2024 - jumlah : 95 hits
Nampaknya PAS masih lagi terperangkap dengan permainan politik DrM sejak dahulu sampailah sekarang Terpesona dengan pandangan DrM yang sudahpun ditolak orang Kononnya untuk menyatukan umat Kalau ikhlas sudah lama ia terlaksana Tapi semuanya...
Umno Tak Terdesak Dan Tak Bernafsu Pun Untuk Bersama Pas Lagi

Umno Tak Terdesak Dan Tak Bernafsu Pun Untuk Bersama Pas Lagi

papar berkaitan - pada 18/9/2024 - jumlah : 51 hits
malaysiakini comDiterbitkan Sep 18 2024 12 54 PMTimbalan Pengerusi Umno Johor Nur Jazlan Mohamed berkata pengalaman parti itu bersama PAS dalam gabungan Muafakat Nasional sebelum ini adalah cukup pahit Dalam satu hantaran di Facebook katany...
Pertembungan Akmal Kok Untungkan Umno Kata Penganalisis

Pertembungan Akmal Kok Untungkan Umno Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 12/9/2024 - jumlah : 66 hits
malaysiatoday com12 Sep 2024Penganalisis berkata pertembungan antara ketua Pemuda Umno dan naib pengerusi DAP pamer bahawa Umno sedia berselisih dengan DAP Penganalisis percaya perbalahan antara Dr Akmal Saleh dan Teresa Kok tidak akan gang...
Pas Hadi Tandus Idea Pada Muktamar Kata Saifuddin

Pas Hadi Tandus Idea Pada Muktamar Kata Saifuddin

papar berkaitan - pada 18/9/2024 - jumlah : 58 hits
freemalaysiatoday com 17 Sep 2024Ketua setiausaha PH itu berkata muktamar part itu jadi medan kemuncak politik kebencian dan maki hamun Saifuddin Nasution Ismail berkata hanya unsur cacian kebencian dan angan angan dihidangkan pemimpin PAS ...
Pas Tak Ikhlas Nak Jalin Semula Kerjasama Mn Bersama Umno

Pas Tak Ikhlas Nak Jalin Semula Kerjasama Mn Bersama Umno

papar berkaitan - pada 16/9/2024 - jumlah : 62 hits
malaysiakini comDiterbitkan Sep 15 2024 3 32 PMPemimpin Umno menyifatkan Presiden PAS Abdul Hadi Awang tidak ikhlas untuk menjalin semula kerjasama dengan parti itu dalam Muafakat Nasional apabila mengenepikan Presiden Umno Ahmad Zahid Hami...
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga

Buat Buat Bodoh Lebih Senang Dapat Perhatian

Sains Rangkaian Dan Penggunaannya Dalam Bidang Pertanian

Cops On Hunt For Inmate Who Fled Sungai Buloh Hospital

Self Love Learning To Value And Appreciate Yourself

Berjumpa Sahabat Lama Numismatik Di Muzium Negara Kuala Lumpur

What To Come Of Malaysia S Semiconductor Industry


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Pattani Sea The Sun Cafe

Isu Mb Perlis Ahli Dan Pemimpin Bawahan Mula Bersuara

Zus Coffee With Ceo Latte

Mou Baru Terima Draf Dah Diriuhkan Di Luar Kata Saifuddin

Sijil Halal Dasar Sedia Ada Kekal Permohonan Bersifat Sukarela Zahid

Claim Mou Violated Constitution Untrue Insincere Says Umno Leader