Dengan Adanya Ciera Kerja Membersihkan Rumah Jadi Lebih Mudah Membunuh 99 9 Bakteria Berbahaya


Kerja membersih dan mengemas telah menjadi salah satu tugas harian bagi ibu-ibu di rumah. Namun ianya bukan suatu perkara yang mudah kerana setiap permukaan di rumah kita berbeza dan memerlukan bahan pencuci dan pembersih rumah yang khusus. Mujurlah Faiq diperkenalkan dengan satu produk pembersih dan pembasmi kuman dari Ciera.

Sebelum Faiq cerita lebih lanjut tentang produk pembersih rumah dan pembasmi kuman dari Ciera ni, jom baca sedikit informasi tentang syarikat Ciera ni. Untuk pengetahuan semua, produk ini adalah keluaran Malaysia tau.


Latar Belakang Syarikat Ciera



Nature Profusion Sdn Bhd merupakan anak syarikat dibawah teknologi Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia (FRIM) yang mengkomersialkan teknologi anti-MRSA dan merupakan pemenang anugerah produk berasaskan tumbuhan dan herba. Syarikat ini bermula dibawah Program Pembagunan Siswazah FRIM-MTDC (FMBioSis) sejak tahun 2009 dengan FRIM menyediakan teknologi dan kepakaran manakala MTDC pula memainkan peranan untuk membantu dari segi pembiayaan dan memberi latihan khusus kepada usahawan untuk berjaya dalam industri.


Produk Berasakan Bahan Semulajadi


Produk pembersih Ciera ini menggunakan bahan aktif semula jadi yang berasaskan tumbuhan yang unik untuk kerja membersih dan membasmi kuman. Teknologi ini diekstrak daripada campuran tumbuhan seperti Aloe Vera dan teh Hijau sebagai bahan aktif dan alternatif kepada penggunaan bahan kimia berbahaya yang sering digunakan seperti Triclosan, Triclocarban, Hypochlorite, Chlorhexidine dan alkohol yang melebihi 70%.



Produk ini juga selamat digunakan dan mesra alam kerana tidak mengandungi bahan kimia berbahaya seperti Paraben, SLS dan Pthalates. Produk Ciera ni juga mudah terbiodegradasi dan tidak kekal di alam sekitar. Ia juga terbukti membunuh 99.9% bakteria berbahaya seperti Escherichia coli, Aspergillus niger-mould dan Pseudomonas Aeruginosa termasuk kuman-kuman kebal antibiotic (MRSA & VISA).


Produk Ciera Mempunyai Sijil HALAL


Jenama Ciera mempunyai sijil Halal (JAKIM), SIRIM Eco Label, MyHijau Mark (Greentech Malaysia) dan dihasilkan oleh kilang bertaraf Good Manufacturing Practice (GMP). Matlamat utama syarikat ini adalah menjadi peneraju dalam industri antiseptik dan disinfektan berasaskan bahan semulajadi dan organik setanding dengan produk antarabangsa dan menjadi syarikat yang kompetitif dan inovatif di Malaysia.


Senarai Produk Keluaran Ciera



1. Ciera Eco-Friendly Multi Purpose Disinfectant
2. Ciera Eco-Friendly Multi Purpose Disinfectant Spray
3. Ciera Eco-Friendly Hand Wash
4. Ciera Eco-Friendly Instant Hand Sanitizer


Combo Terbaik Ciera Eco-Friendly Multi Purpose Disinfectant & Ciera Eco-Friendly Multi Purpose Disinfectant Spray


Antara produk terlaris Ciera adalah Ciera Eco-Friendly Multi Purpose Disinfectant dan Ciera Eco-Friendly Multi Purpose Disinfectant Spray.



Ciera Eco-Friendly Multi Purpose Disinfectant (800ml pekat, nisbah pencairan 1 : 100) adalag pembersih pelbagai penggunaan untuk membersih, membasmi kuman dan menghilangkan bau busuk di rumah anda. Ia dapat membunuh 99.9% kuman termasuk Superbugs MRSA/VISA dan dapat melindungi anda daripada mikrob patogen. Ia sesuai digunakan di pelbagai permukaan seperti kain, kaca, keluli kayu dan sebagainya. Ia diformulasikan dengan kepekatan tinggi iaitu 1:100. Hanya perlu campurkan satu penutup (30ml) ke dalam 3L air untuk cucian dan membasmi kuman tanpa perlu dibilas. Selain itu, ia juga tidak merengsa kulit, tidak bertoksik dan selamat digunakan.



Produk ini juga didatangkan dengan 3 haruman iaitu Lavender, Pine dan Floral. Air lebihan daripada cucian, boleh digunakan untuk menyiram pokok kerana ianya selamat dan telah terbukti akan terdegradasi dalam masa 14 hari di persekitaran.





Manakala Ciera Eco-Friendly Multi Purpose Disinfectant Spray (500ml, siap digunakan) pula adalah semburan pelbagai guna yang telah dicairkan untuk membersih, membasmi kuman dan menghilangkan bau. Semburan ini selamat digunakan pada pelbagai permukaan seperti perabot, sofa, dapur, mainan dan tingkap. Tidak perlu dibilas dan bebas dari Triclosan, tidak bertoksik dan mesra alam. Ianya telah terbukti dapat menghilangkan kesan minyak dan kotoran dipermukaan dapur.


Pencuci Tangan Ciera Eco-Friendly Hand Wash



Ciera Eco-Friendly Hand Wash (500ml) dapat melindungi tangan anda dengan menggunakan pencuci tangan yang berasal daripada bahan aktif botani dan terbukti boleh membunuh 99.9% mikrob dan patogen. Ia bersifat hipoallergenik yang diuji secara dermatologi dan sesuai untuk kulit sensitif. Ia juga tidak merengsa kulit dan bebas daripada Triclosan, Paraben dan SLS. Di samping itu, ia didatangkan dengan haruman oren dan terbukti mudah terbiodegradasi.


Ciera Junior Natural Hand Sanitizer Mudah Dibawa Kemana Sahaja



Ciera Junior Natural Hand Sanitizer (30ml) adalah antiseptik yang unik dan selamat yang diformulasi khas mengguakan bahan berasaskan tumbuhan daripada teknologi AntivaTM yang berupaya membunuh 99.9% bakteria, kulat dan virus dalam beberapa saat. Ia mesra kepada kulit kanak-kanak dan bebas daripada Triclosan, Paraben serta tidak perlu dibilas. Produk ini mempunyai dua haruman iaitu Fruity dan Fantasy.


Dimana Boleh Mendapatkan Produk Pembersih Ciera?


Produk Ciera boleh didapati di pelbagai pasaraya seluruh Semenanjung Malaysia seperti Tesco, Malakat Mall, Malakat Grocer, Sabasun Hyperruncit dan platform dalam talian seperti Shopee, Dukkan Kita dan eRomman.


Syarikat ini juga membekalkan produk untuk industri pencucian Malaysia seperti Kontraktor Perkhidmatan Pembersihan (Petronas, Global Globe (M) Sdn Bhd, RHEA dan CuciMuci), Majlis Bandaraya dan Institut Penyelidikan (FRIM, MBMB, MPSJ dan SIRIM), Pejabat, kilang, sekolah-sekolah dan makmal (MTDC, NEO PRAGMATIK SDN BGD, SECRET BARN SDN HD & POLY XTRACT SDN BHD) dan Pusan Perkhidmatan Subaru. Ciera juga telah mendapat kelulusan daripada Kementerian Kesihatan (KKM) untuk penggunaan hospital sebagai pembekal pencuci disinfektan tahap rendah.


Untuk Maklumat Lanjut Boleh Hubungi


NATURE PROFUSION SDN BHD
Blok C-G-TG-1 FRIM-MTDC
Technology Centre II.
Forest Research Institute Malaysia (FRIM)
Kepong, Selangor.


Telefon : 03-62625776
Website : www.ciera.my
Facebook : https://www.facebook.com/ciera.my/
Instagram : https://www.instagram.com/ciera.my/
Shopee : https://shopee.com.my/ecociera


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://najmi-faiq.blogspot.com/2021/06/dengan-adanya-ciera-kerja-membersihkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Jenis Makanan Sihat Untuk Kurus Dengan Lebih Mudah

10 Jenis Makanan Sihat Untuk Kurus Dengan Lebih Mudah

papar berkaitan - pada 16/6/2021 - jumlah : 310 hits
Bila cakap pasal nak kurus cepat ni laju je semua berusaha Google dan cari cara paling mudah Hee Kakak faham sangat sebab kakak pun sama tapi untuk entri kali ni kakak kongsi 30 jenis makanan sihat yang mungkin boleh bantu korang turunkan b...
Bukan Mudah Wfh Bagi Seorang Ibu Sambil Buat Kerja Sebelah Tangan Layan Anak

Bukan Mudah Wfh Bagi Seorang Ibu Sambil Buat Kerja Sebelah Tangan Layan Anak

papar berkaitan - pada 12/6/2021 - jumlah : 283 hits
Bekerja dari rumah atau work from home sambil menjaga anak adalah satu tugas yang mencabar bagi ibu bapa terutama yang ada anak kecil Memang waktunya fleksibel tak perlu nak gosok baju dan bangun pagi pagi bersiap nak keluar ke pejabat Cuma...
Kopi O Kaw Teman Setia Lelaki Berkaca Mata Buat Kerja Dari Rumah

Kopi O Kaw Teman Setia Lelaki Berkaca Mata Buat Kerja Dari Rumah

papar berkaitan - pada 15/6/2021 - jumlah : 281 hits
Apabila sudah bergelar penanam anggur bermakna masa saya dirumah semakin panjang Tapi rasanya tidak jugalah Biasanya selesai sahaja solat subuh Waktu itu lah paling afdhal untuk kita menderes orang jawa parit lajer sahaja yang cakap mendere...
Suami Isteri Ditahan Kerana Eksploitasi Anak Yatim Untuk Buat Kerja Rumah

Suami Isteri Ditahan Kerana Eksploitasi Anak Yatim Untuk Buat Kerja Rumah

papar berkaitan - pada 2/6/2021 - jumlah : 204 hits
Padah mengekspolitasi anak anak yatim sepasang suami isteri ditahan dalam serbuan di Taman Bukit Seputeh Kuala Lumpur semalam Polis juga turut menyelamatkan kanak kanak dan remaja yang menjadi mangsa eksploitasi tenaga buruh pasangan terseb...
Kerja Pendakwaraya Lebih Rumit Untuk Membuktikan Beliau Menghina

Kerja Pendakwaraya Lebih Rumit Untuk Membuktikan Beliau Menghina

papar berkaitan - pada 2/6/2021 - jumlah : 131 hits
MUHD MUFIZ II Ringannya PERTUDUHAN Ader masaalah nak merangka pertuduhan politik ke Pendakwaraya mempunyai tugas LECEH kena membuktikan ISWARDY DENGAN SEDAR DAN MEMANG BERNIAT NAK MENGHINA YDPA Pendakwaraya kena buktikan dgn tanpa keraguan ...
Lima Tips Mudah Untuk Pastikan Rumah Anda Cantik Bersih Amp Wangi

Lima Tips Mudah Untuk Pastikan Rumah Anda Cantik Bersih Amp Wangi

papar berkaitan - pada 3/6/2021 - jumlah : 212 hits
Pandemik yang sedang melanda negara dan hampir seluruh pelusuk dunia ketika ini benar benar membuka mata manusia bahawa menjaga kebersihan adalah salah satu perkara penting didalam kehidupan Jika dulu ianya dipandang remeh tapi kini tidak l...
Tempah Aqiqah Qurban Secara Online Dengan Aqiqah Centre Lebih Mudah Dan Murah

Tempah Aqiqah Qurban Secara Online Dengan Aqiqah Centre Lebih Mudah Dan Murah

papar berkaitan - pada 11/6/2021 - jumlah : 313 hits
hai assalammualiakum Tempah Aqiqah Qurban Secara Online Dengan Aqiqah Centre Lebih Mudah dan Murah Teringat dulu buat Aqiqah anak sebelum adanya covid semua urusan kenduri Aqiqah nad buat dekat kampung Yela bila buat dekat kampung lagi meri...
Wagub Dki Soal Usulan Ptm 25 Persen Lebih Mudah Saat Uji Coba Kapasitas 50 Persen

Wagub Dki Soal Usulan Ptm 25 Persen Lebih Mudah Saat Uji Coba Kapasitas 50 Persen

papar berkaitan - pada 8/6/2021 - jumlah : 221 hits
Lanjut Riza pihaknya akan melakukan diskusi kembali kepada sejumlah pihak seperti halnya epidemiolog
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools