Demi Anak Bekas Pramugari Cantik Ni Tak Malu Berniaga Di Tepi Jalan


Siapa pun tak sangka kerja di awan biru yang disangkakan dapat bagi rezeki untuk selamanya tapi hanya putus di tengah jalan akibat wabak pandemik, COVID-19 yang menyerang seluruh dunia sejak Mac lalu.
Kesan daripada wabak pandemik ni, banyak benda yang telah berubah dalam masa yang sangat singkat. Kalau anda perasan, kita ni sebenarnya dah 7 bulan mengalami COVID-19. Dan banyak gila perubahan yang kita sendiri pun tak sedar!
Ramai yang hilang pekerjaan termasuklah krew anak kapal di langit biru. Kecoh juga bila ada syarikat penerbangan terpaksa buang hampir 70% staffnya. Antara yang terkena tempias ni adalah bekas pramugari; Siti Hajar, Farhana dan Najua.



Tipu sangat kalau cakap tak sedih bila hilang kerja kan. Nak nak pulak antara mereka ibu tunggal yang ada anak dan yang lain masing-masing ada tanggungjawab besar dengan keluarga. Lagila terasa! Macam mana nak kasi anak dan keluarga makan? Tapi ketabahan 3 orang bekas pramugari ni patut dijadikan contoh untuk anda yang mungkin mengalami nasib yang sama!
Bersyukur Masih Ada Rezeki Untuk Anak Betul orang cakap, rezeki tu ada di mana-mana, cumanya kita kena berusaha. Kalau duduk rumah goyang kaki jer, macam mana rezeki nak masuk kan? Bekas pramugari ni bersyukur kerana masih ada rezeki untuk anak meskipun kehilangan kerja tetap setelah beberapa tahun berada di atas awan.
Sejak COVID-19, banyak flight makin berkurang. Masa tu mereka dah sedar yang mereka tak boleh hanya duduk menunggu jer. Jadi mereka pun mulakan langkah untuk berbisnes, cari income lebih untuk tampung pendapatan.
Tak sangka pulak, asalnya bermula dari menjaja rumah ke rumah jer sambil ditemani anak, Alhamdulilah dengan menjadi ejen bisnes Rayyan Kidz, susu minuman yang membekalkan tenaga untuk anak-anak ni mula menampakkan hasil!

Tak Malu Berniaga Tepi Jalan
Ada di antara kita ni suka sangat merungut dan malu untuk berniaga dari bawah. Buat apa nak malu kalau ini adalah jalan untuk bisnes anda berjaya? Cuba buang mindset negatif tu.
Anda kena jadikan bekas pramugari ini sebagai contoh. Mereka tak malu berniaga di tepi jalan, buka carboot bersama-sama demi cari duit untuk tampung hidup. Malah mereka ni juga support each other disebabkan masing-masing ada tanggungjawab yang mereka kena pikul.
“Semua tengah struggle untuk teruskan hidup di musim pandemik ni. Begitu juga dengan salah seorang daripada kami yang merupakan anak pertama dan tunjang utama punca rezeki sekeluarga. Masih ada ibu dan ayah yang perlu ditanggung dan adik-adik yang masih belajar, jadi tak salah kalau masing-masing berkongsi rezeki.”
Income Bisnes 3 Kali Ganda! Anda tahu tak income bisnes mereka 3 kali ganda melebihi gaji asal sebulan! Pergghh..heaven! Memang betul rezeki.
“Tak pernah menduga pun bisnes Rayyan Kidz ni menjadi punca rezeki utama kami setelah dibuang kerja. Namun sangat bersyukur kerana semua dipermudahkan, rezeki tak putus putus buat anak.”

Anda tengok mungkin ada di antara kita yang mengalami nasib yang sama, dibuang kerja tapi semuanya terletak pada diri kita sendiri sama ada nak terus bermurung dan putus asa selamanya ataupun mulakan langkah baru macam bekas pramugari yang jugak ejen Rayyan Kidz ni!
Meremang gais kalau baca kisah mereka ni. Siapa pun tak sangka rezeki mencurah-mencurah berkat usaha yang tak henti-henti. Kami pun tumpang happy!
Sekarang ni mereka dah mampu penuhi kehendak anak dan melihat sendiri anak gembira dan membesar di depan mata sendiri. Yer lah dulu terbang ke sana sini sampaikan nak tengok anak pun tak sempat kan? Sekarang ni Allah dah bagi rezeki berlipat kali ganda! Kata mereka inilah hadiah yang paling berharga buat masa sekarang.
Ikhlaskan Hati
Nama pun kerja, semua akan penat. Apa yang mereka buat adalah ikhlaskan hati, betulkan niat. InshAllah Allah permudahkan rezeki untuk kita.
“Jangan pernah malu untuk cari kerja lain. Orang akan judge, orang akan hina tapi mereka tak duduk tempat kita dan tak rasa kesusahan yang kita alami. Waktu kita lapar, mereka tak bagi kita nasi! So peduli apa cakap orang asalkan rezeki yang kita dapat tu dari sumber yang halal.”
Haa..nampak? Pada anda yang masih lagi bersedih dibuang kerja, sudah-sudahlah! Jom bangkit semula dan cari peluang untuk mulakan hidup baru okay! Rezeki takkan pernah salah alamat!
Facebook: Rayyan Kidz HQ
Instagram: rayyankidz.hq
WhatsApp: http://wasap.my/+6013-8026071
Email: [email protected]
Pengarah drama Nur tawar bekas pramugari jadi pelakon

The post Demi Anak, Bekas Pramugari Cantik Ni Tak Malu Berniaga Di Tepi Jalan! appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/11/07/demi-anak-bekas-pramugari-cantik-ni-tak-malu-berniaga-di-tepi-jalan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Semua Ini Demi Keselamatan Anak Anak Bekas Suami Fail Tuntutan Hadhanah Dsv Mohon Dirinya Diberi Ruang

Hiburan Semua Ini Demi Keselamatan Anak Anak Bekas Suami Fail Tuntutan Hadhanah Dsv Mohon Dirinya Diberi Ruang

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 298 hits
Selepas kecoh isu bekas suaminya menuntut Hadhanah bersama anak anak usahawan penuh sensasi Datuk Seri Vida mohon dirinya diberikan ruang sebelum mengulas lanjut mengenai perkara tersebut Namun begitu memetik laporan Gempak DSV khabarnya ti...
Edry Ni Anak Suami Dengan Bekas Isteri Abby Abadi Pinta Jangan Ditanya Lagi

Edry Ni Anak Suami Dengan Bekas Isteri Abby Abadi Pinta Jangan Ditanya Lagi

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 671 hits
Menerusi satu entri yang dimuat naik di laman Instagram pelakon Abby Abadi telah berkongsi foto memeluk anak tirinya yang dipanggil Edry dan mendedahkan sudah lebih tiga tahun menjaga anak tirinya itu untuk tinggal bersamanya source
Tolak Tepi Membazir Rumah Bersepah Tetap Perlu Belikan Mainan Untuk Perkembangan Otak Anak

Tolak Tepi Membazir Rumah Bersepah Tetap Perlu Belikan Mainan Untuk Perkembangan Otak Anak

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 345 hits
Bagi sesetengah ibu bapa membelikan anak mainan mungkin dirasakan satu pembaziran Tak kurang juga yang menyatakan ia buat rumah jadi bersepah dengan taburan mainan kecil Salah tanggapan ini dan seharusnya diperbetulkan Menurut Dr Redza Zain...
Ibu Tunggal Terpaksa Tebalkan Muka Berhutang Mee Segera Demi Alas Perut Anak Anak Masih Kecil

Ibu Tunggal Terpaksa Tebalkan Muka Berhutang Mee Segera Demi Alas Perut Anak Anak Masih Kecil

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 335 hits
Demi meneruskan hidup ibu tunggal yang kematian suami sejak April lalu terpaksa menebalkan muka berhutang mee segera demi mengisi perut anak anak daripada kelaparan Rini Mohd Yusup 41 bersama tiga anaknya Mohamad Safuan 8 Mohamad Alsam 6 da...
Pengarah Drama Nur Tawar Bekas Pramugari Jadi Pelakon

Pengarah Drama Nur Tawar Bekas Pramugari Jadi Pelakon

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 336 hits
KUALA LUMPUR Ekoran berita penamatan kakitangan melibatkan syarikat penerbangan yang tular baru baru ini pengarah drama terkenal Nur iait Shahrulezad Mohameddin menawarkan pramugari yang diberhentikan menjadi pelakon Menerusi Instagramnya S...
11 Siasat Kocak Emak Saat Mengasuh Anaknya Demi Anak Hal Seaneh Ini Bakal Dilakukan

11 Siasat Kocak Emak Saat Mengasuh Anaknya Demi Anak Hal Seaneh Ini Bakal Dilakukan

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 232 hits
Nggak cuma bapak bapak emak emak juga punya sejuta cara kocak untuk mengasuh anaknya
Rotan Anak Lelaki Bekas Suami Ziana Zain Dihukum Penjara 8 Bulan

Rotan Anak Lelaki Bekas Suami Ziana Zain Dihukum Penjara 8 Bulan

papar berkaitan - pada 5/11/2020 - jumlah : 262 hits
Bekas suami penyanyi terkenal Ziana Zain iaitu Armin Zaharin Ahmad Zambri dijatuhkan hukuman penjara lapan bulan kerana merotan anak lelakinya oleh Mahkamah Majistret Shah Alam pada 28 September lalu Bagaimanapun Armin memfailkan rayuan di ...
Elak Tidur Sambil Hisap Susu Boleh Undang Masalah Karies Gigi Ini Saranan Doktor Kalau Nak Gigi Anak Cantik Dari Kecil

Elak Tidur Sambil Hisap Susu Boleh Undang Masalah Karies Gigi Ini Saranan Doktor Kalau Nak Gigi Anak Cantik Dari Kecil

papar berkaitan - pada 8/11/2020 - jumlah : 380 hits
Penjagaan gigi sebenarnya sangat penting tapi ramai antara kita yang ambil mudah Justeru kesihatan gigi tidak didedahkan kepada anak anak sejak kecil lagi dan akhirnya gigi anak anak menjadi rosak Dalam satu perkongsian Dr Azila Mohd Kasim ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Gaya Hidup Sihat 8 Perkara Yang Perlu Anda Amalkan

Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music