Dekorasi Bilik Tidur Nampak Lebih Romantik


hai assalammualaikum

Dekorasi Bilik Tidur Nampak Lebih Romantik - Pejam celik, pejam celik, sebulan juga kita dah kuanrantin dalam rumah ye. Tahniah buat aku dan anda semua yang memebri kerjasama ( clap hand )..hehee..Sepanjang PKP ni, bila tak dapat pergi event, ada la lebih masa dekat rumah. Masa PKP fasa 2, job pun belum masuk sangat, jadi masa tu ada la sikit. Time ni juga, datang macam-macam idea nak buat dekat rumah. Salah satunya ialah dekorasi bilik.


Memang sebelum-sebelum ni, ada je tengok pinterest la, google la macam mana nak dekorasi bilik ni, dah ada idea, tapi masa tu macam tak ada masa. Jadi, bila dah kena PKP ni, hah, boleh la buat. Duduk dalam rumah pun, asyik masak je boring juga, jadi cantikkan rumah mana yang boleh. Dah dapat idea, maka bermulalah kita mendekorasi bilik ni..hehee..

Bilik ni memnag dah banyak kali nad kemas. Biasalah kadang kita tak puas hati, kemas sampai puas. sekarang rasa puas sikit. Bilik ni masuk memang dah ada almari dan katil ni. So pakai jela. Bilik pun tak besar, kena pandai-pandai kemas untuk sumbat barang yang nad ada.

Dinding bilik ni memang kosong takda apa. Selalu nad tengok dekat pinterest atau google, kebanyakan letak frame dekat dinding katil ni. Tapi, nad tak dapat letak frame, sebab tiada siapa nak mendrillnya. Alatan drill tu takde. Ketuk dengan hammer kang rosak dinding, dah tak lawa. Jadi, kita letak je lampu Fairy Curtain Lights ni.


Beli Fairy Curtain Lights ni dekat shopee sebelum PKP lagi..Dah lama dah beli. Tak pasang-pasang sebab takda masa nak pasang. Pastu takde orang yang tolong. Hah, waktu sekarang mr mafia pun tak sibuk, paa lagi suruh dia pasang la. Yela nak pasang biar tinggi sikit, lawa, nad ni dahla pendek, jengket pun tak sampai juga. Jadi, suruh la suami pasang..hahaha. Buat tengah malam..hahaha..Dari dia takda buat apa, baik tolong isterinya ni hah..kihkih.


Ok ni nad screenshot, kedai mana nad beli dan harga dia tu. Kot korang berkenan juga kan..ehehe. Lampu ni nad usha dia guna bateri atau boleh USB..hah tu sembab nad beli, takda guna elektrik. Jimat.Lagipun pasang bukan selalu..hehe.


Selesai bahagian katil, dah cantik dengan lampu lip lap lip lap tu..ehehe..Nampak romantik gitu.

Bukan tu je, bahagian rak tempat letak macam-macam barang ni pun nad deko..hehee..

Rak ni nad beli dekat ikea. Nama rak ni MULIG Shelving unit. Dah beli lama. Klik nama tu, ada nad buat entry. Siap belikan untuk mak sebab dia banyak tingkat dan boleh letak banyak barang. Bila dah letak banyak barang nampak serabut pulak. Jadi, nak tutupla bagi taknak nampak barang-barang tu semua.

Geledah punya geledah, teringat kain putih yang nad guan masa kawin dulu. Kain ni untuk lapik meja photobooth. Memang barang yang berguna, nad akan simpan ye, sebab tau akan ada kegunaannya nanti..ahhaa. Mujur tak buang ke apa. Dah bolehguna untuk sekarang.


Apa lagi, nad pun jahit lepastu ambil tali dan ikat dekat rak Mulig ni.Tadaaa..siap la dia macam ni..hehee..Dah tutup elok, boleh jadi port untuk bergambar ok ..heheee

Oh nad ada juga Mini Copper wire string Fairy Light Led, jenis kecil punya. Ala ni semua orang selalu beli nak cantikkan bilik.


Yang ni nad pasang dekat bahagian pintu, sambung ke rack dan terus ke tempat sangkut beg. Hah!!, baru cantik..hehee..

Nad lekat dengan pelekat kuat dinding. Kalau selotape biasa, memang jatuh jela.


Nak nampak bilik ni macam lagi cun, nad letakla dedaun hijau dan bunga berjurai. Bunga dan dedaun jurai ni pun barang masa kawin hias bilik..hahaaha. Simpan bawk KL kau. Nah sekarang ni gunanya..hehee..



Cuma ni, nak tukar langsir dan tambah rak sikit. Banyak dah nak cerita pasal nad dekorasi. Korang boleh tengok dekat link SUSUN ATUR. Semua ada nad cerita situ.

Ni dah terfikir nak dekorasi dapur pulak. Tapi tu la, paip sinki rosak, nak kene betulkan dulu, baru boleh cantikkan. Barang dekat shopee dah masuk troli tu...haha. Nak tekan check out tak tekan lagi, sebab masalah paip sinki tu la.

Ni sampai terfikir nak cantikkan tempat area makan sekali..hahaa..Nampak tak tiba-tiba datang banyak idea nak cantikkan rumah. Kalau boleh nak mengecat semua rumah..huhu..tapi kita ni kudrat perempuan, tak semua boleh buat. Nak suruh laki kita, entah bila la. Rumah ni pun dah 5 tahun dinding tak pernah cat. Eh rasa lebih dari tu..kahkah..

Kalaula kita ni ada kuasa, petik jari je terus cntik..kan bagus..hahaa.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.miszrockers.com/2020/04/dekorasi-bilik-tidur-nampak-lebih.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
6 Manfaat Menaruh Tanaman Hijau Di Dalam Rumah Selain Untuk Hiasan Bikin Tidur Lebih Nyenyak

6 Manfaat Menaruh Tanaman Hijau Di Dalam Rumah Selain Untuk Hiasan Bikin Tidur Lebih Nyenyak

papar berkaitan - pada 22/4/2020 - jumlah : 383 hits
Mulai berkebun dan meletakkan tanaman hijau di dalam rumah adalah keputusan yang tepat di masa masa sekarang ini
So Sweet La Korang Nampak Sesuai Dengan Sufian Suhaimi Jasmine Suraya Ulas Aksi Romantik Dalam Icsyv

So Sweet La Korang Nampak Sesuai Dengan Sufian Suhaimi Jasmine Suraya Ulas Aksi Romantik Dalam Icsyv

papar berkaitan - pada 21/4/2020 - jumlah : 782 hits
Aksi romantik Sufian dan Jasmine menarik perhatian penonton dalam program ICSYVMY AKSI romantis pelakon Jasmine Suraya dan penyanyi Sufian Suhaimi dalam program I Can See Your Voice Malaysia yang bersiaran di TV3 pada malam Ahad lalu mencur...
Bangun Tidur Bilik Bersih Gadis Kongsi Vacuum Mudahkan Kerja Rumah

Bangun Tidur Bilik Bersih Gadis Kongsi Vacuum Mudahkan Kerja Rumah

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 325 hits
Perintah Kawalan Pergerakan yang telah memasuki fasa ketiga yang dilanjutkan sehingga 28 April nyata memberi impak yang mendalam kepada seluruh isi rumah susulan wabak Covid 19 Platform jualan atas talian juga semakin popular dalam kalangan...
Kalau Puasa Lebih Baik Berkurung Tak Terdedah Kepada Perkara Yang Tak Elok Uai

Kalau Puasa Lebih Baik Berkurung Tak Terdedah Kepada Perkara Yang Tak Elok Uai

papar berkaitan - pada 12/4/2020 - jumlah : 291 hits
Kurang dua minggu lagi sebelum seluruh umat Islam bakal menjalani ibadah puasa pada bulan Ramadan yang sememangnya dinantikan setiap tahun Selain melaksanakan ibadah puasa pada siang hari dan memperbanyakkan amal kebajikan pasti ramai yang ...
Berusaha Menjadikan Doa Kita Sebagai Hamba Nya Lebih Menarik Dan Terjaga Adab Adab Berdoanya 10183

Berusaha Menjadikan Doa Kita Sebagai Hamba Nya Lebih Menarik Dan Terjaga Adab Adab Berdoanya 10183

papar berkaitan - pada 13/4/2020 - jumlah : 492 hits
Hubungan yang luar biasa amat perlu dalam berdoa Termasuk adab berdoa dalam menjaga perhubungan antara hamba dengan Tuhan Nya Berdoa memerlukan hubungan yang luar biasa antara kita selaku hamba Nya dengan Allah Selama ni kita hanya minta pa...
Lebih 20k Orang Mati Akibat Covid 19 Di Amerika Syarikat

Lebih 20k Orang Mati Akibat Covid 19 Di Amerika Syarikat

papar berkaitan - pada 12/4/2020 - jumlah : 274 hits
NEW YORK Korban COVID 19 di Amerika Syarikat melepasi angka mengerikan 20 000 semalam ketika ramai meraikan cuti Easter pada hujung minggu dengan berkurung di rumah AS merekodkan 1 920 kematian dalam tempoh 24 jam lalu yang bagaimanapun men...
Angka Kematian As Lebih 20000 Mengatasi Itali

Angka Kematian As Lebih 20000 Mengatasi Itali

papar berkaitan - pada 12/4/2020 - jumlah : 147 hits
Amerika Syarikat mengatasi Itali pada hari Sabtu sebagai negara yang mencatatkan jumlah kematian akibat Covid 19 tertinggi dengan mencatatkan lebih 20 000 kematian sejak wabak itu bermula lapor Reuters Presiden Donald Trump berkata beliau b...
Hidup Lebih Tenang Dengan Asuransi Rawat Inap

Hidup Lebih Tenang Dengan Asuransi Rawat Inap

papar berkaitan - pada 13/4/2020 - jumlah : 211 hits
Badan yang bugar dan sehat menjadi harapan semua orang Kesehatan yang prima akan membuat kita bisa produktif bekerja mengembangkan ide dan berekspresi dengan leluasa Dan yang pasti menikmati hidup sebagai anugerah yang luar biasa Namun ada ...
Ketua Pengarah Yang Lebih Berwibawa

Ketua Pengarah Yang Lebih Berwibawa

papar berkaitan - pada 12/4/2020 - jumlah : 213 hits
Jelas Dr Noor Hisham tampil sebagai Ketua Pengarah Kesihatan yang lebih profesional dan berwibawa berbanding Menteri Kesihatan yang kini menyahkan diri dari sidang media harian Bukan sahaja Menteri Kesihatan malah satu kabinet kini kelihata...
Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Bila Duit Nak Masuk

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Deep Dive 5 Historic Lots From Gooding S Geared Online Sale



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Sambutan Ulang Tahun Ke 30 Dan Pelancaran 4 Model Motosikal Ktm Duke

First Impressions Make A Powerful Impact With A Creative Digital Business Card

Restoran Di Jepun Buang 25 Set Nasi Lemak Kena Tipu Ejen Dari Malaysia

Kumpulan Pro Palestin Kecam Kehadiran Syarikat Bekal Senjata Kepada Israel

Prk Kkb Boleh Tak Umno Tarik Undi Melayu

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin