Datang Haid Di 10 Malam Terakhir Ramadan Ustaz Kongsi Amalan Lain Kejar Pahala


Dalam kesungguhan melakukan ibadat untuk mengejar apahal berganda ketika 10 malam terakhir Ramadan, ralat sungguh rasa hati bila tiba-tiba datang haid. Risau sebab tak boleh nak buat solat sunat dan membaca Al-Quran sedangkan jika dibuat besar sungguh ganjarannya pada hujung bulan berpuasa ni.
Sumber foto: www.freepik.com Menerusi posting di akaun TikTok ninja_iraa, sebuah video perkongsian dari pendakwah bebas, Ustaz Wadi Annuar tentang amalan-amalan yang boleh dilakukan oleh wanita yang datang hadi di hari-hari terakhir Ramadan.

Ustaz Wadi telah menyenaraikan empat amalan yang boleh dilakukan bagi menghidupkan malam Lailatul Qadar. Menurutnya, bagi wanita yang datang haid pada 10 malam terakhir tak perlu risau kerana dalam Islam hanya tak dibenarkan untuk solat, berpuasa dan menyentuh Al-Quran.
“Ada berpuluh-puluh kebaikan lain boleh dibuat. Contoh pertama, berdoa. Doa untuk orang Islam ‘Ya Allah, bagilah hidayah untuk semua umat Nabi Muhammad. Ya Allah, ramai yang sakit, sembuhkanlah umat Islam. Banyakkan berdoa..”
@ninja_iraa Amalan2 buat wanita yang haid pada 10 malam terakhir Ramadhan #amalanwanitahaidsemasaramadhan #10malamterakhir #malamlailatulqadar #lailatulqadar #ustazwadiannuar #quereraa #dakwah_islam #islamicquotes #hijrah #fypシ゚viral #fypp #cintaallah #cintamuhammad #bismillahfyp ♬ bunyi asal – Quereraa🖤 Ustaz turut berkongsi salah satu amalan terbaik yang lain adalah bersedekah. Ustaz Wadi juga ada menyebut, setiap malam boleh ‘transfer’ duit RM10 ke sana sini. Selain itu, wanita yang ‘bercuti’ juga boleh mengamalkan beberapa zikir dan berkhidmat kepada keluarga yang bangun untuk melakukan ibadat pada malam Lailatul Qadar.
Antara zikir yang boleh diamalkan adalah Zikir lailahaillallah, seratus kali. Subhanallah wabihamdih, seratus kali. Hasbunallah wan’mal wakil, seratus kali. Subhanallah alhamdulillah lailahaillallah Allahuakbar, seratus kali.
Terakhir, apabila kita menyediakan sahur atau memasak untuk orang yang beribadat di malam-malam terakhir. Sebagai contoh apabila suami, anak-anak atau orang lain di dlaam rumah bangun malam untuk beribadat, seseorang wanita itu boleh sediakan minuman atau makanan untuk mereka.
Sumber foto: www.freepik.com “Banyak ibadat yang boleh dibuat, jangan tinggal malam-malam 10 terakhir ni. Semoga Allah bagi kita rajin dan hidayah..”
Dengan perkongsian dari Ustaz Wadi ini diharapkan kaum isteri atau para ibu yang terkekang untuk solat dan membaca Al-Quran kerana datang haid, sama-samalah kita lakukan ibadah yang lain untuk merebut ganjaran pahala dari Allah SWT.
Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama)
The post Datang Haid Di 10 Malam Terakhir Ramadan, Ustaz Kongsi Amalan Lain ‘Kejar’ Pahala appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/datang-haid-di-10-malam-terakhir-ramadan-ustaz-kongsi-amalan-lain-kejar-pahala/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Panduan Amalan Qiamullail Malam Dan 10 Hari Terakhir Ramadan

Panduan Amalan Qiamullail Malam Dan 10 Hari Terakhir Ramadan

papar berkaitan - pada 29/3/2024 - jumlah : 84 hits
Bulan Ramadan adalah merupakan bulan yang penuh rahmah Amalan qiamullail malam mula menjadi kebiasaan dan saranan kerana Allah menjanjikan pahala yang berlipat ganda bagi mereka yang mengerjakan amalan Lebih lebih lagi apabila memasuki 10 m...
Doa Akhir Ramadan Amalan Sunat 10 Malam Terakhir

Doa Akhir Ramadan Amalan Sunat 10 Malam Terakhir

papar berkaitan - pada 29/3/2024 - jumlah : 289 hits
Doa akhir Ramadan merupakan doa yang boleh dibaca oleh umat Islam pada 10 malam terakhir bulan Ramadan Doa ini dibaca bagi memohon agar kita dapat bertemu semula dengan bulan mulia ini pada tahun akan datang Pada penghujung bulan Ramadan in...
10 Malam Terakhir Ramadan

10 Malam Terakhir Ramadan

papar berkaitan - pada 31/3/2024 - jumlah : 124 hits
10 MALAM TERAKHIR RAMADAN Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang Assalammualaikum semua BERBAKI 10 MALAM TERAKHIR Rupa rupanya ya Alhamdulillah Melalui 10 malam terakhir Ramadan tidak mudah difikirkan Lebih lebih lagi malam...
Foto Memburu Lailatul Qadar Di Malam 10 Hari Terakhir Ramadan

Foto Memburu Lailatul Qadar Di Malam 10 Hari Terakhir Ramadan

papar berkaitan - pada 1/4/2024 - jumlah : 69 hits
Umat muslim mulai melakukan itikaf di masjid masjid selama sepuluh hari terakhir pada bulan suci Ramadan
Saya Tak Reda Dunia Akhirat Tunai Umrah Tanpa Izin Suami Doa Isteri Tak Selamat 10 Malam Terakhir Ramadan

Saya Tak Reda Dunia Akhirat Tunai Umrah Tanpa Izin Suami Doa Isteri Tak Selamat 10 Malam Terakhir Ramadan

papar berkaitan - pada 3/4/2024 - jumlah : 78 hits
Baru baru ini di laman X akaun Malaysia Most Viral berkongsikan kisah seorang lelaki yang kesal terhadap tindakan isterinya Isteri tak minta izin Melalui mesej yang dikongsikan si suami meluahkan rasa tidak puas hati terhadap isterinya yang...
10 Malam Terakhir Ramadan Wanita Meninggal Atas Sejadah

10 Malam Terakhir Ramadan Wanita Meninggal Atas Sejadah

papar berkaitan - pada 1/4/2024 - jumlah : 112 hits
Seorang wanita ditemui meninggal dunia di atas sejadah di rumahnya di Taman Inang di sini pada Sabtu malam Timbalan Penguasa Balai Bomba dan Penyelamat Alor Setar Ahmad Naufal Abdullah menyatakan bahawa mereka menerima panggilan berhubung i...
10 Malam Akhir Ramadan 2024 Kelebihan Tarikh Amalan Sunat

10 Malam Akhir Ramadan 2024 Kelebihan Tarikh Amalan Sunat

papar berkaitan - pada 29/3/2024 - jumlah : 142 hits
MISI MEMBURU LAILATUL QADAR DALAM 10 MALAM AKHIR RAMADAN 2024 Diam tak diam terasa macam baru saja kita menyambut bulan Ramadan Tetapi rupa rupanyanya kurang dari 2 minggu saja lagi bulan yang mulia ini akan meninggalkan kita Insya allah ki...
Bila Bermula 10 Ramadan Terakhir Tahun 2024 Untuk Kejar Lailatul Qadar

Bila Bermula 10 Ramadan Terakhir Tahun 2024 Untuk Kejar Lailatul Qadar

papar berkaitan - pada 31/3/2024 - jumlah : 140 hits
Ramadan kini sudah sampai ke penghujung Bila agaknya bermula 10 Ramadan terakhir untuk tahun 2024 bagi mengejar malam lebih baik daripada seribu bulan Lailatul Qadar Dalam bulan Ramadan terdapat 3 fasa iaitu bermula fasa 1 1 Ramadan hingga ...
Hiburan Tak Puasa Sepanjang Ramadan Shila Amzah Malas Layan Geng Terpaling Badan Orang Lain Lain

Hiburan Tak Puasa Sepanjang Ramadan Shila Amzah Malas Layan Geng Terpaling Badan Orang Lain Lain

papar berkaitan - pada 1/4/2024 - jumlah : 92 hits
Penyanyi terkenal baru baru ini ada berkongsi mengenai Ramadan tahun ini di mana dia tidak menjalankan ibadah puasa atas sebab sebab tertentu Berikutan itu penyanyi itu teruk dikecam oleh sesetengah netizen yang mendakwanya sebagai seorang ...
Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

218 Fibonaci

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Persediaan Awal Haji

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Shenzhen Digital Art Park By Jc Design In Futian China

Zayn Rayyan Murder Case My Debt To People Says Cid Chief

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

2 Direman Kemuka Butiran Palsu Pelaburan Rm38 Juta

Pusing Jalan

Pentingnya Muhasabah Diri