Dasar Bumi Hangus Dap Memasuki Fasa Ii



Satu strategi yang sangat sinonim dengan DAP ialah menuduh lawan melakukan apa yang sebenarnya mereka telah atau sedang lakukan.

Terma bagi strategi ketenteraan iaitu Dasar Bumi Hangus yang digunakan oleh Timbalan Menteri Pertahanan, Liew Chin Tong untuk menggambarkan kerjasama antara PAS dan UMNO ini sebenarnya adalah satu dasar yang parti DAP tidak pernah hentikan walaupun mereka telah membentuk kerajaan.

Ramai beranggapan strategi yang digunakan DAP selama ini bagi menumbangkan kerajaan Barisan Nasional dalam PRU 14.


Adalah sangat jelas DAP mengamalkan dasar ini sebagai strategi jangka panjang dengan memainkan sentimen perkauman melampau sejak sekian lama.

Menyuburkan fitnah dan mencipta persepsi serta pembunuhan karakter demi menjatuhkan musuh politiknya.

Ini termasuk memanipulasi dan membangkitkan perasaan benci dalam kalangan masyarakat Cina terhadap kaum Melayu dan dibantu oleh kejayaan mereka 'berkahwin' dengan musuh tradisi mereka sendiri iaitu Dr. Mahathir dan partinya PPBM sebagai pelengkap kepada dasar ini.

Hakikatnya, setelah UMNO dan Barisan Nasional dikalahkan pada PRU-14, DAP berterusan melaksanakan Dasar Bumi Hangus ke atas negara ini dan mereka tidak pernah berhenti sesaat pun dalam mengamalkan dasar tersebut.

Fasa II Dasar Bumi Hangus DAP


Melalui Fasa I, matlamat DAP adalah melakukan 'total damage' pada kredibiliti Barisan Nasional supaya mereka dapat ke Putrajaya.

Serangan dilakukan dari dua penjuru, kepada UMNO untuk bangsa Melayu dan kepada MCA serta MIC untuk bangsa bukan Melayu.

DAP berjaya bila kredibiliti Barisan Nasional tercalar teruk dan DAP berjaya ke Putrajaya.


Dan kini DAP memasuki Fasa II Dasar Bumi Hangus.

Mereka menjarah harta-harta dan aset negara yang berkesempatan mereka temui sepanjang tempoh memerintah dengan menumpukan terhadap aset dan harta Melayu Islam termasuk Tabung Haji.

Dasar ini sedang dan bakal menguntungkan DAP dalam apa jua cara meskipun mereka berkemungkinan akan kalah pada PRU-15 kerana semakin ditolak rakyat, terutamanya Melayu dan Bumiputera.

Maka mereka melipatganda usaha 'membumi-hanguskan' negara dengan pelbagai cara.

Sama seperti teori asas kepada dasar itu sendiri, bezanya kini ia berlaku dalam senario peperangan politik dan kuasa.


Oleh kerana itu setelah mengambil-alih kerajaan dan mengetahui hakikat kekayaan negara, sehingga kini DAP berteruskan mengamalkan Dasar Bumi Hangus ini sehingga bumi Malaysia ini akan benar-benar hangus dan kekeringan sumbernya sehingga PRU 15.

Ketika itu yang akan mendapat keuntungan besar ialah DAP apabila pelbagai kekayaan negara sebelum ini telah berjaya dialih keluar.

Antaranya melalui REIT, PSV, bantuan dana ke pendidikan swasta dan juga menjual pelbagai aset kepada rakan-rakan mereka di Singapura.

Ketika itu kalah menang sudah tiada ertinya lagi.

Negara sudah kering kontang hasil dan bertimbunnya hutang, di mana manfaat maksimum hanya dinikmati oleh mereka yang berkuasa.

Sebaliknya rakyat tidak menikmati manfaat yang sama malah berterusan ditekan dan ditindas.

Kumpulan atau pihak yang menang mengatasi DAP dan sekutunya kemudian akan berhempas-pulas dengan sumber dan baki rizab kering kontang yang ada.

Di mana sebahagian besarnya telah dialihkan keluar, dijual atau disalurkan ke pihak lain secara bersistematik.

Seperti pengamalan Dasar Bumi Hangus itu sendiri apabila sebuah pasukan tentera , sebelum berundur dari medan peperangan, sebarang bangunan, penempatan, peralatan ataupun sumber yang boleh dimanfaatkan oleh pihak lawan akan dimusnahkan lebih awal dengan apa cara sekalipun agar tidak memberi kelebihan dan faedah kepada pihak lawan apabila mereka mengambil-alih kelak.


Malaysia kini berada dalam keadaan yang cukup tenat dari sudut ekonomi, hubungan diplomatik luar negara, perpaduan antara kaum dan dalam berbagai sudut lagi.

Penambahan hutang luar yang sangat mendadak akan ditanggung oleh kerajaan dan rakyat Malaysia hingga berpuluh tahun yang akan datang, walau pun sekiranya DAP telah lenyap dari pentas politik negara.

Penjualan aset strategik yang bernilai berpuluh bilion ringgit akan menyukarkan walau siapa pun yang akan menjadi kerajaan untuk menjana semula pendapatan negara.

Dengan hutang luar yang semakin menghampiri matlamat DAP, RM1 trilion dan tanpa aset strategi yang dapat menjana pendapatan negara, apakah pilihan yang kita ada untuk membangunkan semula negara setelah DAP memBumi Hanguskan Malaysia.

Justeru rakyat seluruhnya tanpa mengira agama dan warna kulit, perlu bangkit menolak DAP dan Pakatan Harapan sebelum matlamat mereka tercapai untuk membumi-hanguskan negara.



Kredit :

Editor Malaysia

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://theunspinners.blogspot.com/2020/02/dasar-bumi-hangus-dap-memasuki-fasa-ii.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saintis Ramal Bumi Masuki Fasa Zaman Mini Ais Lagi 30 Tahun Dakwa Suhu Turun Serendah 55 C

Saintis Ramal Bumi Masuki Fasa Zaman Mini Ais Lagi 30 Tahun Dakwa Suhu Turun Serendah 55 C

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 255 hits
Bumi diramal memasuki era zaman mini ais kira kira 30 tahun lagi dengan suhu turun mendadak serendah 50 darjah celcius ketika itu menurut saintis seperti dilaporkan The Sun Keadaan itu dikatakan berpunca daripada keadaan di Matahari yang me...
Fear Of Dap Fuels Pakatan Nasional Fear Of Dr M Fuels Critics

Fear Of Dap Fuels Pakatan Nasional Fear Of Dr M Fuels Critics

papar berkaitan - pada 10/2/2020 - jumlah : 206 hits
Reports of private meetings between Dr Mahathir Mohamad and Abdul Hadi Awang of PAS have sparked talk of a new political coalition PETALING JAYA With talk of a new goverment being formed under the Pakatan Nasional banner two political analy...
Menteri Dap Dilihat Memilih Bos Mereka Sendiri Iaitu Mahathir

Menteri Dap Dilihat Memilih Bos Mereka Sendiri Iaitu Mahathir

papar berkaitan - pada 10/2/2020 - jumlah : 227 hits
Sokongan DAP ketika ini dilihat lebih padu terhadap Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berbanding Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam menentukan sama ada peralihan kuasa pemimpin nombor satu negara itu perlu d...
Pas Senada Dengan Naib Pengerusi Dap Perak

Pas Senada Dengan Naib Pengerusi Dap Perak

papar berkaitan - pada 10/2/2020 - jumlah : 198 hits
Pas mengulangi pendirian bahawa kesemua 18 Ahli Parlimen mereka akan mengundi Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sekiranya usul percaya dikemukakan dalam persidangan Parlimen bulan hadapan Naib Presiden Pas Idris Ahmad berkata dalam me...
Ayob Khan Pernah Lantang Sanggah Parti Rasis Dap

Ayob Khan Pernah Lantang Sanggah Parti Rasis Dap

papar berkaitan - pada 8/2/2020 - jumlah : 428 hits
Sudah berbulan berlalu apa kesudahan cerita dua ADUN DAP yang ditahan Pelantikan Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay yang pada asalnya berkhidmat sebagai Ketua Penolong Pengarah Bahagian Anti Pengganas Cawangan Khas Bukit Aman kepada Ketua Polis ...
Dari Presiden Sampai Walaun Ratip Dap

Dari Presiden Sampai Walaun Ratip Dap

papar berkaitan - pada 7/2/2020 - jumlah : 372 hits
Saya baru membaca kenyataan Ketua Penerangan Dewan Ulamak PAS hentam YB Datuk Seri Salahuddin Ayub Bila pemimpin PAS nak hentam Amanah mereka mau tak mau terpaksa kaitkan dengan DAP Tanpa menyebut DAP pemimpin PAS boleh dikatakan mati kutu ...
Dap Lindungi Kegiatan Haram Di Pulau Pinang

Dap Lindungi Kegiatan Haram Di Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 6/2/2020 - jumlah : 245 hits
PADA 10 September 2019 Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Bukit Aman dalam Ops Eagle di Terminal Kargo Utara Butterworth Pulau Pinang telah merampas sebanyak 12 tan kokain yang disembunyikan bersama 60 tan arang batu Dadah itu yang bernilai ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats

Semua Pm Setuju Isu Subsidi Bersasar

Rancangan Televisyen Itali Menjemput Bayi Kembar Sembilan