Dapat Genggam Jari Mungilnya Sungguh Saya Menangis Isteri Selamat Bersalin Bayi Lelaki Ruzaini Bergelar Bapa


Selepas Rizman, kini rakan seperjuangan di bawah jenama Rizman Ruzaini yang juga sahabat baiknya, Ruzaini Jamil pula bergelar bapa selepas isterinya, Nurul Hidayati Yahya selamat melahirkan bayi lelaki mereka pada Selasa lalu.
Ruzaini memaklumkan khabar gembira itu menerusi instagram miliknya. Menunggu sekian lama, akhirnya si comel pengikat kasih sayangnya dan isteri selamat dilahirkan lebih awal dari tarikh jangkaan.

“Assalamualaikum w.b.t semua. Tarikh penting untuk saya 27/10/2020 Selasa ini…Alhamdulillah isteri saya telah selamat melahirkan khalifah kecil kami.
“Kehadiran khalifah kecil kami ini adalah lebih awal dari jangkaan namun alhmdulillah persiapan untuk menyambut beliau telah kami sediakan lebih awal,” katanya penuh rasa syukur.
Paling mengharukan, Ruzaini turut menitiskan airmata ketika pertama kali melihat dan memegang sendiri zuriat kurniaan Allah padanya. Dia bersyukur dengan rezeki kurniaan Allah buatnya dan isteri.

“Dua hari sebelum kelahirannya, saya sempat mengabadikan momen isteri yang sarat dalam photoshoot yang saya akan kongsi nanti. Isteri mula mengalami contraction pada jam 12.30am tadi dan tepat jam 6.35am, lahirlah putera yang kami nantikan.
“Mendengar tangisnya, mengazankan khalifah kecil ini, dan menggenggam jari mungilnya…sungguh saya menangis. Betapa besar rezeki Allah kurniakan buat saya dan isteri.
“Walaupun kelahirannya tidak dapat dirai oleh keluarga terdekat berikutan pandemik covid-19 dan PKPB di Selangor dan Kuala Lumpur ini, Alhmdulillah Allah kurniakan doktor dan nurses yang sangat-sangat memberi sokongan moral buat saya dan isteri memandangkan kami tiada pengalaman. Terima kasih buat Dr. Noor ‘Aini dan nurses di @subangjaya_medicalcentre,” katanya lagi.

Dalam pada itu, Ruzaini juga turut memohon doa agar terus mendoakan kesihatan yang baik buat isteri dan khalifah kecilnya. Moga baby dan ibu cepat-cepat sihat.
“Dikesempatan ini saya dengan rendah hati ingin memohon agar kalian dapat mendoakan kesihatan buat isteri dan khalifah kecil kami,”katanya lagi.
رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَصْلِحْ لِي فِي ذُرِّيَّتِي
Wahai Tuhanku, ilhamkanlah padaku untuk bersyukur atas nikmatmu yang telah Engkau kurniakan padaku juga pada orang tuaku. Dan ilhamkanlah padaku untuk melakukan amal soleh yang Engkau redhoi dan perbaikilah keturunanku (Surah Al Ahqaf, Ayat 15).
 
 
View this post on Instagram  
Assalamualaikum w.b.t semua…tarikh penting untuk saya 27/10/2020 selasa ini…Alhmdulillah isteri saya telah selamat melahirkan khalifah kecil kami. Kehadiran khalifah kecil kami ini adalah lebih awal dari jangkaan namun Alhmdulillah persiapan untuk menyambut beliau telah kami sediakan lebih awal. : Dua hari sebelum kelahirannya, saya sempat mengabadikan momen isteri yang sarat dalam photoshoot yang saya akan kongsi nanti. Isteri mula mengalami contraction pada jam 12.30am tadi dan tepat jam 6.35am, lahirlah putera yang kami nantikan. Mendengar tangisnya, mengazankan khalifah kecil ini, dan menggenggam jari mungilnya…sungguh saya menangis. Betapa besar rezeki Allah kurniakan buat saya dan isteri. : Walapon kelahirannya tidak dapat dirai oleh keluarga terdekat berikutan pandemik covid-19 dan PKPB di Selangor dan Kuala Lumpur ini, Alhmdulillah Allah kurniakan Doktor dan Nurses yang sangat2 memberi sokongan moral buat saya dan isteri memandangkan kami tiada pengalaman. Terima kasih buat Dr. Noor ‘Aini dan nurses di @subangjaya_medicalcentre …. : Dikesempatan ini saya dengan rendah hati ingin memohon agar kalian dapat mendoakan kesihatan buat isteri dan khalifah kecil kami : رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَصْلِحْ لِي فِي ذُرِّيَّتِي : Wahai Tuhanku, ilhamkanlah padaku untuk bersyukur atas nikmatmu yang telah Engkau kurniakan padaku juga pada orang tuaku. Dan ilhamkanlah padaku untuk melakukan amal soleh yang Engkau redhoi dan perbaikilah keturunanku (Surah Al Ahqaf, Ayat 15)
A post shared by وان محمد روزايني وان جميل (@ruzaini.jamil) on Oct 27, 2020 at 6:07am PDT

Rakan-rakan selebriti dan para pengikutnya di instagram tidak terkecuali mengucapkan tahniah dan mendoakan kesejahteraan kepada ibu dan bayi.


Terdahulu, Ruzaini dan isterinya, Nurul Hidayati Yahya mendirikan rumah tangga pada 5 Februari 2016. Tahniah buat pasangan ini!
Nak macam-macam info? Jom join telegram Pa&Ma D Parents https://t.me/pamadparents
Sumber: @ruzaini.jamil
The post “Dapat Genggam Jari Mungilnya, Sungguh Saya Menangis”, Isteri Selamat Bersalin Bayi Lelaki, Ruzaini Bergelar Bapa! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/dapat-genggam-jari-mungilnya-sungguh-saya-menangis-isteri-selamat-bersalin-bayi-lelaki-ruzaini-bergelar-bapa/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tahniah Fad Bocey Isteri Syaheera Selamat Lahirkan Bayi Lelaki Nama Ibrahim Jibriel Jadi Pilihan

Tahniah Fad Bocey Isteri Syaheera Selamat Lahirkan Bayi Lelaki Nama Ibrahim Jibriel Jadi Pilihan

papar berkaitan - pada 20/10/2020 - jumlah : 552 hits
Tahniah diucapkan kepada Fad Bocey dan isteri tercinta Nur Syahirah A Rahman yang baru sahaja menimang cahaya mata keempat mereka Berita gembira itu dikongsi oleh Fad menerusi entri terbarunya di Instagram Memanjatkan rasa syukur Fad memakl...
Selamat Timang Anak Sulung Cef Naem Rasa Insaf Pertama Kali Lihat Isteri Bersalin

Selamat Timang Anak Sulung Cef Naem Rasa Insaf Pertama Kali Lihat Isteri Bersalin

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 442 hits
Tahniah kami ucapkan kepada pengacara yang juga selebriti masakan Cef Naem atas kelahiran anak sulungnya apabila isteri Nurul Syazwani Zulkaffli selamat bersalin semalam source
Ahad Lalu Fara Hezel Selamat Bergelar Ibu Timang Bayi Lelaki

Ahad Lalu Fara Hezel Selamat Bergelar Ibu Timang Bayi Lelaki

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 258 hits
Alhamdulillah saya selamat melahirkan putera sulung kami pada Ahad lalu pada pukul 6 05 pagi dengan berat 3 57 kilogram Macam macam perasaan yang saya rasa sekarang antaranya gembira dan pada masa yang sama penat Tapi bagi saya yang penting...
26 Jam Tahan Sakit Contraction Fara Hazel Kini Bergelar Ibu Selamat Lahirkan Bayi Lelaki Dengan Berat 3 57kg

26 Jam Tahan Sakit Contraction Fara Hazel Kini Bergelar Ibu Selamat Lahirkan Bayi Lelaki Dengan Berat 3 57kg

papar berkaitan - pada 25/10/2020 - jumlah : 499 hits
Setiap ibu mempunyai pengalaman tersendiri dalam melahirkan bayi tambah pula ia merupakan pengalaman bersalin anak pertama Penyanyi Fara Hazel yang baru sahaja melahirkan bayi sulungnya pada 18 Oktober lalu berkongsi melalui fasa sakit kont...
Selamat Timang Baby Boy Hari Ini Ibrahim Jibriel Pilihan Nama Fad Isteri

Selamat Timang Baby Boy Hari Ini Ibrahim Jibriel Pilihan Nama Fad Isteri

papar berkaitan - pada 20/10/2020 - jumlah : 310 hits
Assalammualaikum salam subuh semua syukur Alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi tarikh hari ini 20 10 2020 jam 4 41 pagi isteri saya selamat melahirkan baby boy source
Bergelar Bapa Muda Tegar Timang Cahaya Mata Pertama Di Usia 19 Tahun

Bergelar Bapa Muda Tegar Timang Cahaya Mata Pertama Di Usia 19 Tahun

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 214 hits
Bergelar penyanyi di usia muda penyanyi kanak kanak Tegar Septian yang dahulu kisahnya pernah tular kini sudah berusia 19 tahun dan telah berkahwin Penyanyi yang popular dengan lagu Aku Yang Dulu Bukanlah Yang Sekarang itu bernikah pada 20 ...
Pilih Nama Faris Salazar Untuk Putera Sulungnya Hani Fadzil Selamat Bersalin Baby Boy

Pilih Nama Faris Salazar Untuk Putera Sulungnya Hani Fadzil Selamat Bersalin Baby Boy

papar berkaitan - pada 31/10/2020 - jumlah : 192 hits
Pengacara dan penyampai radio Hani Fadzil berkongsi khabar gembira memaklumkan bahawa dirinya sudah selamat melahirkan bayi sulungnya pada pada 22 Oktober lalu Hani yang berkongsi cerita itu di instagramnya pada Khamis lalu turut meluahkan ...
Hiburan Fad Bocey Isteri Selamat Timang Anak Keempat

Hiburan Fad Bocey Isteri Selamat Timang Anak Keempat

papar berkaitan - pada 20/10/2020 - jumlah : 312 hits
Pelawak Fad Bocey kini selamat menimang cahaya mata keempat selepas isterinya Syaheera Rahman bersalin bayi lelaki awal pagi tadi Berita itu dikongsikan sendiri oleh Fad menerusi sebuah entri yang di muat naik di laman Instagramnya A post s...
Bakal Bergelar Bapa Grab Food Rider Maut Dilanggar Lari Ketika Hantar Tempahan Al Fatihah

Bakal Bergelar Bapa Grab Food Rider Maut Dilanggar Lari Ketika Hantar Tempahan Al Fatihah

papar berkaitan - pada 25/10/2020 - jumlah : 368 hits
Sejak pagi tadi tular di media sosial berkenaan gambar seorang Food Rider yang meninggal dunia apabila terlibat dalam kemalangan dengan sebuah lori pasir di persimpangan masuk Manjalara sekitar jam 2 petang semalam Dilanggar lari Mangsa dik...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang Kenal Pasti Potensi Pembangunan Sekitar Stesen Ecrl



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Nostalgia Raya Di Legoland Malaysia Resort

Embracing Happiness And Mental Well Being At Pasar Besties Bazaar

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

6 Pegawai Kanan Dan Anggota Polis Ditahan Semula Mengikut Sosma

Apple Dilaporkan Meminta Maaf Atas Iklan Kontroversial Ipad Pro Nya

Kopi Saigon Indera Mahkota 7 Catat Jualan Tertinggi Daripada 100 Cawangan Seluruh Negara