Dap Menggila Saarani Dedah Modus Operandi Dap Jatuhkan Mb Perak Dari Ppbm


IPOH 7 Dis. - Ketua Pembangkang, Datuk Saarani Mohamad mendakwa gerakan menjatuhkan Menteri Besar yang didalangi oleh Exco Kerajaan Negeri, Dr. Abdul Aziz Bari tidak menjanjikan habuan wang sebaliknya dua daripada lima wakil rakyat UMNO ditawarkan sebagai Exco kerajaan negeri atau mana-mana jawatan dalam syarikat berkaitan kerajaan (GLC).
Saarani berkata, perkara itu dinyatakan dalam dua daripada lima pe­ngakuan bersum­pah oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) UMNO yang dipanggil memberi kenya­taan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Ma­laysia (SPRM), semalam.
Menurut beli­au, kelima-lima pengakuan itu mempunyai persamaan dari segi tujuan dengan menyebut dakwaan Abdul Aziz bahawa Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu tidak menunjukkan prestasi baik malahan Naib Pengerusi DAP Perak itu mendakwa memiliki soko­ngan 18 wakil rakyat DAP dan masing-masing empat Amanah serta PKR.
Dakwa beliau, Exco terbabit memerlukan empat lagi ADUN bagi memperoleh ke­seluruhan 30 sokongan untuk menjadi Menteri Besar.
Katanya, kelima-lima ADUN itu bertanyakan kepada Abdul Aziz modus operandi untuk menjadi Menteri Besar dan menurunkan Menteri Besar sedia ada.
“Dia jawab, dapat sahaja empat tandatangan empat orang UMNO ini, dia akan bawa lagi tandatangan soko­ngan (18 DAP, masing-masing empat Amanah dan PKR) untuk berjumpa Tuanku (Sultan Perak) dengan sokongan orang besar dan berpengaruh dari Putrajaya.
“Jadi, dalam ke­percayaan dia, Tuanku akan menurunkan Ahmad Faizal dan me­lantiknya sebagai Menteri Besar,” katanya dalam sidang akhbar di Bangunan UMNO Perak di sini hari ini, selepas turut sama diminta mengesahkan kelima-lima akuan bersumpah tersebut selama lima jam di Bangunan SPRM Perak, semalam.
Dalam pada itu, Saarani berkata, beliau yakin 100 peratus bahawa kesemua 25 wa­kil rakyat UMNO tidak mengikut rentak dimainkan oleh Abdul Aziz kerana mereka adalah rasional dan perbuatan menyokong tindakan itu jelas salah serta tidak demokratik.
Menurutnya, penyokong kerajaan banyak menyalahkan pihaknya seolah-olah me­nimbulkan kecelaruan, namun jika Ahmad Faizal sendiri menganggap dakwaan tersebut sebagai cerita bohong, maka terpulang kepadanya kerana beliau tidak mahu Barisan Nasional (BN) dipersalahkan. --Utusan  #CelahGelegarBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://1malaynews.blogspot.com/2018/12/dap-menggila-saarani-dedah-modus.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saarani Dedah Modus Operandi Aziz Bari

Saarani Dedah Modus Operandi Aziz Bari

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 200 hits
IPOH 7 Dis 8211 Ketua Pembangkang Datuk Saarani Mohamad mendakwa gerakan untuk menjatuhkan Menteri Besar yang didalangi oleh exco kerajaan negeri Dr Abdul Aziz Bari tidak menjanjikan habuan wang Menurutnya daripada lima wakil rakyat UMNO ya...
Exco Didakwa Cuba Jatuhkan Mb Perak Datuk Seri Ahmad Faizal

Exco Didakwa Cuba Jatuhkan Mb Perak Datuk Seri Ahmad Faizal

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 216 hits
SUNGAI SIPUT 25 Nov UMNO Perak mendakwa wujudnya gerakan yang serius untuk menjatuhkan Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu oleh beberapa orang exco kerajaan negeri menerusi usul undi tidak percaya di Dewan Undangan Negeri Pengerusi ...
Wujud Konspirasi Jatuhkan Mb Perak Kor Ming

Wujud Konspirasi Jatuhkan Mb Perak Kor Ming

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 157 hits
IPOH Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming hari ini mengesahkan wujud konspirasi untuk menjatuhkan kepimpinan Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu Kor Ming berkata ia berdasarkan pendedahan Exco Agama dan Pendidikan Islam Luar Bandar dan ...
Tiada Lagi Tindakan Diambil Terhadap Pihak Yang Mahu Jatuhkan Mb Perak Rileksmedia

Tiada Lagi Tindakan Diambil Terhadap Pihak Yang Mahu Jatuhkan Mb Perak Rileksmedia

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 228 hits
IPOH Tiada tindakan akan diambil terhadap pihak yang ingin menjatuhkan saya sebagai Menteri Besar selagi siasatan pihak berkuasa berhubung kes berkenaan belum selesai sepenuhnya demikian kata Menteri Besar Perak Datuk Seri Ahmad Faizal Azum...
Adun Ph Perak Dinasihati Tidak Pedulikan Saarani

Adun Ph Perak Dinasihati Tidak Pedulikan Saarani

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 190 hits
MALAYSIAKINI Anggota Dewan Undangan Negeri Pakatan Harapan Perak digesa agar tidak mengambil endah kenyataan Ketua Pembangkang Datuk Saarani Mohamad berhubung usaha menjatuhkan Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu Ketika membuat gesa...
Dakwaan Guling Mb Perak Karut Exco Cabar Saarani Lapor Polis

Dakwaan Guling Mb Perak Karut Exco Cabar Saarani Lapor Polis

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 222 hits
Dr Abdul Aziz BariIPOH 30 Nov Anggota Dewan Undangan Negeri Pakatan Harapan Perak digesa agar tidak mengambil endah kenyataan Ketua Pembangkang Datuk Saarani Mohamad berhubung usaha menjatuhkan Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu Ke...
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Moira Dela Torre Artis Filipina Pilih Kuala Lumpur Sebagai Hentian Pertama Moira World Tour 2024

Dap Lagi Ambil Tindakan Begini Meggajarnya

Mengopi Buttercream Latte Di Simpol Cafe Alor Setar

Happy Birthday

The Power Of Ai In Cybersecurity Cyrebro S Mdr With A Brain

Tahanan Rumah Adakah Peruntukan Seumpama Itu