Dap Menentang Islam Secara Terbuka Punca Pas Tolak Kerjasama


agendaily.com12/05/2023
Presiden PAS, Tan Sri Abdul Hadi Awang.
DAP secara terbuka mencabar Islam, merendahkan dan mempertikai hak istimewa Bumiputera dengan meminggirkan bahasa kebangsaan.

Demikian kata Presiden PAS, Tan Sri Abdul Hadi Awang ketika menjelaskan punca partinya meninggalkan kerjasama dengan DAP sebelum ini.

Mengulas lanjut, Abdul Hadi berkata DAP juga menjaja Islamofobia dan menjadikan gelombang hijau sebagai ancaman kepada masyarakat bukan Islam.

“Banyak yang mempertikaikan kerjasama PAS dengan pihak lain, mengapa ia boleh berubah? Malah, PAS dianggap mengkhianati kerjasama kerana sepatutnya tetap tidak boleh diubah khususnya kerjasama bersama DAP yang telah dibatalkan.

“DAP secara terbuka menentang negara Islam dan mendesak supaya menetapkan sekularisme dalam Perlembagaan Persekutuan. Tindakan ini sekali gus menyalahtafsirkan kedudukan Islam dalam Perlembagaan kerana ia ditafsirkan mengikut bahasa penjajah.

“Kemudian, mereka berlagak kononnya mereka ditindas oleh sifat perkauman Melayu. Laksana mendapat betis mahukan paha, setelah mereka diberikan hak kebebasan beragama, berbahasa dan berbudaya yang tidak diberikan oleh negara lain selain daripada Malaysia.

“Mereka menjaja Islamofobia dan menjadikan kemajuan PAS dalam PRU-15 dengan jenama Gelombang Hijau yang menjadi ancaman kepada masyarakat bukan Islam. Tanpa mereka mempedulikan kejayaan PAS memerintah beberapa negeri dalam keadaan majoriti besar Melayu Islam hidup aman dan harmoni dalam masyarakat majmuk,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini

Menurutnya, al-Quran tidak mengizinkan kerjasama hingga berwala’ (kesetiaan) yang meninggalkan prinsip dan konsep asas perjuangan Islam.

Malah katanya pemimpin DAP terus menerus menentang pelaksanaan Islam di negara ini meskipun ia hanya untuk penganut Islam.

“Banyak kenyataan dikeluarkan oleh pemimpin utamanya yang menentang pelaksanaan Islam, walaupun pelaksanaan Islam itu hanyalah bagi penganut Islam sahaja sebagaimana mengikut Perlembagaan Persekutuan, tanpa memaksa golongan bukan Islam.

“DAP terlebih dahulu bersikap proaktif apabila bertindak keluar daripada Barisan Aternatif kerana sifat anti-Islamnya yang ditunjukkan kepada PAS dan DAP juga terlebih dahulu bertindak mengeluarkan PAS daripada PR dengan alasan yang sama.

“DAP juga merancang untuk mendapatkan kuasa politik negara setelah kaumnya menguasai ekonomi supaya mereka dapat memerintah negara melalui pilihan raya dengan meletakkan calon-calon di kawasan Melayu dengan calon-calon Melayu yang berfahaman liberal, sekular, oportunis dan jahil agama. Bahkan, ada kalangan Melayu yang diumpan menjadi ketua kerajaan bonekanya,” katanya.

Menyentuh soal PKR dan Amanah, Abdul Hadi berkata dua parti itu lebih mengutamakan hubungan dengan DAP kerana menganggap strategi boleh membatalkan prinsip aqidah perjuangan, berpandukan kaedah matlamat menghalalkan cara sehingga bersedia menjadi syaitan bisu terhadap kemungkaran yang nyata serta menjadi jurucakap DAP terhadap orang Melayu Islam secara percuma.

Tambahnya, “PAS menolak PKR dan parti-parti liberal yang bekerjasama dengan DAP termasuk UMNO yang meninggalkan asas perjuangannya untuk membela agama, bangsa dan tanah air semata-mata kerana ingin mengejar jawatan, harta serta kepentingan diri.”

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2023/05/dap-menentang-islam-secara-terbuka.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mat Sabu Says Pas And Dap May Unite Again

Mat Sabu Says Pas And Dap May Unite Again

papar berkaitan - pada 9/5/2023 - jumlah : 164 hits
Amanah president Mohamad Sabu says it wouldn t surprise him if PAS were to reunite with DAP to form a political alliance in the near future He said there was precedent as PAS and DAP were once partners in the Barisan Alternatif and Pakatan ...
No Surprise If Pas Reunites With Dap Says Mat Sabu

No Surprise If Pas Reunites With Dap Says Mat Sabu

papar berkaitan - pada 9/5/2023 - jumlah : 277 hits
Mohamad Sabu said PAS and DAP were once partners in the Barisan Alternatif and Pakatan Rakyat coalitions PETALING JAYA Amanah president Mohamad Sabu says it wouldn t surprise him if PAS were to reunite with DAP to form a political alliance ...
Mat Sabu Pas Can Even Work With Dap

Mat Sabu Pas Can Even Work With Dap

papar berkaitan - pada 10/5/2023 - jumlah : 174 hits
Mohamad Sabu says could be political coalition between Pas and DAP Pas can re alignment with their political enemyPas has record in joining hands with others for political survival beforeDon t fall for fear induced by Pas towards DAP it s n...
Shahrir Kerjasama Dengan Umno Bukan Red Line Untuk Dap

Shahrir Kerjasama Dengan Umno Bukan Red Line Untuk Dap

papar berkaitan - pada 4/5/2023 - jumlah : 143 hits
Veteran Umno Shahrir Samad memyindir apakah kerjasama dengan Umno dalam kerajaan pusat kini bukan red line bagi akar umbi DAP Bekas ahli Parlimen Johor Bahru itu membuat sindiran berkenaan selepas bekas ahli parlimen DAP Ong Kian Ming berka...
Pas Bukan Lagi Islam Terancam

Pas Bukan Lagi Islam Terancam

papar berkaitan - pada 14/5/2023 - jumlah : 129 hits
Abdullahjones Dulu dulu saya tak pandai langsung sekarang alhamdulillah dah hafal empat juzuk kata Haji Kadir Kami berbual bual sementara menunggu kereta siap dicuci Kami mencuci kereta di kedai cuci kereta paling mahal di dunia Biasanya di...
Dulu Pas Tolak Assabiyah Sekarang Agama Bermula Dengan Kaum

Dulu Pas Tolak Assabiyah Sekarang Agama Bermula Dengan Kaum

papar berkaitan - pada 8/5/2023 - jumlah : 122 hits
Perjuangan Pas telah jauh menyeleweng dengan pelbagai pendapat baharu direka bagi membenarkan ijtihad politik yang pada suatu ketika dianggap kurang iman apabila dilakukan oleh parti musuh Menurut Presiden Amanah Datuk Seri Mohamad Sabu ket...
Beri Pengampunan Kepada Najib Lebih Dekat Dengan Kaedah Islam Kata Pemimpin Pas

Beri Pengampunan Kepada Najib Lebih Dekat Dengan Kaedah Islam Kata Pemimpin Pas

papar berkaitan - pada 30/4/2023 - jumlah : 133 hits
freemalaysiatoday com 29 Apr 2023 3 12pmZaharuddin Muhammad berkata perbicaraan Najib tidak mengikut garis panduan Islam memandangkan timbulnya dakwaan konflik kepentingan berkaitan Hakim Nazlan Ghazali Ketua PAS Kawasan Subang Zaharuddin M...
Tuan Ibrahim Mat Sabu Placating Himself With Pas Dap Tie Up Redux

Tuan Ibrahim Mat Sabu Placating Himself With Pas Dap Tie Up Redux

papar berkaitan - pada 10/5/2023 - jumlah : 169 hits
Amanah president Mohamad Sabu is placating himself with his sarcastic swipe that PAS and DAP could form another alliance in the future according to PAS deputy president Tuan Ibrahim Tuan Man He recalled how the agriculture and food security...
E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

More Than 20 Ji Members In Johor Igp

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Kidzania Goodday Charge Smoothie Gym Kanak Kanak Pertama Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Punca Otot Kejang

Aktiviti Majlis Forum Dan Pelancaran Buku Halatuju Nasionalis Ppim 18 05 2024

Status Hartanah Hakmilik Sementera Kekal Freehold Leasehold

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pantangnya Dicampur Belacan