Dap Memang Mengharap Bantuan Singapura Apabila Anwar Jadi Pm


 


BERITANga jelaskan tiada niat singgung rakyat SingapuraFion YapDiterbitkan:  Nov 1, 2022 9:27 AM⋅Dikemaskini: 9:27 AMNaib Pengerusi DAP, Nga Kor Ming berkata dia tidak berniat menyinggung perasaan rakyat Singapura dengan mendakwa rakyat negara itu akan berpusu-pusu datang ke Malaysia untuk bekerja jika Pakatan Harapan (PH) berkuasa.
Dia mendakwa ucapannya minggu lalu telah dilaporkan di luar konteks dan musuh politiknya menggunakan ucapan tersebut untuk menyerangnya.
Semasa majlis makan malam bagi mengutip dana DAP Muar Khamis lalu, Nga, merujuk kepada pengerusi PH, Anwar Ibrahim, yang menggesa pengundi memilih perdana menteri yang mampu memulihkan ekonomi Malaysia.
“Jadi, kita kena tukar kerajaan. Kemudian, kita boleh minta rakyat Singapura datang ke Malaysia untuk bekerja, bukan sebaliknya,” katanya.
Nga menjelaskan semalam bahawa dia memaksudkan rakyat Singapura mungkin tertarik untuk bekerja di Malaysia jika kerajaan negara ini bebas daripada rasuah dan boleh menawarkan peluang pekerjaan yang lebih baik.
"Apa yang saya katakan, Malaysia dan Singapura berkongsi hubungan rapat, kedua-dua negara sepatutnya bekerjasama untuk mencapai situasi menang-menang,” jelasnya.
Nga menambah: “Malaysia diberkati dengan sumber asli, tetapi selama beberapa dekad ia telah terperangkap dalam politik perkauman, teokrasi dan rasuah.
“Ini menyebabkan lebih 400,000 rakyat Malaysia merentasi tambak Johor-Singapura setiap hari untuk bekerja di Singapura (disebabkan oleh kadar pertukaran mata wang yang lebih tinggi).
ADS“Jika ekonomi Malaysia kukuh dan mata wang kita stabil, rakyat Malaysia tidak perlu bersusah payah bekerja di Singapura, malah kita boleh menawarkan pekerjaan yang lebih baik untuk menarik rakyat Singapura datang dan bekerja di sini,” katanya
Dia mengulangi bahawa "sama sekali tidak ada niat" untuk menyinggung perasaan rakyat Singapura dan menegaskan bahawa Malaysia dan Singapura berkongsi hubungan yang baik.
Katanya, kedua-dua negara harus bekerjasama dan membina perkongsian strategik untuk kesejahteraan rakyat di Asia Tenggara, khususnya bagi Malaysia dan Singapura. 


#
Malaysia perlu belajar bagaimana menjadi syurga pekerjaan kepada pekerja asing  tetapi diuruskan dengan baik seperti di Singapura dan paling penting jangan menjadi lambakan pekerja dari sebuah negara sahaja. 
Mengeluarkan Malaysia dari fahaman racist bukan sesuatu yang susah jika DAP MCA MIC dan lain lain menghormati dan mematuhi perlembagaan negara kerana isu perkauman tidak dimulakan oleh kaum melayu malah banyak kompromi hingga akhirnya tinggal sehelai sepinggang.
Orang cina kaya sepatutnya menolak sebarang tawaran orang melayu untuk menjual rezab melayu sebagai taat setia kepada perlembagaan dan bukannya menyogok talibarut dan broker  untuk menguruskannya.
Apakah missi DAP Malaysian Malaysia tidak berniat memesongkan perlembagaan ?


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kluangmanexpress.blogspot.com/2022/10/dap-memang-mengharap-bantuan-singapura.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dap Won T Control Harapan Anwar Says

Dap Won T Control Harapan Anwar Says

papar berkaitan - pada 5/11/2022 - jumlah : 259 hits
In a bid to assuage the concerns of Malay electorates Pakatan Harapan chairperson Anwar Ibrahim assured that DAP would not be in control of the coalition under his watch if it wins the coming national polls Anwar explained that DAP is a fai...
Dap Tak Akan Kuasai Ph Jika Jadi Kerajaan Anwar

Dap Tak Akan Kuasai Ph Jika Jadi Kerajaan Anwar

papar berkaitan - pada 5/11/2022 - jumlah : 177 hits
malaysiakini comDalam usaha meredakan kebimbangan pengundi Melayu Pengerusi Pakatan Harapan Anwar Ibrahim memberi jaminan bahawa DAP tidak akan menguasai gabungan yang diterajuinya jika memenangi pilihan raya umum akan datang Jelas Anwar DA...
Anwar Hadi Tahu Dakwaan Dap Komunis Tidak Benar

Anwar Hadi Tahu Dakwaan Dap Komunis Tidak Benar

papar berkaitan - pada 26/10/2022 - jumlah : 132 hits
malaysiakini comPengerusi Pakatan Harapan Anwar Ibrahim mendakwa Presiden PAS Abdul Hadi Awang menyedari bahawa DAP bukan pro komunis Bercakap pada majlis jelajah mega PH di Alor Gajah Melaka malam semalam katanya atas sebab itu perjanjian ...
Apakah Benar Dap Akan Jadi Alat Dan Boneka Anwar

Apakah Benar Dap Akan Jadi Alat Dan Boneka Anwar

papar berkaitan - pada 6/11/2022 - jumlah : 153 hits
Jika PH menang dan DAP gagal berfungsi dan dominan dalam kerajaan sudah tentu ini kali terakhir kaum cina akan memberi undi kepada DAP Sudah tentu mereka mahu melihat DAP lebih berperanan dan bersuara membela dan mencorak di dan era Anwar a...
Anwar Ph Putuskan Dap Bertanding Di Changkat Jong

Anwar Ph Putuskan Dap Bertanding Di Changkat Jong

papar berkaitan - pada 31/10/2022 - jumlah : 216 hits
malaysiakini comIsu pertembungan di DUN di Perak di mana kedua dua DAP dan Amanah telah mengumumkan calon mereka boleh dikatakan telah selesai Pengerusi PH Anwar Ibrahim berkata kepimpinan tertinggi gabungan itu telah mencapai konsensus aga...
Anwar Muktamat Dap Akan Tanding Di Changkat Jong Bukannya Amanah

Anwar Muktamat Dap Akan Tanding Di Changkat Jong Bukannya Amanah

papar berkaitan - pada 31/10/2022 - jumlah : 153 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Pengerusi Pakatan Harapan Anwar Ibrahim berkata kerusi Dewan Undangan Negeri Changkat Jong akan ditandingi calon DAP bukannya Amanah pada pilihan raya umum ke 15 Dalam 10 hari lepas kedua dua parti telah memohon d...
Awal Lagi Anwar Gagal Kawal Dap

Awal Lagi Anwar Gagal Kawal Dap

papar berkaitan - pada 8/11/2022 - jumlah : 277 hits
Parti Hasad dengki mangkok hayun kawasan Melayu Negeri Melayu Anwar letak calon DAP Mat Sabu restu di Jerai KEDAH Mat Sabu akur hingga SANGGUP pecat pengasas AMANAH dan Pengerusi AMANAH Kedah Undi Melayu akan pecah dan kaum cina akan undi D...
Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Unleashing The Miracle Of Retinol For Your Skin

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Nak Rasa Musim Sejuk Jom Bawa Anak Ke Immersive Winterland Tarikan Terbaharu Di I City Shah Alam

Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat

Lori Tanah Jatuh Gaung Wanita Maut Suami Patah Tangan

Nga Asks Saifuddin To Halt Probe On Teoh Beng Hock S Family

Sudah Bersedia Terima Surat Bersatu Apapun Terjadi Tetap Sokong Kepimpinan Pm

Umno Pas Bersatu Amanah Mengail Dalam Kolam Yang Sama