Dap Biadap Jangan Jadi Barua Israel As


 
Dato’ Sri Tuan Ibrahim Tuan Man
DAP konsisten campur urusan umat IslamKUALA LUMPUR: DAP sekali lagi menunjukkan taring dalam kerajaan PH-BN apabila mengeluarkan kenyataan menyentuh sensitiviti urusan agama Islam.
Timbalan Presiden PAS, Dato’ Sri Tuan Ibrahim Tuan Man berkata hakikat itu dilihat daripada kenyataan Ex Officio Jawatankuasa DAP Pusat yang juga Ahli Parlimen Beruas, Ngeh Koo Ham.
“Beliau telah mencadangkan penglibatan orang bukan Islam menganggotai Jawatankuasa Khas Mengkaji Kompetensi Dewan Undangan Negeri (DUN) Untuk Menggubal Undang-Undang Islam baru-baru ini.
“Walaupun Koo Ham telah menyatakan maaf dan YB Anthony Loke, Setiausaha Agung DAP mengatakan kenyataan Ngeh Koo Ham ini adalah kenyataan peribadi, rakyat telah mengenali sikap DAP yang tidak pernah diam menyentuh dan mencampuri urusan umat Islam,” tegasnya dalam kenyataan, hari ini.
Walhal, ujar beliau tidak sepatutnya kenyataan sensitif seperti itu dikeluarkan oleh seorang Ahli Jawatankuasa DAP Pusat.
Tambahnya, perlu diingat, Ngeh Koo Ham juga pernah bercakap dalam Parlimen tahun ini berkenaan perkahwinan antara orang Islam dengan bukan Islam di luar negara.
“Lebih celupar lagi, beliau juga pernah menggesa mana-mana pihak supaya menghormati dan tidak mempertikaikan hak orang Islam yang murtad pada tahun 2014 lalu,” katanya.
Justeru, beliau melahirkan kebimbangan dengan kenyataan-kenyataan seperti itu yang seolah-olah mendapat restu mereka yang berkehendakkan kelangsungan kuasa.
PAS, tegasnya mendukung penuh titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah selaku Pengerusi Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia (MKI) bahawa orang bukan Islam tidak mencampuri hal ehwal umat Islam.
Katanya, PMX perlu lebih tegas untuk menegur DAP supaya menghentikan terus tindakan mereka dalam hal ini.
“Pihak berkuasa perlu mengambil tindakan sepatutnya bagi memadamkan persepsi rakyat bahawa isu 3R ini hanya terpakai kepada Perikatan Nasional sahaja.
“Namun, sekiranya melibatkan PH-BN-DAP disenyapkan,” ujarnya yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian.
PAS, ujar beliau terus menyeru agar umat Islam dan Melayu bersatu teguh mempertahankan hak dan memelihara negara demi kesejahteraan Malaysia. – HARAKAHDAILY 31/12/2023
Komen Weblog Ibnu Hasyim: DAP biaDAP.. & Jangan jadi barua Israel/AS
Lihat komen ini..
(i) Al-hamdulillah, ini PAS negeri junjung kasih titah Sultan Selangor, supaya rakyat Malaysia khususnya bukan Islam agar tidak mencampuri hal ehwal agama Islam.

Sultan Sharafuddin Idris Shah
SHAH ALAM: PAS Selangor serta seluruh umat Islam di negeri ini menjunjung kasih ke atas titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah yang mengingatkan rakyat Malaysia khususnya bukan Islam agar tidak mencampuri hal ehwal agama Islam.
Setiausahanya, Zaidy Abdul Talib berkata, baginda juga menitahkan agar orang bukan Islam mencontohi umat Islam yang tidak mengganggu urusan agama lain.
Katanya, titah demikian adalah susulan cadangan Ahli Parlimen DAP, Datuk Ngeh Koo Ham agar kerajaan melantik pakar daripada orang bukan Islam untuk membantu Jawatankuasa Khas Mengkaji Kompetensi Dewan Undangan Negeri (DUN) untuk menggubal Undang-Undang Islam.
Beliau menegaskan, kenyataan Ahli Parlimen DAP itu merupakan suatu kenyataan bukan sahaja tidak berasas, bahkan bersifat provokatif malah menyentuh isu sensitif berunsur agama, raja dan bangsa.
Katanya, kenyataan itu berbahaya kerana ia boleh menimbulkan kekacauan dan menjejaskan hubungan antara kaum di dalam masyarakat.
Beliau menegaskan adakah ketika DAP berkuasa dalam kerajaan sekarang, segala tindakan dan keputusan orang Islam memerlukan persetujuan orang bukan Islam untuk dilaksanakan.
“Saya juga mendesak agar pihak berkuasa membuat siasatan terhadap Ahli Parlimen Beruas Ngeh Koo Ham, di bawah Seksyen 505 Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia serta lain-lain undang-undang yang berkaitan,” tegasnya kepada Harakahdaily.
Sehubungan itu, PAS Selangor sangat kesal dengan sikap pemimpin Islam-Melayu dalam PH-BN yang berterusan mengunci mulut ketika pemimpin DAP berterusan mengeluarkan kenyataan demi kenyataan yang bersifat provokasi.
“Apakah mereka sudah hilang taringnya apabila berada di tampuk pemerintahan,” soalnya. – HARAKAHDAILY 30/12/2023
(ii) Jangan jadi barua Israel/AS dan kuncu-kuncunya dalam pengeboman memusnahkan lebih 70 peratus rumah di Gaza Palestin.

Kira-kira 70 peratus rumah di kawasan Palestin yang terkepung musnah sepenuhnya selepas hampir tiga bulan pengeboman tanpa henti tentera Israel ke atas Gaza, menurut pejabat media kerajaan. - Foto AGENSI
(Lanjut sila rujuk 'Pengeboman Israel musnahkan lebih 70 peratus rumah di Gaza' - AGENSI)
Akhirnya, di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.
Sekian.







Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. 
Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim.

Siri kebangkitan 'damai' se dunia Israel/AS berakhir.. 
1. Doa rakyat K'tan-M'sia untuk Paleestin. & DAP/PAP ...2 .Kebangkitan 'damai' se dunia.. & burung unta soro...3. Kepada peminat filem, Gaza karya fiksyen?4. Ada kapal terkait Israel, serang! Ranapkan..5.Tel Aiv diserang HAMAS, Iran, Yaman & +++6. Israel kalah perang di Gaza. & kesan di M'sia..7. AS Tiba-Tiba 'Bela' Hamas, mengapa?8. Gencatan senjata, Israel/HAMAS awal kemenangan Is...9. Rahsia kekuatan HAMAS. & Misteri wanitanya..10. Ini, Mossad Israel, buru HAMAS hingga ke M'sia, ki...11. Ini, Abu Ubaidah jadi hujung tombak Al-Qassam HAMAS.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/01/dap-biadap-jangan-jadi-barua-israelas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Doa Rakyat K Tan M Sia Untuk Paleestin Dap Pap Barua Israel

Doa Rakyat K Tan M Sia Untuk Paleestin Dap Pap Barua Israel

papar berkaitan - pada 31/12/2023 - jumlah : 155 hits
Doa ribuan rakyat Kelantan iringi perjuangan PalestinKOTA BHARU Doa hiba mengiringi perjuangan rakyat Palestin bergema di Stadium Sultan Muhammad IV malam ini dengan diaminkan puluhan ribu rakyat Kelantan Doa tersebut diketuai bekas Adun Gu...
Pas Marah Kritik Hudud Jangan Kritik Isu Kaum Dap

Pas Marah Kritik Hudud Jangan Kritik Isu Kaum Dap

papar berkaitan - pada 29/12/2023 - jumlah : 154 hits
Pas diingatkan agar tidak sibuk mengkritik DAP berkenaan isu Perdana Menteri bukan Melayu atau Pilihanraya Kerajaan Tempatan kerana parti itu juga mempunyai isu utama yang diperjuangkan seperti negara Islam atau RUU 355 Oleh itu Ketua Pener...
Persempadanan Semula Pan Jangan Jadi Khadam Dap

Persempadanan Semula Pan Jangan Jadi Khadam Dap

papar berkaitan - pada 20/12/2023 - jumlah : 127 hits
harakahdaily comDecember 19 2023Zaidy Abdul TalibKUALA LUMPUR DAP baru memberi cadangan tetapi Parti Amanah Negara Selangor sudah siap meluluskan usul mendesak kerajaan dan Suruhanjaya Pilihan Raya melakukan persempadanan semula kawasan par...
Amaran Umno Wp Kepada Dap Jangan Bangkit Lagi Cadangan P Raya Pbt

Amaran Umno Wp Kepada Dap Jangan Bangkit Lagi Cadangan P Raya Pbt

papar berkaitan - pada 27/12/2023 - jumlah : 212 hits
Pembaziran wang rakyat merupakan salah satu sebab mengapa Umno Wilayah Persekutuan menolak cadangan untuk mengadakan pilihan raya kerajaan tempatan Perhubungan Umno Wilayah Persekutuan dalam kenyataan memaklumkan mereka telah mengadakan mes...
Pimpinan Umno Takut Dicop Sebagai Barua Dap Barangkali

Pimpinan Umno Takut Dicop Sebagai Barua Dap Barangkali

papar berkaitan - pada 28/12/2023 - jumlah : 165 hits
Dalam bab ni aku memang bersetuju dengan pandangan yg dilontarkan oleh mantan Pengerusi Veteran UMNO Malaysia yg secara terbuka menyelar sikap beberapa pimpinan utama UMNO termasuk yg ada dalam MKT yg dianggap telah gagal berfungsi dengan s...
Jangan Politikkan Isu Pindah Kuil Di Sentul Kata Menteri

Jangan Politikkan Isu Pindah Kuil Di Sentul Kata Menteri

papar berkaitan - pada 24/12/2023 - jumlah : 137 hits
Jangan politikkan isu pindah kuil di Sentul kata menteri Dikemas kini 11 minit yang lalu Diterbitkan pada 23 Dec 2023 10 49P
Sijil Halal Jangan Tertipu Dengan Pekerja Restoran Bertudung

Sijil Halal Jangan Tertipu Dengan Pekerja Restoran Bertudung

papar berkaitan - pada 24/12/2023 - jumlah : 135 hits
WAN SITI AMINAHJabatan Agama Islam Perak mengesahkan bahawa Restoran Hawayi di Teluk Intan yang tular di media sosial baru baru ini tidak mempunyai sijil halal Hasil semakan oleh Bahagian Pengurusan Halal JAIPk juga mendapati restoran yang ...
Hentam Dan Jangan Tak Hentam Tapi Ingat Sama Setakat Ini Masih Kukuh

Hentam Dan Jangan Tak Hentam Tapi Ingat Sama Setakat Ini Masih Kukuh

papar berkaitan - pada 24/12/2023 - jumlah : 129 hits
GILA BABI DAH WALAUN UNTIT PNJAHAT WARGANEGARA TAK BERGUNA PUAK TEBUK ATAP NI SETAHUN MEROYAN TAPI TETAP GAGAL TEBUK ATAP SAMPAI JADI SEWEL MERAPU MERABAN HABIH DAH PERASAN LAWAN DAJJAL TAPI DIKETUAI OLEH ATOK PUNYA DAJJAL PUAK OTAK SENGET ...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Bnm Fines Habib Jewels Rm96 250 For Anti Money Laundering Breach

Business Community Heaves Sigh Of Relief At Stable Opr

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Crisis Management 101



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Aidil Fitri 1445h

Simpan Duit Kertas Rm5

Uitm Ijn Gave Assurance On Surgery Course S Diversity Say Foreign Advisers

Candidates Hoping For Strong Voter Turnout At Kkb Polls

Projek Perumahan Lumira Di Eka Heights Menawarkan Sentuhan Moden Dan Tema Reka Bentuk Avant Garde

Eka Heights Kediaman Baru Yang Moden Dan Selesa