Dap Akui Akan Ada Ramai Lagi Mp Pembangkang Akan Sertai Pn



DAP mendakwa, beberapa Ahli Parlimen dari blok pembangkang bakal “menyerah diri” kepada kerajaan Perikatan Nasional (PN) dalam tempoh dua minggu ini.Liew Chin Tong Ketika mendedahkan perkara itu mendakwa, Tan Sri Muhyiddin Yassin sedang berusaha untuk mengumpul sekurang-kurangnya 125 kerusi dalam tempoh itu bagi membolehkannya berjalan masuk ke Parlimen dengan selesa dan selamat.
“Muhyiddin mahu memecahbelah Pakatan Harapan (PH) dan semua sekutunya. “Jika dia dapat meningkatkan majoritinya kepada 125 kerusi dalam tempoh dua minggu lagi, beliau boleh jalan berkepak masuk ke Parlimen pada 13 Julai, mengetahui kerusinya dijamin selamat.
“Selepas itu, beliau boleh duduk selesa di kerusi kuasa buat satu tempoh, sebelum memulakan langkah autoritarian demi menghancurkan sebarang ancaman baharu ke atas pentadbirannya,” katanya yang dipetik roketkini.com sebagai berkata.

Kata Pengerusi DAP Johor itu, UMNO, Barisan Nasional (BN) dan Pas mempunyai 60 kerusi terkumpul di Parlimen serta mampu mencetuskan pilihan raya mengejut jika menarik diri dari gabungan PN. Walau bagaimana mengikut perkembangan terkini PAS telah menyatakan tidak akan berlaku pertandingan 3 penjuru jika ada Pilihan Raya Mengejut. PAS, UMNO dan BERSATU akan menyelesaiakan masalah pengagihan kerusi dalam masa terdekat.

PAS memberikan gambaran bagaimana PRU 2008 dahulu PAS dan DAP telah berpecah tetapi bila keputusan PRU tersubut memaksa untuk PAS, DAP dan PKR bersatu membentuk Pakatan Rakyat yang sebelum ini Barisan Alternatif berkubur akibat daripada DAP keluar.

Suasana ini sama juga berlaku, Rakyat memaksa untuk PAS-UMNO bersama BERSATU memerintah Malaysia.

“Satu lagi senario lebih hampir kepada situasi semasa, iaitu jika Muhyiddin tidak berjaya menambah majoritinya dalam tempoh dua minggu ini dan terpaksa mengelak sidang Parlimen pada Julai, beliau mungkin akan mengadakan Pilihan Raya Umum (PRU) pada September atau Oktober seperti yang sedang digembar-gemburkan sekarang.
“Dengan berbuat demikian, beliau mahu mendapatkan mandat baharu. Baginya, keadaan kian terdesak dan bagi kerajaannya membentangkan Belanjawan 2021 kepada Parlimen yang tidak berubah adalah kerja sia-sia kerana berkemungkinan tidak mendapat sokongan.
“Dengan mengadakan PRU awal, Muhyiddin berharap UMNO dan Pas akan memberi ruang kepada BERSATU dalam pengagihan kerusi,” katanya.
Banyak penganalisis melihat ramai MP terutamanya (walaupun ada banyak MP bukan Melayu dan Islam PKR keluar parti) telah mula sedar rancangan jahat DAP dan mereka melihat mood rakyat yang juga lebih senang dengan PN.

Ini membuatkan untuk demi pengukuhan politik Melayu Islam mereka tidak boleh lagi mengharapkan Mahathir atau Anwar. Mereka akan menyokong UMNO baharu yang kini bersama PAS dan BERSATU.


MR :  DAP rasis dan sangat tidak baik untuk politik masa depan Malaysia


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
[email protected]


©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mindarakyat.blogspot.com/2020/06/dap-akui-akan-ada-ramai-lagi-mp.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ramai Mp Pembangkang Sertai Pn Dalam 2 Minggu Ini Liew Chin Tong

Ramai Mp Pembangkang Sertai Pn Dalam 2 Minggu Ini Liew Chin Tong

papar berkaitan - pada 14/6/2020 - jumlah : 660 hits
DAP akui akan ada ramai lagi MP Pembangkang akan sertai PNDAP mendakwa beberapa Ahli Parlimen dari blok pembangkang bakal menyerah diri kepada kerajaan Perikatan Nasional dalam tempoh dua minggu ini Liew Chin Tong Ketika mendedahkan perkara...
Hiburan Ambil Seorang Lagi Anak Angkat Zizie Ezette Akui Tak Guna Kabel

Hiburan Ambil Seorang Lagi Anak Angkat Zizie Ezette Akui Tak Guna Kabel

papar berkaitan - pada 4/6/2020 - jumlah : 941 hits
Mengumumkan bakal mengambil seorang lagi anak angkat pada tahun hadapan beberapa tahun lalu pelakon Datin Seri Zizie Ezette akui kini dalam proses menguruskan pengambilan tersebut di Pejabat Kebajikan Masyarakat Gombak Meskipun sebelum ini ...
Dini Schatzmann Akui Buat Kejutan Sempena Hari Lahir Janna Nick Tanpa Pertolongan Orang Lain

Dini Schatzmann Akui Buat Kejutan Sempena Hari Lahir Janna Nick Tanpa Pertolongan Orang Lain

papar berkaitan - pada 4/6/2020 - jumlah : 427 hits
Mendedahkan hanya mengambil masa selama seminggu untuk merancang konsep kejutan hari lahir kekasihnya Janna Nick pelakon baru Dini Azan Schatzmann akui kesemuanya dilakukan pada saat akhir dan dibuat sendiri tanpa bantuan orang lain Tambah ...
Kemendagri Akui Kenaikan Kasus Positif Covid 19 Masih Terjadi Di Berbagai Daerah

Kemendagri Akui Kenaikan Kasus Positif Covid 19 Masih Terjadi Di Berbagai Daerah

papar berkaitan - pada 5/6/2020 - jumlah : 181 hits
Plt Dirjen Bina Administrasi Kewilayahan Kemendagri RI Safrizal mengatakan ada sejumlah daerah R0 di atas 1 Artinya menggambarkan jumlah kasus positif virus asal Wuhan China itu masih bertambah
Siti Khadijah Penyeri Keluarga Kami Ayu Akui Hamil Usia 41 Tahun Rezeki Allah

Siti Khadijah Penyeri Keluarga Kami Ayu Akui Hamil Usia 41 Tahun Rezeki Allah

papar berkaitan - pada 7/6/2020 - jumlah : 265 hits
Penantian yang cukup berbaloi Setelah 5 tahun menanti cahaya mata perempuan impian Ayu Abas yang juga isteri Tomok tercapai selepas dia selamat melahirkan seorang puteri seberat 2 98kg pada 4 Jun lalu Ayu telah berkongsi mengenai perjalanan...
Pn Perlu Akui Kemelesetan Ekonomi Tangani Pengangguran Parah

Pn Perlu Akui Kemelesetan Ekonomi Tangani Pengangguran Parah

papar berkaitan - pada 11/6/2020 - jumlah : 231 hits
DS Anwar Ibrahim mengulas isu mengurus pandemik ekonomi susulan wabak Covid 19 Perdana menteri Muhyiddin Yassin mengumumkan pakej PENJANA Namun tidak boleh dibahaskan di parlimen Pembentangan ratusan bilion ringgit tanpa disoal dari mana su...
Azlee Khairi Akui Bercinta Dengan Usahawan Kosmetik

Azlee Khairi Akui Bercinta Dengan Usahawan Kosmetik

papar berkaitan - pada 10/6/2020 - jumlah : 507 hits
Pelakon drama Love You Mr Arrogant Azlee Khairi Zulah Hainee atau lebih dikenali sebagai Azlee Khairi berusia 31 tahun mengakui sedang bercinta dengan usahawan kosmetik sejak tahun lalu Menurut Azlee dia masih belum mempunyai perancangan ke...
Pu Riz Akui Pernah Tanam Rambut Pada Tahun Lepas

Pu Riz Akui Pernah Tanam Rambut Pada Tahun Lepas

papar berkaitan - pada 3/6/2020 - jumlah : 634 hits
Pendakwah bebas Haris Ismail atau lebih dikenali sebagai PU Riz berusia 25 tahun mendedahkan bahawa dia pernah menjalani rawatan menanam rambut pada bulan Oktober tahun lepas kerana mengalami masalah keguguran yang serius di bahagian kepala...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih