Dap Ada Bala Tentera Melayu Bawa Agenda Cauvinisme Hadi



KUALA LUMPUR – DAP yang didakwa membawa agenda cauvinisme dan murtad sudah tidak perlu bersuara, kerana mereka telah berjaya mengadakan bala tentera Melayu yang tidak bermaruah agama dan bangsa dalam kalangan parti itu sendiri.
Presiden Pas, Tan Sri Abdul Hadi Awang berkata, perjuangan menegakkan agenda tersebut turut disertai PKR, Parti Amanah Negara (Amanah) dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang bersamanya, sekaligus melantangkan suara bagi pihak DAP.
Menurut beliau, kini, mereka pula berjaya menarik daripada kalangan UMNO yang menyerah kalah demi kepentingan diri tertentu sahaja.
“Sehinggakan, UMNO telah meninggalkan asas perjuangan untuk mempertahankan agama, bangsa dan negara, serta melanggar resolusi Perhimpunan Agung mereka yang menolak untuk bekerjasama dengan DAP dan angkatannya.
“Kami percaya terdapat sebahagian besar pemimpin UMNO tidak reda dengan langkah songsang oleh segelintir pemimpin mereka, bahkan ada yang secara terbuka melakukan protes,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
Ahli Parlimen Marang itu menambah, kenyataan yang sebenar pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) adalah DAP dan parti-parti sekutunya hanya memperoleh kemenangan dengan mengerahkan pengundi bukan Islam yang diugut dengan Islamofobia, dari seluruh pelosok tanah air sehingga luar negara.
Beliau memberitahu, akhirnya, peratusan golongan bukan Islam yang keluar mengundi mencecah jumlah 98 peratus, namun mereka hanya memperoleh beberapa peratus yang kecil daripada undi orang Melayu Islam termasuk sebahagian yang berijazah.
“Manakala Perikatan Nasional (PN) mendapat sokongan 60 peratus pengundi Melayu Islam, bersama sokongan sebahagian besar pemimpin dan akar umbi UMNO yang masih setia kepada agama dan bangsanya.
“Termasuklah sokongan parti bukan Melayu yang tidak fanatik perkauman seperti Gerakan, MCA, MIC, termasuk Dewan Himpunan Pendukung Pas (DHPP), dan lain-lain. Akan tetapi, PN tidak dilayan secara sopan,” jelasnya.
Abdul Hadi berkata, PN telah melaksanakan pendekatan kerjasama mengikut adab demokrasi dan undang-undang dengan mencapai kerusi yang boleh bertahan untuk mendapat kuasa politik yang sebenar secara demokrasi.
Malangnya, kata beliau, ia dipintas dengan dilakukan pembentukan kerajaan secara luar tabii daripada amalan demokrasi yang sebenar dengan tipu daya dan putar belit yang sudah diketahui umum.
“DAP dan rakan-rakannya terus melatah tidak mampu mengawal perasaan kebenciannya terhadap Islam, Melayu dan bumiputera, apabila membawa isu mengenai bahaya gelombang hijau,” katanya.
Abdul Hadi berkata, perkara itu sekaligus mendedahkan warna kemerahan anti-Islam yang ada dalam diri mereka bersama parti-parti lain, laksana gerabak kereta api di belakangnya yang sebenarnya membawa bahaya kepada negara dan rakyat, termasuk rakyat bukan Islam dalam masyarakat majmuk di negara ini.
“Apabila hendak dilakukan protes terhadap amalan yang salah mengikut adab dan akhlak demokrasi sebenar yang adil dan telus, tiba-tiba mereka berhujah dengan mengulangi apa yang pernah dilakukan oleh penjajah pada zaman dahulu dengan menonjolkan isu melawan raja bukannya melawan penjajah,” jelasnya. – MalaysiaGazette

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2022/12/dap-ada-bala-tentera-melayu-bawa-agenda.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hadi Stoops To New Low Attacks Dap With Mccarthyism

Hadi Stoops To New Low Attacks Dap With Mccarthyism

papar berkaitan - pada 10/12/2022 - jumlah : 277 hits
PAS chief Abdul Hadi Awang is stooping to McCarthyism in his attacks on the DAP According to the Marang MP DAP is intrinsically evil Anything it does is wrong and whatever it doesn t do is also suspect Simply by existing DAP is a problem in...
Umno Kini Jadi Bala Tentera Dap

Umno Kini Jadi Bala Tentera Dap

papar berkaitan - pada 23/12/2022 - jumlah : 115 hits
agendaily com22 12 2022Kini bukan lagi zaman penjajahan Isu lama dan basi sudah boleh difahami oleh rakyat yang peka khususnya dalam kalangan generasi muda yang paling ramai mengundi Perikatan Nasional baru baru ini dan membaca semula sejar...
Dap Hanya Pura Pura Lawan Rasuah Penyamun Kata Hadi Awang

Dap Hanya Pura Pura Lawan Rasuah Penyamun Kata Hadi Awang

papar berkaitan - pada 13/12/2022 - jumlah : 154 hits
agendaily com13 12 2022Presiden PAS Tan Sri Abdul Hadi Awang DAP akhirnya membuka topeng sendiri sekali gus mendedahkan wajah sebenar terhadap Islam apabila tokoh pujaan mereka Lim Kit Siang membuat kenyataan menyatakan kemarahan parti itu ...
Dap Disanjung Ramai Sebab Berdiam Diri Tetapi Tak Pernah Ubah Dasar Ideologi Yang Dipegangnya Hadi Awang

Dap Disanjung Ramai Sebab Berdiam Diri Tetapi Tak Pernah Ubah Dasar Ideologi Yang Dipegangnya Hadi Awang

papar berkaitan - pada 10/12/2022 - jumlah : 278 hits
Umum tahu Parti Islam Se Malaysia melakukan serangan agresif terhadap DAP sejak gagal menubuhkan kerajaan selepas Pilihan Raya Umum Ke 15 Presidennya Abdul Hadi Awang dan beberapa lagi pemimpin Pas yang lain mengeluarkan kenyataan sedemikia...
Bukan Setakat Melayu Bencikan Perjuangan Dap Malah Kaum Cina Pun Sudah Menolak Perjuangan Dap

Bukan Setakat Melayu Bencikan Perjuangan Dap Malah Kaum Cina Pun Sudah Menolak Perjuangan Dap

papar berkaitan - pada 10/12/2022 - jumlah : 99 hits
Ahli Dewan Undangan Negeri Sabah kawasan Luyang Dr Hiew King Cheu yang sebelum ini keluar daripada DAP September tahun lalu kini telah menyertai MCA Dr Hiew yang juga bekas Ketua DAP Sabah dilaporkan The Star telah menyarahkan permohonannya...
Uih Ada Ramai Syaitan Bisu Di Sisi Dap Hj Hadi Kata

Uih Ada Ramai Syaitan Bisu Di Sisi Dap Hj Hadi Kata

papar berkaitan - pada 10/12/2022 - jumlah : 227 hits
KUALA LUMPUR Presiden PAS Tan Sri Abdul Hadi Awang mendakwa ada parti berdiam diri tanpa mengubah dasar partinya untuk bersekongkol dengan DAP yang jelas mempunyai ideologi dan pendekatan anti Islam Katanya parti itu bertindak demikian demi...
Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Gulai Udang Nenas

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

2 Pegawai Polis Johor Terbunuh Suspek Dikaitkan Dengan Kumpulan Pengganas Jemaah Islamiyah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Spring Harbor House By Johnsen Schmaling Architects In Madison Wisconsin

Pengukus Lubang Tepi

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

New Environment