Dahsyat Ramai Tanya Kain Tak Terselak Ke Wanita Berbaju Kurung Buat Backflip Video



Dahsyat! “Ramai Tanya Kain Tak Terselak Ke? Wanita Berbaju Kurung Buat ‘Backflip’ [ VIDEO]
PENGALAMAN bermain lompatan trampolin pastinya mengujakan.
Namun apa yang pasti, kelincahan seorang wanita beraksi dalam permainan itu menarik perhatian ramai menerusi perkongsian video di media sosial.
Lebih mengagumkan apabila dia kelihatan selesa berbaju kurung biru ketika melompat dan melonjakkan badan ke udara sebelum membuat pusingan secara backflip.
Wanita berkenaan, Wan Nur Amirah Wan Mohd Azmi berkata, dia mula bermain trampolin sejak mengikuti pengajian diploma dan ijazah sarjana muda dalam bidang sains sukan di Universiti Teknologi Mara (UiTM) sehingga melakukan latihan praktikal pada 2019.
Dia yang berusia 25 tahun bagaimanapun tampil menjelaskan pemakaiannya itu bukan disebabkan menghadiri sebarang majlis yang memerlukannya untuk berbaju kurung.
“Saya bukan balik dari kenduri kahwin atau mana-mana majlis pun. Video itu dirakam pada Jun lalu dan saya muat naik di TikTok minggu ini sebagai throwback.
“Masa tu saya baru balik selepas keluar berjalan-jalan dengan keluarga, dan kami singgah untuk bermain trampolin,” katanya kepada mStar, sambil merujuk kepada taman trampolin, JumpStreet Asia di Petaling Jaya, Selangor.
Lebih mesra disapa Mira, dia mengakui ramai mengajukan pelbagai persoalan berikutan aksinya berbaju kurung ketika melakukan backflip.
VIDEO DIBAWAH:- “Sebenarnya tak susah pun nak buat backflip masa pakai baju kurung. Sebab backflip tidak perlu buka kaki, tak beri kesan pada kain.
“Jangan risau, kain tak terselak. Bukan setakat baju kurung, malah jubah dan baju kelawar pun saya pernah pakai untuk buat backflip.
“Kain batik dan kain pelikat suami pun pernah pakai buat backflip. Pergerakannya terlalu pantas, kain tak sempat terselak,” ujarnya yang berasal dari Kota Bharu, Kelantan.
Menurut petugas di taman aktiviti SuperPark ini berkata, antara lain yang turut ditanyakan netizen adalah mengenai tudung yang dipakainya masih dalam keadaan baik selepas membuat aksi backflip.
“Bagi mereka yang bertudung, boleh je nak buat backflip di trampolin. Tapi kena pin tudung di bahagian dada dan belakang.
“Tak kira lelaki atau perempuan, apa yang penting adalah penglihatan kita bila buat backflip. Kalau muka tertutup nanti bahaya, sebab tak nampak kita nak landing yang boleh mengakibatkan kecederaan kalau tersilap,” tambahnya.

Dalam pada itu, Mira turut berkongsi pengalamannya melakukan aksi backflip beberapa kali tanpa henti di trampolin, termasuk ketika berbaju kurung.
“Kalau pakai baju kurung pernah buat backflip lima kali tanpa henti. Tapi paling banyak saya dapat buat adalah sembilan kali, masa tu pakai baju sukan,” tambahnya.
Susulan berjubah dan berbaju kurung di trampolin, beberapa netizen turut mencadangkannya supaya beraksi dalam beberapa pakaian termasuk telekung.
“Ada yang request saya pakai telekung buat backflip tapi bagi saya, ia tak sesuai kerana telekung dipakai untuk solat. Kena jaga sensitiviti, dan nanti kena kecam.
“Bagaimanapun, pertanyaan dan cadangan mereka menarik lebih ramai untuk melakukan sukan trampolin yang tak begitu expose di Malaysia.
“Badan ringan atau berat, sesiapa pun boleh buat backflip di trampolin. Tip adalah kena berlatih dan biasakan diri dengan trampolin.
“Minda kena betul-betul fokus. Kalau rasa takut bahaya, jangan buat. Kena belajar balance diri. Jangan juga makan dulu dan terus lompat, nanti muntah,” katanya.-mSTAR
Dahsyat! “Ramai Tanya Kain Tak Terselak Ke? Wanita Berbaju Kurung Buat ‘Backflip’ [ VIDEO]
Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392
Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);
KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929
CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]
Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda
Baca Artikel Menarik:
Anak kelar leher ibu maut digilis lori Saiful Apek jadi pemain bola sepak [VIDEO] 18 lokasi peranginan di Kedah berisiko dilanda kepala air Thalita Latief dituduh perampas suami orang Ancaman Pneumonia pesakit Covid-19 lepas sembuh PRN Melaka: Pilih biru yang ori, bukan yang cetak rompak – Zahid PRN Melaka: PN, PH Ada Masalah Calon Ketua Menteri Melaka Ke? Zulfarhan maut kerana fitnah bomoh, kata ayah Dituduh tidak dilayan, Najib anggap telah biasa difitnah Dynasty in making: Khalil in line for PAS top post? Roti canai biawak [VIDEO] Layari Laman Facebook MYKMU.NET
Laungan PAS nak satukan ummah cuma halwa telinga

Lelaki mabuk bogelkan ibunya dan cuba merogolnya

The post Dahsyat! “Ramai Tanya Kain Tak Terselak Ke? Wanita Berbaju Kurung Buat ‘Backflip’ [VIDEO] appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/11/10/dahsyat-ramai-tanya-kain-tak-terselak-ke-wanita-berbaju-kurung-buat-backflip-video/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dianugerah Pangkat Datuk Netizen Puji Nicol David Anggun Berbaju Kurung Bersanggul Masuk Istana Negara

Dianugerah Pangkat Datuk Netizen Puji Nicol David Anggun Berbaju Kurung Bersanggul Masuk Istana Negara

papar berkaitan - pada 17/11/2021 - jumlah : 178 hits
Penampilan legenda skuasy negara Datuk Nicol Ann David yang berbaju kurung ungu dan rambut rapi bersanggul ketika istiadat menerima Darjah Kebesaran Bintang dan Pingat Persekutuan 2021 di Istana Negara pada Selasa mendapat pujian netizen Ad...
Hukum Cukur Bulu Kening Bagi Wanita

Hukum Cukur Bulu Kening Bagi Wanita

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 288 hits
SOALAN Adakah berdosa sekira seorang wanita membersihkan bulu kening dengan mencabut bulu kening yang bertaburan di atas kelopak mata Dalam perkara ini wanita itu tidak mencabut bulu kening sehingga cuma tinggal segarisan sahaja atau langsu...
Kj Respon Video Tular Wanita Kulit Putih Tak Mahu Pakai Mask Bila Di Malaysia Tolong Mask Up

Kj Respon Video Tular Wanita Kulit Putih Tak Mahu Pakai Mask Bila Di Malaysia Tolong Mask Up

papar berkaitan - pada 28/10/2021 - jumlah : 128 hits
Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin Abu Bakar meminta orang ramai khususnya pelancong asing untuk mengenakan pelitup muka ketika berada di mana mana lokasi awam di Malaysia Menerusi hantaran terbaru di laman Twitter rasmi beliau Khairy Jama...
Wanita Ini Tidak Cukur Bulu Ketiak Selama 10 Tahun Video

Wanita Ini Tidak Cukur Bulu Ketiak Selama 10 Tahun Video

papar berkaitan - pada 14/11/2021 - jumlah : 308 hits
Wanita Ini Tidak Cukur Bulu Ketiak Selama 10 tahun VIDEO SEORANG wanita bangga menunjukkan bulu ketiaknya di media sosial dalam usahanya untuk menamatkan stigma itu Menerusi siri video di TikTok pengguna akaun Taylor Tilt taylortillt menunj...
Video Pengantin Dijel1ng Tetamu Nak Jamah Makanan Terhalang Dek Kain Busana

Video Pengantin Dijel1ng Tetamu Nak Jamah Makanan Terhalang Dek Kain Busana

papar berkaitan - pada 16/11/2021 - jumlah : 232 hits
Pengantin merupakan raja sehari yang diraikan oleh semua orang Majlis perkahwinan adalah sebuah majlis yang dihadiri oleh ramai orang dan pengantin antara individu yang tersangatlah sibuk pada majlis tersebut Tapi tahukah anda bahawa pengan...
Video 17 Tahun Hidup Bersama Wanita Mer4ung Perginya Arowana Kesayangan

Video 17 Tahun Hidup Bersama Wanita Mer4ung Perginya Arowana Kesayangan

papar berkaitan - pada 10/11/2021 - jumlah : 143 hits
Kehilangan semestinya membuatkan sesiapa sahaja akan mengalami kesedihan dan mengalirkan air mata Apatah lagi jika kehilangan haiwan peliharaan yang telah bersama2 dengan kita buat satu masa yang sangat lama Haiwan peliharaan ini merupakan ...
Viral Video Wanita Buat Raw4tan Spa Pada Bayi Biar Cantik Sejak Kecil

Viral Video Wanita Buat Raw4tan Spa Pada Bayi Biar Cantik Sejak Kecil

papar berkaitan - pada 17/11/2021 - jumlah : 267 hits
Baru baru viral satu video di media sosial memaparkan seorang wanita memakaikan masker wajah dan melakukan raw4tan spa kecantikan kepada seorang bayi Berdasarkan video yang dikongsikan oleh Momihood kelihatan seorang bayi sedang memanja dan...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api