Dah Melantak Separuh Pinggan Baru Perasan Tersilap Majlis Kahwin


MAJLIS sosial seperti majlis perkahwinan kini dibenarkan untuk diadakan dengan pematuhan prosedur operasi standard (SOP).
Antara kita selalunya dijemput untuk menghadiri dan menyaksikan kenalan mahupun saudara-mara bergelar Raja Sehari, termasuk yang dilalui seorang gadis ini.
Namun, menerusi video yang dimuat naik di aplikasi TikTok, gadis tersebut berkongsi pengalaman tersilap hadir ke majlis perkahwinan orang lain.
“Part paling kelakar member dah makan setengah pinggan tapi salah wedding,” tulisnya.
Maria (kiri) bersama rakan-rakan ketika bercuti, termasuk rakannya yang merupakan pengantin (kanan).
Gadis berkenaan, Maria Najihah Balqis Asren berkata, dia menerima jemputan ke majlis perkahwinan seorang rakan pengembaraan di sebuah venue dekat Gombak, Selangor.
Dalam kejadian pukul 2 petang itu, dia hadir bersama seorang rakan menggunakan aplikasi Waze untuk ke lokasi majlis perkahwinan kerana tidak biasa dengan kawasan itu.
“Mengikut apliaksi Waze menggunakan nama lokasi yang diberikan, ia membawa kami ke sebuah dewan yang menganjurkan majlis perkahwinan.
“Pada mulanya saya bercadang untuk pergi ke pelamin terlebih dahulu, tapi kami memutuskan untuk terus ke meja makan sebab kawan saya dah lapar,” katanya kepada mStar.
Mesej bersama seorang lagi rakan yang tidak dapat hadir ke majlis kahwin.
Lebih mesra disapa Maria, gadis berusia 23 tahun itu bagaimanapun merasakan sesuatu yang tidak kena sebaik melihat pasangan pengantin di pelamin, dari jauh.
“Penampilan pengantin perempuan tu begitu berbeza, mengenakan hijab dan lebih kurus. Saya fikir ia mungkin penampilan baharunya.
“Kali terakhir kami travel bersama ke Krabi di Thailand pada 2018. Kami masih mengikuti perkembangan masing-masing di Instagram, tetapi pengantin perempuan di pelamin tu lain benar rupanya,” ujarnya yang berasal dari Pasir Gudang, Johor.
http://www.sinarviral.com/wp-content/uploads/2021/03/160525945_1202510966873682_8128422473795018002_n.mp4Dia kemudian terdetik hati untuk melihat pengantin secara lebih dekat selepas seorang lagi rakannya yang tidak dapat hadir ke majlis yang mahu mendapatkan kepastian.
“Separuh jalan ke pelamin, saya tengok memang lain pengantin tu. Bila dah kat depan pelamin, saya terkejut dan terdiam sebab memang sah pengantin di pelamin tu bukan rakan saya.

Rasa malu sangat kerana tersilap datang ke majlis kahwin orang lain. Dekat setengah jam juga dalam dewan tu
MARIA NAJIHAH BALQIS ASREN
“Bila saya periksa semula, rupa-rupanya ada dua nama yang sama lokasi berdekatan. Majlis yang kami masuk ni di sebuah dewan, dan satu lagi di aras tiga pusat beli-belah bersebelahan.
“Masa tu rasa malu sangat kerana tersilap datang ke majlis kahwin orang lain. Kawan saya dah separuh pinggan makan, dan saya sempat minum segelas… dekat setengah jam juga dalam dewan tu,” tambahnya.
Maria (dua, kanan) dan rakan lain bersama pasangan pengantin yang merupakan rakannya.
Maria yang bertugas sebagai guru berkata, tanpa mahu berlengah lagi, kedua-dua mereka segera meninggalkan majlis untuk bergegas ke lokasi majlis perkahwinan yang sebenar.
“Masa keluar di pintu utama, pihak keluarga pengantin nak beri doorgift (cenderamata). Tapi saya cakap secara baik beri alasan untuk jumpa seorang rakan di luar sekejap.
“Sebaliknya, saya terus hidupkan enjin kereta untuk ke majlis kahwin kawan tu. Jumpa je kawan yang kahwin tu di pelamin, dia tergelak-gelak dengar kisah kami,” katanya.
Mengakui pertama kali merasai pengalaman sebegitu, Maria memohon maaf kepada tuan rumah majlis perkahwinan kepada pasangan pengantin yang tidak dikenali itu.
“Tuan rumah, kami minta maaf sebab masuk majlis tanpa dijemput. Kami tersilap majlis rupa-rupanya. Terima kasih kerana menerima kami sebagai tetamu,” katanya sambil menambah menyerahkan sampul duit sebagai tanda penghargaan kepada tuan rumah.
PKPB: Majlis kahwin, akad nikah, bertunang dibenarkan… makan di kedai ikut keluasan meja – Ismail Sabri
PENGANJURAN majlis sosial kembali dibenarkan di negeri-negeri yang dikuat kuasakan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB).
Perkara itu diumumkan oleh Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob pada sidang media, petang Selasa.
“Di kawasan PKPB… majlis perkahwinan, pertunangan, akad nikah, kenduri-kendara, majlis akikah, doa selamat, tahlil dan sambutan ulang tahun, majlis hari lahir. reunion serta majlis sosial lain adalah dibenarkan,” katanya.
Beliau bagaimanapun berkata, kebenaran menganjurkan majlis sosial itu perlu mengikuti prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan.
Selain itu, Ismail Sabri berkata, mesyuarat, bengkel dan seminar secara bersemuka serta persidangan dan pameran (MICE) turut dibenarkan di negeri-negeri di bawah PKPB.
“Bagi dine-in (makan di premis) turut dibenarkan mengikut keluasan meja, asalkan ada penjarakkan satu meter antara satu sama lain,” katanya.
Tambah beliau, kebenaran lain bagi pelaksanaan PKPB adalah sama seperti PKPB yang dilakukan pada tahun lalu, mengikut SOP yang ditetapkan.
Menerusi sidang berkenaan, Ismail Sabri mengumumkan negeri-negeri yang bertukar status dari PKP kepada PKPB, berkuat kuasa selama dua minggu bermula 19 Februari hingga 4 Mac depan.
Negeri-negeri yang bertukar status kepada PKPB itu adalah Kedah, Perak, Negeri Sembilan, Melaka, Pahang, Terengganu, Sabah termasuk Wilayah Persekutuan Putrajaya dan Labuan.
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral
Sumber: https://ift.tt/3tnz7rU


Sumber: Sinar Viral

Booking Bilik Hotel Dengan Harga Yang 23% Lebih Rendah



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://thetrendingnow.blogspot.com/2021/03/dah-melantak-separuh-pinggan-baru.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Neelofa Cakap Bakal Umum Tarikh Kahwin Sekali Netizan Perasan Sesuatu Masa Majlis Kahwin Noor Nabila

Neelofa Cakap Bakal Umum Tarikh Kahwin Sekali Netizan Perasan Sesuatu Masa Majlis Kahwin Noor Nabila

papar berkaitan - pada 21/3/2021 - jumlah : 378 hits
Umum mengetahui Noor Nabila telah selamat melangsungkan perkahwinan dengan Engku Emran semalam Majlis yang dihadiri oleh ahli keluarga terdekat dan kenalan rapat pasangan tersebut dilihat cukup indah sekali Namun begitu timbul pula persoala...
Hiburan Patutlah Cari Tak Jumpa Siti Nurhaliza Baru Perasan Akaun Ig Disekat Aishah Enggan Panjangkan Isu

Hiburan Patutlah Cari Tak Jumpa Siti Nurhaliza Baru Perasan Akaun Ig Disekat Aishah Enggan Panjangkan Isu

papar berkaitan - pada 19/3/2021 - jumlah : 309 hits
Kecoh di media sosial apabila penyanyi Aishah didakwa telah menyekat akaun penyanyi tersohor negara di Instagram sehingga ada cakap cakap yang mengatakan hubungan antara dua personaliti ini berada dalam keadaan tidak baik Sumber Instagram C...
Dr Noor Hisham Nafi Langgar Sop Rai Majlis Kahwin Anak

Dr Noor Hisham Nafi Langgar Sop Rai Majlis Kahwin Anak

papar berkaitan - pada 23/3/2021 - jumlah : 526 hits
Semalam tular di media sosial gambar majlis resepsi anak perempuan Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah yang berlangsung di BoraOmbak Putrajaya Namun ada cerita tak sedap didengar apabila ada yang mendakwa majlis tersebu...
Lelaki Ini Sound Dr Noorhisham Buat Majlis Kahwin Tak Follow Sop Sekali Fedtri Yahya Pecah Lubang

Lelaki Ini Sound Dr Noorhisham Buat Majlis Kahwin Tak Follow Sop Sekali Fedtri Yahya Pecah Lubang

papar berkaitan - pada 23/3/2021 - jumlah : 549 hits
SEJAK pihak kerajaan mengumumkan kompaun sehingga RM10 000 boleh dikenakan kepada individu yang melanggar prosedur operasi standard bagi pencegahan dan kawalan Cov1d 19 nampaknya orang ramai sudah mula serik dan akur untuk patuh kepada arah...
Hiburan Bakal Lancar Single Baru Lepas Kahwin Syamel Dan Ernie Ingin Selesaikan Perkara Penting Terlebih Dahulu

Hiburan Bakal Lancar Single Baru Lepas Kahwin Syamel Dan Ernie Ingin Selesaikan Perkara Penting Terlebih Dahulu

papar berkaitan - pada 21/3/2021 - jumlah : 237 hits
Pasangan duet popular Syamel dan Ernie khabarnya sedang merancang untuk melancarkan single duet mereka tidak lama sahaja lagi Sumber Instagram Ernie Pasangan ini yang sebelum ini telah mengikat tali pertunangan berharap agar segala urusan b...
Ini Baru Rare Aktiviti Berkhemah Di Langkawi Why Not Kan

Ini Baru Rare Aktiviti Berkhemah Di Langkawi Why Not Kan

papar berkaitan - pada 4/3/2021 - jumlah : 380 hits
Mengembalikan semula esen sebuah perkhemahan team Rimba Segara Langkawi menawarkan perkhidmatan percutian perkhemahan sebenar Membuang segala elemen perkhemahan berkonsepkan glamping atau apa sahaja yang mewah asas perkhemahan amat dititikb...
Rancangan Perdagangan Eur Usd Pada 4 Mac Covid 19 Pertumbuhan Baru Di Eropah

Rancangan Perdagangan Eur Usd Pada 4 Mac Covid 19 Pertumbuhan Baru Di Eropah

papar berkaitan - pada 4/3/2021 - jumlah : 150 hits
Terima kasih kepada vaksinasi Amerika Syarikat untuk pertama kalinya dalam beberapa bulan tidak lagi mendahului senarai negara yang mempunyai kadar jangkitan tinggi untuk COVID 19 Namun untuk melihat sepenuhnya kesan vaksinasi sekurang kura...
Sultan Hb X Andalkan Ppkm Mikro Hadapi Varian Baru Virus Corona

Sultan Hb X Andalkan Ppkm Mikro Hadapi Varian Baru Virus Corona

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 209 hits
Dalam arti kalau dengan PPKM ini publik kita sekat di RT RW ternyata turunnya juga besar se Jawa Bali turunnya juga besar kata dia
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega