Dah Boleh Cuti Cuti Jom Check In Kl Staycation Dulu


Yeay, apabila PM dah umumkan boleh bercuti merentas daerah, viral pula orang ramai berpusu-pusu dan tak pedulikan SOP pergi bercuti sana sini kan.
Korang janganlah degil tak nak ikut SOP. Walaupun dah ada kelonggaran untuk bercuti rentas daerah, tapi kenalah ikut panduan yang ditetapkan. Kalau tempat bercuti tu sesak, elok batalkan sahajalah niat tu demi kebaikan korang. 



Rentas daerah antara Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya dibolehkan, seronoknya boleh berjalan-jalan, janji bukan tempat yang padat pengunjung ok.

Yang rasa nak bercuti ke luar negara tu, hey jomlah cuti cuti dulu dalam daerah masing-masing. Kita naikkan semula industri pelancongan tempatan. 

Nak bercuti-cuti di luar negara tapi hajat masih belum boleh ditunaikan? Terasa nak bercuti ala Bali seperti menginap di Grand Lexis Port Dickson yang cantik gila tu? Hurm, pendamkan perasaan tu di dalam hati sajalah dulu. 

Aku pun kalau boleh nak juga stay semalam dua kat villa cantik macam Grand Lexis tu, dikelilingi dengan laut dan melayan bunyi ombak di waktu senja, merasai damainya suasana di malam hari. Siap boleh buat private tour lagi ke Pulau Burung. 

Tapi, kita berangan-anganlah dulu kan, unless kau memang orang Negeri Sembilan, bolehlah korang layan cuti-cuti di sana.

Jom Check In KL Staycation Dulu

Kalau yang bercuti di KL dan mencari tempat menginap, banyak tempat yang korang boleh pilih, ikut bajet masing-masing. Aku yakin bila dah ada kebenaran untuk bercuti-cuti ni, nak tarik pengunjung menginap, mesti tempat penginapan bagi harga promo, offer and deals yang best-best untuk menginap. Ni yang boleh buat rambang mata nak stay di mana.



Tips tak nak pening-pening kepala pilih KL Staycation yang mana satu, kalau macam aku mesti aku senaraikan dulu preferences penginapan yang aku nak. 

Contohnya hotel tu wajib ada swimming pool (dan dibuka untuk kegunaan pengunjung) pasal kalau cuti-cuti ni, aku suka luangkan masa untuk berenang. Orang lain mungkin me-time layan spa, tapi aku lebih gemar berendam dalam kolam renang.

Selain itu, kena ada banyak restoran berdekatan hotel kerana time holiday lah aku memang suka explore keluar jalan-jalan cari makan dan merasai pelbagai jenis hidangan, so why not sesekali kita layan makan macam-macam menu. Dah berperap lama dalam rumah, apa salahnya kita treat diri sendiri makan itu ini. Hehe.  

Kalau kawasan hotel tu tak jauh dari theme park, memang bonus sangat. Boleh bawa anak-anak bersuka ria hilangkan rasa terkurung sekian lama di rumah. Tapi kenalah pastikan theme park tak sesak dengan pelawat. 

Tempat Menarik Untuk Di Lawati Di Kuala Lumpur

Setahu aku, kalau area KL banyak juga tempat menarik boleh dilawati. Tapi korang kena check dulu tempat tu buka atau tak untuk public visitor atau kena buat appointment since aku rasa ada few places mungkin menghadkan bilangan pelawat demi mencegah penularan Covid-19.




Antara tempat menarik yang korang boleh singgah ialah melayan ikan di Aquaria KLCC, merasai pengalaman Plane in The City, bergambar di dalam Selfie Museum Kuala Lumpur, beriadah di District 21, menambah pengetahuan di Petrosains, mengajar anak hal hal pekerjaan di Kidzania, melayan indoor theme park sambil bershopping di Berjaya Times Square, atau bergembira mengambil gambar di Kuala Lumpur The Upside Down House, atau cabar keberanian di The Breakout atau Escape Room dan banyak lagi tempat lain yang korang boleh lawati.

Kalau korang yang suka jalan-jalan mengahayati alam, bolehlah lawat Taman Eko Rimba KL, Taman Orkid, Taman Rusa dan Kancil, Taman Tasik Titiwangsa, Taman Botani, tak pun hiking ke Bukit Tabur.

Hah, siapa cakap di KL ni tak banyak benda menarik boleh buat dan lawati? Tak perlu korang bersesak sesak nak pergi mandi air terjun, camping masuk hutan semata-mata nak layan perasaan korang yang berkurung berbulan-bulan di rumah tu sehinggakan korang abaikan keselamatan diri.

Kalau tahu tempat tu dah sesak dan padat dengan pengunjung, korang buatlah u-turn, cari tempat lain pula untuk korang bercuti-cuti. 

Dekat KL ni pun, banyak sangat tempat staycation untuk korang pilih, begitu juga tempat tempat menarik untuk korang lawati. Fuh, kalau korang nak lawat semua, memang tak menyempat ler, sebab tu pentingnya korang pick a place or two to visit, bukan main redah saja. 

Apapun, rancang percutian korang terlebih dahulu, barulah syiok korang cuti-cuti penuh happening!



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.mrspip.com/2021/09/promosi-check-in-kl-staycation.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mitos Zaman Dulu Yang Membayangi Hidup Perempuan Nggak Boleh Duduk Di Depan Pintu Ladies

Mitos Zaman Dulu Yang Membayangi Hidup Perempuan Nggak Boleh Duduk Di Depan Pintu Ladies

papar berkaitan - pada 1/11/2021 - jumlah : 184 hits
Mau percaya sih boleh boleh aja tapi jangan sampai hal ini malah menyusahkan diri sendiri ya
Jom Cuba Mandi Ais Boleh Legakan Sakit Otot Buat Penggemar Aktiviti Outdoor

Jom Cuba Mandi Ais Boleh Legakan Sakit Otot Buat Penggemar Aktiviti Outdoor

papar berkaitan - pada 30/10/2021 - jumlah : 193 hits
Jom Cuba Mandi Ais Boleh Legakan Sakit Otot Buat Penggemar Aktiviti Outdoor MANDI dengan ais atau air sejuk mungkin kedengaran menyakitkan bagi sesetengah orang Tetapi ada yang percaya ia adalah salah satu cara paling mudah dan cepat untuk ...
Jom Lantaikan Mamat Celaka Ni Dulu

Jom Lantaikan Mamat Celaka Ni Dulu

papar berkaitan - pada 13/11/2021 - jumlah : 141 hits
Masa harga minyak naik cakap rakyat mesti bayar harga pasaran Kini bila harga minyak jatuh dia tukar skrip Dia berkira kira untuk memperkenalkan harga lantai pula untuk pastikan rakyat kekal bayar pada harga mahal dan dia boleh kutip cukai ...
Jom Lantaikan Mamat Celaka Ni Dulu

Jom Lantaikan Mamat Celaka Ni Dulu

papar berkaitan - pada 13/11/2021 - jumlah : 131 hits
Masa harga minyak naik cakap rakyat mesti bayar harga pasaran Kini bila harga minyak jatuh dia tukar skrip Dia berkira kira untuk memperkenalkan harga lantai pula untuk pastikan rakyat kekal bayar pada harga mahal dan dia boleh kutip cukai ...
Adik Adik Jom Ngaji Bersama Upin Ipin

Adik Adik Jom Ngaji Bersama Upin Ipin

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 145 hits
Seperti yang anda semua tahu ilmu agama adalah sangat penting Ibu bapa mana yang tidak mahu anaknya berjaya bukan sahaja di dunia malah di akhirat Mengaji adalah satu aspek penting atau asas yang perlu diketahui oleh umat Islam Ibu bapa pas...
Jom Berbelanja Bijak Di Lulu 11 11 Big Sales

Jom Berbelanja Bijak Di Lulu 11 11 Big Sales

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 154 hits
Kalau sebut Lulu jer pasti ramai yang sedia maklum kalau Lulu buat jualan murah ni memang betul betul murah dan berbaloi Jadinya semalam saya berkesempatan ke Lulu Hypermarket Capsquare sebab Lulu mengadakan jualan besar besaran bersempena ...
Jom Buat Chicken Chop Yang Sedap Dan Mudah Disediakan Di Rumah

Jom Buat Chicken Chop Yang Sedap Dan Mudah Disediakan Di Rumah

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 303 hits
Jom Buat Chicken Chop Yang Sedap Dan Mudah Disediakan Di Rumah Hari hari memang jadi pening nak fikirkan apa lauk nak di masak di rumah Hari kerja memang akak akan masak menu yang mudah tambahan kalau ada meeting dan report yang perlu dibua...
Jom Jenjalan Jom

Jom Jenjalan Jom

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 89 hits
Salam semua Ape kabo Ape plan masing masing hari ni Kalau xde nak kemana mana ape kata korang gi melawat kat KLCC nun Lebih lebih lagi kepada parents yang anak masing masing tengah cuti sekolah ni Banyak aktiviti menarik menanti di sana Bud...
Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

218 Fibonaci

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

Faisal Halim Kini Di Icu Tangan Kiri Tiada Tindak Balas

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Persediaan Awal Haji



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Pusing Jalan

Pentingnya Muhasabah Diri

Huawei Announce Upcoming Launch Two Products On 13 May 2024

777 3 67 Slot777 Pg Slot777 Top 10 By Debora Punpro777 Us

Kisah Pemuda Bani Tamim Di Akhir Zaman

Strategic Alliances For Business