Cuti Sekolah Bakal Bermula Ibu Ayah Dah Rancang Aktiviti Bersama Anak Anak


Cuti Sekolah Bakal Bermula - Ibu Ayah Dah Rancang Aktiviti Bersama Anak Anak 
Cuti sekolah bakal tiba beberapa hari jer lagi. Selamat bercuti anak anak pelajar sekalian. Anak anak pelajar pasti gembira dan seronok apabila tibanya cuti sekolah.
Seronok seronok juga ya anak anak tapi jangan lupa, cuti sekolah seharusnya dimanfaatkan dengan aktiviti aktiviti yang berfaedah manakala kita sebagai Ibu Ayah  seharusnya merancang aktiviti yang boleh memberi manfaat untuk anak anak sepanjang cuti sekolah ini. 
Ibu ayah boleh manfaatkan cuti sekolah kali ini dengan beberapa aktiviti berfaedah antaranya; 
Melancong bersama keluarga- Melancong bersama keluarga adalah aktiviti yang cukup sinonim ketika cuti sekolah. Waktu inilah Ibu Ayah dapat meluangkan lebih masa membawa anak anak melawat tempat tempat menarik di Malaysia. Gunakan sebaiknya peluang ini untuk membawa anak anak melawat dan mengenali lebih dekat tempat tempat menarik yang ada di Malaysia. 
Pulang ke kampung- Ibu Ayah dan anak anak pasti suka, bila cuti sekolah jer mesti nak balik kampung kan? Pulang bercuti ke kampung menjadi satu agenda wajib juga untuk KakYa dan family kalau cuti sekolah. Masa inilah anak anak berpeluang untuk bersama sama datuk dan nenek serta sepupu sepupu mereka di kampung. 
Pelbagai aktiviti menarik dapat dilakukan ketika di kampung. Selain daripada melakukan aktiviti menarik di kampung, budaya balik kampung sebenarnya dapat mengeratkan lagi hubungan kekeluargaan. 
Aktiviti gotong royong- Aktiviti gotong royong membersihkan rumah dapat mendidik anak anak agar lebih peka kepada kebersihan. Jadikan aktiviti ini satu kebiasaan agar anak anak terdidik dengan sifat pembersih dan sentiasa mengamalkan penjagaan kebersihan dalam kehidupan seharian mereka. Cuti sekolah ni semua anak anak ada kat rumah, jadi apa salahnya bergotong royong anak beranak bersihkan dalam dan luar rumah. 
- Kem motivasi dan kem ibadahKebiasaanya apabila cuti sekolah bermula, akan ada dijalankan kem motivasi dan juga kem ibadah di sekitar kawasan tempat tinggal atau di luar kawasan samaada berbayar atau percuma.  
Jika Ibu Ayah berkemampuan apa salahnya keluarkan sedikit modal untuk memberi peluang kepada anak anak menimba ilmu dunia dan juga akhirat. Anggaplah wang yang kita laburkan itu sebagai pelaburan jangka panjang untuk anak anak kita. 
- Program jom ke masjidSalah satu program cuti sekolah yang anak anak KakYa selalu join bila cuti sekolah bermula nilah dia, program jom ke masjid
Dalam program jom ke masjid ni macam macam aktiviti menarik yang dijalankan antaranya qiamullai, bijak solat, pengenalan anggota wudhuk, cara berwudhuk dengan sempurna, hafalan bacaan dalam solat, bacaan Al Quran, tayammun, solat jenazah, aktiviti memanah dan juga berkuda serta beberapa aktiviti menarik yang lain. 
Yang paling best waktu program ini dilaksanakan, anak anak akan tidur di masjid kerana mereka perlu bangun awal untuk aktiviti qiamullai. 
Seronok juga dapat join program gini masa cuti sekolah. Dapat mengisi masa lapang waktu cuti sekolah dengan menggali ilmu yang bermanfaat.  
- Mengulangkaji pelajaranCuti sekolah bukan bermakna kita boleh berehat, tidur, bermain semata mata ya anak anak. Bukan juga meninggalkan terus buku buku pelajaran. Sebaliknya, anak anak boleh luangkan masa yang ada untuk mengulangkaji pelajaran dan menambah ilmu pengetahuan. 
Sekarang ni semua rumah mempunyai kemudahan internet, Ibu Ayah boleh sama sama menerokai dunia maklumat di hujung jari bersama anak anak.  
- Kelas online cuti sekolah Program khas cuti sekolah PSRA Pakej Rahmah untuk anak anak pelajar bersama Ustaz Azhari bin Sulaiman Al Haj. Untuk anak anak tahun 6 yang akan menduduki PSRA, boleh join kelas online rahmah cuti sekolah anjuran Fly High Education Centre ni. Ambil peluang cuti sekolah kali ini untuk membuat persediaan menghadapi PSRA. 

Antara pengisian sepanjang kelas online berlangsung; 
• Penekanan revisi menyeluruh • Fokus menjawab Soalan Mimic PSRA• Bimbingan menjawab soalan silibus aras tinggi KBAT• Teknik menghafal cara mudah
Bagi anak anak yang berminat nak join, kelas online ini akan berlangsung pada 28 hingga 31 Ogos dan 1 September 2023 bermula 6:15 petang sehingga 7:15 petang dan yuran untuk 1 sesi RM15 manakala untuk semua sesi berjumlah RM70 sahaja. Bahan belajar dan rakaman kelas akan disediakan untuk anak anak pelajar. 
Anak anak pelajar yang berminat nak join, Ibu Ayah boleh daftarkan segera melalui; 
Pendaftaran : www.flyhighedu.com
wasap.my/60192662022wasap.my/60105433732wasap.my/601156899323wasap.my/60126509622wasap.my/60126877488
Ok inilah sedikit sebanyak aktiviti sempena cuti sekolah yang dapat KakYa senaraikan untuk Ibu Ayah dan anak anak pelajar di luar sana. Ibu Ayah perlu membuat perancangan awal untuk menyusun aktiviti bersama anak anak bagi mengelakkan anak anak menghabiskan masa dengan aktiviti yang tidak berfaedah dan paling penting jangan biarkan anak anak kita terpengaruh dengan aktiviti yang tidak sihat di persekitaran mereka. 
Semoga cuti sekolah ini anak anak kita dapat memanfaatkan waktu yang ada dengan aktiviti yang berfaedah dan bermanfaat. InsyaAllah. 
SELAMAT BERCUTI !!

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.akifimtiyaz.com/2023/08/rancang-aktiviti-berfaedah-semasa-cuti-sekolah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Lelaki Emosinya Lebih Rapuh Perlu Lebih Perhatian Dari Ibu Ayah

Anak Lelaki Emosinya Lebih Rapuh Perlu Lebih Perhatian Dari Ibu Ayah

papar berkaitan - pada 24/8/2023 - jumlah : 119 hits
Selalu kita rasa anak perempuan lebih memerlukan sokongan emosi Namun hakikatnya dikatakan ibu bapa perlu melebihkan anak lelaki betul ke Jom baca perkongsian artikel ini Emosi sensitif Sebagai ibu bapa hampir kebanyakan daripada kita meras...
Dua Bulan Tidak Ke Sekolah Ibu Dakwa Anak Trauma Dirotan Guru Disiplin

Dua Bulan Tidak Ke Sekolah Ibu Dakwa Anak Trauma Dirotan Guru Disiplin

papar berkaitan - pada 29/8/2023 - jumlah : 168 hits
ESAN didakwa akibat dirotan pada salah satu kaki pelajar itu FOTO Harian MetroKuala Krai Pelajar perempuan Tingkatan Dua di sebuah sekolah menengah di sini mendakwa trauma dipercayai selepas dirotan oleh seorang guru disiplin pada Jun lalu ...
Cuti Mcd Tawar Pelbagai Aktiviti Menarik Cuti Sekolah 26 Ogos Hingga 3 Septermber 2023

Cuti Mcd Tawar Pelbagai Aktiviti Menarik Cuti Sekolah 26 Ogos Hingga 3 Septermber 2023

papar berkaitan - pada 27/8/2023 - jumlah : 230 hits
Cuti McD menawarkan pelbagai aktiviti menarik sempena cuti sekolah kali ini Untuk pengetahuan semua McD menjemput semua ibubapa yang berminat untuk membuat permohonan bagi menyertai aktiviti Cuti McD ini McDonald s Malaysia Anjur Program Be...
Duyung Cantik Ni Dah Jadi Cikgu Naik Semangat Ayah Hantar Anak Sekolah

Duyung Cantik Ni Dah Jadi Cikgu Naik Semangat Ayah Hantar Anak Sekolah

papar berkaitan - pada 23/8/2023 - jumlah : 247 hits
Duyung cantik ni dah jadi cikgu naik semangat ayah hantar anak sekolah Duyung cantik ni dah jadi cikgu naik semangat ayah hantar anak sekolah Dikenali sebagai Duyung Darat personaliti media sosial dan usahawan ini bukanlah asing lagi buat p...
Hiburan Ayah Baik Tapi Kenapa Dia Curang Anak Kecewa Bapa Ada Affair Ketika Ibu Sakit Nampak Mesej Dari Penyondol

Hiburan Ayah Baik Tapi Kenapa Dia Curang Anak Kecewa Bapa Ada Affair Ketika Ibu Sakit Nampak Mesej Dari Penyondol

papar berkaitan - pada 14/8/2023 - jumlah : 202 hits
Seorang lelaki tergamak berlaku curang dan menduakan isterinya yang kini sedang terlantar sakit malah ia bukanlah pertama kali dia berbuat sedemikian Kisah itu dikongsikan anaknya yang meluahkan kekecewaannya apabila dia sendiri yang menang...
Hiburan Aku Nak Anak Kau B Doh Gila Anak Sendiri Cuma Dapat 2a Ibu Busuk Hati Hantar Sihir Pada Pelajar Straight A

Hiburan Aku Nak Anak Kau B Doh Gila Anak Sendiri Cuma Dapat 2a Ibu Busuk Hati Hantar Sihir Pada Pelajar Straight A

papar berkaitan - pada 20/8/2023 - jumlah : 185 hits
Baru baru ini seorang perawat Islam ada berkongsikan video di laman TikToknya mengenai masalah yang dihadapi oleh seorang gadis remaja Difahamkan ibu gadis tersebut sempat berkongsikan di laman media sosialnya keputusan cemerlang Sijil Pela...
Anak Ditampar Ditendang Ditarik Rambut Oleh Pengasuh Taska Meraung Si Ibu Tengok Rakaman Cctv

Anak Ditampar Ditendang Ditarik Rambut Oleh Pengasuh Taska Meraung Si Ibu Tengok Rakaman Cctv

papar berkaitan - pada 10/8/2023 - jumlah : 88 hits
Seorang bapa tidak sanggup melihat video rakaman televisyen litar tertutup memperlihatkan anak lelakinya ditendang ditampar dan ditarik rambut didakwa dilakukan pengasuh di sebuah Taman Asuhan Kanak kanak di Penampang Malahan lebih memiluka...
Warna Kulit Fizikal Jauh Beza Dengan Anak Lain Selepas 1 Tahun Baru Ibu Sedar Bayi Tertukar

Warna Kulit Fizikal Jauh Beza Dengan Anak Lain Selepas 1 Tahun Baru Ibu Sedar Bayi Tertukar

papar berkaitan - pada 14/8/2023 - jumlah : 190 hits
Seorang wanita di Bogor Indonesia mendakwa bayi yang ditatang bagai minyak yang penuh selama setahun bukan anak kandungnya Siti Mauliah mengesyaki bayinya tertukar akibat kecuaian petugas kesihatan selepas bersalin di Hospital Sentosa di Ke...
Bapa Tunggal Pakai Gaun Rai Hari Ibu Bersama Anak Angkat

Bapa Tunggal Pakai Gaun Rai Hari Ibu Bersama Anak Angkat

papar berkaitan - pada 16/8/2023 - jumlah : 234 hits
Joe membesarkan Cream seorang diri meskipun remaja itu adalah anak angkatnya Bapa tunggal pakai gaun rai Hari Ibu bersama anak angkat Seorang bapa tunggal di Thailand menyentuh hati netizen selepas dia berpakaian seperti wanita untuk meraik...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Pas Showing It Should Lead Pn Says Analyst



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Kumpul Lebih 1 000 Koleksi Nusantara Dan Melayu

Mulut Kering Ketika Bangun Tidur

Sijil Pemilikan Kenderaan Reka Bentuk Baru 2024

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord