Cuma Nak Rasa Bahagia Diana Amir Berkorban Tinggalkan Dunia Lakonan Kongsi Kisah Di Pa Ma Gala Moms


Nama Diana Amir dahulunya sangat terkenal di kaca tv, dengan lakonanya yang sangat baik namun kini dia meninggalkan dunia lakonan dengan ikhlas demi keluarga tercinta.


Wanita hebat kepada 3 orang cahaya mata ini kini aktif dengan aktiviti-aktiviti kemanusiaan, berjihad demi agama untuk menyampaikan misi dan bantuan walaupun keselamatan diancam jadi tidak hairanlah Diana Amir di pilih sebagai salah seorang penerima Anugerah Pa&Ma Gala Moms yang diinspirasikan bersama Cetaphil.
Menurutnya, dia kini lebih selesa bekerja sendiri dan menjaga keluarga kerana kebahagiaan yang dicari cukuplah pada keluarganya sahaja.
“Diana tidak menyatakan diana bersara dari dunia lakonan tapi diana dah selesa tidak berlakon dan dah tak ada jiwa untuk berlakon sebenarnya.”
“Paling kuat mungkin sebab family dan sebab ada anak-anak. Anak-anak masih kecil lagi. Anak pertama baru 6 tahun, anak kedua baru 4 tahun dan yang bongsu baru 3 tahun. Jadi mereka masih sangat-sangat perlukan kita lagi.”
“Diana pernah bekerja dan menjaga anak dulu. Tapi bila kita memilih untuk menjaga keluarga sebenarnya kita tahu family ni ‘ladang pahala’ dia lebih rasa penuh perasaan la dekat situ.”
“Terpulang kepada rasa bahagia masing-masing, macam Diana dah rasa cukup dan bahagia. Sebenarnya terpulang kepada redha suami masing-masing. Suami dia banyak bagi hint supaya biar dia yang bekerja dan Diana jaga anak-anak. Alhamdulillah.”

Menurutnya, sama ada seorang ibu itu bekerja ataupun tidak tetapkan dalam hati niat hanyalah kerana Allah.
“Tapi cerita orang berlainan, ada yang perlu bekerja tapi niatkan kerana Allah hanya dengan ingat Allah hati kita akan tenang. Tak kisah full time house wife, working mom tapi kalau niat kerana Allah, hati kita akan tenang.”
Diana sebelum ini pernah berkongsi secara eksklusif bersama dengan Pa&Ma yang Diana pernah menyusukan anak tanpa henti berganti-ganti secara eksklusif dan pastinya ada cabaran.
“Jarak beza masa sangat dekat, setiap anak Diana menyusukan anak selama 2 tahun dan setiap anak tu akan berkongsi susu yang sama. Alhamdulillah Allah bagikan rezeki untuk Diana. Sakit sikit-sikit tu, sakit badan itu biasalah.”d
Dalam pada itu ada beberapa fakta menarik yang ditanyakan oleh pengacara Pa&Ma Gala Moms, Fizi Ali dan dikongsikan secara ekslusif bersama penonton Pa&Ma berkaitan diri Diana Amir.
– Diana lebih garang berbading suami. Bagi Diana, siapa yang lebih banyak masa dengan anak dia yang lebih garang. Sebab dia yang kena disiplinkan anak-anak.
– Ketiga-tiga anak memang rapat dengan Diana cuma anak yang 1st dia lebih matang dan yang paling manja tengah berlawan dengan no.2 dan no.3 sebab masing-masing jarak umur tak jauh.
– Hadiah yang paling berharga buat dia bila anak-anak ada sifat kasih sayang dan selalu say TQ, Sorry.. semoga jadi anak yang soleh dan solehah.

Bukan mudah untuk melepaskan kerjaya dan dunia penuh glamour, namun demi anak dan keluarga itulah satu perjuangan jihad dalam hidup Diana Amir. Harapanya jika di akhirat kelak anak-anak tidak berjumpa dengan dia dan suami, dia memohon doa agar anak-anak dapat menarik tanganya ke syurga. InsyaAllah.
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
 
The post “Cuma Nak Rasa Bahagia” Diana Amir Berkorban Tinggalkan Dunia Lakonan, Kongsi Kisah Di Pa&Ma Gala Moms appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/cuma-nak-rasa-bahagia-diana-amir-berkorban-tinggalkan-dunia-lakonan-kongsi-kisah-di-pama-gala-moms/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Airmata Tak Berhenti Turun Waktu Tu Kongsi Kisah Sedih Bersalinkan Anak Pertama Mawar Rashid Buka Tirai Pa Ma Gala Moms

Airmata Tak Berhenti Turun Waktu Tu Kongsi Kisah Sedih Bersalinkan Anak Pertama Mawar Rashid Buka Tirai Pa Ma Gala Moms

papar berkaitan - pada 20/7/2021 - jumlah : 356 hits
Setiap kali melewati Instagramnya ibu kepada dua orang cahaya mata Mawar Rashid tidak pernah menunjukkan kesedihannya hatinya Dia sentiasa ceria penuh aura keibuan walau dihimpit kesibukan menguruskan dua anaknya serta dua anak tirinya Dala...
Biasa Tidur 4 Jam Sehari Selesaikan Kerja Rumah Kisah Inspirasi Shima Anuar Di Pa Ma Gala Moms

Biasa Tidur 4 Jam Sehari Selesaikan Kerja Rumah Kisah Inspirasi Shima Anuar Di Pa Ma Gala Moms

papar berkaitan - pada 22/7/2021 - jumlah : 305 hits
Bergelar ibu kepada dua anak yang masih kecil bukan mudah Semuanya memerlukan pengorbanan demi melihat anak anak membesar dengan sempurna Sehebat mana pun kita bergelar ibu pasti akan ada suka dukanya Seperti perkongsian Shima Anuar yang ju...
Kisah Tiga Adik Beradik Mahu Kebebasan Will This Be My Liberation Kongsi Barisan Pelakon Utama

Kisah Tiga Adik Beradik Mahu Kebebasan Will This Be My Liberation Kongsi Barisan Pelakon Utama

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 318 hits
Akhirnya barisan pelakon untuk drama terbaru JTBC Will This Be My Liberation sudah pun diumumkan Drama ini membawa kisah tiga adik beradik yang mahu keluar daripada kehidupan statik mereka dan seorang orang luar asing yang berpindah masuk k...
Hiburan Tak Reti Beza Dunia Sebenar Dan Lakonan Wani Kayrie Tak Layan Dm Anak Mukhriz

Hiburan Tak Reti Beza Dunia Sebenar Dan Lakonan Wani Kayrie Tak Layan Dm Anak Mukhriz

papar berkaitan - pada 17/7/2021 - jumlah : 229 hits
Pelakon dan juga penyanyi Wani Kayrie memberitahu bahawa dia ada menerima kiriman mesej peribadi daripada anak kepada ahli politik Datuk Seri Mukhriz Mahathir iaitu Ally Mukhriz di Instagram berikutan isu black face BACA AdvertisementUjar W...
Najib Soal Kes Covid 19 Sudah Tertinggi Di Dunia Apa Lagi Nak Dikata

Najib Soal Kes Covid 19 Sudah Tertinggi Di Dunia Apa Lagi Nak Dikata

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 289 hits
Najib soal kes Covid 19 sudah tertinggi di dunia apa lagi nak dikata Bekas perdana menteri Najib Razak berkata negara ini berada pada kedudukan paling tinggi di dunia bagi kes baharu dan kematian Covid 19 berbanding saiz penduduk Katanya se...
Nak Ke Hospital Pun Rasa Takut

Nak Ke Hospital Pun Rasa Takut

papar berkaitan - pada 19/7/2021 - jumlah : 328 hits
Nak Ke Hospital Pun Rasa Takut Umi kalau tak ia ia memang taknak jejak hospital Lagi di musim Pendemik ni Bukan apa sejak dah pernah menjadi pesakit Covid ni semuanya rasa seriau Nak pergi kemana mana pun rasa tak selamat Lagilah kes kemain...
Saya Rasa Nak Menangis Dalam Masa 24 Jam Syed Saddiq Sudah Terima Dana Lebih Dari Rm700 Ribu

Saya Rasa Nak Menangis Dalam Masa 24 Jam Syed Saddiq Sudah Terima Dana Lebih Dari Rm700 Ribu

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 278 hits
Sebelum ini Ahli Parlimen Muar Syed Saddiq telah meminta orang ramai membantunya mengumpul dana untuk menampung kos guaman dan baki wang ikat jamin setelah RM80 000 dibayarnya semalam
Nak Ibu Rehat Happy Bijaknya Muhammad Diana Danielle Bangga Anak Pandai Berdikari

Nak Ibu Rehat Happy Bijaknya Muhammad Diana Danielle Bangga Anak Pandai Berdikari

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 255 hits
Berapa berat ujian yang mendatang wanita yang satu ini tetap cekal dan tabah demi memastikan dua anaknya dapat membesar dengan penuh kasih sayang dan bahagia Jarang jarang berkongsi kisah kehidupan dan anak anaknya namun susuk tubuh wanita ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya

Kalendar Akademik Usim 2024 2025 Tarikh Kuliah Exam Cuti