Cuba Mohon Pbm Dan Sertai Mereka Bagi Melawan Arus


 
Saya tak persoal peluang kepada orang muda, kata Tian Chua


FMT Reporters -October 29, 2022 
Bekas naib presiden PKR, Tian Chua dalam respons terhadap kenyataan Anwar Ibrahim berkata, bekas Ahli Parlimen yang digugurkan mempunyai sokongan akar umbi yang kuat.
PETALING JAYA: Bekas naib presiden PKR, Tian Chua menjelaskan beliau bukannya membantah tindakan parti memberi peluang kepada orang muda untuk berkhidmat, sebaliknya mempersoalkan kewajaran menggugurkan Ahli Parlimen mempunyai sokongan akar umbi yang kuat.
“Mereka yang digugurkan sudah lama berkhidmat kepada rakyat dan mempunyai sokongan kukuh akar umbi. Itulah alasan saya. Saya bukannya mengadu mengenai peluang yang diberikan kepada orang muda.
“Saya rasa ada yang mempersoalkan kewajaran menggugurkan mereka yang mempunyai sokongan akar umbi yang kuat. Itu yang dipersoalkan akar umbi,” katanya kepada FMT.
Beliau mengulas kenyataan Anwar Ibrahim terdahulu bahawa keputusan menggugurkan beberapa penyandang kerusi Parlimen pada pilihan raya umum ke-15 (PRU15) perlu bagi memberi peluang kepada muka baharu untuk bersinar.
Kenyataan Anwar itu bagi menjawab amaran Tian Chua semalam bahawa tindakan PKR menggugurkan beberapa Ahli Parlimen menjelang PRU15 boleh memberi kesan kepada parti itu.
Sebelum ini, Tian Chua dilaporkan berkata, ramai yang kecewa dengan keputusan itu dan “merombak Ahli Parlimen dan kerusi seperti permainan daun terup” boleh memberi kesan kepada akar umbi dan mengecewakan pengundi yang menyokong PKR serta Ahli Parlimen yang dipilih mereka.
Katanya, disebabkan parti tidak mempunyai masa mencukupi untuk membuat persediaan berdepan PRU15, muka lama penting untuk meraih kemenangan.
“Apa yang saya katakan tiada kena-mengena dengan tidak memberi golongan muda peluang. Ia juga tiada kaitan dengan menjadi pro-Azmin Ali. Dakwaan mereka yang digugurkan adalah pro-Azmin hanyalah andaian.
“Saya bercakap mengenai rombakan. Muka baharu yang dipilih perlu bekerja keras untuk mengekalkan sokongan akar umbi,” katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/10/cuba-mohon-pbm-dan-sertai-mereka-bagi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pertama Kali Berlakon Filem Cha Eunwoo Sertai Lee Jongsuk Kim Raewon Dalam Decibel

Pertama Kali Berlakon Filem Cha Eunwoo Sertai Lee Jongsuk Kim Raewon Dalam Decibel

papar berkaitan - pada 18/10/2022 - jumlah : 147 hits
Nampaknya Cha Eun woo akan mengembangkan kerjaya lakonannya dalam sebuah filem pula ARTIKEL BERKAITAN Untuk pengetahuan Cha Eun woo bakal sertai Lee Jong suk Kim Rae won dan ramai lagi dalam filem Decibel Decibel ialah filem aksi thriller t...
Bekas Adun Pas Bukit Pasir Sertai Umno

Bekas Adun Pas Bukit Pasir Sertai Umno

papar berkaitan - pada 19/10/2022 - jumlah : 88 hits
NOR AZURA MD AMINJOHOR BAHRU DIKEMAS KINI UMNO Bahagian Pagoh mengesahkan bekas Ahli Dewan Undangan Negeri Pas Bukit Pasir Najib Lep telah diterima menyertai UMNO sejak Mei lalu Ketuanya Ismail Mohamed berkata Najib kini merupakan ahli UMNO...
Harrison Ford Sertai Barisan Pelakon Captain America 4

Harrison Ford Sertai Barisan Pelakon Captain America 4

papar berkaitan - pada 19/10/2022 - jumlah : 197 hits
Telah disahkan bahawa pelakon ikonik Harrison Ford akan muncul dalam Captain America New World Order menandakan penampilan sulungnya dalam Marvel Cinematic Universe Ford akan memainkan watak Jeneral Thaddeus Thunderbolt Ross mengambil watak...
Ku Li Mereka Macam Budak Budak Bukan Pemimpin

Ku Li Mereka Macam Budak Budak Bukan Pemimpin

papar berkaitan - pada 5/11/2022 - jumlah : 106 hits
Paya Linda Yahyaam hmetro com myGua Musang Tindakan pemimpin Barisan Nasional yang tidak tercalon dan beralih menyokong serta menjadi calon parti lain disifatkan bukan pejuang sebenar Penyandang Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah b...
Jangan Lagi Benarkan Mereka Menyakaw

Jangan Lagi Benarkan Mereka Menyakaw

papar berkaitan - pada 4/11/2022 - jumlah : 92 hits
NIK HASYUDEENKita semua adalah mangsa mangsa rasuah dan salah guna kuasa Jangan kasihankan perasuah dan penyalah guna kuasa dan jangan bagi mereka peluang untuk menyakau lagi
Song Jihyo Sertai Ji Sukjin Dalam Agensi Baru

Song Jihyo Sertai Ji Sukjin Dalam Agensi Baru

papar berkaitan - pada 19/10/2022 - jumlah : 237 hits
Selepas keluar dari agensi lamanya pada Ogos lepas Song Ji hyo nampaknya sudah bernaung di bawah syarikat baru kini ARTIKEL BERKAITAN Terbaru pada 19 September Uzu Rocks secara rasmi mengumumkan bahawa Song Ji hyo telah pun menandatangani k...
Economists Tout Entrepreneurship As Panacea For Poverty

Teroka Pemikiran Baharu Bina Ekosistem Teknologi Ai

Maksud All Eyes On Rafah

Majlis Rumah Terbuka Koperasi Norras Berhad

Savour Malaysia Tour Packages Provided By Malaysian Aviation Group

3 Top Rated Things To Do In Jakarta

Jengah Kebun Melihat Tanaman

Vivo Unveils The Perfect Night Party 2024 At Zepp Kuala Lumpur



Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra


Penjawat Awam Ditahan Salah Guna Jawatan Luluskan Rm12 000 Untuk Kegunaan Diri

Berkait Rasuah Di Perlis Sprm Cadangkan Seorang Suspek Didakwa

Beware Misplaced Trust In Pseudo Intellectuals

Menu Tengahari Sup Ayam Ala Thai Kobis Goreng

Undang Luak Rembau Selamat Dikebumikan

Siri Oppo Reno12 Akan Dilancarkan Di China Pada 23 Mei