Covid 19 Perikatan Nasional Dah Angkat Bendera Putih Rakyat Kena Uruskan Diri Sendiri



Jangkitan harian Covid-19 semakin hari semakin parah.
Perjalanan kita untuk melandaikan lekuk graf kes baharu Covid-19 masih jauh, apa lagi untuk mengawal sepenuhnya wabak Covid-19 yang makin hari semakin memakan korban nyawa rakyat Malaysia.
Angka 3,000 dan kadangkala meningkat ke angka 4,000 bagi jangkitan kes baharu Covid-19 sudah menjadi kelaziman di Malaysia


Media The Star melaporkan bahawa Malaysia mencatat kes Covid baru ke-29 paling tinggi di dunia tanpa mengambil kira saiz penduduk bagi tempoh 2 minggu PKP 2.0 kita


Sementara dikalangan negara Asia Tenggara pula, Malaysia mencatatkan jangkitan kes baharu Covid-19 tertinggi bagi tempuh yang sama.
Pada 11 Januari 2021 yang lalu, Muhyiddin mengumumkan, untuk membendung wabak Covid-19, kerajaan terpaksa melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan ke seluruh negara kecuali Sarawak.
Tidak cukup dengan itu, menggunakan alasan yang sama, sehari selepas pengisytiharan arahan Perintah Kawalan Pergerakan ke seluruh negara, pada 12 Januari 2021, Muhyiddin mengisytiharkan Perintah Darurat pula  ke seluruh negara pula.
Namun apa hasilnya?
Adakah kita dapat melihat tanda-tanda awal kes jangkitan baharu Covid-19 dapat dikawal?
Tidak, kes jangkitan baharu Covid-19 bukan sahaja tidak dapat dikawal, malah setiap hari bila Kementerian Kesihatan membuat pengumuman, angka jangkitan baharu Covid-19 semakin bertambah.
Malah sehingga hari ini, keadaan menjadi semakin teruk!!!
Kenapa jadi begini?
Bukankah tujuan dan matlamat utama Muhyiddin mengisytiharkan arahan PKP dan Perintah Darurat adalah untuk membendung atau mengawal kes jangkitan baharu Covid-19?
Sebenarnya tujuan Kerajaan Muhyiddin mengisytiharkan arahan PKP dan Perintah Darurat bukanlah supaya kerajaan dan kakitangan awam yang terlibat dalam membendung penularan Covid-19 dapat memberikan tumpuan dan menggandakan usaha membendung penularan wabak Covid-19, tetapi tujuan sebenarnya adalah untuk menyelamatkan nyawa politik Muhyiddin dan kerajaan beliau.
Sepanjang tempuh darurat, tidak ada satu polisi atau dasar baharu yang diperkenalkan atau perintah yang dikuatkuasakan oleh Kerajaan Muhyiddin bagi membendung penularan Covid-19.
Tidak nampak sebarang usaha dari barisan menteri kabinet Muhyiddin yang seramai 70 orang itu melakukan sebarang usaha membendung penularan Covid-19.
Malah arahan Perintah Kawalan Pergerakan yang dikuatkuasakan selama 14 hari itu, jauh lebih longgar dari Perintah Kawalan Pergerakan yang pertama dahulu.

Apa yang giat dilakukan oleh ahli politik terutamanya dari PPBM adalah gerak kerja memperkukuhkan kedudukan politik mereka.
Lebih menghairankan, bila Kerajaan Muhyiddin dilihat seolah-olah sudah mengangkat bendera putih bila mengumumkan Perintah Kawalan Pergerakan ke seluruh negara tidak akan disambung lagi selepas tarikhnya tamat pada 4 Februari 2021, walau pun keadaan jangkitan kes baharu Covid-19 masih lagi tidak berubah ketika permulaan pengisytiharan perintah PKP dan Perintah Darurat.
Bukti menunjukkan. bukan PKP yang memberikan kesan yang buruk terhadap ekonomi Malaysia tetapi Perintah Darurat yang telah membawa kesan yang sangat buruk terhadap ekonomi Malaysia.
Alasannya ialah, ia akan mendatangkan kesan yang buruk terhadap ekonomi Malaysia.
Persoalannya, kalau PKP dikatakan mendatangkan kesan yang buruk ke atas ekonomi Malaysia, bagaimana pula dengan Perintah Darurat yang mempunyai jangka hayat sehingga ke bulan Ogos 2021.
Apakah perintah PKP membawa kesan yang lebih besar dari kesan Perintah Darurat?

Apakah perintah PKP membawa kesan yang lebih besar dari kesan Perintah Darurat?
Soalan yang mahu kita tanyakan kepada Kerajaan Muhyiddin, sekiranya dahulu mereka merasakan penguatkuasaan PKP dan Perintah Darurat adalah sangat berkesan bagi kerajaan membendung penularan Covid-19, mengapa kini ketika angka jangkitan baru masih lagi tinggi tetapi penguatkuasaan PKP mahu dilonggarkan?
Penguatkuasaan PKP dan Perintah Darurat telah banyak menyiksa kehidupan harian marhaen dan selepas hampir setahun hidup dalam penderitaan, apakah Muhyiddin sudah mengibarkan bendera putih dan membiarkan rakyat sendiri menguruskan masaalah Covid-19?
Kalau itu keadaannya tunggulah PRU 15 nanti...

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://theunspinners.blogspot.com/2021/01/covid-19-perikatan-nasional-dah-angkat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mb Kedah Asyik Berbalah Rakyat Tanya Mana Bantuan Covid

Mb Kedah Asyik Berbalah Rakyat Tanya Mana Bantuan Covid

papar berkaitan - pada 24/1/2021 - jumlah : 313 hits
Negeri Kedah dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan kali kedua sejak 22 Januari lalu Bagaimanapun menurut Ketua Angkatan Muda KEADILAN Kedah Mohammed Firdaus Johari belum ada pengumuman dari Kerajaan Negeri membayangkan akan memberi bantuan ...
Ekonomi Bercelaru Perikatan Nasional Ternyata Gagal

Ekonomi Bercelaru Perikatan Nasional Ternyata Gagal

papar berkaitan - pada 2/2/2021 - jumlah : 178 hits
Rasmi atau tidak rasmi yang rakyat bimbangkan nawaitu sudah ada cuma belum akad Rakyat bimbang jika berdasarkan trend terkini jangkitan COVID 19 akad itu possible Beliau mengakui menyokong PKP 2 0 tetapi turut meminta ia seiring dengan lang...
Ahli Parlimen Tegur Hadi Awang Cermin Dulu Diri Sendiri Kah Kah Kah Woiiii Lebai

Ahli Parlimen Tegur Hadi Awang Cermin Dulu Diri Sendiri Kah Kah Kah Woiiii Lebai

papar berkaitan - pada 28/1/2021 - jumlah : 188 hits
Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang ada menulis bagaimana Mencetuskan Keraguan Kerja Syaitan Hakikatnya melumpuhkan Parlimen dengan alasan ingin menghadapi Covid 19 merupakan alasan dangkal kerana pada saat saat getir seperti ini Parlimen amat ...
Hiburan Pak Nil Nak Taja Vaksin Covid 19 Berbayar Ramai Netizen Tawar Diri Di Instagram

Hiburan Pak Nil Nak Taja Vaksin Covid 19 Berbayar Ramai Netizen Tawar Diri Di Instagram

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 218 hits
Pengacara senior Aznil Haji Nawawi atau lebih dikenali sebagai Pak Nil menzahirkan hajatnya untuk menaja vaksin COVID 19 berbayar kepada insan terpilih apabila tersedia kelak Sumber Instagram Aznil Haji Nawawi Dia meluahkan hasrat tersebut ...
2 Rakyat S 039 Pura Antara 29 Kes Import Covid 19

2 Rakyat S 039 Pura Antara 29 Kes Import Covid 19

papar berkaitan - pada 2/2/2021 - jumlah : 252 hits
SINGAPURA Singapura melaporkan 29 kes baru COVID 19 hari ini Demikian menurut Kementerian Kesihatan Semuanya adalah kes kes import dan sudah dikenakan Notis Jangan Keluar Rumah atau diasingkan sebaik saja mereka tiba di sini
50 Rakyat Malaysia Bakal Dapat Vaksin Covid 19 Secara Percuma Perutusan Khas Perdana Menteri

50 Rakyat Malaysia Bakal Dapat Vaksin Covid 19 Secara Percuma Perutusan Khas Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 210 hits
Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin telah menyampaikan perutusan khas berkenaan situasi semasa negara dalam melawan penyakit berjangkit Covid 19 Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengumumkan bahawa kerajaan berjaya menempah vaksin penghat...
Doktor Pesan Ibu Bersalin Musim Covid Semua Buat Sendiri Standby Ikut Checklist Ni

Doktor Pesan Ibu Bersalin Musim Covid Semua Buat Sendiri Standby Ikut Checklist Ni

papar berkaitan - pada 2/2/2021 - jumlah : 209 hits
Musim wabak covid 19 majlis kahwin ibu mengandung ibu bersalin dan menyusukan bayi baru lahir sangat berbeza dengan rutin kebiasaan kita Doktor saya mengandung Macam mana saya nak bersalin musim PKP ni Bagi menjawab persoalan untuk ibu hami...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik