Ahli Parlimen Tegur Hadi Awang Cermin Dulu Diri Sendiri Kah Kah Kah Woiiii Lebai


 
Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang ada menulis bagaimana Mencetuskan Keraguan Kerja Syaitan.
Hakikatnya melumpuhkan Parlimen dengan alasan ingin menghadapi Covid-19 merupakan alasan dangkal, kerana pada saat-saat getir seperti ini Parlimen amat diperlukan.
Apabila kurangnya perbincangan dalam kalangan ahli Parlimen, maka syaitan-syaitan akan gemar menghasut ahli politik untuk melakukan apa sahaja yang mereka mahu untuk terus berkuasa – termasuklah menggunakan hujah-hujah yang kelihatan beragama untuk menghalalkan hal-hal yang batil.
Sebelum menuduh syaitan menghasut rakyat Malaysia untuk ragu, adalah lebih baik kita melihat bagaimana keraguan-keraguan ini boleh timbul.
Kerajaan Perikatan Nasional hari telah mengambil keputusan-keputusan yang dilihat aneh dan mampu membawa Malaysia ke belakang.
Contohnya ketika kerajaan secara tiba-tiba mengumumkan darurat yang sudah tentu akan merisaukan pelabur dan menghilangkan fungsi Parlimen.
Kegusaran ini bukan sahaja dikongsi oleh Pakatan Harapan, tapi turut disebut oleh pemimpin-pemimpin UMNO.
Keadaan ini menyebabkan rakyat ragu, adakah semua keputusan-keputusan yang diambil kerajaan ini benar-benar untuk menyelamatkan rakyat, atau mereka ingin menyelamatkan diri akibat kehilangan majoriti?
Apakah dalam hal ini syaitan juga yang perlu dipersalahkan?
Pada penghujung artikel yang ditulis Haji Hadi, beliau menyebutkan anak-anak muda Islam yang tidak mendaftar mengundi adalah kumpulan yang dihasut syaitan.
Sebagai wakil rakyat, tidak manis untuk kita melabel rakyat dengan gelaran sebegini. Sebelum kita menyalahkan anak muda kerana muak dengan politik, adalah lebih baik kita mengambil cermin, dan melihat diri sendiri.
PAS sehingga hari ini masih terkenal sebagai parti politik yang kerap menggunakan hujah-hujah agama secara berlebihan – sehingga satu tahap pernah menjadi ekstrem dengan amalan takfir (mengkafirkan) orang UMNO.
Ini termasuk tidak sembahyang di belakang imam parti lain, tidak makan sembelihan orang UMNO malah bernikah dua kali kerana menganggap tok kadi yang bukan dari PAS sebagai kafir.
Ini bukanlah ajaran sebenar agama Islam.
Namun, kita dapat melihat bagaimana setelah menjadi kerajaan – PAS yang dahulunya berapi-api ingin memperjuangkan RUU355 dan isu arwah Adib, tiba-tiba menjadi bisu.
Ketika rakyat sedang sudah, MB dan exco Kelantan mendapat kereta mewah dan kenaikan gaji yang lumayan, walaupun dengan keadaan negeri tersebut yang masih lagi ketinggalan dari segi ekonomi dan pembangunan.
Bukankah hal-hal seperti ini akan membuatkan orang ‘ragu’ untuk mendaftar sebagai pengundi? Jadi siapa sebenarnya syaitan yang berbisik ke telinga rakyat supaya meragui politik?
Jangan lupa, ketika Pakatan Harapan memerintah, buat pertama kali kita memperkenalkan pendaftaran automatik pengundi selain menurunkan had umur mengundi kepada 18 tahun.
Nasihat saya, fokuslah membina dasar yang akan memberi manfaat kepada rakyat, lebih-lebih lagi Ketika berhadapan dengan pandemik. Berhenti menuduh rakyat hal yang bukan-bukan, mereka memiliki akal dan mata untuk menilai semua perbuatan kita.
NIK NAZMI NIK AHMAD
Ahli Parlimen Setiawangsa, WP.








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/01/ahli-parlimen-tegur-hadi-awang-cermin.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ahli Politik Ditahan Jual Proses Sendiri Dadah

Ahli Politik Ditahan Jual Proses Sendiri Dadah

papar berkaitan - pada 22/1/2021 - jumlah : 356 hits
461 total views 461 views today Seorang ahli perniagaan yang juga bekas calon Pilihan Raya Umum ke 14 lalu ditahan polis selepas disyaki mengedar dadah yang diproses sendiri di rumah Suspek yang pernah bertanding jawatan Naib Ketua Pemuda s...
Surat Ahli Parlimen Kepada Agong Azmin Mula Goyang

Surat Ahli Parlimen Kepada Agong Azmin Mula Goyang

papar berkaitan - pada 22/1/2021 - jumlah : 252 hits
Dengan itu bukan saja nasihat Muhyiddin kepada Agong ketika beliau mencadangkan darurat dilaksanakan sebelum ini boleh dipertikaikan malah berdasarkan surat daripada majoriti Ahli Ahli Parlimen yang sudah sampai ke Istana Negara jelas menun...
Ini Kena Tanya Hadi Awang Sebab Dia Kata Rakyat Kelantan Senang

Ini Kena Tanya Hadi Awang Sebab Dia Kata Rakyat Kelantan Senang

papar berkaitan - pada 23/1/2021 - jumlah : 179 hits
COVID 19 Fasiliti hanya mampu bertahan dua bulan Pengarah Kesihatan KelantanMuhafandi MuhamadJanuari 23 2021Pusat Tarbiah Islamiah Kelantan di Kota Bharu kini dijadikan salah satu PKRC di Kelantan Astro AWANIKOTA BHARU Jabatan Kesihatan Neg...
Rasukan Syaitan Punca Melayu Muslim Malas Mendaftar Jadi Pengundi Tuan Guru Haji Hadi Awang

Rasukan Syaitan Punca Melayu Muslim Malas Mendaftar Jadi Pengundi Tuan Guru Haji Hadi Awang

papar berkaitan - pada 26/1/2021 - jumlah : 275 hits
Presiden PAS Abdul Hadi Awang berkata ramai orang muda Melayu beragama Islam di negara ini dirasuk syaitan syaitan tertentu kerana lemah mendaftar untuk menjadi pengundi Dalam kenyataan dikeluarkan petang ini duta khas perdana menteri ke Ti...
Bila Lebai Hadi Kecam Anak Muda

Bila Lebai Hadi Kecam Anak Muda

papar berkaitan - pada 27/1/2021 - jumlah : 191 hits
NIZAM AKABest tak orang orang muda Melayu Islam dituduh konon kononnya dirasuk oleh syaitan kerana tidak daftar sebagai pengundi oleh ularmak tersohor lagi bermulut celupar ini Cuba orang muda pula tuduh ulamak mulut longkang ini makan gaji...
Anwar Dakwa Jumlah Ahli Parlimen Bersetuju Tolak Darurat Saranan Pn Lebih Mencukupi

Anwar Dakwa Jumlah Ahli Parlimen Bersetuju Tolak Darurat Saranan Pn Lebih Mencukupi

papar berkaitan - pada 23/1/2021 - jumlah : 248 hits
KUALA LUMPUR Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mendakwa jumlah ahli parlimen yang bersetuju untuk menolak cadangan kerajaan Perikatan Nasional mengadakan darurat lebih daripada mencukupi Setakat ini kata Anwar ada antara 1...
Majoriti Ahli Parlimen Umno Tak Setuju Persidangan Semasa Darurat

Majoriti Ahli Parlimen Umno Tak Setuju Persidangan Semasa Darurat

papar berkaitan - pada 23/1/2021 - jumlah : 225 hits
JANUARY 22 2021Hanya sebahagian kecil Ahli Parlimen UMNO daripada kluster mahkamah dilaporkan menyokong persidangan Parlimen untuk membincangkan isu darurat Sinchew Daily melaporkan daripada 38 wakil rakyat UMNO yang ada hanya terdapat kira...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Drama Racun Rihanna Lakonan Intan Najuwa Rita Rudaini

Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil