Covid 19 Kp Kesihatan Sahkan Terdapat Kes Individu Pulang Ke Kelantan Menjangkiti Beberapa Individu Lain


Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Datuk Seri Dr. Noor Hisham Abdullah mengesahkan memang terdapat kes individu yang merentas negeri ke Kelantan semalam.
“Jadi ini berlaku, ada satu kes memang betul dia balik ke Kelantan dan telah menjangkiti empat orang yang positif iaitu ahli keluarga tersebut.
“Dan sekarang kita jalankan saringan kepada 127 individu, iaitu 40 individu melibatkan pekerja dengan individu tersebut dan yang lain 87 adalah kenalan dan juga ahli keluarga terdekat individu tersebut.
“Jadi Kementerian Kesihatan menasihatkan, kalau boleh, elakkan daripada merentas sempadan negeri atau sempadan daerah,” katanya dalam sidang media perkembangan COVID-19 hari ini.
Beliau berkata demikian bagi menjawab persoalan pemberita mengenai isu individu tersebut yang didakwa merentas negeri lalu menjangkiti beberapa individu lain seperti yang dilaporkan media semalam.
Sebelum itu, Noor Hisham turut menasihatkan orang awam yang berada di kawasan Zon Merah iaitu dalam Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) untuk kekal berada di zon tersebut.
“Kalau balik ke kampung, ada risiko kita bawa jangkitan, terutamanya kepada ibu bapa kita atau warga emas di kampung dan juga kanak-kanak dan sebagainya,” katanya lagi.
Untuk rekod, negara hari ini mencatatkan kes positif COVID-19 kekal empat angka iaitu 1,009 kes, selain enam kematian baharu dan lima lagi kluster baharu yang dikenal pasti.
Sumber: KKM

Hanya 8 Bulan Sahaja Dijual, Xiaomi Menghentikan Penjualan Mi 10 Pro 5G Huawei kini agak aktif dalam pengenalan peranti-peranti dibawah ekosistem mereka. Selepas mengumumkan sebuah tablet baru semalam, hari ini Huawei Malaysia turut mengumumkan pengenalan jam tangan pintar terbaru mereka untuk pasaran tempatan, iaitu Huawei Watch Fit.
Xiaomi Mi 10 dan Mi 10 Pro adalah peranti mercu pertama dari Xiaomi untuk tahun ini. Ia juga merupakan antara peranti termahal dari Xiaomi sebelum Mi 10 Ultra dilancarkan. Peranti ini hadir dengan skrin kadar segar semula tinggi, kamera 108MP, menyokong pengecasan pantas dan boleh dikatakan adalah peranti mercu yang serba lengkap.
Sehingga bulan ini, peranti Mi 10 Pro 5G baru sahaja 8 bulan berada di pasaran. Terkini Xiaomi dilihat telah menamatkan penjualan peranti ini. Sumber menyemak laman web Xiaomi, kedai atas talian Tmall, Jingdong dan Youpin juga disenaraikan sudah kehabisan stok.
Ini mungkin kerana Xiaomi ingin memberi laluan kepada peranti baharu mereka, iaitu Xiaomi Mi 11. Peranti ini dikatakan akan dilancarkan pada Disember dengan cip Snapdragon 875 pertama dunia dan dipasarkan secara terhad di China. Ia hanya akan dilancarkan semula atau mungkin dijual seperti biasa pada tahun hadapan.

The post COVID-19: KP Kesihatan Sahkan Terdapat Kes Individu Pulang Ke Kelantan & Menjangkiti Beberapa Individu Lain appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/covid-19-kp-kesihatan-sahkan-terdapat-kes-individu-pulang-ke-kelantan-menjangkiti-beberapa-individu-lain/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jururawat Pulang Ke Kampung Di Kelantan 4 Ahli Keluarga Termasuk Bayi 22 Hari Dijangkiti Covid 19

Jururawat Pulang Ke Kampung Di Kelantan 4 Ahli Keluarga Termasuk Bayi 22 Hari Dijangkiti Covid 19

papar berkaitan - pada 5/11/2020 - jumlah : 251 hits
Kepulangan seorang jururawat ke kampung halamannya telah menyebabkan empat ahli keluarga termasuk bayi berusia 22 hari dijangkiti Covid 19 Difahamkan jururawat berkenaan bertugas di hospital swasta di Selangor dan pulang ke kampungnyua di K...
Individu Dari Zon Merah Perlu Buat Saringan Covid 19 Jika Ingin Masuk Kelantan

Individu Dari Zon Merah Perlu Buat Saringan Covid 19 Jika Ingin Masuk Kelantan

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 244 hits
Semua pemandu kenderaan dan penumpang terutama dari zon merah seperti Selangor dan Kuala Lumpur akan diminta menjalani ujian bagi memastikan mereka bebas Covid 19 KOTA BHARU Mulai esok semua pemandu dan penumpang kenderaan dari zon merah ya...
Yang Membezakan Adun Kelantan Vs Adun Negeri Lain

Yang Membezakan Adun Kelantan Vs Adun Negeri Lain

papar berkaitan - pada 8/11/2020 - jumlah : 223 hits
Pemimpin PAS terutama ADUN atau MP sejak dulu menggunakan duit sendiri untuk kebajikan rakyat Sakit demam rakyat kematian hingga ke rumah terbakar atau ditimpa pokok Dulu jarang rakyat minta duit untuk kebajikan kerana rakyat tahu ADUN atau...
Covid 19 Belum Ada Ubat Jangan Terpedaya Kp Kesihatan

Covid 19 Belum Ada Ubat Jangan Terpedaya Kp Kesihatan

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 210 hits
PUTRAJAYA 22 OKT Orang ramai dinasihatkan tidak terpedaya dan membeli ubat ubatan yang diiklankan di aplikasi jual beli dalam talian yang kononnya berkesan untuk merawat jangkitan Covid 19 Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abd...
Warga Kkm Masih Bertahan Perangi Covid 19 Kp Kesihatan

Warga Kkm Masih Bertahan Perangi Covid 19 Kp Kesihatan

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 232 hits
PUTRAJAYA 28 OKT Tekanan tugas yang tinggi kelesuan mental dan fizikal sukar melelapkan mata di malam hari tidak mematahkan semangat Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah dan warga Kementerian Kesihatan Malaysia untuk ter...
Dari Naik Gaji Adun Kelantan Elok Bagi Bantuan Covid

Dari Naik Gaji Adun Kelantan Elok Bagi Bantuan Covid

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 232 hits
Saya rasa daripada DUN Kelantan meluluskan kenaikan gaji wakil rakyat sehingga RM5 000 baik luluskan peruntukan untuk bagi bantuan kepada rakyat Kelantan dalam hadapi pandemik Covid ini Ada orang tersilap hitung bila kenaikan antara RM3 000...
Covid 19 Kes Baharu Masih Catat Empat Angka Dengan 1 009 Amp Kes Pulih 839

Covid 19 Kes Baharu Masih Catat Empat Angka Dengan 1 009 Amp Kes Pulih 839

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 241 hits
Jumlah kes baharu COVID 19 di Malaysia hari ini masih mencatatkan angka empat digit iaitu 1 009 kes menjadikan jumlah kes aktif dengan kebolehjangkitan virus itu kini 10 503 kes Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah berka...
6033 Tular Berkaitan Pandemik Covid 19 Perlu Ulasan Segera Kementerian Kesihatan Malaysia Ppim 28 10 2020

6033 Tular Berkaitan Pandemik Covid 19 Perlu Ulasan Segera Kementerian Kesihatan Malaysia Ppim 28 10 2020

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 356 hits
Persatuan Pengguna Islam Malaysia menggesa Kementerian Kesihatan dan Majlis Keselamatan Negara merungkaikan kekeliruan dan kebuntuan yang bakal tercetus berikutan kenyataan bersama World Doctors Alliance yang sebulat suara berpendapat bahaw...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Pengalaman Kerja Sambil Belajar

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Terkejut Dr M Rakib Sampai Di Pelabuhan Udara Bandung

Cara Atasi Rambut Gugur Dengan Mudah

Medical Follow Up With Dato Dr Marina Di Kpj Seremban

Sarapan Di Kacang Pool Haji Larkin