Covid 19 Boss Tablig India Didakwa Tuduhan Membunuh



Delhi Police charges Tablighi Jamaat with ‘culpable homicide’ Sect 304 Indian Penal Code (IPC) against Saad and Tabligi Jamaat ‘culpable homicide (2nd degree murder) not amounting to murder’Sect 304 “imprisonment for life, or term may extend to 10 years”Tablighi Jamaat grossly criminally negligent responsible for large portion of positive Covid 19 all over countryThey knew their action would lead to spread of infection which is likely to cause numerous deaths,” senior Supreme Court advocate told news agencyTablig single-handedly spiked numbers of coronavirus across India hundreds getting infected by virusheadquarters of tablig movement in Delhitablig mass gathering in Delhi’s Nizamuddin in mid-March ripple effects being felt even today transmission rapidly increased due to 2000 tabligisMy comments :  
I received this video yesterday. It shows SEVEN Malaysian karkuns (tabligi followers) who are now stranded in India (they say they are under detention by Indian authorities). They are appealing to the Malaysian government for help to get out of their predicament. 

Ini untuk perhatian dan fahaman brader-brader tablig. Baca baik-baik ok.
Tablig bukan penyebab wujudnya corona virus. 
Begitu juga keretapi LRT dan MRT bukan penyebab wujudnya corona virus.
Tetapi kedua keretapi MRT / LRT dan karkun tablig boleh menjadi pembawa dan penyebar corona virus.
Apabila orang yang dijangkiti corona virus menaiki keretapi MRT dan LRT kemungkinan besar mereka akan meninggalkan kesan kuman corona virus  itu yang melekat pada tempat duduk, pintu, besi pemegang dan bahagian lain dalam keretapi MRT / LRT itu.
Dan corona virus itu boleh "hidup" dalam keretapi MRT / LRT selama 3 atau 4 hari. Atau lebih. 
Maka apabila orang lain pula masuk keretapi MRT / LRT,  kemungkinan besar corona virus tadi akan berjangkit kepada mereka pula.
Ok sekarang kita kena faham lebih mendalam sikit.
Keretapi MRT / LRT tidak bernyawa. Keretapi tidak boleh berfikir, bercakap, membaca surat khabar, dengar siaran TV atau pun mencuci bontotnya sendiri. Sebab keretapi itu besi. Sebab itulah syarikat tuanpunya keretapi MRT / LRT mengupah manusia untuk mencuci dan membersihkan koc keretapi  untuk mencegah corona virus daripada hidup atau membiak dalam koc-koc MRT dan LRT.
Bezanya karkun tablig pula bukan besi. Karkun tablig adalah manusia yang sepatutnya boleh berfikir, membaca, bercakap dsbnya. 
Suka tak suka, setuju tak setuju setakat ini ENAM buah negara (Malaysia, Singapura, Indonesia, Brunei, India, Pakistan) telah sahkan bahawa perhimpunan tablig sudah menjadi penyebar corona virus. 
Bukan saja tablig tetapi perhimpunan music concert di negara barat, orang kristian berkumpul dalam gereja di France dan Amerika, orang Itali menghadiri khenduri kahwin dsbnya semua ini sudah confirm menjadi pusat penyebaran corona virus. 
Karkun tablig faham baik-baik ya - bukan jenis agama hindu, kristian, islam, jenis music yang dimainkan di konsert yang tentukan tersebar atau tidak tersebar corona virus itu.
Yang bantu menyebar corona virus itu adalah close human contact atau jasad-jasad manusia yang berkumpul secara dekat.  Dalam gereja kristian ke, tokong Cina ke, kuil Hindu ke, di music concert ke, di stesen keretapi, masjid ke, ijtimak tablig ke tak kisah lah. 
Tetapi kita lihat paling ramai orang kristian tidak nafi bahawa berhimpun dalam gereja boleh merumitkan corona virus.  Sebab berbulan sudah Tuan Besar Pope Francis di Vatican  batalkan sembahyang hari Ahad (Sunday mass). SEMUA gereja katolik di Malaysia pun sudah BATAL sembahyang hari Ahad (Sunday mass) sebab mereka akur jika ramai jasad-jasad manusia berkumpul di suatu tempat, maka corona virus pun boleh berjangkit daripada satu orang ke orang lain yang berdiri sebelahnya.
Bebudak remaja (di negara kafir pula itu) yang melompat-lompat di music concert pun sudah faham hakikat ini.
Jadi di seluruh dunia sekarang musik konsert sudah batal.Perhimpunan dalam gereja, tokong Cina, kuil Hindu semuanya sudah batal.
Kalau ada pun music concert atau perhimpunan gereja dan kuil  hanya oleh orang yang jahil dan degil macam kaldai. 
Dan di tempat-tempat di mana kes corona virus sudah dikesan - contoh berkaitan dengan khenduri kahwin di Itali, perhimpunan gereja di France dsbnya - orang yang terlibat berlari bergegas melaporkan diri di hospital dan pusat kesihatan untuk mendapat rawatan dan menjalani saringan corona virus.
PENDEK KATA UNTUK MEMBANTU SESAMA MANUSIA MELAWAN JANGKITAN CORONA VIRUS.
Tetapi tablig pula, daripada apa yang kita lihat, karkun tablig pula masih berdegil, nak jadi hero menghadiri perhimpunan tablig WALAUPUN SUDAH DIBERI PERINGATAN DAN AMARAN OLEH KERAJAAN DI SERATA DUNIA.
Contohnya adalah TUJUH karkun tablig dari Malaysia dalam video di atas itu yang sekarang tersadai di India. 
Saya merasa kesian dan sedih juga mendengar rayuan mereka. Mereka tak tahu buat video pun sebab mereka tidak sebut nama tempat di mana mereka ditahan. Mereka tidak menyebut nama bandar atau daerah di mana mereka berada. Atau nama markaz di India tempat mereka mula berkumpul. 
Saya harap kerajaan Malaysia akan mengambil langkah untuk menghubungi tujuh budak lelaki ini.  
Dan apabila mereka sudah balik ke Malaysia nanti, tolonglah beri kerjasama penuh kepada pihak berkuasa untuk kita semua melawan dan mengalahkan corona virus ini.
Dan tolonglah jangan buat kerja bodoh dan dunggu lagi.
Biarlah jadi orang Islam yang baik dan waras.Janganlah menjadi manusia yang membawa kuman dan wabak ke serata dunia. Nauzubillah.
Posted by Syed Akbar Ali 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2020/04/covid-19-boss-tablig-india-didakwa.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MalaysiansMustKnowTheTruth+%28Malaysians+Must+

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sakit Usai Perjalanan Dari India Warga Sumsel Positif Covid 19

Sakit Usai Perjalanan Dari India Warga Sumsel Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 15/4/2020 - jumlah : 160 hits
Sampai hari ini ada 19 pasien positif Covid 19 di Sumsel 2 di antaranya meninggal dan empat lainnya sembuh
Dari 190 Jemaah Tablig Akbar Di Tanjung Priok 24 Orang Positif Covid 19

Dari 190 Jemaah Tablig Akbar Di Tanjung Priok 24 Orang Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 20/4/2020 - jumlah : 136 hits
Yudi mengatakan jemaah yang positif Covid 19 tidak semua berstatus warga negara asing Menurut dia beberapa diantaranya justru WNI Saat ini sebanyak 24 jemaah itu telah dirujuk ke RS Darurat Wisma Atlet Kemayoran Jakarta Pusat
Kerajaan India Arah Hospital Asingkan Pesakit Covid 19 Muslim Dan Hindu

Kerajaan India Arah Hospital Asingkan Pesakit Covid 19 Muslim Dan Hindu

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 424 hits
Di saat dunia sedang getir dengan pandemik COVID 19 negara India nampaknya masih lagi mengamalkan dasar diskriminasi agama dengan mengasingkan pesakit positif COVID 19 mengikut agama yang terdiri daripada penganut Muslim dan Hindu Situasi m...
What Is Wrong With These Tablig Dunggus Still Not Cooperating In Pakistan India And Malaysia

What Is Wrong With These Tablig Dunggus Still Not Cooperating In Pakistan India And Malaysia

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 205 hits
Khurshid Naveed ahli Majlis Agama Islam Pakistan berkata negara negara seperti Malaysia sangat bersimpati terhadap mereka ISLAMABAD Jemaah tabligh jadi kontroversi semakin meningkat di Asia Selatanberulang kali mengadakan perhimpunan besar ...
Warkah Untuk Tablig India Part 2

Warkah Untuk Tablig India Part 2

papar berkaitan - pada 5/4/2020 - jumlah : 234 hits
Part 1 telah diedarkan pada penghujung tahun 1990an Ada sesiapa veteran yang pernah baca ke Saya sebut Tablig India sebab pergerakan tablig ini adalah khusus dari India Sehingga hari ini tablig ini berpusat di markaz Nizamuddin di India dan...
Covid 19 Hospital India Enggan Rawat Wanita Muslim

Covid 19 Hospital India Enggan Rawat Wanita Muslim

papar berkaitan - pada 22/4/2020 - jumlah : 281 hits
Dipukul diminta bersihkan darah kerana didakwa bawa virusJAMSHEDPUR 27 Syaaban 1441H Selasa Masalah Islamophobia dilaporkan semakin menjadi jadi di India ini selepas hospital di negara ini enggan menerima pesakit dalam kalangan muslim yang ...
India Sedia Jual Ubat Anti Malaria Kepada Malaysia Rawat Pesakit Covid 19

India Sedia Jual Ubat Anti Malaria Kepada Malaysia Rawat Pesakit Covid 19

papar berkaitan - pada 16/4/2020 - jumlah : 354 hits
NEW DELHI India bersetuju menjual tablet hydroxychloroquine kepada Malaysia untuk digunakan dalam rawatan pesakit Covid 19 kata seorang menteri kepada Reuters hari ini selepas New Delhi menarik balik larangan mengeksport ubat anti malaria i...
Misteri Belum Terjawab 3 Wartawan Didakwa Cuba Dedah Wabak Covid 19 Pada Dunia Masih Gagal Dikesan

Misteri Belum Terjawab 3 Wartawan Didakwa Cuba Dedah Wabak Covid 19 Pada Dunia Masih Gagal Dikesan

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 289 hits
Keberadaan dan nasib tiga orang wartawan yang cuba untuk memberitahu kepada dunia mengenai keadaan sebenar wabak di Wuhan sebelum ini masih tidak diketahui dan hilang daripada pandangan umum sejak dua bulan yang lalu lapor Daily Mail Menuru...
Covid 19 Amerika Saman Pemimpin China Kerana Didakwa Menipu

Covid 19 Amerika Saman Pemimpin China Kerana Didakwa Menipu

papar berkaitan - pada 22/4/2020 - jumlah : 220 hits
WASHINGTON Missouri Amerika Syarikat semalam bertindak menyaman pemimpin China bagi mendapatkan ganti rugi kerana mendakwa mereka melakukan penipuan yang disengajakan dan tidak mengambil tindakan sewajarnya bagi menghentikan wabak pandemik ...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Perbedaan Kartu Kredit Dan Kartu Debit

5 Pilihan Laptop Desain Grafis Dibawah 10 Juta Paling Worth It

Designing The New Model 3 Performance

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Peminat Sayu Klopp Melangkah Pergi

Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid