Confession Cinta Monyet Bahagian Satu



Confession Cinta Monyet Bahagian Satu | Cinta Monyet selalu dikaitkan dengan dengan budak-budak sekolah. Yelah bercinta waktu umur setahun jagung, itulah gelaran yang diberi. Cinta monyet a.k.a puppy love. 
Masa alam persekolahan, zaman aku belajar mana-mana murid yang ada ‘pakwe atau makwe’ akan dianggap budak paling top dalam kelas. Masa tu semua akan sibuk nak bercinta.

Weh siapa tak nak jadi budak top weh. Pergi mana-mana nama akan menjadi sebutan. Akan menjadi rebutan dan perhatian. cis, sejak kecil aku dah disogok dengan dunia popular rupanya. Nasib aku berjaya survived. Zaman sekolah aku pun tak lah teruk mana. Tak percaya tanya mak aku. ahaks.

By the way, confession cinta monyet aku ni tidak bermaksud aku nak berbangga, menjadi ikutan, atau sememangnya tidak harus dijadikan panduan. Sekadar mencatatkan memori untuk bacaan aku pada masa hadapan.


Cinta Monyet Sekolah Rendah

Seingat aku, zaman Sekolah Rendah aku tak pernah terlibat dengan cinta monyet. Perasaan suka dekat lelaki ada tapi aku pendam je. Apa orang panggil? Crush eh? Waktu zaman sekolah rendah aku naif sangat. Perkataan cinta tu apa pun tak tahu. 
Tapi, paling aku ingat aku pernah suka dekat sepupu aku. Dalam banyak-banyak lelaki yang aku jumpa sehingga umur aku mencecah 12 tahun aku hanya suka dekat dia je.

Aku tak bertepuk sebelah tangan, masing-masing tahu perasaan tu ada Cuma kami tak pernah luahkan. Sepupu dekat pula tu. Kalau aku fikir semula, bercinta dan berkahwin dengan sepupu sendiri? Ewwww ahaks. Bukan geli, tapi sepupu macam adik beradik sendiri. 
Nasiblah aku tak pupuk perasaan suka itu. Cinta monyet dengan sepupu tu tamat bila aku melangkah ke tingkatan satu.

Cinta Monyet Sekolah Menengah

Weh alam Sekolah Menengah sangat mencabar dan aku jumpa lebih ramai kawan. Sekolah aku majoriti bangsa Melayu, ada la tersesat bangsa Cina dan India seoarang dua. 
Dari tingkatan satu sehingga tingkatan tiga aku sangat behave. Aku fokus kepada pelajaran. Cinta? Lelaki? Nope.

Masuk je Tingkatan empat yang dikenali sebagai “Honeymoon Time” tu aku mula berubah. Chewah dah macam drama kan? Masa Tingkatan empat la aku mula berfoya-foya. 
Masa ni la perasaan aku tengah berkembang. Perasaan nak mencuba, lagha, banyak main.

Best Friend aku masa ni Olahragawati Sekolah. Oleh sebab dia terkenal kerana kehebatan dia di padang, aku selaku Best Friend terkena tempias glamour tu. 
Selain tu aku aktif berpesatuan. Masuk badan beruniform Pengakap. Tak ramai perempuan nak masuk Pengakap masa tu. Masa tu la aku dan Best Friend aku ni jadi tumpuan. 

Dua tahun terakhir persekolahan aku terlibat dengan dua kisah cinta monyet. Cinta monyet aku masa Tingkatan Lima tu paling aku ingat sebab ex aku antara mangsa kejadian nahas MH370. 
Al Fatihah untuk arwah. Masa tingkatan lima juga aku jatuh hati dekat Best Friend Lelaki aku tapi aku bertepuk sebelah tangan. Sakitnya tu disini.

Cinta Monyet Zaman Universiti - UiTM

Aku tak pasti kalau cinta dekat Universiti dipanggil cinta Monyet atau tak. Tapi yang pastinya, sehingga aku masuk UiTM pun aku rasa masih naif dan kurang pandai terutama bab hati perasaan. 
Kalau suka pun lebih kepada nak berkawan sebab naturally aku ni boyish. Aku lebih suka berkawan dengan lelaki berbanding perempuan. Aku suka aktiviti lasak berbanding make up. 

Oleh sebab aku ni suka aktiviti lasak dan suka bergaul dengan student lelaki, banyak kali juga peristiwa hitam aku dibenci kaum sejenis. Aku pernah dimalukan masa aktiviti post mortem aktiviti kelas. As usual perempuan cantik selalu menang. 
Aku dipersalahkan sebab selalu mendapat perhatian dan lead aktiviti walhal majoriti classmate pilih aku untuk uruskan. Nanti ada masa aku nak tulis dekat sini la.

Zaman Universiti la aku merasa cinta jarak jauh, first time jumpa kawan pena yang akhirnya suka tanpa sengaja, jatuh cinta teman training silat, jatuh cinta dengan kawan baik sendiri dan paling last sekali aku jatuh cinta dengan suami. Cinta Senior Junior. Ahaks.

Oleh sebab aku dah cop suami untuk dijadikan teman serius jadi masa aku kerja aku memang tak cari orang lain dah. Aku fokus dengan hubungan sedia ada dan pilih untuk setia. Wow sangat. Hahahaha. Insert effect muntah di sini. Jadi itu sajalah tentang confession cinta monyet bahagian satu.

Bahagian seterusnya akan diteruskan bila idea tu tiba tapi masih relate dengan cinta monyet. Contoh; Cinta Monyet aku ditolak kawan baik lelaki bila dia suka perempuan lebih tembam dari aku. ahaks. Atau pengalaman cinta monyet berebut seorang lelaki. Kahkahkah.

Overall, Cinta monyet tu tak bawa ke mana pun. Kalau ada peluang nak ubah apa yang jadi semestinya aku pilih tak ubah apa-apa. Cuma alangkah bagus kesedaran untuk aku belajar tinggi masa zaman sekolah Menengah. Dapatkan good result dan kerja bagus. Ha bukan tak bersyukur tau. ada beza dia. apa pun seronok menjadi diri aku sekarang. Alhamdulillah. 

 Korang ada cinta monyet? 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2019/09/confession-cinta-monyet-bahagian-satu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sokong Produk Muslim Satu Jihad

Sokong Produk Muslim Satu Jihad

papar berkaitan - pada 8/9/2019 - jumlah : 462 hits
07 09 2019Kempen BMF pecahkan tembok harga barang tinggi golongan tertentuBANGI 7 Muharram 1441H Sabtu Walaupun sudah dijelaskan berulang kali kempen Beli Produk Muslim Dulu atau Buy Muslim First masih menjadi polemik kepada pihak tertentu ...
Balaci Hangin Satu Badan

Balaci Hangin Satu Badan

papar berkaitan - pada 7/9/2019 - jumlah : 276 hits
Mau tak hangin basah kuyup satu badan hancing Anggota Parlimen Bentong Wong Tack menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menyiasat tindakan Pejabat Perdana Menteri mengedarkan senarai soalan yang sering ditanya mengenai isu nadir bu...
Dua Truk Bertabrakan Di Jalan Gatsu Satu Orang Meninggal Dunia Di Tkp

Dua Truk Bertabrakan Di Jalan Gatsu Satu Orang Meninggal Dunia Di Tkp

papar berkaitan - pada 8/9/2019 - jumlah : 214 hits
Peristiwa berawal dari light truk dengan pelat nomor B 9107 NYU yang dikemudikan oleh DP mencoba menghindari separator Busway Sehingga DP membanting stir ke kiri dan menabrak truk sampah milik Dinas Lingkungan Hidup DKI Jakarta berpelat B 9...
Dua Penyokong Malaysia Diserang Satu Patah Tangan Dalam Insiden Gelora Bung Karno

Dua Penyokong Malaysia Diserang Satu Patah Tangan Dalam Insiden Gelora Bung Karno

papar berkaitan - pada 9/9/2019 - jumlah : 421 hits
Perlawanan kelayakan Piala Dunia 2022 Piala Asia antara Malaysia melawan Indonesia di Stadium Gelora Bung Karno Jakarta diketahui telah dicemari dengan insiden memalukan Dua penyokong Malaysia turut disahkan cedera selepas diserang oleh pen...
300 Pengurus Mundur Pks Tangerang Bilang Hilang Satu Tumbuh Seribu

300 Pengurus Mundur Pks Tangerang Bilang Hilang Satu Tumbuh Seribu

papar berkaitan - pada 9/9/2019 - jumlah : 90 hits
300 Pengurus DPD PKS Kabupaten Tangerang mengundurkan diri dari partai Mereka mundur karena merasa tak sejalan lagi dengan pimpinan parpol Apalagi pergantian pengurus dilakukan cuma melalui surat dari DPP PKS
Penentangan Sekolah Satu Aliran Akan Berterusan

Penentangan Sekolah Satu Aliran Akan Berterusan

papar berkaitan - pada 7/9/2019 - jumlah : 252 hits
Sekolah satu aliran langkah kebelakang DominicCadangan pelaksanaan sekolah satu aliran disifatkan sebagai langkah ke belakang dan ketinggalan zaman Presiden Gerakan Datuk Dr Dominic Lau Hoe Chai memberitahu pihak yang mencadangkan sistem pe...
Pantai Bukit Keluang Ke Pulau Rhu Menjadi Salah Satu Tarikan Di Besut Terengganu

Pantai Bukit Keluang Ke Pulau Rhu Menjadi Salah Satu Tarikan Di Besut Terengganu

papar berkaitan - pada 7/9/2019 - jumlah : 713 hits
Pantai Bukit Keluang Ke Pulau Rhu Menjadi Salah Satu Tarikan Di Besut Terengganu Assalamualaikum dalam salam sejahtera semua Alhamdulillah cuti merdeka baru baru ini Sha balik kampung di Besut Terengganu Kalau korang nak tahu apa yang palin...
Kelayakan Piala Dunia 2022 Muhamadou Sumareh Satu Pelaburan Yang Berbaloi

Kelayakan Piala Dunia 2022 Muhamadou Sumareh Satu Pelaburan Yang Berbaloi

papar berkaitan - pada 7/9/2019 - jumlah : 437 hits
Kelayakan Piala Dunia 2022 Muhamadou Sumareh Satu Pelaburan Yang Berbaloi Satu pelaburan berbaloi apabila menjadikan Muhamadou Sumareh sebagai pemain naturalisasi menyaksikan pemain kelahiran Gambia itu meledak gol kemenangan untuk Malaysia...
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Lahirkan Generasi Fasih Digital Kpm Mahu Guru Jauhari Digital Jadi Pembimbing

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar

Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Menjelajah Kediaman Tepi Tasik Bayu Sutera Bercirikan Smart Home Di Seremban



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Fiersa Besari April Chord

Moh Assures To Disclose Aefi Data Of Covid Vaccines

A Glimpse Into Malaysia S High Profile Graft Cases And Macc S Success Rate In Netting The Sharks

Sanusi Sesuai Semua Suasana

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Filem Ngesot