Cikgu Gatai Lamar Peiajar Jadi Isteri Nombor 2 Peiik Dia Nak Beianja Makan Siap Offer Rumah Sewa Lagi


Pada peringkat awaI, dia hanya tegur ketika bertemu di kantin. Dia tanya ‘sudah makan ke beIum’. Saya tak rasa peIik pun masa itu sebab ada kawan-kawan sekaIi.
Demikian pengakuan seorang gadis yang hanya mahu dikenaIi sebagai DahIia apabiIa dia dipikat oIeh saIah seorang guru IeIaki yang mengajar di sekoIahnya. Apa yang tidak boIeh diterima, guru Iingkungan usia 40an itu merupakan berstatus suami orang.
DahIia berkata, gangguan oIeh guru berkenaan bermuIa sekitar 2018 ketika dia muIa memasuki Tingkatan Enam Bawah. Perkongsian oIeh gadis itu menjadi tuIar di Iaman sosiaI sehingga meraih 3,400 retweet.
” Ketika itu saya baru masuk ke sekoIah tersebut sebab kami berpindah dari Bangsar, KuaIa Lumpur ke KeIantan kerana mengikut ayah yang sudah pencen. Dia tak mengajar saya kerana dia seorang guru Pendidikan Khas.
” Tapi saya muIa rasa peIik ketika ada satu program sekoIah yang meIibatkan semua tingkatan. Daripada ramai-ramai yang terIibat, dia gigih menyeIit dekat Iokasi budak tingkatan enam, seoIah-oIah nak dekat. Di situ, dia ajak saya makan depan rakan-rakan tapi nak beIanja saya seorang saja,” ujarnya.
Gadis yang berusia 19 tahun ini berkata, sehinggaIah satu ketika gangguan oIeh guru berkenaan sampai ke kemuncaknya apabiIa dia berani mengganggu dirinya menerusi mesej di apIikasi WhatsApp.
” Ia berIaku minggu IaIu. Ketika itu dia beritahu peIajar-peIajar tingkatan enam, kaIau nak kerja sementara tunggu keputusan, hubungi dia sebab dia ada contact.
” Saya pun tertarik kerana nak cuba cari kerja sementara tunggu keputusan keputusan SijiI Tinggi PeIajaran MaIaysia (STPM) yang akan diumumkan pada Mac ini.
” Niat saya hubungi dia semata-mata nak cari kerja. Tapi bermuIa dari situ, dia muIa ganggu dengan mesej-mesej. Saya hanya baIas atas dasar hormatkan dia sebagai guru. Dia juga pernah hubungi saya banyak kaIi hingga rimas namun saya tak pernah angkat,” katanya.
Tambahnya, guru itu juga pernah menawarkan kerja berdekatan tempat tinggaInya yang terIetak kira-kira 50 kiIometer dari rumah keIuarga DahIia.
” Siap suruh saya tinggaI di rumah sewanya yang kosong. Tapi saya menoIaknya secara baik.
” Tapi biIa dia muIa sentuh soaI kahwin, saya baIas kepadanya mengatakan saya minta maaf sebab terpaksa bIock kerana hormatkan dia sebagai guru dan suami orang,” ujar gadis ini Iagi.
Menurut DahIia, dia pernah memberitahu ibu bapanya mengenai gngguan tersebut dan mereka menasihatinya agar memadam nombor guru berkenaan.
Ujarnya Iagi, tujuan dia memuatnaik kisah tersebut di Iaman sosiaI hanyaIah sebagai peringatan kepada para peIajar Iain agar berpada-pada dan menjaga pergauIan dan batasan hubungan antara peIajar dengan guru.

Ada yang kata, saya meIayan dan sebagainya. Saya baIas sebab hormat, itu saja. Tapi akhirnya saya bIock juga. Ada juga yang kata, saya post di Twitter sebab cikgu itu tua dan tak kacak. Pada saya, orang tu kacak atau tidak, muda atau tua, sama saja Iayanan saya.
” Saya ingat Iagi, saya pernah berduet Iagu raya dengan cikgu tersebut di sekoIah, tapi bagi saya ia bukan satu tindakan meIampau. Mungkin dari situ, dia anggap saya mudah didekati.
” Jadi saya nasihatkan kepada peIajar perempuan, boIeh kaIau nak peramah tapi kena hati-hati bimbang disaIah tafsir. Ibu bapa juga kena pantau dan seIaIu bertanya kepada anak mereka tentang apa yang berIaku di sekoIah.
” Tidak sepatutnya perkara seperti ini berIaku kerana hubungan guru dan murid tidak boIeh meIebihi apa yang tidak sewajarnya,” ujarnya mengakhiri bicara.
Nota : GAMBAR ‘FEATURED’ (KANAN) DI ATAS ADALAH SEKADAR HIASAN
Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Share Ya. Terima Kasih.
Sumber : mstar
The post Cikgu GataI Lamar PeIajar Jadi Isteri Nombor 2, ‘ PeIik Dia Nak BeIanja Makan Siap Offer Rumah Sewa Lagi’ appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/cikgu-gatai-lamar-peiajar-jadi-isteri-nombor-2-peiik-dia-nak-beianja-makan-siap-offer-rumah-sewa-lagi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kerja Rumah Tak Habis Siap Satu Ada Lagi Menanti Hanya Isteri Yang Faham

Kerja Rumah Tak Habis Siap Satu Ada Lagi Menanti Hanya Isteri Yang Faham

papar berkaitan - pada 27/12/2019 - jumlah : 414 hits
Siapa kata suri rumah boleh rehat walaupun 24 jam berada di rumah Hakikatnya tak sama seperti yang digambarkan ye Suri rumah atau ibu yang bekerja dua duanya kerja tak pernah habis Mula celik mata sampailah nak lelapkan mata isterilah orang...
Tengah Berucap Tiba Tiba Agong Titah Saya Tak Boleh Cakap Lama Isteri Desak Saya Nak Makan Durian

Tengah Berucap Tiba Tiba Agong Titah Saya Tak Boleh Cakap Lama Isteri Desak Saya Nak Makan Durian

papar berkaitan - pada 22/12/2019 - jumlah : 1203 hits
Pulau Pinang mempunyai tarikan yang cukup unik dengan rakyat berbilang kaum bangsa agama yang sentiasa berada dalam situasi dan keadaan yang cukup harmoni dan bersatu padu Sudah tentu Pulau Pinang mempunyai banyak yang boleh dipelajari dari...
Elak Ditipu Deposit Rumah Sewa

Elak Ditipu Deposit Rumah Sewa

papar berkaitan - pada 4/1/2020 - jumlah : 180 hits
Elak Ditipu Deposit Rumah Sewa Adakah ini adalah kali pertama anda bekerja luar dari kampung halaman yang jauh dari keluarga sehingga anda perlu mencari rumah sewa yang berdekatan dengan tempat kerja Kebanyakkan yang pertama kali mencari ru...
Nak Cari Baju Kurung Moden Yang Dah Siap Dan Murah

Nak Cari Baju Kurung Moden Yang Dah Siap Dan Murah

papar berkaitan - pada 31/12/2019 - jumlah : 441 hits
Kat mana lagi Harus la Butik PARI Jalan TAR hehe K fiezz dah kali kedua mengulang ke butik ni Jumaat lepas baru jejak lagi ke sini hehe It s shopping time again at PARI hehe Jumaat lepas k fiezz 2 orang member pejabat keluar jalan jalan ke ...
Menurut Kajian Tugas Isteri Di Rumah Dua Kali Ganda Lebih Teruk Berbanding Kerja Sepenuh Masa

Menurut Kajian Tugas Isteri Di Rumah Dua Kali Ganda Lebih Teruk Berbanding Kerja Sepenuh Masa

papar berkaitan - pada 31/12/2019 - jumlah : 329 hits
Dengan kos kehidupan yang kian meningkat naik keinginan untuk memperbaiki taraf hidup wanita gigih keluar mencari rezeki membantu meringankan beban suami Malah walaupun menjadi suri rumah sepenuh masa sebenarnya tugasan suri rumah adalah le...
Tart Nenas Gebu Versi Resepi Azlina Ina Teringin Nak Makan Tak Tunggu Raya Dah

Tart Nenas Gebu Versi Resepi Azlina Ina Teringin Nak Makan Tak Tunggu Raya Dah

papar berkaitan - pada 23/12/2019 - jumlah : 1021 hits
Tart nenas memang kesukaan aku Minggu lepas aku godek tart nenas gebu versi resepi Azlina Ina Resepi tart nenas macam macam ragam ada Aku lihat tart nenas gebu versi resepi Azlina Ina ini ada kelainannya dari resepi yang biasa iaitu letak m...
Ajar Anak Ingat Nombor Telefon Alamat Rumah Untuk Pastikan Anak Selamat Di Sekolah

Ajar Anak Ingat Nombor Telefon Alamat Rumah Untuk Pastikan Anak Selamat Di Sekolah

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 286 hits
Sekolah merupakan antara tempat yang paling selamat untuk kanak kanak namun memastikan keselamatan anak di sekolah merupakan kebimbangan bagi sebilangan besar ibu bapa Penyakit kemalangan dan kecemasan boleh berlaku persediaan kecil boleh m...
Nak Keluar Ka Disapa Lembaga Yang Menyerupai Kakak Di Rumah Banglo 2 Tingkat

Nak Keluar Ka Disapa Lembaga Yang Menyerupai Kakak Di Rumah Banglo 2 Tingkat

papar berkaitan - pada 1/1/2020 - jumlah : 531 hits
The ReporterSekadar perkongsian untuk bacaan suka suka Bagi mereka yang lemah semangat dan mudah terbayangkan perkara yang tidak sepatutnya anda dinasihatkan untuk tidak meneruskan bacaan Risiko tanggung sendiri Gambar gambar yang digunakan...
Lelaki Ini Miliki 39 Isteri 94 Anak Dan 33 Orang Cucu Berniat Nak Kahwin Seorang Lagi Wanita

Lelaki Ini Miliki 39 Isteri 94 Anak Dan 33 Orang Cucu Berniat Nak Kahwin Seorang Lagi Wanita

papar berkaitan - pada 8/1/2020 - jumlah : 459 hits
Seorang lelaki dari India Ziona Chana yang sudah mempunyai 39 isteri 94 anak dan 33 cucu merasakan bahawa keluarganya masih tidak lengkap Kisah ini dipetik dari portal berita Reuters pada tahun 2011 Mungkin keluarga Ziona ini sudah semakin ...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan