China Satu Bangsa Yang Kuat 8726



Kuat apa xtahulah sebab Melayu Umno lebih arif. Sehingga wujud pusat judi Genting Highland. Dalam pada itu bila Kuasa Kleptokrasi kecundang masih ada kumpulan Melayu berkeinginan menjadikan Melayu Melulu bodoh.

Hal pecah perintah masih terbawa-bawa dan cuba melaga-lagakan kaum. Hapuskanlah suara Melayu jahat, yang pecah amanah dan salah guna kuasa, beruslah cukup-cukup. Biar sedar diri. Dulu yang beri kerakyatan tanpa syarat, siapa? Yang luluskan DAP siapa?

Ekonomi dikuasai kaum China. Kaum India sudah berdikit-dikit menguasai perniagaan. Melayu telah serahkan Singapura dan Pulau Batu Putih kepada kaum China. Silap siapa itu Melayu? Lagi bunyi hal sebegini. Melayu diberi kuasa, kleptokrasi dan tentunya pecah amanah. Lagi mahu perbodohkan Melayu dengan isu? Nauzubillahminzalik.

Carilah cara lain eg disamping doakan diri sendiri Allah kurnia hidayah, doakan juga yang bukan Islam, Allah kurniakan hidayah. Ajak Melayu kembali kepada Islam. Buat isu yang lebih santun. Prasangka xsudah-sudah. Takut sangatkah dengan DAP atau lupa takut kita sepatutnya pada Allah Subhanahu Wa Ta'alla.

Allahu Akbar.

HARAPKAN PAGAR, PAGAR MAKAN PADI - Utama - Utusan Online

Awang amat terkejut apabila mendapat berita bahawa Ketua Audit Negara, Dr. Madinah Mohamad telah memaklumkan kepada Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) bahawa laporan audit 1MDB yang dibentangkan kepada PAC dan Kabinet sebelum ini adalah merupakan satu laporan yang telah dipinda. 

Dr. Madinah mendedahkan bahawa laporan asal ini telah beliau terima daripada saudari Nor Salwani, Pengarah Sektor Audit Tadbir Urus selepas beliau mengambil alih jawatan Ketua Audit Negara daripada Ambrin Buang.

Lebih mengejutkan lagi ialah keputusan untuk meminda laporan ini katanya telah dibuat oleh Najib Razak sebagai Perdana Menteri ketika itu dengan turut disokong oleh bekas Ketua Audit Negara, Ambrin Buang, bekas Ketua Setiausaha Negara (KSN), Dr. Ali Hamsa, bekas Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Dzulkifli Ahmad dan bekas Ketua Setiausaha Sulit Kanan Perdana Menteri, Shukri Mohd. Salleh.

Keputusan itu dibuat oleh mereka dalam satu mesyuarat yang diadakan di Pejabat Perdana Menteri. Bagi Awang, sekiranya ia benar-benar berlaku, ini merupakan satu pengkhianatan tertinggi ke atas amanah yang dipertanggungjawabkan oleh rakyat dan negara kepada Najib dan para penjawat awam.

Lebih-lebih lagi sebagai penjawat awam yang termaktub dengan sumpah dan janji perkhidmatan, mereka yang terlibat telah mencalar dan menconteng arang kepada imej perkhidmatan awam.

Lebih mengecewakan ialah Ali sebagai Ketua Setiausaha Negara (KSN) yang bertanggungjawab mengepalai kira-kira 1.6 juta penjawat awam di negara ini seharusnya menunjukkan contoh baik dan berintegriti tinggi.

Kita masih ingat apabila Ali dilantik sebagai KSN pada tahun 2012, ramai yang terkejut kerana terdapat beberapa nama pegawai lebih kanan daripada beliau turut disebut-sebut ketika itu.

Sudah tentu beliau dipilih kerana menjadi orang kepercayaan Perdana Menteri dan seharusnya beliau menjadi penasihat yang baik dan telus untuk menjaga dan mengurus tadbir negara ini.

Awang juga kecewa dengan sikap Ambrin Buang sebagai Ketua Audit Negara ketika itu. Seharusnya Ketua Audit Negara adalah benteng terakhir untuk memastikan bahawa sebarang bentuk salah laku urus tadbir jabatan atau kementerian dalam kerajaan dilaporkan kepada Parlimen yang merupakan institusi tertinggi di dalam negara dan Perdana Menteri yang merupakan ketua eksekutif pentadbiran.

Sikap Ambrin yang membenarkan pindaan itu dilihat sebagai satu dosa amat besar di mata rakyat. Awang berharap beliau akan serta-merta melepaskan jawatan sebagai Pengerusi Jawatankuasa Siasatan Khas Isu-Isu Tadbir Urus, Perolehan dan Kewangan Negara kerana apa jua alasan, tahap integriti Ambrin dipersoal dan tidak layak memikul tanggungjawab sebesar itu.

Teringat Awang pada hadis Rasulullah SAW yang memberi maksud :

"Akan ada setelahku nanti para pemimpin yang berdusta. Barangsiapa masuk pada mereka lalu membenarkan (menyetujui) kebohongan mereka dan mendukung kezaliman mereka maka dia bukan dari golonganku dan aku bukan dari golongannya, dan dia tidak bisa mendatangi telaga (di hari kiamat). Dan barangsiapa yang tidak masuk pada mereka (penguasa dusta) itu, dan tidak membenarkan kebohongan mereka, dan (juga) tidak mendukung kezaliman mereka, maka dia adalah sebahagian dari golonganku, dan aku dari golongannya, dan ia akan mendatangi telaga (di hari kiamat).” (HR. Ahmad dan An-Nasa’i) 

Walaupun pada awalnya Awang kurang bersetuju dengan sikap Dr. Mahathir Mohamad yang memperlekehkan kredibiliti dan integriti penjawat awam sewaktu beliau mengambil alih tampuk kepimpinan negara, namun, dengan pendedahan pindaan laporan ini membuktikan bahawa satu penstrukturan semula besar-besaran harus dilakukan bagi memastikan kredibiliti penjawat awam dapat dibina semula.

Penjawat awam merupakan institusi paling dekat dengan rakyat yang akan melaksanakan semua polisi yang telah dipersetujui sama ada di peringkat Parlimen mahupun Pejabat Perdana Menteri.

Tidak mungkin Malaysia akan mampu menjadi negara baldatun thoyyibatun wa rabbhun ghaffur iaitu negara yang mendapat rahmat dan keampunan Allah SWT sekiranya institusi penjawat awam ini tidak direkayasa.

PERMATA RAKYAT

Awang ingin mengucapkan tahniah dan terima kasih atas keberanian dan keikhlasan saudari Saadatul Nafisah, bekas Pengarah Sektor Audit Kerajaan yang telah menyimpan satu salinan asal laporan audit 1MDB sebagai bukti untuk mendedahkan penyelewengan di peringkat paling tinggi yang pernah berlaku dalam negara ini.

Nafisah yang dipertanggungjawabkan untuk menjalankan kerja-kerja audit ke atas Syarikat 1MDB telah diminta untuk memusnahkan salinan itu namun membuat satu keputusan berani untuk menyimpan dan menyerahkan kepada saudari Nor Salwani setelah beliau bersara.

Salwani yang menyerahkan laporan asal laporan audit ini kepada Dr. Madinah selepas beliau mengambil alih jawatan Ketua Audit Negara daripada Ambrin Buang.

Namun Dr. Madinah hanya mampu menyimpan salinan itu kerana sudah tentu ia tidak akan dapat mengubah apa-apa kerana semua mereka yang terlibat dengan komplot meminda laporan itu masih lagi berkuasa termasuklah Perdana Menteri, Ketua Setiausaha Negara (KSN), Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Ketua Setiausaha Sulit Kanan Perdana Menteri.

Bagi Awang, Nafisah, Salwani dan Dr. Madinah adalah pejuang negara. Ia juga memberi harapan bahawa bukan semua penjawat awam terlibat dengan masalah integriti.

Keadaan ini turut memberi harapan bahawa institusi penjawat awam masih boleh diperhebatkan untuk kembali ke landasan sebenar dan membawa visi lebih jelas kepada negara.

Awang masih yakin dengan penjawat awam. 25 November 2018 12:00 PM
HARAPKAN PAGAR, PAGAR MAKAN PADI - Utama - Utusan Online
http://www.utusan.com.my/rencana/utama/harapkan-pagar-pagar-makan-padi-1.793555

‘DAP tak boleh terima tanah air ini hak Melayu’
Serangan demi serangan dilakukan untuk nafikan hak majoriti: Isma 
siti hafidah25/11/2018
Oleh Siti Hafidah Abd Ghaffar
KUALA LUMPUR, 17 Rabiulawal 1440H, Ahad – “DAP tidak boleh menerima bumi ini hak Melayu dan Islam sebagai agamanya. Jadi perjuangan mereka adalah untuk menafikan identiti negara.”
Demikian kata Naib Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Islam dan Melayu sederhana, Abdul Rahman Mat Dali sebagai mengulas desakan pemimpin Pakatan Harapan supaya meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).
Beliau berkata, sebenarnya ratifikasi konvensyen berkenaan hanya salah satu daripada serangan yang dicetuskan pihak tertentu, termasuk parti tamak haloba, DAP
Katanya, puak-puak ini tidak rela bumi ini menjadi hak orang Melayu dan Islam sebagai agamanya.
“Sebab itu apa sahaja (usaha) yang akan mengukuhkan wajah negara ini sebagai negara Melayu Islam akan ditentang,” katanya ketika ketika berucap di Kongres Tolak ICERD di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini.
Pada masa sama beliau menjangkakan akan ada lagi serangan ke atas identiti negara selepas isu ICERD.
Justeru katanya, orang Melayu perlu bersiap sedia mengukuhkan jati diri demi mempertahankan identiti Islam negara ini.
“Kita mesti mempertahankan hak orang Islam. Ia adalah satu kewajiban. Mana-mana ahli agama yang waras akan bersetuju dengan pandangan ini. Tidak masuk akal golongan minoriti yang menentukan masa depan majoriti,” katanya.
'DAP tak boleh terima tanah air ini hak Melayu' - Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb
https://www.ismaweb.net/2018/11/25/1dap-tak-boleh-terima-tanah-air-ini-hak-melayu/

26 November 2018
Laporan audit pun diputaq belit dek Mr. MO1...
Awang Selamat (Utusan Mal) amat terkejut apabila mendapat berita bahawa Ketua Audit Negara, Dr. Madinah Mohamad telah memaklumkan kepada Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) bahawa laporan audit 1MDB yang dibentangkan kepada PAC dan Kabinet sebelum ini adalah merupakan satu laporan yang telah dipinda.
Dr. Madinah mendedahkan bahawa laporan asal ini telah beliau terima daripada saudari Nor Salwani, Pengarah Sektor Audit Tadbir Urus selepas beliau mengambil alih jawatan Ketua Audit Negara daripada Ambrin Buang.
Lebih mengejutkan lagi ialah keputusan untuk meminda laporan ini katanya telah dibuat oleh Najib Razak sebagai Perdana Menteri ketika itu dengan turut disokong oleh bekas Ketua Audit Negara, Ambrin Buang, bekas Ketua Setiausaha Negara (KSN), Dr. Ali Hamsa, bekas Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Dzulkifli Ahmad dan bekas Ketua Setiausaha Sulit Kanan Perdana Menteri, Shukri Mohd. Salleh.
Keputusan itu dibuat oleh mereka dalam satu mesyuarat yang diadakan di Pejabat Perdana Menteri. Bagi Awang, sekiranya ia benar-benar berlaku, ini merupakan satu pengkhianatan tertinggi ke atas amanah yang dipertanggungjawabkan oleh rakyat dan negara kepada Najib dan para penjawat awam.
Atas tahap integriti yang tebal membuatkan Saadatul Nafisah menyimpan salinan asal penyelewengan 1MDB Najib Razak
Lebih-lebih lagi sebagai penjawat awam yang termaktub dengan sumpah dan janji perkhidmatan, mereka yang terlibat telah mencalar dan menconteng arang kepada imej perkhidmatan awam.
Lebih mengecewakan ialah Ali sebagai Ketua Setiausaha Negara (KSN) yang bertanggungjawab mengepalai kira-kira 1.6 juta penjawat awam di negara ini seharusnya menunjukkan contoh baik dan berintegriti tinggi.
Kita masih ingat apabila Ali dilantik sebagai KSN pada tahun 2012, ramai yang terkejut kerana terdapat beberapa nama pegawai lebih kanan daripada beliau turut disebut-sebut ketika itu.
Sudah tentu beliau dipilih kerana menjadi orang kepercayaan Perdana Menteri dan seharusnya beliau menjadi penasihat yang baik dan telus untuk menjaga dan mengurus tadbir negara ini.Awang juga kecewa dengan sikap Ambrin Buang sebagai Ketua Audit Negara ketika itu.
Seharusnya Ketua Audit Negara adalah benteng terakhir untuk memastikan bahawa sebarang bentuk salah laku urus tadbir jabatan atau kementerian dalam kerajaan dilaporkan kepada Parlimen yang merupakan institusi tertinggi di dalam negara dan Perdana Menteri yang merupakan ketua eksekutif pentadbiran.
Sikap Ambrin yang membenarkan pindaan itu dilihat sebagai satu dosa amat besar di mata rakyat. Awang berharap beliau akan serta-merta melepaskan jawatan sebagai Pengerusi Jawatankuasa Siasatan Khas Isu-Isu Tadbir Urus, Perolehan dan Kewangan Negara kerana apa jua alasan, tahap integriti Ambrin dipersoal dan tidak layak memikul tanggungjawab sebesar itu.  Baca seterusnya... 
Btw, dont U all agree with me that this Awang Selamat  character should  also be chastised for being a hypocrite...while under the old regime he too was licking Jibby's balls...- t/sNajib juga arah sendiri laporan audit 1MDB dipinda... Story kat SINI SINI dan SINI 
Sapa makan cili dia rasa pedasnya...Pemimpin Pas pakat marah dengan ucapan Anwar Ibrahim menyentuh soal Kelompok Serban dan Janggut yang menyokong kleptokrasi.. Walhal Anwar dalam ucapannya tak sebut Pas pun, Anwar juga menyentuh kelompok yang punya deretan Sarjana yang menyokong pemimpin Korup...
Sebelum ni depa perasan wajah Pengganas dalam Polis Evo 2 ditujukan kepada puak mereka dan minta seluruh Ummat Islam bangkit kerana menghina Islam.. Kata Kelompok Ularmak Pas, mereka lupa siapa dulu yang membela Anwar.. adalah kelompok serban..
Ni Aku nak betulkan.. Masa Anwar dizalimi.. Yang membela Anwar dibela pemimpin Pemimpin Pas mempunyai fikrah yang ada dalam Amanah hari ini.. Al-marhum Ustaz Fadzil, TG Nik Aziz, Mat Sabu, Mahfuz, Husam, Salahuddin Ayub antara watak menggerakkan Reformasi..
Kalau takat terbit buku Qazaf nak Popularkan diri sendiri dalam waktu yang sama seorang pendendam kepada Anwar, lepas tu mereka ini perasan besar sangat jasa depa.. berhentilah, Itulah sebahagian Taqiyyah kelompok Khawarij seperti Taqiyyah kelompok ustaz yang meraih hasil di masjid-masjid di Selangor dulu tetapi menyemai kebencian kepada kerajaan PH...Kalaulah bersama pemimpin Pas hari ini, dengan bersama mereka mempunyai "tuah".. Hakikatnya "sial" Umno tumbang hari ini di Putrajaya sebab bersama Pas dan Pas sendiri tumbang seluruh Negara kecuali pantai timur yg dibantu kerjasama dgn Umno...
Apakah ketika itu yg menggerak kan reformasi Nama Mokhtar Senik, Tantawi, Azli Taliban, Takiri, Zawawi. Nik Abduh ? Dusuki? Nama ni dulu menyorok kat Rumah.. Besar lagi Jasa Anwar menangkan Terengganu sampai Hadi berpeluang jadi MB Terengganu sepenggal..
Betul lah... Apa yang diceritakan di dalam Polis Evo 2, dan apa yang dsampaikan Anwar memang "real" itulah kelompok Jahat, Ulamat Jahat, Kelompok Takfiri dan Khawarij yg wujud dalam Pas hari ini.. Jadi kami pun tak merasa hairan jika Pas melompat marah.. sebab itulah Hakikatnya. - Ahmad Muslim Badawi Badawi 🙂Ashamed to be a Malay Muslim Malaysian...
Over the last two weeks, the issue of Icerd had received significant prominence. What appears to be an issue that requires proper legal and intellectual discourse has been hijacked by politicians, leading to the loss of the objectivity of the original issue.
The politicians' propaganda was misleading and had stirred up unnecessary emotions. The facts have been blurred, and the reality is politicians have only one agenda: to create unrest and seize power using race and religious issues.
The facts on Icerd are very clear and are available on the world-wide-web and yet many chose not to read it themselves but rely on the propaganda made by political leaders. The facts show that Malaysia is one of the 14 countries world-wide alongside North Korea, Myanmar and Sudan that did not ratify Icerd. It makes us looks bad to be in the same boat as such countries.
The facts also show that 55 out of 57 Muslim countries agreed to ratify Icerd. Is Islam in Malaysia different from Islam practised worldwide? Why is it that the 55 countries chose to ratify it? Only two Muslim countries chose not to - Malaysia and Brunei. There are 36 countries with constitutional monarchy system that have signed it.
The allegation that Icerd contradicts our Federal Constitution and affects Islam and bumiputera need to be evaluated clinically with proper studies and not on the basis of emotions. Icerd has provisions within its Article 1(4). Article 153 of the Federal Constitution is ingrained in the formation of Malaysia. Something that is ingrained in the constitution cannot be touched. We accept that. It is no different from the American Constitution. Some things cannot be changed.
Quite clearly, the legal process to change it is a long-drawn one that involves parliament. The reality is Article 1(4) of Icerd is no different from Article 153 of the Federal Constitution. While I can accept the differences in views on whether Icerd ratification will have an impact on Article 153, I cannot accept the way this issue is being handled. Using race and religion shows the weakness of us Malays of which I am not proud of.I believe many like-minded Malays like me can argue this case professionally in the right forum and decide whether it has an impact on Article 153. I don't need politicians who claim that as Muslims we are for discriminatory policies against people of other religions and races.
There is a big difference in being discriminatory and giving certain handicap to a segment of the society to allow it to catch up or having a law that protect the interest of Malays and Islam. Protecting the interest of Malays and Islam is definitely not the same as creating discriminatory policies against other ethnic groups in Malaysia.
The country is at its critical juncture. I think as responsible Malaysians, if we cannot help the government to improve the nation's financial position and create jobs for the people, we should at least try not to make it worst. Politicians like Ahmad Zahid Hamidi and Hadi Awang are hypocrites. They have no issue with keeping silent on corruption. Does Islam allow corruption and stealing? It is because of this (corruption and stealing) that Umno was rejected at the recent general election.
Had Umno been open to internal check and balance and be transparent on matters, BN would still be ruling the country. Had Hadi been clear and follow the true teachings of Islam and not play politics, PAS would have been part of the government today.
Hadi is entirely to be blamed for missing out one of the biggest opportunities for PAS to showcase its capabilities. Now both PAS and Umno continue to play up on race and religion to ensure their survival and the public is too blind to see it. I am ashamed to be a Malay Muslim Malaysian.- Kar For Exposing the 1MDB scandal, Mr.Tong, count yourself to be so lucky for being alive today and in one piece... 
The Edge Media Group Datuk Tong Kooi Ong has slammed Datuk Seri Najib Razak for feigning ignorance over 1Malaysia Development Bhd (1MDB), saying that he had tried to explain the situation but was ignored by the latter. Tong said he was asked by Baling MP Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim to meet Najib after the paper’s reports on 1MDB had made many in Umno uncomfortable.
“I shared with him information that I believed was proof that it was all a scam, with Jho Low at the centre of it. I explained how the accounts were made up to report a profit and why I believed the cash was all gone,” Tong wrote.
“After about half an hour, he relented and told me he would shut down 1MDB. He didn’t say what he was going to do about the debts.
“I then proceeded to tell Najib that Jho Low must be held accountable and be prosecuted. This upset him. He immediately stood up, walked to the door and asked me to leave,” he added.
Tong said the meeting happened at 10.45pm on March 6, 2015 at Najib’s house in Jalan Duta. The meeting was only between the two of them, and Najib had started by telling him that the paper was wrong about 1MDB and no theft has happened there.
Tong also wrote that Najib’s media adviser Paul Stadlen had then met him on several occasions, where the latter had started off trying to persuade him on 1MDB but later moved to threats.
“While The Edge’s reporting was focused on 1MDB and Jho Low, Stadlen made it very clear that any attack on Jho Low was an attack on Najib, and that he was conveying this message from his boss,” he said.In July 2015, the Home Ministry had later suspended the publishing permits of The Edge Weekly and The Edge Financial Daily. Najib had told Sinar Harian in an interview earlier this week that his relationship with Malaysia’s most wanted man Low Taek Jho was strictly professional and was forged with the country’s economic interests in mind.
The former prime minister also blamed US investment banking goliath Goldman Sachs for failing to safeguard Malaysia’s interests by not alerting his administration of Low’s efforts to defraud the Malaysian investment firm.
''Tong also wrote that Najib’s media adviser Paul Stadlen had then met him on several occasions, where the latter had started off trying to persuade him on 1MDB but later moved to threats.
“While The Edge’s reporting was focused on 1MDB and Jho Low, Stadlen made it very clear that any attack on Jho Low was an attack on Najib, and that he was conveying this message from his boss,” he said.
In July 2015, the Home Ministry had later suspended the publishing permits of The Edge Weekly and The Edge Financial Daily.'' - f/bkGara2 terlebih berpolitik, papantanda pun dijadikan mangsa. ADUN PAS adalah antara Exco kerajaan negeri Selangor yang meluluskan papantanda bertulisan Cina. Bila Pas sudah ditendang keluar oleh rakyat negeri Selangor pada pru14, mereka pula yang lantang menimbulkan isu ini. Matang dan sejahtera sungguh aiih..!! - f/bk

cheers. Posted by ali allah ditta at 12:12:00 AM tumpang sekole...?: Laporan audit pun diputaq belit dek Mr.MO1...
https://alditta.blogspot.com/2018/11/bila-laporan-audit-diputar-belit-dek.html
24 November 2018Himpunan 8 Disember,merancang malang...
Hari ini PDRM sudah panggil mereka yang dianggap sebagai pemimpin gerakan anti ICERD ke Bukit Aman. Antara yang dipanggil termasuklah Zahid Hamidi, Polis patut panggil Haji Hadi juga sebab dia sama taraf politik dengan bomoh Ponorogo.

Dalang Himpunan ini mungkin banyak orang tahu. Kalau dia tidak bijak berpolitik, menyalak bukit, putarbelit kata-kata, banyak berlakon mungkin usia politiknya juga akan terbatas. Allah melanjutkan usia Tun M ada sebabnya. Allah berkati pimpinan Tun M kerana, pada ketika ini, hanya Tun M yg diberi amanah untuk memulihkan kembali kepimpinan negara yang diperkosai oleh maharaja perompak kelas cakrawala Najib Razak dan para matyeh-matyehnya.


Para pemimpin Himpunan 8 Disember dianggap sebagai ikan seluang mudik di pinggir kali. Allah tidak akan restui Himpunan ini kerana nawaitu mereka gelong, dan dipimpin oleh bomoh Ponorogo yang menunggu masa untuk bermukim di Sg Buloh dengan 45 kes jenayah sama tinggi dengan pokok kelapa di Bagan Datok, dan lebai keropok lekor yang pernah kafirkan UMNO tapi, setelah dimantra 'cash is king' sudah menyondol bawah ketiak UMNO yang asam.

Pejabat PM telah mengeluarkan kenyataan menolak menandatangani ICERD. Kalau UMNO, PAS dan NGO yang gian mengadakan juga perhimpunan itu maka jangan salah ibu mengandung kalau pihak berwajib menangkap para pemimpin dan mereka yg hadir kelak. Rakyat yg cinta damai dan perpaduan jangan menjadi kaldai, baghal, lembu dan kerbau menyertai perjumpaan ini. Kalau kamu hadir bermakna kamu menyokong perompak, para koruptor dan golongan munafik agama yg bertujuan kenjatuhkan kerajaan pimpinan Tun Mahathir. - Yahaya Ismail
Najib, pasai apa arah pinda laporan audit 1MDB, jawablah...
Utusan, akhbar milik UMNO yang kini di bawah penguasaan Zahid Hamidi mendedahkan laporan audit 1MDB yang disediakan oleh Ketua Audit Negara pada 2016 lalu telah dipinda daripada laporan asalnya atas arahan Najib Razak.

Melalui sumber yang diperolehi Utusan, pindaan yang diarahkan Najib itu ialah untuk mengeluarkan maklumat berkenaan pembabitan beliau dan Jho Low dalam aktiviti perniagaan 1MDB.

Arahan pindaan itu dilaporkan dibuat dalam satu mesyuarat di Pejabat Perdana Menteri bersama Ketua Audit Negara, Ambrin Buang yang turut dihadiri Ketua Setiausaha Negara, Ali Hamsa, Ketua Pesuruhjaya SPRM, Dzulkifli Ahmad dan Ketua Setiausaha Sulit Perdana Menteri, Shukri Mohd Salleh.
Al-kisah 1MDB Jlo tipu Najib tipu rakyat...
Berikutan itu, Ketua Audit Negara sekarang, Madinah Mohamad dijangka akan membentangkan laporan audit asal 1MDB itu kepada  kabinet dalam masa yang terdekat dan seterusnya kepada  prosiding siasatan 1MDB oleh Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara atau PAC pada awal bulan depan. 
Adalah dipercayai pendedahan sumber tersebut kepada Utusan adalah susulan pengakuan Najib dalam satu temubual semalam bahawa beliau telah ditipu oleh Jho Low dalam urusniaga 1MDB.
Sumber itu dilaporkan pelik dengan pengakuan Najib itu kerana beliau sebenarnya bukan saja tahu mengenai urusniaga 1MDB, malah mengarahkan pindaan dilakukan terhadap laporan audit yang mengaitkan namanya dan Jho Low dalam urusniaga syarikat pelaburan sarat hutang dan penuh skandal itu.
 

Jadi, sekarang nampaknya Utusan milik UMNO sendiri pun sudah tidak percaya bahawa Najib telah ditipu oleh Jho Low sebagaimana yang disebutnya itu.

Apa pun,  bila agaknya Najib mahu memberi penjelasan berhubung pendedahan Utusan kali ini?

Biasanya bukan main cepat Najib memberi reaksi terhadap sesuatu isu yang timbul berkaitan dirinya dengan menggunakan laman FBnya, tetapi kenapa sehingga sekarang beliau belum muncul-muncul lagi dengan komennya berkaitan dakwaan pindaan terhadap laporan asal audit 1MDB yang dikatakan diarahkannya itu?

Kenapa lambat sangat?  Bukankah yang diperlukan hanya jawapan “ya” atau “tidak” saja? -Shahbudin Husin


Buat pertama kalinya sejak skandal 1MDB terbongkar, Najib Razak semalam cuba menyalahkan Low Taek Jho atau Jho Low dengan mengisytiharkan bahawa ahli perniagaan dari Pulau Pinang yang dikehendaki itu mungkin menipu kerajaan dan menjadi dalang pengubahan dana syarikat pelaburan negara. Kenyataan Najib pada sesi wawancara dengan Sinar Harian membuatkan ramai yang mengatakan bekas perdana menteri itu akhirnya membuang Jho Low.
Ada yang percaya Najib Razak dalam keadaan terdesak dan cuba untuk meletakkan kesalahan kepada orang lain atau mengkambing hitamkan Jho Low demi melepaskan diri. Dapatkah Najib melepaskan dirinya dari pertuduhan sebagai penyamun terbesar dunia? - f/bk
More sensible approach towards ICERD...
The heat on the International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination (ICERD) is still on. Umno and PAS have teamed up against the signing of ICERD, making the issue a major social focus in this country.

The two parties have so far organized several protest rallies across the country, culminating in the December 8 gathering in the capital city. In the face of such rallies, it is advisable for the government and police to adopt a more liberal and open attitude towards rally-goers.

Home minister Muhyiddin Yassin has pointed out that the government would not reject an application by Umno or PAS to organize the rallies if they file the application as required and go by the law.

Meanwhile, IGP Mohamad Fuzi Harun also said Malaysia is a a democratic country where people can freely express their views on any issue. Indeed, participating in a rally is one of the ways people can express their views in a democratic country.

Through such gatherings, the public can voice up on certain issues. But unfortunately, there have been too much political manipulation and distortion on the ICERD issue, and this has underscored the opponents' attitude in protesting just for the sake of protesting.

As a consequence of excessive political manipulation, ICERD is no more an issue Malaysians would explore and analyze rationally and impartially today. Instead, it has been exploited as a political tool by some irresponsible quarters.


As Tun Mahathir has said, it is difficult for the government to ratify ICERD because it involves an amendment to the existing constitution, while foreign minister Saifuddin Abdullah has reiterated that the issue will be brought to the cabinet for discussion and its ratification will be deferred.

Despite all this, Umno and PAS remain insistent with the idea of organizing the rallies with the ultimate motive of crippling the government by way of creating a big stir among the people.

In this whole thing neither the leaders of Umno nor PAS have tried to understand what ICERD is really about. They have also failed to communicate rationally with the government in a bid to clarify their doubts.

One of the reasons for their opposition to the signing of ICERD is that it will threaten the status of the Malays. However, many scholars have put it forthright that ICERD will not supersede the Federal Constitution and will therefore not jeopardize the status of the Malays.

Unfortunately those against ICERD are unwilling to come to terms with this reality and will stubbornly stick to their prejudices. Rational interaction should take the place of boisterous protests in a democratic society because this is the only way to nurture a more matured political culture and lift the overall rational governing capacity.

We need more rational communication and interaction on the issue of ICERD, and the support for or opposition to ICERD must be established upon the basis of facts, not individuals' guesses and presumptions. - mysinchew

Miss Moscow ”Oksana Voevodina married a Muslim monarchAgong marries Miss Moscow 2015 in glittering Russian ceremony
Sultan Muhamad V Faris chose Russian woman Oksana Voevodina, the winner of the contest “Miss Moscow -2015”, as his wife. The wedding took place on November 22 in the complex “BARVIKHA CONCERT HALL” in the village of Barvikha on the famous Rublevka. The wedding was non-alcoholic and with halal food. During the ceremony, the Supreme ruler of Malaysia went out to the public in Malaysian national dress, and the bride - in Russian attire.- 
source:
https://sg.news.yahoo.com/agong-marries-miss-moscow-2015-011556496.html
https://www.islamnews.ru/news-miss-moskvy-oksana-voevodina-vyshla-zamuzh-za-musulmanskogo-monarha/

Selamat Pengantin Baru Tuanku...


Alamak...apa dah jadi ni? Tok dah jual berjuta2 baju "Tolak ICERD" ....harap2 mereka yg dah beli tak pulangkan balik baju dan minta duit mereka semula...tadi khutbah jumaat pun banjir masjid dgn air liur olamak tok berkhutbah pasai ICERD. issyyy man...Bila Haramkah dah tak laku, wajibkan pulak walaun beli t-shirt konon untuk himpunan padahal sebenarnya hanyalah untuk mengisi tin milo yang makin kegersangan...


cheers.Posted by ali allah ditta at 12:21:00 AM tumpang sekole...?: Himpunan 8 Disember,merancang malang...https://alditta.blogspot.com/2018/11/himpunan-8-disembermerancang-malang.html23 November 2018Najib - Jho Low sudah kencing sama gua...
In an interview with Sinar Harian on Thursday, former prime minister Datuk Seri Najib Razak claimed he had a professional relationship with Jho Low and was unaware of the fugitive financier’s ostentatious lifestyle. He also said that Jho Low had duped Malaysia by siphoning billions of ringgit from state fund 1MDB.
Story kat sini...
Kejap kata tak kenal JLow.Kejap kata kenal JLow tapi tak terlibat dalam bisnes 1MDB.Kejap kata khidmat JLow penting dan terlibat.Sekarang kata 'kita' ditipu JLow...
'Kita' tu siapa Jib ?Ko tak termasuk dalam golongan 'kita'.Yang kami rakyat Malaysia tahu adalah kau dengan JLow tipu 'kami'.Hentikanlah pembohongan Jib, lagi banyak kau bercakap lagi bertambah benci 'kami' pada kau.

Dengan geng Pak Lebai boleh la kau klentong Jib, bukannya kami...

Kalau si Najib betul sudah ditipu dan tak tahu apa-apa yg dilakukan oleh si bangsat Jho Low ini maka sudah tentu awal-awal lagi ketika pembangkang dedahkan skandal ini Najib sepatutnya mula menyiasat tetapi tidak. 
Org BN sendiri yg persoalkanya dipecat(Tan Sri Mhyuddin, Datuk ShafieApal, Datuk Muzkriz), peguam negara dipersarakan awal dan digantikan dgn seekor tongkoi kayu, ada juga yg mati dibunuh, 1MDB diklasifisaikan oleh OSA dan Parlimen pun tak dibenarkan berdebat dan berhujah tentang 1MDB langsung. Bila sebut saja 1MDB di Parlimen si Pandikar mula rentak bersilat.
Ini kah dipanggil oleh org yg dia kata sudah tertipu oleh Jho Low?
Sebenarnya dia kena tipu, tapi dia dapat RM2.6b duit 1MDB yang Jho Low salurkan pada dia.  Ha ha ha....
Story kat sini...


There goes the naked emperor,Najib making a stupid fool of himself...
"Lim said Najib had “spearheaded an international façade and charade of an international conspiracy to topple him as prime minister of Malaysia making use of the 1MDB scandal, which he claimed until his interview today was a concoction and a lie.

“What would have happened if Najib had won the 14th general election on May 9, 2018? Najib would have completely isolated Malaysia from the world, claiming that there is an international conspiracy against him and Jho Low, and that he would not succumb to such international pressures.”

The admission by former prime minister Datuk Seri Najib Razak that businessman Low Taek Jho had deceived the nation in the 1Malaysia Development Bhd issue was slammed by DAP adviser Lim Kit Siang.

Ridiculing the admission, Lim asked whether anyone would believe Najib’s admission that his administration was cheated by Low, more widely known as Jho Low.

“It must be history’s most pathetic mea culpa, contrived and totally unconvincing, completely unable to evoke sympathy and understanding let alone pity,” he said in a statement.

Lim said Najib had “spearheaded an international façade and charade of an international conspiracy to topple him as prime minister of Malaysia making use of the 1MDB scandal, which he claimed until his interview today was a concoction and a lie.

“What would have happened if Najib had won the 14th general election on May 9, 2018? Najib would have completely isolated Malaysia from the world, claiming that there is an international conspiracy against him and Jho Low, and that he would not succumb to such international pressures.”

Lim asked if Najib’s statement meant that the former Barisan Nasional chairman was admitting that all the criminal charges which had been leveled against him in connection with the 1MDB scandal had substance.

“Is he going to plead guilty to all the criminal charges in connection with the 1MDB scandal?” - nst

Those using fake news to incite racial tension must be taken to task...
"The Finance Minister said the group, which claims to "defend" Malays and Muslims against the "DAP race", had accused him of diverting RM200mil meant for Malay students under the government's MaGIC entrepreneur development programme to Chinese temples.

"They claimed I ordered that the money be given to Chinese temples.

"The group even claimed that monks visit my office everyday.

"These are malicious allegations. There is no truth in them," said Lim, who is also DAP secretary-general.

"This is very dangerous as they want to fan and incite (racial) sentiments so that more (people) will come on Dec 8 (for the anti-ICERD rally)."

He added that he will lodge a police report and take legal action against the coalition.

"There is no problem if the gathering is peaceful," he told reporters at Parliament lobby today (Nov 22).

Lim said the allegations have since gone viral and he was advised to seek legal redress on the matter.

"I advise them to show proof or retract the allegations and apologise.

"If they fail to do so, I will take legal action," Lim said." - the Star

Jho Low’s gone, but Malaysia is still paying for his US$250m yacht Equanimity...
Even in hiding, disgraced financier Low Taek Jho is costing the Malaysian public dearly. His seized superyacht, the Equanimity, has cost Malaysian taxpayers RM3.5 million (US$835,000) – and counting – in maintenance costs, port services, crew and legal fees since it was seized by the government in August.

Finance Minister Lim Guan Eng disclosed the figure – which does not include costs incurred since October 10 – in an answer to a parliamentary question on Wednesday. He also said the government hopes to have sold the vessel “by the end of the year”.

The US$250 million yacht, which has a gym, spa, steam room and cinema, was allegedly bought with money stolen from the state fund 1Malaysia Development Berhad (1MDB). The government now plans to auction it off to recoup some of the many billions of ringgit that went missing.

It is currently docked in Langkawi, after being moved to keep it in good condition and prevent barnacles from attaching to its hull, according to Malaysian Prime Minister Mahathir Mohamad. The High Court of Malaya ruled in October that the Equanimity belonged to the Malaysian government and 1MDB, after its registered owner failed to appear in court to claim it.



Soon after, the Admiralty Court approved the terms and conditions for the bidding process for the vessel to run from late October until November 28. Interested buyers must pay a deposit of US$1 million just to take part in the auction.

The Equanimity is one of many lavish purchases made by Low – commonly referred to as Jho Low. Investigators claim he also bought jewellery; diamonds; paintings by Monet, Picasso and Basquiat; and luxury properties with the misappropriated funds. He also threw parties featuring star-studded guest lists that included Britney Spears and Jamie Foxx, among others.

Low’s current whereabouts are unknown, though Interpol has appealed for his arrest and Mahathir has suggested he believes Low is hiding in China. Even so, he has recently been “spotted” in the upmarket suburb of Bangsar in the Malaysian capital of Kuala Lumpur.

Sadly for Interpol – and various other authorities who want him arrested – Low’s appearance is limited to a cartoonish likeness on a variety of Christmas-themed merchandise, including mugs, T-shirts, activity books and drinks coasters.

Sold by lifestyle and gift shop APOM (A Piece of Malaysia) Store, the items all feature a character resembling Low in a Santa hat, with slogans such as “Spend it like you stole it” and “Jho Jho Jho! Tis the season of giving … back”.



There is also a dedicated “Finding Jholly” activity book – riffing off the popular puzzle books Where’s Wally – in which readers must spot Low’s likeness in a busy scene. However, in this version, rather than Wally’s red-and-black outfit, the elusive figure is dressed in black-and-white prison stripes.

Other catchy taglines include “Money Party Jholly Repeat” and “Wishing you a billion-dollar Christmas!” – a reference to the recently published bestseller documenting the 1MDB scandal, Billion Dollar Whale: The Man Who Fooled Wall Street, by Wall Street Journal reporters Tom Wright and Bradley Hope.

It is unclear whether Low is aware of the kitschy merchandise flying off the shelves. Apom Store’s website indicates that it has already sold out its “Spending it like I stole it” tote bags and “Jho! Jho! Jho!” Christmas greeting cards.

Low, who is accused of masterminding the 1MDB scandal and is wanted by Singapore and Malaysia, has persistently claimed innocence. Recently he posted an open letter on his website that accused unspecified jurisdictions of being “poisoned by gossip, innuendo, and unproven allegations”. In the same letter, Low complained he had been “paraded in effigy through the streets of Kuala Lumpur”. However, the financier has remained quiet on having his likeness put on T-shirts and mugs.

Kelvin Long, founder of APOM Store, said sales had been “fantastic”.

“We try to be witty and topical; and capture the sentiments of the people in a humorous, satirical or ironic light,” said Long, describing the idea as a “eureka moment”.

“Malaysians don’t like him. We as Malaysians are making fun of him ... the situation the nation is in is terrible, so hopefully we can keep our spirits up Malaysian-style and also laugh at it just a little.” - scmp



Antara Negara2 Islam yang dah signed...
Tun Siti Hasmah ‘fangirl moment’ dengan Imran Khan
cheers.
Posted by ali allah ditta at 12:21:00 AM tumpang sekole...?: Najib - Jho Low sudah kencing sama gua...
https://alditta.blogspot.com/2018/11/najib-jho-low-sudah-kencing-sama-gua.html

22 November 2018Isu iCERD jangan jadi kaldai politik...
Tahun 1946. Isu Malayan Union. Raja-raja Melayu sudah menandatangani perjanjian dengan MacMichael, pesuruhjaya British, menjadikan mereka sebagai boneka penjajah London. Beribu orang Melayu dari kalangan nelayan, pesawah, lebai dan orang kampung tunjuk perasaan membantah. Malayan Union terkubur. Tak ada golongan bukan Melayu yg bersama orang Melayu menentang gagasan itu. Bukan Melayu dari Parti Komunis Malaya yg bersekongkong dengan British menentang Jepun mencari kesempatan untuk menubuhkan kerajaan komunis selepas Perang Dunia Kedua. Niat mereka gagal juga.

Bila Tunku Abdul Rahman berunding dengan Whitehall mendapatkan kemerdekaan negara ada syaratnya. Cina dan India mesti juga dibawa sama. UMNO akur. UMNO juga akur memberi kerakyatan 'jus suli' iaitu bukan Melayu yg ada di bumi ini sebelum 31 Ogos 1957 secara otomatis jadi warganegara. UMNO angguk seperti kaldai kenyang. Kira-kira satu juta bukan Melayu secara otomatis jadi warganegara walaupun tak boleh berbahasa Melayu. Tidak ada negara di dunia ini begitu mudah memberi kerakyatan kepada orang asing seperti mana yang dilakukan oleh para pemimpin UMNO. Ini sejarah beb.

Bukan Melayu menerima 'social contract' fasal 153 yang memberi hak istimewa kepada pribumi. Institusi Raja Melayu dipertahankan. Islam agama rasmi. Bahasa Melayu bahasa rasmi. Jawatan dan biasiswa diberi keutamaan kepada Melayu/Bumiputra. Namuin demikian kebebasan beragama dan lain-lain diberi kepada bukan Melayu. Selepas 61 tahun Melayu berkuasa, melalui UMNO, hanya berlaku satu rusuhan kaum iaitu 13 Mei 1965. Hari ini terdapat banyak Cina bilioner, seorang India dan hanya seorang Melayu berstatus bilioner walaupun Melayu berkuasa. Kuil-kuil Hindu, tokong Cina dan gereja berselerak. Pimpinan Melayu tidak peduli apakah kamu dari kasta paria, sudra atau brahmin. Semua India sama taraf, sama-sama dapat berbagai kemudahan dari kerajaan.



HINDRAF cuba menjadi juara Hindu ekstremis. Ingat dimana loangit dijunjung di situ bumi dipijak. Malaysia bukan tanah jajahan India. Malaysia bukan Fiji dimana keturunan India yg dibawa penjajah British cuba menyingkirkan kuasa politik rakyat pribumi Fiji. Ini bumi Malaysia. Majoriti pribumi Melayu yg beragama Islam. Apa yang mereka nikmati di bumi bertuah ini belum tentu mereka dapat kebahagiaan di tanah leluhur mereka.

Tindakan PM tidak menandatangai ICERD bijak. Sebenarnya ICERD ini diperkenankan oleh UMNO pada tahun 2011 oleh kerajaan super korup UMNO/BN. Bomoh Ponorogo yang mengheret PAS untuk demonstrasi menentang ICERD membuktikan PAS dikaldaikan bomoh ini kerana perjuangan PAS sudah hilang pedoman Islamnya Bawah Hj Hadi, perjuangan PAS sanggup menyelam dan tenggelam bersama UMNO akibat kemabukan politik keropok lekor.

Wajar sekali Kementerian Dalam Negeri (KDN) jangan memberi izin kepada UMNO, PAS, mengadakan perhimpunan Disember ini. Orang bijak dapat membaca kilat dalam kilau mainan politik tempe dengan keropok lekor. Tidak ada kebebasan mutlak untuk manusia. Yang maha kuasa mutlak ialah Allah, bukan demokrasi. Malah Bangsa-Bangsa Bersatu juga tidak mengamalkan demokrasi dimana lima negara iaitu US, China, Britain, Russia dan Perancis diberi kuasa veto. Sekiranya ada menteri dalam kabinet PH cuba mencetuskan konflik perkauman melalui perjuangan mereka maka wajar Tun M bertindak menyingkirkan menteri itu. Sekiranya UMNO dan PAS meneruskan juga perhimpunan mereka maka wajar pihak KDN bertindak terhadap para pemimpin yg menganjurkan perhimpunan itu. Jangan bagi muka kepada mereka yang gila kuasa tetapi melanggar undang-undang negara. - Yahaya Ismail

The political freefall of UMNO/PAS...
Do those opposing the ratification of the International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination (ICERD) actually know what it is?

I don't think they know, or they are just unwilling to find out. They don't even know what racism is!

In the parliamentary sitting, opposition reps started to make noise when minster in the prime minister's department Waytha Moorthy Ponnusamy was answering a question on ICERD, calling him "racist". The Speaker even overheard someone asking the minister to "go back to India".

It is obvious here who the real racists are!

Umno and PAS politicians have been playing up the ICERD issue and fanning public emotions while PH component parties look on passively.

ICERD is a form of international justice. Unfortunately it has become an abominable monster here!

The hysterical voices of opposition have completely distorted the real meaning and significance of ICERD.


They claim that ICERD is in direct violation of Article 153 of the Federal Constitution, and will deny the Malays of their privileges. Nevertheless, if you were to ask them how ICERD has violated the Constitution and how it would jeopardize the status of the Malays, they would become instantly speechless.

Moreover, any international convention will not override a sovereign state's laws, let alone its constitution.

Ratifying ICERD is a pledge for human rights and equality, and a signatory can opt to have reservation about certain articles it does not agree on. This explains why many countries have ratified ICERD.

Rejecting ICERD only shows that we still have a long way to go before we can join the modern world.

Ahmad Zahid even claims that the Malays will riot if ICERD is signed.

As a matter of fact, the Malays will have nothing to lose even if ICERD is ratified by the government. As such, there are no valid reasons for a riot.



Unfortunately some of the Muslim-Malays may fall into the trap of Umno and PAS.

Zahid's hypothesis of riot and Hadi Awang's argument that rejecting ICERD is a universal obligation of Muslims have sadly lowered the stature of their parties to a level unseen before.

This also means that they can no longer compete on the platform of competency and rationality, and have to resort to fanning racist and religious sentiments in order to win back their wilting support.

Any party that allows itself to stoop this low is no longer eligible to talk about running this country, as it will eventually be abandoned by majority of Malaysians who uphold the principles of moderation and good reasoning.

Sure enough there are tons of reasons to explain the electoral setback of Umno and PAS in GE14. The thing is: neither racism nor religious extremism has reversed their doomed fates.

They have failed to revert to moderation after the general elections. In its stead, they have picked up steam in their quest for extremism.

Opposition parties devoted to fanning public emotions and creating religious conflicts will never contribute positively towards democratic politics in this country, but will be a destructive force for the same. - sinchewdaily


cheers.
Posted by ali allah ditta at 12:21:00 AM tumpang sekole...?: Isu iCERD jangan jadi kaldai politik...
https://alditta.blogspot.com/2018/11/isu-icerd-jangan-jadi-kaldai-politik.html

21 November 2018Khairy ada akai sikit banding Lobakman & Mat Maslan...





Gerakan belakang tabir UMNO/PAS punca keputusan PRU14 lambatStory kat SINI dan SINI  
Pertanyaan mudah dpd LKS membolehkan Pak Lebai/UMNO cirit dalam seluar...
Kerajaan UMNO/ BN bercadang 
meratifikasi ICERD sejak tahun 2011...
Selepas hampir setahun menjadi pembangkang, pemimpin Umno mengajak PAS mengapi-apikan sentimen perkauman dan agama membawa isu ICERD untuk menyalahkan kerajaan Pakatan Harapan.

Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi pada malam Sabtu lalu mengumumkan penganjuran himpunan membantah Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) bersama-sama pimpinan dan penyokong PAS.

Dalam pada Zahid Hamidi, berkobar-kobar mengajak rakyat turun berhimpun, sampai ke tahap mengajak orang Melayu "Mengamuk" di jalanraya, ada sesuatu fakta yang disembunyikan olehnya dan perlu didedahkan.

Sebenarnya ICERD telah dimulakan perbincangannya oleh pimpinan Umno semasa pentadbiran mereka dahulu, seawal tahun 2011.

Berikut antara bukti-bukti bahawa pentadbiran Umno telah memulakan perbincangan tentang ICERD sejak lama dahulu.

1. Dokumen Laporan Suhakam tahun 2011 muka surat 67 ada merekodkan perjumpaan Jawatankuasa Teknikal ICERD di Jabatan Perpaduan dan Integriti Nasional di bawah jabatan Perdana Menteri. Laporan itu menyatakan bahawa kemungkinan Malaysia menerima pakai ICERD telah dibincangkan.

2. Dokumen Laporan Tahunan 2015 Jabatan Perpaduan Negara dan Integriti Nasional (JPNIN) di bawah Jabatan Perdana Menteri muka surat 22 pula mendedahkan bahawa Pengerusi Jabatan itu, merupakan Pengerusi Teknikal ICERD.



JPNIN melaporkan bahawa kerajaan sendiri telah meminta jabatan itu untuk mengkaji kesesuaian dan kesediaan kerajaan Malaysia meratifikasi atau menandatangani konvensyen ICERD dan menyediakan input kepada wisma Putra untuk sesi Universal Periodic Review (UPR) pada tahun 2018 berhubung ICERD.




Ketika Umno memulakan ICERD sejak tahun 2011, Zahid Hamidi merupakan menteri kanan dalam kerajaan, antaranya Menteri Dalam Negeri, masa itu tak ada pula Zahid ajak orang Melayu mengamuk bantah ICERD.

Jadi dalam hal ini pemimpin dan penyokong PAS terang-terangan ditipu oleh pemimpin Umno. 

Lantaran terdesak untuk memainkan isu yang boleh menaikkan kemarahan orang-orang Melayu maka isu ICERD digembar-gemburkan supaya jadi heboh dan kecoh. - milosuam


Inilah agenda modus operandi (MO) mereka mengapi-apikan sentimen perkauman dan agama dgn membawa isu ICERD untuk menyalahkan kerajaan Pakatan Harapan padahal ICERD telah dimulakan perbincangannya oleh pimpinan Umno semasa pentadbiran mereka dahulu, seawal tahun 2011..

Malah semasa Umno/BN berkuasa lagi dah ada Jawatankuasa Teknikal ICERD di bawah Jabatan Perdana Menteri !!

Jadi tak heranlah kenapa UMNO suka kencing PAS sejak dari dulu lagi...

Kenapa setelah hilang KUASA, UMNO/PAS macam baru kenal ICERD sedangkan isu ni warisan peninggalan UMNO /BN. Zaman UMNO/BN, boleh BINCANG. 

Zaman PH, HARAM bincang. Syabas Tun Mahathir TUTUP terus isu ICERD di depan masyarakat ANTARABANGSA. Zaman PM UMNO/BN, depa tadak teloq kot...- f/bk

ICERD: Perlukah lagi bantahan 8 Disember 2018
Be Careful What You Wish For, Zahid...
UMNO President Ahmad Zahid Hamidi appears to be extremely panicked. After being slapped with 45 charges – a record so far, even more than ex-PM Najib Razak – of criminal breach of trust (CBT), accepting bribes and money laundering, you can bet your money that he would be the first to go to Sungai Buloh prison. It would be quite lonely without Najib as his cell-mate.

Actually, the gangster Zahid knew he would be found guilty simply because the Attorney General Tommy Thomas would have had done his homework before giving the green light to charge him with the jaw-dropping amount of charges. The good old days where attorney general, prosecutors, judges and witnesses could easily be bribed – even threatened and intimidated – are gone.

There were basically two options on the table for Mr. Zahid. He could go on leave and quietly quit the politics for good, hoping his “surrender” could be exchanged for 2 years jail time instead of 20 years. But this option means he will be spending time in prison, not to mention losing face. His future in politics would be over by the time he walks out of the prison.

The second option would be to start an all-out war with the 93-year-old Prime Minister Mahathir Mohamad. His only bet is hoping premier-in-waiting Anwar Ibrahim would pull another 1998 power grab against the old man. But it seems Mr. Anwar, the new president of PKR (People’s Justice Party), prefers to wait for another 1 year and a half for his turn.

When Mahathir, through his media and communication adviser Kadir Jasin, spread the idea of recruiting up to 40 UMNO MPs, it was deliberately done to kill many birds with a stone. First, it was to create disarray and disloyalty within UMNO. Second, it was to test Anwar’s reaction. Third, it was to test the public’s backlash. Fourth, it was to pressure Zahid Hamidi.

Desperate people do desperate things. Zahid went ballistic, arrogantly scolded a reporter who asked him if he would take leave as UMNO president due to his pending court case. He also accused LGBT (lesbian, gay, bisexual, and transgender) activities of being the reason the angry God had unleashed earthquake that hit Palu, Indonesia.



And who can forget how Zahid family cowardly used 9-year-old granddaughter, Sofee, to unleash threats (obviously being coached) against the Mahathir government for locking up “grandpa” Zahid Hamidi. He also claimed of being targeted for refusing to dissolve UMNO so that the party’s members could jump ship and join Mahathir’s party – Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

But what role would Zahid play in a new merged PPBM-UMNO party? The mobster wanted to become a deputy prime minister by virtue of him being the president of the largest party (UMNO), which means there would be multiple deputy prime ministers. At the very least, he wanted to be given a senior portfolio such as Home Minister or Defense Minister, or else there would be no deal.

Of course, Mahathir told Zahid to fly kite. The premier can’t accept Zahid simply because he was too tainted and corrupted. It would be as good as accepting Najib Razak to the new government if Zahid Hamidi is accepted into the new government. After all, what is there to prevent Zahid from plotting a coup once in the government? It would be inviting the fox into the hen house.

So, Mahathir simply admitted that he had indeed asked Ahmad Zahid Hamidi to dissolve UMNO but he did so because the party no longer represented its original principles and struggles. Zahid’s plan to make himself as a victim didn’t work. He keeps babbling that UMNO is still relevant and will not be shut down, lying that reform plans are being pursued.

Facing the prospect of another humiliating loss in the upcoming “Rantau” by-election, triggered after the Special Election Court ruled on Nov 16 that the unopposed election of Mohamad Hasan (UMNO deputy president) as the assemblyman in May 9th general election is null and void, Zahid’s pressure multiplies as his leadership is increasingly being questioned.

And what did Zahid do? He played the 3R cards (religion, racial and royalty), of course. But the dumb guy, perhaps hadn’t thought of the consequences, threatened the government last night (Nov 17) that the Malay-Muslim community will “run amok” to protest the Pakatan Harapan government’s pledge to ratify the International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination (ICERD).


According to dictionary.com, to run amok means to run with a frenzied desire to kill – an action originally observed among Malays. Zahid reportedly said – “This is not a mere warning, don’t play if you don’t want the amok to happen.” He said UMNO and PAS leaders will mobilise “millions” of their members to the streets to protest the anti-discrimination human rights treaty next month.

In essence, the UMNO president has not only incited violence, but is preparing to lead millions to splash blood on the street by killing people who do not subscribe to their beliefs. Congratulations, Ahmad Zahid Hamidi!! You’ve just given the silver bullet to the government to arrest you for declaring war against the government of the day and the “Agong” (King).

PM Mahathir quickly assured the public today that no chaos will erupt over his government’s effort to ratify an international treaty against racial discrimination, unless instigated by Zahid Hamidi. He told a press conference at the Asia Pacific Economic Cooperation (APEC) 2018 Summit today – “Unless Zahid stirs up trouble, there will be no riot.”

Is Zahid really so dumb and retarded? Did he realize he just signed his own death warrant? Now he better pray that there will be no riot whatsoever because the authorities would hold him responsible for any “bloody riot”, even if it has nothing to do with him. Mahathir’s quick response to his threat by issuing a statement could mean Zahid may be arrested for questioning soon.

Actually, what Mahathir needs to do to nail Zahid and his gang, including PAS Islamist party president Hadi Awang, is to plant provocateurs during the coming UMNO-PAS demonstration. Once riot happens, the authorities would move in to arrest and charge all of the troublemakers for starting a war against the Agong (King). Zahid should be careful what he wishes for.

Perhaps Zahid thought he had nothing to lose because he would be impri

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2018/11/china-satu-bangsa-yang-kuat-8726.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kembung Perut Air Liur Lebih Banyak Kuat Sentap Mungkin Salah Satu Tanda Anda Berbadan Dua

Kembung Perut Air Liur Lebih Banyak Kuat Sentap Mungkin Salah Satu Tanda Anda Berbadan Dua

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 434 hits
Hamil ataupun tidak Semua orang tahu tanda tanda awal kehamilan lazim seperti tidak datang haid mual mual dan muntah ataupun pitam Pun begitu tidak ramai yang sedar akan tanda tanda awal lain yang menunjukkan anda sedang berbadan dua Ada an...
Menaker Hanif Indonesia Punya Modal Kuat Jadi Satu Kekuatan Ekonomi Dunia

Menaker Hanif Indonesia Punya Modal Kuat Jadi Satu Kekuatan Ekonomi Dunia

papar berkaitan - pada 20/11/2018 - jumlah : 215 hits
SDM juga harus melek teknologi Jika SDM di Indonesia melek teknologi maka pertumbuhan ekonomi kita bisa tumbuh hingga 7 persen
Netizen Kecam Staff Pejabat Waytha Moorthy Hanya Ada Satu Bangsa Sahaja

Netizen Kecam Staff Pejabat Waytha Moorthy Hanya Ada Satu Bangsa Sahaja

papar berkaitan - pada 20/11/2018 - jumlah : 867 hits
BELUM selesai dengan isu Waytha Moorthy yang kini sedang hangat dikecam di media sosial beberapa hari kebelakangan ini Selepas isu video Waytha melemparkan fitnah terhadap kerajaan Malaysia mendapat kecaman meluas kali ini pemilihan staf ya...
Enggan Fokus Satu Jenis Perniagaan Rafiena Ezanee Kini Buka Bisnes Baja

Enggan Fokus Satu Jenis Perniagaan Rafiena Ezanee Kini Buka Bisnes Baja

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 971 hits
Hiburan Bermula dari bidang lakonan penerbit Datuk Rafiena Ezanee Ramlee mengorak langkah melibatkan diri dalam bidang penerbitan Pemilik syarikat Darkwave Pictures Sdn Bhd ini juga tidak duduk diam dan terus ligat mengintai pintu peluang b...
Satu Keluarga Di Bekasi Jadi Korban Pembunuhan Ini Kejanggalan Yang Dirasakan Tetangga

Satu Keluarga Di Bekasi Jadi Korban Pembunuhan Ini Kejanggalan Yang Dirasakan Tetangga

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 321 hits
Kasus pembunuhan satu keluarga di kawasan Jatirahayu Pondok Melati Kota Bekasi pada Selasa masih menyisakan misteri bagi warga sekitar Satu keluarga yang beranggotakan empat orang bernama Diperum Nainggolan suami Maya Boru Ambarita istri Sa...
Satu Lagi Pelajar Tewas Tertimpa Tembok Sd Roboh Di Pekanbaru

Satu Lagi Pelajar Tewas Tertimpa Tembok Sd Roboh Di Pekanbaru

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 176 hits
Tembok yang menjadi pagar sekolah itu roboh secara tiba tiba saat beberapa wali murid sedang mengantarkan anaknya sekolah dan berhenti di sebelah tembok
Percakapan Terakhir Tetangga Dengan Istri Korban Pembunuhan Satu Keluarga Di Bekasi

Percakapan Terakhir Tetangga Dengan Istri Korban Pembunuhan Satu Keluarga Di Bekasi

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 314 hits
Foto korban pembunuhan sekeluarga di Pondok Gede Bekasi Jawa Barat beredar melalui aplikasi media sosial Whatsapp tidak lama setelah kejadian Tetangga yang berada di luar kota pun geger dan langsung bergegas pulang lantaran takut anggota ke...
Polisi Periksa 12 Saksi Bongkar Kasus Pembunuhan Satu Keluarga Di Bekasi

Polisi Periksa 12 Saksi Bongkar Kasus Pembunuhan Satu Keluarga Di Bekasi

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 213 hits
Kabid Humas Polda Metro Jaya Kombes Argo Yuwono mengatakan dari 12 saksi hanya dua yang dimasukan ke Berita acara pemeriksaan Sisanya baru sebatas menggali informasi
Pembunuhan Satu Keluarga Di Bekasi Polisi Amankan Seorang Terduga Pelaku

Pembunuhan Satu Keluarga Di Bekasi Polisi Amankan Seorang Terduga Pelaku

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 220 hits
Tim gabungan Polda Metro Jaya Polres Metro Bekasi Kota dan Polsek Pondok Gede berhasil mengamankan satu orang terduga pelaku pembunuhan satu keluarga di Bekasi Jawa Barat Pelaku berinisial HS
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord

Dani Kurama Sumpah Kali Ini Chord

Kedai Mamak Sorok Minyak Masak And Then

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Aafiyah Minta Datuk Siti Nurhaliza Doa Supaya Dapat Adik Perempuan Di Makkah Curi Perhatian Warga Maya