Cherry Blossom Jepun 2019 Masa Terbaik Dan Tempat Untuk Lihat Sakura



 
Musim bunga akan datang tidak lama lagi! Jepun adalah destinasi yang paling atas sekali sebagai destinasi impian semasa musim ini, kerana bunga-bunga mekar cantik dan semua orang keluar untuk berkelah, aktiviti ini juga dikenali sebagai hanami !
 
Anda juga mungkin sudah tahu bahawa bunga sakura adalah sangat sinonim dengan Jepun, sebagai lambang budaya dan sejarah mereka yang paling memalukan selama berabad-abad.
 

Tetapi sebelum anda menikmati pemandangan yang menarik ini, banyak perkara yang anda harus rancang untuk memastikan anda dapat menikmati dan merasai pengalaman yang terbaik dari apa yang ditawarkan oleh negara matahari terbit ini. Berita baiknya ialah, pihak berkuasa Jepun telah mengeluarkan tarikh ramalan rasmi untuk bunga sakura pada tahun 2019 tahun ini, dijangka akan berlaku lebih awal daripada biasa jadi rancanglah perjalanan anda lebih awal!
 
Berikut adalah tarikh di mana ia akan menjadi yang terbaik untuk anda melihat bunga sakura mekar
 
Nota: Sila ambil perhatian bahawa tarikh berbunga sebenar dan mekar penuh yang disenaraikan di bawah mungkin berbeza antara 1 hingga 5 hari.
 
Tokyo
Pembungaan bermula: 22 Mac
Mekar penuh: 29 Mac
 

Anda tidak akan dapat melihat bunga sakura seperti ini selain dari di negara Jepun. Pokok-pokok ini memberikan keindahan dalam kesibukan orang ramai kerana mereka berada di tengah-tengah kesibukan jalan-jalan Tokyo.
 

Walaupun orang ramai, anda akan mendapati diri anda berasa tenang terutama di tempat-tempat terkenal seperti Ueno Onshi Park, Shinjuku Gyoen, Chidorigafuchi dan Taman Yoyogi. Kenapa tidak melibatkan diri sepenuhnya dalam pengalaman ini dan pakai baju kimono yang boleh disewa untuk mengenali budaya Jepun?

Lawatan pertama ke Tokyo juga tidak akan lengkap tanpa sehari di Tokyo Disneyland , walaupun semasa musim bunga sakura.
 
Tip: Anda pasti akan lapar selepas anda mengejar pokok-pokok sakura, jadi lihat panduan lengkap di sini mengenai makanan halal di Tokyo!
 
Hiroshima
Pembungaan bermula: 23 Mac
Mekar penuh: 1 April
 
Sekiranya anda mempunyai masa, rasai perjalanan sehari atau perjalanan 2D1N ke Hiroshima dan Pulau Miyajima yang berdekatan akan bermakna! Peminat sejarah terutama akan suka meneroka bandar raya, di mana tugu peringatan dan butiran Pengeboman Atom masih lagi dipamerkan. Biarkan ketenangan pemandangan bunga sakura mengagumi anda sambil anda mengetahui lebih lanjut mengenai sejarah di sebalik kubah tunggal yang selamat daripada Pengeboman Atom tahun 1945.
 

Gunakan JR Pass anda dan naik di atas kapal feri JR Miyajima yang mengambil masa perjalanan selama 5 minit ke Pulau Miyajima, rumah ke Pintu Terapung yang mengagumkan dan Kuil Itsukushima. Mendaki Gunung Misen untuk memberi ganjaran kepada diri anda dengan bird’s-eye view Jepun pada musim bunga. Dengan sakura yang mekar, anda akan benar-benar merasa berada di tanah yang berbeza.

 
Osaka
Pembungaan bermula: 27 Mac
Mekar penuh: 3 April
 
Rumah kepada istana yang megah dan ikon Dotonbori Street, Osaka adalah satu lagi bandar di Jepun untuk melihat bunga sakura di mekar penuh sambil merasai kehidupan kota Jepun.
 

Ada banyak yang anda boleh dilihat dan pergi, pilihan terbaik untuk lakukan itu dengan mempunyai Osaka Amazing Pass , yang membolehkan penggunaan tanpa had kereta api bawah tanah, trem, dan sistem bas serta masuk ke dalam 30 tapak yang hebat. Teruskanlah ke HEP Lima Ferris Wheel dan jalan ke Umeda Sky Building Observatory Garden untuk pemandangan udara Osaka yang dikelilingi oleh pohon merah jambu dan bunga mekar.
 

Walau bagaimanapun, jika anda ingin berada jauh dari semua bangunan konkrit, Osaka Castle Park sangat sesuai untuk berkelah di bawah kanopi bunga. (Psst … Osaka Amazing Pass menyediakan masuk ke Muzium Istana Osaka juga!) Satu lagi tempat untuk pesta Hanami ialah Taman Kema Sakuranomiya di mana anda akan dapati hampir 5000 pokok ceri yang berada sepanjang Sungai Okawa!
 
Sumber: Expedia Adakah sudah anda bersiar-siar dan meneroka? Jangan lupakan Universal Studios Japan dari jadual perjalanan anda! Spring merupakan cuaca terbaik untuk bergembira dan berseronok sambil berpura-pura menjadi pelajar di Hogwarts.
 
Tip: Jika anda mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Kansai, ia sentiasa selamat untuk mendapatkan tiket kereta api atau bas ke destinasi seterusnya. Tiket Nankai Line Airport Express dan pemindahan bas limosin adalah cara yang mudah (dan berpatutan!) Mencapai bandar, dengan hentian bas di Osaka dan Kyoto.
 
PS Terdapat banyak makanan halal di Osaka dan jika anda mahu mengisi perut selepas seharian mengejar bunga sakura, lihat di sini untuk ketahui panduan makanan halal.
 
Kyoto
Pembungaan bermula: 25 Mac
Mekar penuh: 2 April
 
Kyoto adalah salah satu tempat terbaik untuk melihat bunga-bunga sakura bersama-sama aliran air yang bersih. Anda boleh menggunakan kod <TRAVELHHWT> untuk mendapatkan $ 5 daripada pembelian Klook pertama anda! (promosi berakhir 31 Jan 2019)

Rancang jadual perjalanan anda dengan baik kerana anda tidak akan mahu melepaskan tempat terbaik untuk hanami – Path Philosopher, Arashiyama, Kiyomizudera, Maruyama Park, Heian Shrine dan banyak lagi! Ia pasti akan sesak tetapi percaya ia berbaloi!

Lihat bunga-bunga sakura ke tahap seterusnya dan naik Kereta Api Romantik Sagano , terutama jika anda berada di sana dengan orang yang anda sayangi! Nikmati pemandangan yang mengagumkan dari kanopi bunga sebagai kerusi kereta api wap kuno yang melintasi pemandangan Sungai Hozugawa. Ia pengalaman pengalaman sempurna yang unik yang anda tidak mahu ketinggalan.
 
Nara
Pembungaan bermula: 24 Mac
Mekar penuh: 30 Mac
 
Satu lagi cara yang unik untuk merasai pengalaman bunga – bunga di Jepun adalah sambil memberi rusa makan! Rusa di Nara sangat baik dengan mata mereka yang bulat, sukar untuk tidak beri mereka makan ketika berada di Nara Park.

(Psst … merancang lawatan sehari ke Nara? Anda boleh memilih untuk pergi ke sana dari Osaka dan Kyoto dengan menggunakan Kad IC ICOCA atau JR Pass . Ini lebih berguna untuk perjalanan jarak jauh!)
 
Apabila di Nara, lawat lah Kuil Todai-ji dimana ia adalah agenda yang tidak dapat dipertikaikan.
 
Hokkaido
Pembungaan bermula: 4 Mei
Mekar penuh: 8 Mei
 
Musim Cherry Blossom tiba paling lambat di Hokkaido. Menggunakan Pass JR anda, perjalanan ke Hokkaido dannikmati keindahan musim bunga ketika anda berjalan-jalan melalui tempat-tempat terkenal seperti Taman Odori dan Taman Matsumae!

Berhenti oleh Hakodate Goryokaku dan lihatlah benteng berbentuk bintang dengan warna merah jambu kelopak sakura.
 
Tip: Jangan belapar di Hokkaido! Panduan mesra Muslim ke Hokkaido ad disini.
 
Bersiap-sedia
Sebelum anda menaiki penerbangan anda ke Jepun, jangan lupa untuk memikirkan cara pengangkutan pilihan anda di Jepun. Jika anda berniat untuk melakukan perjalanan di dalam bandar, atau menerokai ke bandar-bandar berdekatan untuk perjalanan sehari, kami sangat mengesyorkan anda mendapatkan Kad IC ICOCA sebagai kemudahan.

Walau bagaimanapun, jika anda bercadang untuk mengembara ke seluruh wilayah dan ke tempat yang berbeza, JR Pass akan memberi manfaat kerana ia membolehkan perjalanan tanpa had dan berpatutan oleh JR Shinkansen (kereta api peluru), JR Lines, bas dan banyak lagi! Apa yang perlu anda lakukan adalah menunjukkan pass anda kepada kakitangan kereta api semasa anda melepasi gantry.
 
Tip: Sila ambil perhatian bahawa anda boleh membeli pas 7 hari , 14 hari , atau 21 hari ! Perancangan yang baik akan membantu anda membuat keputusan yang perlu anda teliti.
 
Sekarang bahawa anda tahu di mana dan bila untuk melihat keindahan bunga ceri, kosongkan kalendar anda dan bersedia untuk merancang percutian Spring anda ke Jepun! Ia akan menjadi perjalanan yang patut diingati untuk jangka masa yang lama.
 
Sumber : Have Halal Will Travel
The post Cherry Blossom Jepun 2019: Masa Terbaik Dan Tempat Untuk Lihat Sakura appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/cherry-blossom-jepun-2019-masa-terbaik-dan-tempat-untuk-lihat-sakura/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Restoran Halal Di Jepun Berhampiran Dengan Tempat Melihat Bunga Sakura

10 Restoran Halal Di Jepun Berhampiran Dengan Tempat Melihat Bunga Sakura

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 796 hits
Tokyo ketika musim bunga sakura menjadi tempat yang penuh dengan pengalaman berharga dengan banyak pelancong yang datang dan penduduk tempatan bersantai dalam pemandangan indah sakura Bunga sakura Jepun adalah keajaiban alam yang menakjubka...
Stroller Pilihan Terbaik 2019 Easywalker Mini Xs

Stroller Pilihan Terbaik 2019 Easywalker Mini Xs

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 612 hits
Ramai yang view post pasal aku yang dulu tu Tak lupa juga ada yang bertanya pasal post tu Nampak tak aku survey stroller tahun 2017 masa tengah mengandung tapi tahun 2019 baru aku beli stroller Stroller new year terus Lama tak lama laa aku ...
Ma Ruf Amin Geber Lakukan Safari Politik Di Sisa Masa Kampanye Pilpres 2019

Ma Ruf Amin Geber Lakukan Safari Politik Di Sisa Masa Kampanye Pilpres 2019

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 208 hits
Ma ruf Amin mengakui sisa waktu masa kampanye tiga bulan ini akan dimanfaatkan maksimal Dia akan terus berkeliling untuk memantapkan dukungan sekaligus meraih suara swing voters
Senarai 20 Universiti Terbaik Asia 2019 Singapura Terus Unggul

Senarai 20 Universiti Terbaik Asia 2019 Singapura Terus Unggul

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 401 hits
Senarai 20 Universiti Terbaik Asia 2019 Singapura Terus Unggul Nampaknya negara jiran terus berada pada kelas tersendiri menggunguli senarai 3 teratas universiti terbaik Asia Dengan jumlah kakitangan PHD yang ramai pelajar luar negara yang ...
Masa Terbaik Untuk Bersosial Dan Menambah Pembaca

Masa Terbaik Untuk Bersosial Dan Menambah Pembaca

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 315 hits
Pengguna sosial pada masa kini telah menjangkau berbilion Ianya amat berbaloi untuk peniaga internet memasarkan barangan yang ingin dijual kepada pengguna Di sini ditunjukkan masa yang paling terbaik untuk memaparkan iklan berita sesuatu ba...
Koleksi Ucapan Selamat Hari Lahir Terbaik 2019

Koleksi Ucapan Selamat Hari Lahir Terbaik 2019

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 2153 hits
Setiap kali tiba tarikh ulang tahun kelahiran kita pasti ramai orang wish Apa perasaan anda apabila kawan atau keluarga bagi ucapan kepada anda Ya sudah pasti gembira kan Jadi sekiranya kawan atau ada adik beradik anda yang birthday janganl...
6 Tempat Terbaik Untuk Mula Simpanan Duit Dengan Bijak

6 Tempat Terbaik Untuk Mula Simpanan Duit Dengan Bijak

papar berkaitan - pada 20/1/2019 - jumlah : 424 hits
Di usia yang masih muda kita seharusnya lebih memikirkan tentang masa depan Terutamanya tentang wang yang perlu disimpan andai kata ekonomi tidak stabil Walau seboros mana pun kita penyimpanan wang untuk masa hadapan adalah penting untuk se...
Malaysia Halal Expo 2019 Sediakan Peluang Untuk Produk Halal Ke Jepun

Malaysia Halal Expo 2019 Sediakan Peluang Untuk Produk Halal Ke Jepun

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 351 hits
Salam dears Bila nak merantau ke luar negara salah satu benda yang Mama risaukan ialah bab nak mencari produk Halal Ye laa sebagai umat Islam ni tentulah nak pastikan yang Halal dan thoyib ja yang kita guna kan Tapi bila merantau ke negara ...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord