Cepat Sangat Dabik Dada Kan Bagus Tepuk Dada Tanya Takwa Dan Iman 10003



Muhasabah diri kerana Allah سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى‎‎ (Subḥānahu Wa Taʿālā)
Monday, March 23, 2020 - Pesan hati... 

DOA YANG DIBOLAKBALIKANAMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 1 hour agoMiqdad Zakaria *Doa Yang DiBolak-Balikkan* Bila lihat harga minyak sudah jatuh jadi RM 1.44/liter, saya sudah rasa takut dan risau. Dalam masa 2 minggu ini Allah SWT telah banyak menceritakan pada kita tentang kebenaran dan ibrah dari pengkianatan. Satu benda yang saya sangat risau bila Allah makbulkan doa golongan ruwaibidhah yang acap kali sindir minyak RM 1.50, walau pun waktu itu direncana oleh Rafizi masa PRU-13 di mana PAS masih lagi dalam Pakatan Rakyat. Mereka mungkin bergembira kerana kekurangan daya congnitif; mereka hanya mampu berfikir apa yang zahir di hadapan mata. ...

Sumber: 
WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

KENA COVID-19 KERANA DOA DIMAKBULKAN?Oleh: Pentadbir March 22, 2020 Via WhatsApp Bila lihat harga minyak sudah jatuh jadi RM1.44/liter, saya sudah rasa takut dan risau. Dalam masa 2 minggu ini Allah SWT telah banyak menceritakan pada kita tentang kebenaran dan ibrah dari pengkianatan. Satu benda yang saya sangat risau bila Allah makbulkan doa golongan ruwaibidhah yang acap kali sindir minyak RM1.50, walaupun waktu itu ditawarkan oleh Rafizi masa PRU13, di mana PAS masih lagi dalam Pakatan Rakyat.
Mereka mungkin bergembira kerana kekurangan daya congnitif; mereka hanya mampu berfikir apa yang zahir di hadapan mata. Cuma mungkin sedikit sunggul sebab ada larangan pergerakkan. Yang mereka tak nampak ialah bila minyak murah, brent crude oil di bawah AS$25, di bawah paras operasi rugi maka Petronas pasti akan rugi teruk.
Bila Petronas rugi, pendapatan kerajaan kurang, dan royalti yang dibayar pada kerajaan negeri juga akan kurang. Ingat 2 negeri lebai, dua-dua tak pandai memerintah, yang Kelantan dari defisit dan lompong jadi surplus sebab duit minyak.
Itu pun di bazir beli Mercedes S520 dan S450. Yang Terengganu dicanang negeri teknokrat pun 2 kali 5, budget tahun ini sahaja majoriti dari sumber minyak. Kalau minyak murah macam mana nak bayar royalti? Ini yang orang tua kata, menang sorak kampung tergadai.
Saya risau sebab tengok pattern yang semua doa jahat dipinta oleh golongan ruwaibdhah dimakbulkan, tapi dengan skala yang maha dahsyat.
Di jaja Islam terancam, tak boleh azan, sekali Allah bagi masjid terus tutup dan tak boleh solat Jumaat. Di jaja menteri PH tunduk pada komunis China bagi bantuan sarung tangan sebab satu bangsa, hari ini komunis China yang sama bantu balik dengan bagi topeng muka. Di jaja Menteri agama mencari reda DAP, hari ini tiada DAP pun sekolah vernakular masih tersegam megah, UEC masih di iktiraf.
Tommy Thomas di kata jadi asbab arwah Adib tidak mendapat keadilan, di lantik AG baharu dari Melayu Islam pun masih tak gerak2 kes Adib. Paling saya risau bila ruwaibidhah mendoakan virus Covid-19 kena pada 300K rakyat Malaysia ahli DAP; tapi apa yang Allah buat ialah bagi virus Covid-19 kena pada jamaah tabligh yang tidak makan kelawar dan memuji nama Allah.
Wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami telah berlepas diri dari orang yang jahil di kalangan kami dan jangan lah engkau siksa kami di atas doa-doa mereka dan bersaksilah bahawa kami adalah di antara orang yang menegakkan kebenaran. Ingat la kisah Bani Israel yang dirakam dalam Al-Baqarah ayat 61. 
“(Ingatlah), ketika kamu berkata: “Hai Musa, Kami tidak bisa sabar (tahan) dengan satu macam makanan saja. sebab itu mohonkanlah untuk kami kepada Tuhanmu, agar Dia mengeluarkan bagi kami dari apa yang ditumbuhkan bumi, iaitu sayur-mayurnya, ketimunnya, bawang putihnya, kacang adasnya, dan bawang merahnya”. Musa berkata: “Maukah kamu mengambil yang buruk sebagai pengganti yang lebih baik? Pergilah kamu ke suatu kota, pasti kamu memperoleh apa yang kamu minta.” Lalu ditimpahkanlah kepada mereka nista dan kehinaan, serta mereka mendapat kemurkaan dari Allah. hal itu (terjadi) karena mereka selalu mengingkari ayat-ayat Allah dan membunuh Para Nabi yang memang tidak dibenarkan. demikian itu (terjadi) karena mereka selalu berbuat durhaka dan melampaui batas.” (al-Baqarah: 61)”
Mereka ini sebijik macam bani Israel yang tak tahu bersyukur dan masih meminta minta sayur, timun dan bawang hanya kerena muak dengan makanan syurga iaitu manna dan salwa? Dan ingat juga teguran kepada mereka “bila mengambil sesuatu yang lebih buruk sebagai pengganti yang baik.” 
Ingat Tuan-Tuan, kita pernah ada benda yang baik dan halal, lalu di datangkan fitnah dari golongan ruwaibidhah dan ulama su’ dan diangkat benda yang buruk & haram; selepas itu kita ditimpa kehinaan. Macam pernah dengar bukan? Satu persatu Allah tunjukkan kebenaran Nya; adakah kita mahu mengikut jejak pengakhiran bani Israel setapak demi setapak akibat melampaui batas?
Posted by AMIR Wartawan Rasmi LR at Monday, March 23, 2020
Sumber: 
WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI: KENA COVID-19 KERANA DOA DIMAKBULKAN?

EMOSI NAGETIF AKAN DISINGKIRKAN JIKA MINUM AIR SUAM
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 minutes agoMenteri Kesihatan baru, Dr Adham Baba dikritik kerana dikatakan menyebarkan maklumat yang salah mengenai cara membendung jangkitan Covid-19, dengan menggalakkan meminum air suam yang menurutnya dapat menghalang virus tersebut. Pengguna Twitter merujuk kenyataan Adham dalam bual bicara yang disiarkan di TV1 petang semalam, dengan ada yang menggesa Adham supaya meletakkan jawatan atau tidak membenarkannya mengeluarkan sebarang kenyataan. Bekas Pengerusi Bersih, Ambiga Sreenevasan mencadangkan jawatan menteri kesihatan kembali dipegang oleh bekas menteri kesihatan sewaktu pentadbiran ke...
INILAH WAJAH YANG MENGENDALIKAN KKM.ANDA KENALKAH MEREKA.?DIMANA MEREKA SEKARANG?
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 6 minutes ago[image: Imej mungkin mengandungi: 3 orang, termasuk Syed Ibrahim Ledang] Edra Azrin Dikala wabak Covid19 yang makin teruk ni yang betul-betul nampak buat kerja Ketua Pengarah Kesihatan je. Selain menteri air suam muka 2 timbalan tu lagi lah tak pernah nampak. Betul-betul tak boleh pakai dan membazir duit rakyat!
BEZANYA MENTERI KESIHATAN ZAMAN PH DAN PN
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 9 minutes agoBASIR BASIR PARTO APA NASIB MENTERI AIR PANAS KERAJAAN PNipu ROMPAK MANDAT RAKYAT MASUK IKUT ATAP. KEMETERIAN KKM TOLAK MENTERI AIR PANAS,SEBAB IQNYA SAMA LEVEL DGN PENYOKONGNYA. TOK BATIN PUN LEBIH TINGGI DARI IQ MENTERI AIR PANAS n PENYOKONG NYA🤣🤣🤣 [image: Imej mungkin mengandungi: 3 orang, teks]
VIDEO: TABUNG HAJI UNTUNG - MENTERI AGAMA 
BERCAKAP BENAR.PEMFITNAH KINI DIAM KELU
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 58 minutes ago
Mengejutkan! Fatwa Parti AMANAH Malam Tadi. -Dr Kamarul Zaman.
Ibnu Hasyim, Ibnu Hasyim - 1 hour ago*FATWA MENGEJUTKAN DARIPADA PENASIHAT UMUM AMANAH* Mengejutkan sekali bila, tatkala seluruh rakyat sedang cemas berhadapan dengan wabak COVID-19, tiba-tiba sahaja Penasihat Umum AMANAH, Datuk Seri Ahmad Awang, muncul secara live lewat malam tadi untuk memberi fatwa dalam media rasmi AMANAH, Media Oren. Ingatkan fatwa yang hendak diberi adalah mengenai hukum syarak ke atas mereka yang tidak mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan, Peraturan-Peraturan Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (Langkah-Langkah Di Dalam Kawasan Tempatan Jangkitan) 2020. Rupa-rupanya fatwa yang diber...
PENYANYI CADANG DR DZUL KEMBALI JADI MENTERI KESIHATAN
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 1 hour ago[image: Penyanyi cadang Dr Dzul kembali jadi Menteri Kesihatan] Penyanyi cadang Dr Dzul kembali jadi Menteri Kesihatan Oleh: Redzuan RF8 MediaMarch 23, 2020 Share Berikutan kelemahan Menteri Kesihatan Dr Adham Baba, penyanyi Francesca Peter menyambut cadangan Ahli Parlimen Iskandar Puteri Lim Kit Siang agar bekas menteri kesihatan Dr Dzulkefly Ahmad kembali mengetuai usaha memerangi Covid-19 Kata Francesca, kerajaan sepatutnya menimbangkan pemimpin PH tertentu, termasuk Dzulkefly, diambil untuk menghadapi ancaman Covid-19 yang kian meningkat. “Anda semua tahu ada sejumlah pemimpin yan...
Terkini: Ada kem dalam UMNO ‘perkuda’ Muhyiddin untuk agenda tersirat
March 23, 2020 2:34 am Raggie Jessy

“Saya muak dengan sikap kumpulan ini yang menjaja niat ingin bersepakat dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia dan PAS bagi meruntuhkan kerajaan Pimpinan Pakatan Harapan sedangkan niat sebenarnya adalah untuk menguasai pentadbiran pusat”
Raggie Jessy Rithaudeen
تركيني: اد كم دالم امنو ءڤركودء محي الدين اونتوق اڬيندا ترسيرتTerdapat sekumpulan pemimpin dalam UMNO yang kebelakangan ini telah mengadakan beberapa siri perbincangan dengan sebilangan tertentu ahli parlimen dari kedua-dua Barisan Nasional dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

Tujuan perbincangan ini diadakan adalah untuk mengkaji kemungkinan mengarahkan ahli-ahli parlimen berkenaan keluar daripada Perikatan Nasional dengan niat mmbubarkan parlimen jika syarat-syarat pihak yang terbabit tidak dipenuhi. 

Saya difahamkan, kumpulan ini deketuai oleh puak yang memihak kepada seorang pemimpin kanan UMNO yang sedia Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU 15) diadakan dalam masa terdekat dan tidak jujur atau komited dengan Perikatan Nasional.

Antara yang diidamkan oleh kumpulan ini termasuk kembalinya puak pemimpin kanan yang dimaksudkan ke tampuk kepimpinan negara dan kembalinya UMNO sebagai kuasa utama dalam kerajaan persekutuan. 

Saya muak dengan sikap kumpulan ini yang menjaja niat ingin bersepakat dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia dan PAS bagi meruntuhkan kerajaan Pimpinan Pakatan Harapan sedangkan niat sebenarnya adalah untuk menguasai pentadbiran pusat.

Saya turut difahamkan kumpulan ini sudah mempunyai sokongan sebilangan tertentu ahli parlimen yang boleh ‘diarahkan’ keluar daripada Perikatan Nasional pada bila-bila masa, sekaligus menumbangkan kerajaan persekutuan jika syarat mereka tidak dipenuhi.

Perkara ini tidak mustahil memandangkan kerajaan pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang sedia ada teramat rapuh kerana Perikatan Nasional dan sekutunya hanya memiliki majoriti tipis antara 112-114 kerusi Dewan Rakyat pada ketika ini.

Kumpulan ini nampaknya tidak ikhlas dari awal dan disyaki telah memperkudakan Muhyiddin untuk merealisasikan agenda tersirat mereka. 

Isnin lalu, saya menulis: 

Tindakan beberapa pemimpin UMNO mengkritik kerajaan pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin secara terbuka menimbulkan persoalan sekiranya parti berkenaan benar-benar sepakat dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dan PAS dalam menjayakan kerajaan yang baru terbentuk ataupun mempunyai agenda tersembunyi.

Belum sempat dua minggu kabinet persekutuan diumumkan, sudah ada pelbagai rungutan dari pemimpin-pemimpin kanan UMNO yang secara terbuka menyuarakan rasa tidak puas hati dengan pelantikan barisan Jemaah menteri oleh Perdana Menteri.

Pucuk pangkal perkara ini berkisar di sekitar isu kuasa dan kedudukan serta ‘kelayakan’ dan ‘pengalaman’, walhal, dari sudut Perlembagaan Persekutuan, semua yang dilantik cukup layak bagi menjawat jawatan yang dipegang.

UMNO seharusnya sedar bahawa sokongan terhadap parti tersebut merosot secara sistematik bermula Pilihan Raya Umum ke 13 sehinggalah Barisan Nasional kecundang dalam Pilihan Raya Umum ke-14 kerana dicap sebagai parti yang “angkuh” dan terjerumus dalam gejala “wang, kuasa dan kedudukan (WKK).”

Justeru, ‘pengalaman’ tidak boleh dijadikan faktor utama dalam penentuan jawatan menteri atau timbalan menteri, lebih-lebih lagi jika Perikatan Nasional tidak ingin kesilapan lampau Barisan Nasional diulang menjelang Pilihan Raya Umum ke-15.

Kepimpinan tertinggi UMNO cukup tahu perihal penyertaan Azmin Ali dalam PPBM sewaktu tertubuhnya Perikatan Nasional dan tidak berhak menyoal Muhyiddin berkenaan pelantikan Azmin sebagai de facto Deputy Prime Minister.

Sebagai langkah awal, sudah pasti Muhyiddin akan memilih seorang yang dipercayainya (Azmin Ali) sebagai “orang paling kanan” memandangkan kerjasama Barisan Nasional dan PPBM adalah secara ‘mengejut’ dan tidak dijangka.

Bukankah begitu?

UMNO harus berhenti bersikap hipokrit kerana kesemua yang terlibat dalam Perikatan Nasional bersetuju menyokong Azmin di Sheraton kerana tahu pengkhianatan Azmin amat perlu bagi menjayakan rancangan untuk menumbangkan kerajaan pimpinan Pakatan Harapan.

Minta maaflah, saya tidak nampak kematangan UMNO dalam Perikatan Nasional dan tidak jangkakan kerajaan baru akan bertahan disebabkan budaya pelik yang dibawa-bawa oleh UMNO dari pentadbiran Barisan Nasional sebelum Pilihan Raya Umum ke-14.

Pautan: 
Terkini: Ada kem dalam UMNO ‘perkuda’ Muhyiddin untuk agenda tersirat – The Third Force

Kakitangan Hospital Teluk Intan positif COVID-19ADMIN ISMAWEB, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the futureIPOH, 28 Rejab 1441H, Isnin – Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah hari ini mengesahkan terdapat beberapa kakitangan perubatan Hospital Teluk Intan (HTI) positif COVID-19. Tanpa menyatakan jumlah kakitangan yang positif wabak itu, Dr Noor Hisham berkata langkah-langkah keselamatan dan pencegahan telah diambil dengan segera serta pemantauan rapi dilaksanakan secara berterusan di HTI. … The post Kakitangan Hospital Teluk Intan positif COVID-19 appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.Gara-gara air suam, COVID-19ADMIN ISMAWEB, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the futureBILA menteri mungkin tersalah cakap (fakta) agar banyak minum air suam bagi menangani COVID-19, heboh satu dunia, sedangkan banyak lagi perkara lebih penting untuk dibincangkan dalam berhadapan wabak ini. Bukan main lagi ultra kiasu mengkritik dan mengutuk, seolah-olah menteri melakukan dosa besar. Isunya, pendapat beliau mengenai minum air suam banyak untuk bunuh virus COVID-19 sahaja. … The post Gara-gara air suam, COVID-19 appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.UBAH BAJET 2020 KERANA KEJATUHAN HARGA MINYAK, COVID 19AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 16 minutes ago[image: Ubah Bajet 2020 kerana kejatuhan harga minyak, Covid 19] Ubah Bajet 2020 kerana kejatuhan harga minyak, Covid 19 Oleh: Redzuan RF8 MediaMarch 22, 2020 Pakar ekonomi berpendapat kerajaan Perikatan Nasional menyelaras semula Belanjawan 2020 susulan kejatuhan harga minyak dunia dan penularan wabak Covid-19. Menurut Dr Barjoyai Bardai dari Universiti Tun Razak, peruntukan yang diumum kepada beberapa sektor perlu ditangguhkan dan mengutamakan kepada perkara yang perlu diutamakan susulan situasi semasa “Penurunan harga minyak sebanyak AS$ 30 memungkinkan kerajaan hilang RM30 bilio...
Kena kitai dah, padah semborono... bila salah lalak... knn sudahnya datangkan mudarat diri. Astaghfirullahalazim. Nauzubillahminzalik.

Anonymous said...
Tak usah bandingkan kelantan dgn penang dan selangor..

berpuluh ribu orang pas kelantan hijrah cari makan di selangor dan penang...

Lobai pas bodoh ekonomi..pas kata ada pakar ekonomi....tapi kelantan miskin jugak

Pakar pelingkup ekonomi..

Malu lah weeh.March 23, 2020 at 8:08 AMcikminah said...Tun Mahadir beri Kelantan 400 juta. Takat 5 juta bantu rakyat, tak payah sembang kacang. Buat orang berdosa je, mengutukMarch 23, 2020 at 8:04 AM Anonymous said...Pas perintah kelantan miskin kelantan...pas bergantung dgn wang pinjaman kerajaan pusat nak bayar gaji...

Kalau Pas perintah malaysia lingkup malaysia...pak lobai buta ekonomi..March 23, 2020 at 7:54 AM Anonymous said...Ibnu...

Bantuan pkr selangor dan Dap penang jauh lebih besar dari kerajaan lobai pas kelantan..

Lobai Pas Kelantan lebih pentingkan mercedes dari rakyat..

Lobai pas buta kayu tak reti nak jana ekonomi negeri..March 23, 2020 at 7:43 AM Anonymous said...Imagehttps://www.bharian.com.my › ...
Web results
COVID-19: Zakat Pulau Pinang salur RM500 bantu peniaga kecil asnaf | Wilayah | Berita ...
3 days ago · BUKIT MERTAJAM: Zakat Pulau Pinang (ZPP) hari ini mengumumkan bantuan khas RM500 kepada peniaga dan penjaja ...
Image https://www.sinarharian.com.my › R...

RM3 juta bantu peniaga kecil, penjaja terjejas: Zakat Pulau Pinang - sinar harian
4 days ago · BUKIT MERTAJAM - Zakat Pulau Pinang memperuntukan RM3 juta untuk ... Pergerakan berikutan penularan koronavirus ( Covid-19).

Imagehttps://www.penang.gov.my › dasar
Program Bantuan Rumah - Portal Rasmi Kerajaan Negeri Pulau Pinang
HEBAHAN AWAM COVID-19 DI NEGERI PULAU PINANG ... Bentuk bantuan adalah RM11,000 ( maksima) bagi pembaikan dan RM30,000 ( maksima) ...

https://www.penang.gov.my › dasar
Program Penghargaan Warga Emas - Portal Rasmi Kerajaan Negeri Pulau Pinang
PASUKAN SPECIAL TASK FORCE COVID-19 KERAJAAN NEGERI PULAU PINANG · HEBAHAN AWAM COVID-19 DI NEGERI PULAU PINANG.
Imagehttps://malaysiadateline.com › p...
Pulau Pinang peruntukkan RM20 juta bantu golongan terjejas Covid-19 – Malaysia ...
5 days ago · Ketua Menteri Pulau Pinang, Chow Kon Yeow (empat dari kanan) bersama barisan exco kerajaan negeri Pulau Pinang diMarch 23, 2020 at 7:40 AM Anonymous said...Kelantan ada pakej ransangan ekonomi?..

Setakat 5: juta nak tunjuk hero kunun.malu laah..March 23, 2020 at 7:36 AMAnonymous said...Zakat Selangor sedia RM15 juta untuk golongan terkesan COVID-19 | Nasional ...
2 days ago · KUALA LUMPUR: Lembaga Zakat Selangor (LZS) ... akan mempercepatkan penyaluran Bantuan Kewangan Bulanan pada ...
www.bharian.com.my
COVID-19: Selangor umum pakej rangsangan ekonomi RM127.78 juta
3 days ago · SHAH ALAM: Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Amirudin Shari hari ... beban ekonomi akibat penularan COVID-19. ... Bantuan kepada penjaja, peniaga berlesen menerusi ...
Imagehttps://selangorkini.my › 2020/03
Covid-19: Bantuan RM600 buat pekerja, majikan terjejas - Selangorkini
23 hours ago · SHAH ALAM, 22 MAC: Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso) Selangor menyediakan bantuan kewangan sementara RM600 ...
Imagewww.astroawani.com › covid-1...
COVID-19: Peruntukan RM128 juta Pakej Selangor Prihatin, tumpu petugas barisan ...
3 days ago · COVID-19: Peruntukan RM128 juta Pakej Selangor Prihatin, tumpu petugas ... Bantuan bagi kesemua rakyat Selangor
Imagehttps://www.sinarharian.com.my › C...
Covid-19: Selangor peruntuk RM127.7 juta pakej rangsangan - sinar harian
3 days ago · SHAH ALAM - Kerajaan Selangor mengumumkan pelaksanaan ... Amirudin berkata, kerajaan negeri turut menyediakan bantuan sara ...
Imagehttps://www.hmetro.com.my › l...
LZS sedia peruntukan khas RM15 juta | Harian Metro
2 days ago · LEMBAGA Zakat Selangor (LZS) memperuntukkan agihan khas sebanyak RM15 juta sebagai bantuan segera bagi memenuhi keperluan ... Lagi berita berkaitan Covid -19.
Imagehttps://www.freemalaysiatoday.com › ...
Selangor beri elaun makanan, tangguh sewa, cukai dalam pakej rangsangan ...
3 days ago · Pakej itu turut merangkumi bayaran balik pinjaman bagi 40,000 ... untuk membantu mereka yang terjejas akibat krisis Covid -19.March 23, 2020 at 7:34 AM Anonymous said...Wang pinjaman kerajaan pusat..baki beli mercedes...kerajaan pusatvbagi 400 juta..March 23, 2020 at 7:32 AMKomen Weblog Ibnu Hasyim: Selangor, Pulau Pinang negeri kaya kononnya, mana bantuan Covid-19 untuk rakyat?

Hibur Hibur Sikit

Covid-19: K'tan Peruntuk RM5 Juta Bantu Rakyat. PP, S'ngor Mana?
Covid-19: Kelantan peruntuk RM5 juta bantu rakyat

KOTA BHARU: Mengambil kira penularan wabak Covid-19 sekarang kerajaan Kelantan menyediakan peruntukan sebanyak RM5 juta bagi meringankan beban kesusahan rakyat. Menteri Besar Ustaz Dato’ Bentara Kanan Ahmad Yakob berkata, peruntukan khas itu bagi membantu rakyat yang kurang berkemampuan kesan penularan wabak Covid-19.

Katanya, kerajaan negeri memandang serius situasi penularan wabak Covid-19 sehingga kerajaan Malaysia mengisytiharkan Perintah Kawalan Pergerakan di bawah Akta 342 Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988 dan Akta Polis 1967. “Kawalan pergerakan itu bermula 18 hingga 31 Mac ini bagi menyekat dan memutuskan rantaian jangkitan penularan wabak tersebut di seluruh negara termasuk Kelantan,” katanya pada satu kenyataan di sini hari ini.

Oleh itu kata beliau kaedah dan pelaksanaan akan diperincikan dan dimaklumkan kemudian. Menurutnya juga kakitangan kerajaan yang berstatus kontrak dan sambilan akan dibayar sebagaimana kakitangan biasa. – HARAKAHDAILY 20/3/2020 
Pautan: Ibnu Hasyim: Covid-19: K'tan Peruntuk RM5 Juta Bantu Rakyat. PP, S'ngor Mana?




























BARISAN HADAPAN NEGARA: LEPAS INI JANGAN CAKAP MELAYU BANGSA PEMALAS LAGI.
Foto-harianbecok.blogspotDibarisan hadapan sekarang:Foodpanda = MelayuNurse doktor = MelayuPolis = MelayuCashier = MelayuAskar = MelayuPoslaju = Melayu 
Bangsa Melayu yg selalu berkorban utk semua bangsa. Selalu dihina,dikutuk dan dicaci. Hari ni bangsa ini berada di barisan hadapan menjaga negara utk semua bangsa dalam malaysia. 
Bangsa yg selalu DIPANDANG RENDAH oleh bangsa bukan Melayu kerana Melayu MALAS. Bangsa yg dipandang rendah kerana bermacam2 lagi. 
Hari satu negara memerlukan mereka.iaitu Bangsa Melayu. Bayangkan mereka ini boikot utk bekerja? Bangsa yg selalu DIPANDANG RENDAH oleh bangsa bukan Melayu kerana tidak pandai mentadbir negara. 
Terima Kasih Bangsa Melayu. Terima kasih juga kepada BANGSA LAIN yg turut serta di bahagian hadapan. 
Kredit : izham malikat sadron. Jangan lupa juga kepada pertugas industri untuk bekalan peralatan kesihatan seperti perkerja² kilang yang tidak bercuti semasa Perintah Kawalan Pergerakan. Majoriti rakyat Malaysia yang kerja kilang adalah bangsa Melayu. Ini bukan rasis tapi hakikat. 
Pautan: 
Na'im Nikmat: BARISAN HADAPAN NEGARA: LEPAS INI JANGAN CAKAP MELAYU BANGSA PEMALAS LAGI.
p3C3q™: Malay ISLAM di Malaysia. 9999




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2020/03/cepat-sangat-dabik-dada-kan-bagus-tepuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Elak Kan Terlalu Banyak Membaca Tentang Covid 19 Jika Anda Cepat Panik

Elak Kan Terlalu Banyak Membaca Tentang Covid 19 Jika Anda Cepat Panik

papar berkaitan - pada 19/3/2020 - jumlah : 635 hits
Hi semua saya sangat faham dengan kerisauan orang ramai tentang penyebaran virus covid 19 yang kita sendiri tak tahu bilakah pengakhiran nya Sehingga ke hari ini 19 March 2020 sudah 900 kes dicatatkan Walaupun setiap hari jumlah pesakit yan...
Bentuk Bentuk Ujian Yang Allah Hadirkan Untuk Kita Hamba Nya Perkukuhkan Takwa Dan Iman 9938

Bentuk Bentuk Ujian Yang Allah Hadirkan Untuk Kita Hamba Nya Perkukuhkan Takwa Dan Iman 9938

papar berkaitan - pada 14/3/2020 - jumlah : 338 hits
Mahasuci Allah dengan segala pujian untuk Nya sebanyak makhluk Nya sebanyak rida Nya seberat Arsy Nya dan sebanyak kalimat Nya Allah Allah dan Rasulullah Tujuh Ujian Hidup yang Wajib Diketahuisukarja DALAM menghadapi kehidupan di dunia ini ...
Penjelasan Ilmuwan Mengapa Virus Corona Bisa Sangat Cepat Menyebar Menular

Penjelasan Ilmuwan Mengapa Virus Corona Bisa Sangat Cepat Menyebar Menular

papar berkaitan - pada 14/3/2020 - jumlah : 176 hits
Ini penjelasan para ilmuwan terkait kenapa virus corona baru menyebar dengan sangat cepat dan mudah menular
Kabinet Malaysia Tahun 2020 Barisan Yang Sangat Mantap

Kabinet Malaysia Tahun 2020 Barisan Yang Sangat Mantap

papar berkaitan - pada 11/3/2020 - jumlah : 1184 hits
Kabinet Malaysia Tahun 2020 Barisan Yang Sangat Mantap Umum yang sudah ketahui TSMY telah pun mengumumkan barisan kabinet baru yang akan teraju Malaysia bersama beliau Kelainan yang ada disini adalah hanya 4 Menteri Kanan yang utama akan te...
Mengapa Indomaxbet Sangat Terpercaya Pemburu Poker Hoki

Mengapa Indomaxbet Sangat Terpercaya Pemburu Poker Hoki

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 486 hits
Dana tersebut akan dikirimkan kepada anda untuk selalu melaksanakan pembukaan akun via Indomaxbet login Kemudian pada awal 1980 an permainan anda akan dapat diikuti lebih rutin dari masyarakat Terdapat 32 Negara yang menjadi pemikiran atau ...
Seakan Ada Batu Timpa Dada Gadis Positif Covid 19 Kongsi Kesan 19 Hari Dijangkiti

Seakan Ada Batu Timpa Dada Gadis Positif Covid 19 Kongsi Kesan 19 Hari Dijangkiti

papar berkaitan - pada 19/3/2020 - jumlah : 161 hits
Umum telah mengetahui bahawa dunia kini sedang dilanda dengan wabak virus Covid 19 Sehingga kini virus yang mula tercetus di China itu telah menjangkiti lebih 200 ribu manusia serta membunuh hampir sembilan ribu nyawa Sungguhpun pengisytiha...
Homestay 69 Avenue Residence Batu Pahat Sangat Memuaskan

Homestay 69 Avenue Residence Batu Pahat Sangat Memuaskan

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 567 hits
Homestay 69 Avenue Residence Batu Pahat ini adalah antara penginapan terbaik bagi aku setakat ini atas sebab suasana deko dalaman kemas dengan tema english kemudian halaman rumah yang sangat cantik serta menyamankan Aku tak pernah kalau tid...
Uitm Ijn Gave Assurance On Surgery Course S Diversity Say Foreign Advisers

Simpan Duit Kertas Rm5

In Focus As Malaysia Corruption Dragnet Widens Pm Anwar S Political Payback Threatens To Hurt Business Sentiment

Terokai Kehidupan Moden Di Eka Heights Memperkenalkan Lumira

Pas No Decision Yet On Pn S Pm Candidate But Bersatu Backs Muhyiddin

Refacing Vs Replacing Cabinets Cost Breakdown For Your Kitchen

Lumira Eka Heights Menawarkan Kediaman Selesa Dengan Sentuhan Moden

Aidil Fitri 1445h



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Box Bag Crochet

Pinup Casino Peru Casino En L Nea Pin U

Poster Hari Ibu 2024 Contoh Poster Dengan Background Menarik

Rizky Febian Feat Mahalini Bermuara Chord

Penjara Naqab Neraka Dunia Untuk Tawanan Palestin

Everyman Tracker Build Pt 7 Custom Pipes Panels And More