Cecah Usia 27 Tahun Guinness World Records Iktiraf Flossie Kucing Paling Tua Di Dunia Yang Masih Hidup


Kucing paling tua di dunia yang masih hidup!! Guinness World Records telah mengumumkan pemecah rekod terbaharu kucing tertua di dunia. Kucing itu adalah Flossie, yang berasal dari London berumur 26 tahun atau bersamaan dengan jangka hayat setara manusia, 120 tahun.
Menerusi laporan stesen penyiaran CNN, Flossie dilaporkan masih sihat walaupun kurang daya penglihatan dan pekak. Pemilik Flossie, Vicki Green mengambilnya sebagai haiwan peliharaan selepas Flossie diserahkan kepada badan perlindungan kucing Britain, Cats Protection pada Ogos lalu.
“Saya tahu dari awal lagi bahawa Flossie sangat istimewa, tetapi saya tidak menyangka akan berkongsi rumah dengan pemegang rekod dunia. Flossie sangat penyayang dan suka bermain. Saya amat berbangga apabila pihak Cats Protection mempertemukan saya dengan seekor kucing yang mengagumkan,” katanya.
Sebelum ini Flossie pernah tinggal di beberapa buah rumah sejak hidup sebagai kucing jalanan di kawasan berdekatan hospital Merseyside di Liverpool, barat laut England. Flossie dilahirkan pada 1995.
Flossie telah diambil oleh seorang pekerja hospital tersebut dan dipelihara selama 10 tahun sebelum individu itu meninggal dunia. Flossie kemudian dijaga oleh kakak kepada mendiang pemiliknya.
Selepas 14 tahun Flossie dijaga dengan baik, pemilik keduanya pula meninggal dunia. Flossie kemudian tinggal bersama anak lelaki kepada pemilik keduanya selama tiga tahun, sebelum diamanahkan kepada sukarelawan di Cats Protection.

BACA: Video Kucing Bersantai “Enjoy” Rawatan Spa Buat Netizen “Jealous”
Bermula sejak itulah berita mengenai usia Flossie mula tersebar. Pelbagai usaha dilakukan bagi mengesahkan usia sebenar Flossie. Hasilnya penyelaras cawangan badan amal itu, Naomi Rosling sangat terkejut apabila melihat rekod rawatan menunjukkan bahawa Flossie berusia 27 tahun.
Flossie mungkin pekak dan agak sukar untuk melihat. Bagaimanapun Flossie dilaporkan seekor kucing yang ceria dengan selera makan yang rakus dan mempunyai selimut kuning kegemaran.
“Kami gembira mendengar tentang Flossie meraikan umur panjangnya. Bukan setiap hari anda menemui kucing hidup sejak pertengahan tahun 1990-an,” kata Craig Glenday, Ketua Pengarang Guinness World Records.
Dipetik daripada Cats Protection, umur kucing dipengaruhi oleh banyak faktor seperti kesihatan, diet dan persekitaran. Jangka hayat purata kucing domestik ialah antara 12 hingga 14 tahun.
Untuk rekod, kucing paling tua pernah hidup bernama Creme Puff yang mencapai usia 38 tahun dan tiga hari. Bagaimanapun Creme Puff meninggal dunia pada 6 Ogos 2005.
TIP PENJAGAAN KUCING:
WETFOOD Murah SINI
1.Beri kucing makan makanan kucing yang berkualiti tinggi. Pengambilan diet yang seimbang untuk kucing anda bergantung pada faktor seperti umur, tahap kecerdasan kucing dan juga kesihatan kucing.
2.Sentiasa sediakan air yang bersih, segar dan basuh serta mengisi semula air didalam bekas air kucing anda setiap hari.
3.Segera bawa kucing anda ke klinik haiwan yang berdekatan dengan kadar segera jika kucing anda menunjukkan tanda-tanda seperti anoreksia (hilang selera makan), cirit birit, muntah-muntah dan tidak bertenaga.
4.Suntikan vaksin tahunan dapat mencegah si manja anda daripada penyakit yang berbahaya atau penyakit yang berjangkit. Pastikan anda membawa si manja anda ke vaterinar sekurang-kurangnya sekali setahun untuk mendapatkan pemeriksaan kesihatan
5.Pastikan kucing anda berada di dalam rumah kerana kucing yang dibiarkan tinggal bebas di luar rumah lebih mudah untuk dijangkiti dengan pelbagai jenis penyakit.
Sumber: Guinnessworldrecords 1, 2, CNN Indonesia
The post Cecah usia 27 tahun, Guinness World Records iktiraf Flossie, kucing paling tua di dunia yang masih hidup appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/cecah-usia-27-tahun-guinness-world-records-iktiraf-flossie-kucing-paling-tua-di-dunia-yang-masih-hidup/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ikon Power Rangers Jason David Frank Meninggal Dunia Pada Usia 49 Tahun

Ikon Power Rangers Jason David Frank Meninggal Dunia Pada Usia 49 Tahun

papar berkaitan - pada 21/11/2022 - jumlah : 108 hits
Peminat Power Rangers bersedih hari ini selepas ikon Power Rangers Jason David Frank telah disahkan meninggal dunia pada hari ini Frank terkenal kerana memainkan watak Green dan White Rangers dalam siri awal Power Rangers Berita sedih itu T...
Deretan Foto Kenangan Mendiang Aktor Rudy Salam Meninggal Dunia Di Usia 73 Tahun

Deretan Foto Kenangan Mendiang Aktor Rudy Salam Meninggal Dunia Di Usia 73 Tahun

papar berkaitan - pada 18/11/2022 - jumlah : 117 hits
Kabar duka menyelimuti dunia hiburan tanah air Aktor senior Rudy Salam meninggal dunia pada Jumat di usia 73 tahun Nama Rudy Salam dikenal sebagai aktor senior Wajahnya tak asing lagi bagi masyarakat lantaran telah membintangi berbagai judu...
Kami Masih Di Sini Wales Menunggu Piala Dunia Selama 64 Tahun

Kami Masih Di Sini Wales Menunggu Piala Dunia Selama 64 Tahun

papar berkaitan - pada 19/11/2022 - jumlah : 167 hits
Ini baru kedua kalinya Wales lolos ke Piala Dunia yang terakhir datang pada tahun 1958 Ini adalah kisah kembalinya Wales ke panggung terbesar
Sejarah Asal Nama Fifa Dan Kenapa Piala Dunia Berlangsung Setiap 4 Tahun

Sejarah Asal Nama Fifa Dan Kenapa Piala Dunia Berlangsung Setiap 4 Tahun

papar berkaitan - pada 23/11/2022 - jumlah : 202 hits
Piala Dunia dikenali sebagai kejohanan yang berlangsung setiap 4 tahun sekali dengan hak penganjuran sebagai tuan rumah berpindah pindah di antara benua Namun kenapa Piala Dunia berlangsung setiap 4 tahun Sebelum bermulanya kejohanan Piala ...
Terkini Rakyat Malaysia Bakal Menerima Bantuan Sara Hidup Tahun 2023

Terkini Rakyat Malaysia Bakal Menerima Bantuan Sara Hidup Tahun 2023

papar berkaitan - pada 28/11/2022 - jumlah : 305 hits
Terkini Rakyat Malaysia Bakal Menerima Bantuan Sara Hidup Tahun 2023 Maklumat terbaru rakyat Malaysia bakal menerima Bantuan Sara Hidup bagi tahun 2023 Ini adalah merupakan usaha kerajaan bagi membantu rakyat yang daripada golongan berpenda...
Kutip As 353 Juta Seluruh Dunia Black Adam Masih Belum Untung

Kutip As 353 Juta Seluruh Dunia Black Adam Masih Belum Untung

papar berkaitan - pada 18/11/2022 - jumlah : 158 hits
Kutipan terkini Black Adam sudahpun mencecah AS 353 juta seluruh dunia dengan AS 200 juta diraih di pasaran antarabangsa Namun adakah kutipan sebanyak itu sudah cukup untuk menjamin keuntungan filem komik superhero lakonan Dwayne Johnson Th...
Jonathan Si Kura Kura Hewan Darat Tertua Di Dunia Rayakan Ulang Tahun Ke 190

Jonathan Si Kura Kura Hewan Darat Tertua Di Dunia Rayakan Ulang Tahun Ke 190

papar berkaitan - pada 4/12/2022 - jumlah : 121 hits
Pulau St Helena di Atlantik Selatan merayakan ulang tahun ke 190 hewan darat tertua di dunia kura kura darat raksasa Seychelles bernama Jonathan
Gaslighting Jadi Kata Paling Banyak Dicari Warganet Di Tahun 2022 Apa Artinya

Gaslighting Jadi Kata Paling Banyak Dicari Warganet Di Tahun 2022 Apa Artinya

papar berkaitan - pada 3/12/2022 - jumlah : 126 hits
Istilah ini memang sedang banyak dibicarakan dan mengalami peningkatan pencarian lebih dari seribu persen di sebuah situs kamus daring Apa sih arti gaslighting
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega

Wan Maimunah Meraung Dapat Panggilan Haji Tak Sangka Doa 2 Tahun Lalu Dimakbulkan

Riezman Khuzaimi Rasa Terhina Ditawar Berlakon Serendah Rm150 Sehari