Cawangan Baru Daboba Lip Sin Pekaka Square Penang


Lepak santai di Kafe terbaru  Daboba Lip Sin @ Pekaka Square PenangDaboba juga dikenali sebagai Black Bear Hall. Ianya adalah jenama teh gelembung yang popular yang berasal dari Taiwan dan terkenal dengan logo bear. Mereka mempelopori minuman teh "Honey Golden Pearl Green Milk Tea" dan sejak itu membuat gelombang di Malaysia. Selain Lembah Klang, kini mereka berkembang pesat di seluruh negara seperti Melaka, Ipoh, Johor Bahru, Pulau Pinang dan Malaysia Timur. Kini di Pulau Pinang sahaja terdapat 6 cawangan yang telah di buka termasuklah Kafe Daboba Lip Sin  @ Pekaka Square yang baru di buka pada pertengahan disember 2019 yang lalu.


Memasuki kawasan sekitar bangunan Daboba Lips Sin @ Pekaka Square, dapat di lihat tempat parking kereta sangat banyak dan nampak nya ini akan memberikan satu petanda yang baik untuk anda tidak risau akan kereta anda ketika mencari tempat untuk parking kereta. Jika di amati, kawasan ini sangat strategik kerana, ianya berdekatan dengan Tesco Extra, USM, Spice dan kawasan kilang. Walaupun keadaan sekeliling agak lengang,namun itu bukan satu halangan untuk mereka menerima kehadiran pelanggan kerana setiap hari jumlah pelanggan yang semakin meningkat.



Sebaik sahaja memasuki ke dalam Kafe Daboba Lip Sin @ Pekaka Square ini, nampak susun atur dan konsepnya sangat moden dan stylo sangat.  Dan dimaklumankan oleh pihak Kafe Daboba Lip Sin, mereka menggunakan konsep  ‘industrial style’. Memula macam tak faham. Google lah. Maksudnya lebih kurang macam ini lah, industrial style ini merujuk kepada trend estetik dalam reka bentuk dalaman yang mengambil petunjuk dari kilang-kilang lama dan ruangan industri yang pada beberapa tahun kebelakangan ini telah di ubah menjadi loteng dan ruangan kediaman yang lain.Kompenan gaya industri termasuk kayu lapuk, sistem bangunan, bata yang terdedah, lekapan lampu penindustrian dan konkrit. Ok dah nampak memang itulah yang di zahirkan di dalam bangunan Kafe Daboba Lip Sin ini. Memang ruang yang nampak kecil ini dugunakan sebaik habis.




Didalam Kafe Daboba Lip Sin ini juga terdapat beberapa sudut atau ruang yang sesuai untuk mengambil gambar. Memang konsep sekarang kena ada satu tempat yang menjadi tredmark untuk bergambar dan disimpan sebagai kenangan. Sambil tunggu pesanan siap, boleh berselfie atau berswafoto dahulu.





Kelihatan ruangan dapur kafe Daboba Lip Sin sangat bersih dan teratur. Memang kebanyakan kafe yang membuat minuman menggunakan open kitchen. Maksudnya kita boleh nampak cara mereka membuat kerja dalam menyiapkan setiap pesanan yang tiba.  Mereka juga kelihatan sangat cekap dan pantas dalam menyiapkan setiap pesanan. Khaty dimaklumkan, setiap staff di kafe Daboba Lip Sin ini telah pun di beri kursus dan latihan insentif selama 7 hari di HQ yang terletak di Ipoh, yang menyeluruh mengenai pembuatan air minuman di Kafe Daboba Lip Sin ini. Jadi, mereka tidak kekok dalam menyediakan walau berapa banyak sekalipun pesanan yang di buat. Kenapa mereka perlu belajar?? Kerana setiap sukatan dan cara yang digunakan dalam penghasilan air boba itu sangat penting, silap sikit sahaja boleh menyebabkan risiko berlaku kerugian untuk adunan tersebut. Untuk mengekalkan kualiti dan kuantiti air terjaga, semua staff harus bertanggungjawab dengan setiap perkara.  Kalau bab minuman, memang rasa dan kualiti serta kuantiti yang selalu di titik beratkan oleh pelanggan, tidak lah pelanggan berasa tidak adil membayar dengan apa yang mereka dapat.




Melihat kan menu, ada beberapa top list yang memang di gemari oleh setiap pelanggan. Khaty susun ikut yang khaty suka. Salah satu jenis air Daboba yang menjadi kegamaran dan ianya juga menjadi killer @ pelaris kedai ini iaitu Daboba Roasted Brown Sugar Fresh Milk. Ianya juga di tambah topping cheese bagi mebangkitkan rasa air tesebut. Ada tips tau nak minum air itu untuk merasai tekstur nya yang sebenar. Kena hirup bahagian atas dahulu 2 @ 3 teguk, selepas itu baru letakkan straw dan kacau air itu bagi sebati semua. Boleh bau hangit,pahit terbakar gula perang dan kerak cheese tersebut . Ishhh, terkesima sekejap. Kalau boleh tak mahu kongsi air tersebut dengan siapa pun sebab sedap. Tamakkan. Boba nya pun sedap. Kenyal dan tidak manis ( yang ini mereka gunakan gula perang ). Staff Kafe Daboba menghasilkan boba itu sendiri. Mereka tidak menyimpan stock kerana risau hilang rasa aslinya. Mereka akan memasak sekiranya jumlah boba kelihatan semakin kurang. Mereka memasak boba sehingga 80 minit mengikut adunan yang telah di sediakan. 
Daboba Roasted Brown Sugar Fresh Milk ( RM13.90 )

Seterusnya Daboba Manggo Frape ( yogurt ). Ini pilihan ke 2 khaty tetapi di kafe pilihan ke 3. Buah pelam yang segar hampir separuh biji di gunakan dalam setiap 1 bekas minuman. Memang terasa betul ketulan dan tekstur buah pelam sewaktu ianya melintasi tekak. Macam berada di tepi pantai. Segar, sedap, manis dan lemak berkrim. Sesuai sangat dengan yogurt ( macam greek yogurt ) yang di adun sendiri oleh pihak Kafe. Mereka mengolah yogurt itu sesuai dengan jus buah tersebut dan ini memberi kelainan dalam rasa minuman itu.
Daboba Manggo Frape ( yogurt ) [ RM13.90 ]
Daboba Honey Golden Pearl Green Tea Milk ini pula adalah pilihan ke 2 di kafe tetapi khaty agak kurang gemar kerana, ada bau wangi jasmine dan green tea itu agak kuat. Sebab khaty juga bukan penggemar green tea. Tetapi anda suka mesti lah kena beli kan. Ini apa yang khaty rasa, jadi khaty kena jujur. Jangan marah khaty ya. Boba nya di campur dengan madu, sebab tu warnanya agak keperangan sedikit. Sebab tu namanya ada golden.sedap juga tau boba nya, bukan nya khaty tak boleh minum, Cuma tidak lah pulun, setakat 2 teguq lepas la.
Daboba Honey Golden Pearl Green Tea Milk ( RM9.90 )
Ini menu yang mereka keluarkan hanya 50 pack sahaja sehari. Jika habis kena tunggu hari seterusnya ok. Daboba yogurt Fruity Grape. Ianya 100% menggunakan buah anggur dan toping nya di tambah dengan yogurt yang mereka oleh sendiri. Yang ini memang ada kelainan, kalau anda tidak suka manis, anda boleh mencuba minuman ini kerana ianya ada rasa masam anggur, lemak yogurt. Sedap tau.Jadi kalau datang ke Kafe Daboba lip Sin jangan lupa untuk order minuman ini kerana ianya limited setiap hari.
 Daboba yogurt Fruity Grape ( RM13.90 )


Ada pelbagai jenis lagi air minuman yang ada, tetapi khaty nak bagi tahu yang paling di sukai oleh pelanggan dan setiap hari sentiasa ada permintaan. Jika anda tidak ada masa untuk datang ke kafe, anda boleh membuat tempahan online dan ada beberapa jenis agensi pengahantaran makanan & minuman yang bersama-sama dengan mereka. Contohnya sepeti GRAB dan DELIVEREAT. Boleh di katakan sekarang zaman semua ada smartphone kan. Sila download menggunakan google play untuk pengguna android dan apple store untuk pengguna iphone. Bukan setakat itu sahaja, mereka juga menerima bayaran melalu app TNG EWALLET, FAVEPAY dan sebagainya. Ianya juga bagus kerana anda akan mendapat diskaun  semasa mmembuat bayaran. Bukan kah ianya satu berita yang baik. Selaras dengan saranan dari Menteri Besar Pulau Pinang  yang mahu mengamalkan konsep cash less. Cash tak ada, jangan bimbang, bayar online sahaja sekarang.






Jadi kepada anda semua, jom  datang ke cawangan terbaru mereka di Bangunan Lip Sin . Khaty juga di maklumkan pihak Kafe,” jika ada special function, kami Daboba Lip Sin boleh make arrangement untuk deliver ataupun setup di venue anda".Tetapi tertakluk kepada syarat-syarat tertentu yang boleh dibincang jika berminat . Jadi sesiapa yang berminat boleh hubungi mereka. Dan kepada anda semua, pihak Kafe Daboba sedang memberi kan satu voucher ‘ buy 1 free 1 ‘ tertakluk kepada terma syarat.  Dan anda hanya perlu memuat naik gambar anda di media social untuk menebu voucher yersebut hanya di Kafe Daboba Lip Sing @ Pekak Square sahaja sehingga stock masih ada.( dimaklumkan ada 100 baucer sahaja dari tarikh 4/1/20 yang lalu ). Khaty sertakan sedikit maklumat rasmi mengenai Kafe mereka. Satu sahaja nak pesan, memang sedap semua minuman ini , tetapi nasihatkan mengawal pengambilannya.



Add : Bangunan Lip Sin, 2-G-2, Lebuh Pekaka 1, Taman Pekaka, 11700 Gelugor, Penang
Phone : 04-297 4855
Open : every day ( 10.30am – 1 am )
FACEBOOK 
| TWITTER | INSTAGRAM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.khatyaiman.com/2020/01/cawangan-baru-daboba-lip-sin-pekaka-square-penang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ratu Ilmu Hitam Ashfall Bombshell Antara Yang Menarik Pada Tahun Baru Ini

Ratu Ilmu Hitam Ashfall Bombshell Antara Yang Menarik Pada Tahun Baru Ini

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 491 hits
Tahun 2020 dimulakan dengan beberapa filem tahun 2019 yang sedikit lewat tayangannya di Malaysia Antara yang menarik sudah tentu filem hit dari Korea Selatan iaitu Ashfall dan filem seram dari Indonesia iaitu Ratu Ilmu Hitam Selain itu juga...
30 Tahun Hidung Siti Sarah Dihina Bagi Tahu Apa Saya Nak Buat Tukar Hidung Ke Baru Tak Hina

30 Tahun Hidung Siti Sarah Dihina Bagi Tahu Apa Saya Nak Buat Tukar Hidung Ke Baru Tak Hina

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 812 hits
Sarah kecewa ada yang masih menghina bentuk hidungnya PENYANYI Siti Sarah Raisuddin meluahkan rasa kecewa apabila bentuk fizikal hidungnya terus menjadi bahan kutukan netizen Menurut Siti Sarah sejak kecil lagi dia menjadi mangsa body shami...
Kulit Sensitif Patut Pakai Produk Baru Hada Labo Sensitive Hydrating

Kulit Sensitif Patut Pakai Produk Baru Hada Labo Sensitive Hydrating

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 358 hits
Anda alami keadaan seperti kulit kering terasa ketat merengsa gatal gatal atau kemerahan Kemungkinan anda miliki kulit jenis sensitif Kulit sensitif disebabkan faktor luaran seperti cuaca pencemaran udara dan pendedahan kepada sinaran UV ya...
Tukar Alas Meja Makan Baru

Tukar Alas Meja Makan Baru

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 910 hits
Hi korang Orang kan hujung tahun ni la beli macam macam kan beli baju kasut handbag perfume apa je la segala mak nenek benda keperluan nak masuk tahun baru bagai tapi SA x la korang SA masih macam ni pakai je apa yang ada dulu bila perlu ba...
Pengedar Ekstasi Untuk Malam Tahun Baru Ditembak Mati Di Kemayoran

Pengedar Ekstasi Untuk Malam Tahun Baru Ditembak Mati Di Kemayoran

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 260 hits
Aparat Polda Metro Jaya menangkap pengedar narkoba berjenis ekstasi di kawasan Kemayoran Jakarta Pusat pada Kamis lalu Ribuan ekstasi itu diduga akan disuplai untuk acara malam tahun baru
Kabar Gempa Disertai Tsunami Di Malam Tahun Baru Terjadi Di Indonesia Ini Penjelasan Bmkg

Kabar Gempa Disertai Tsunami Di Malam Tahun Baru Terjadi Di Indonesia Ini Penjelasan Bmkg

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 290 hits
Beredar informasi beberapa wilayah Indonesia akan dilanda gempa dan tsunami pada malam Tahun Baru Badan Meteorologi Klimatologi dan Geofisika atau BMKG langsung merespon isu tersebut Di kabar akan terjadimenyebar melalui video Dalam video i...
Jelang Tahun Baru Polda Metro Amankan 2 Ribu Ekstasi

Jelang Tahun Baru Polda Metro Amankan 2 Ribu Ekstasi

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 188 hits
Dari pelaku berinisial HR polisi berhasil mengamankan 1 800 butir pil ekstasi yang terdiri dari dua jenis
8 Lokasi Yang Cocok Untuk Habiskan Malam Tahun Baru Di Kota Jogja

8 Lokasi Yang Cocok Untuk Habiskan Malam Tahun Baru Di Kota Jogja

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 322 hits
Yogyakarta merupakan salah satu kota di Indonesia yang menyimpan banyak keindahan di dalamnya Tak heran banyak wisatawan yang berkunjung dan betah berada di kota ini
Demand Kekayaan Anak Mahkamah Putus Ibu Tak Layak Terima Harta Mendiang Goo Hara

Gsk Sokong Kepentingan Imunisasi Dewasa Dalam Kalangan Rakyat Malaysia

Pm Anwar Meets With Indonesia S Finance Minister For Discussions In Riyadh

Syok Sendiri Demi Kepuasan

Nga Kor Ming S Influence In Dap On The Rise

Gear Up For Standard 1 Registration

Senarai Cawangan Atm Bank Islam Di Seluruh Negeri Kelantan

Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami



5 Adaptasi Permainan Video ke TV dan Filem Paling Berjaya Setakat Ini

10 Fakta Biodata Erysha Emyra Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Cinta Untuk Sekali Lagi Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya


Dapatkan Ganjaran Besar Apabila Anda Prapesanan Samsung Ai Tv 2024 Hari Ini

Sprm Tahan Menteri Besar Perlis

Powering Progress How Ev Charging Stations Are Shaping The Transportation Landscape

M A Due Diligence Don T Settle For Smoke And Mirrors Get A Quality Of Earnings Assessment

Tiada Petanda Salah Tinggalkan Anfield

Mb Perlis Tak Direman