Cara Pindahkan Data Telefon


Ada kalanya kita perlu menukar telefon pintar maka wajiblah kita pindahkan data ke telefon baru.
Data-data dari telefon lama hendaklah dipindahkan agar segala gambar, video, nombor telefon dan pelbagai maklumat lain boleh dilihat atau digunakan di telefon baharu.
Proses memindahkan data dari telefon lama ke telefon baru biasanya agak rumit tetapi menjadi lebih mudah sekiranya anda tahu caranya.
1. Menggunakan aplikasi CLONEit Proses pindahkan data telefon baru menjadi lebih mudah dengan sebuah aplikasi yang dikenali sebagai CLONEit.
Dengan aplikasi ini, anda boleh memindahkan sekali gus segala data seperti log panggilan, media, fail, tetapan sistem dan banyak lagi.
Untuk proses pemindahan data ke telefon baru, kedua-dua telefon anda (telefon lama dan baru) mestilah memasang aplikasi ini dimana telefon lama akan berfungsi sebagai Sender (Penghantar) manakala telefon baru akan berfungsi sebagai Receiverr (penerima).
Disebabkan saiz fail yang dipindahkan besar, anda digalakkan untuk melakukan proses pemindahan data ini menggunakan WiFi internet untuk proses yang lebih laju dan stabil.
2. Menggunakan akaun Google Sekiranya anda berpindah dari peranti Android ke Android, anda boleh melakukan proses pindahkan data ke telefon baru dengan mudah menggunakana aplikasi Google Drive.
Anda perlu memastikan bahawa semua data yang berkaitan pada telefon lama anda disandarkan ke storan awan sebelum anda beralih ke telefon baharu anda.
Google menyandarkan kenalan, log panggilan, teks dan tetapan secara automatik ke Google Drive, jadi anda akan dapat memulihkan semua data itu ke telefon baharu anda hanya dengan log masuk menggunakan akaun Google anda semasa konfigurasi awal.
Buka Tetapan daripada Tetapan Pantas atau daripada aplikasi anda.Tatal ke bawah ke bahagian bawah halaman.Pergi ke menu Sistem.Ketik Sandaran.Pastikan togol untuk Sandaran ke Google Drive ditetapkan kepada aktif. Tekan Sandaran sekarang untuk menetapkan data terkini pada telefon dengan Google Drive. 3. Menggunakan Google Photos Google Photos merupakan perkhidmatan storan awan yang memfokuskan pada simpanan gambar dan video.
Memandangkan data disandarkan ke awan, anda akan dapat mengakses foto dan video anda daripada telefon baharu anda dan di web.
Memandangkan data disandarkan ke awan, anda akan dapat mengakses foto dan video anda daripada telefon baharu anda dan di web.
Buka Google Photos pada telefon anda.Ketik gambar profil anda di penjuru kanan sebelah atas skrin.Pilih tetapan FotoPilih Sandaran & penyegerakan. Pastikan togol untuk Sandaran & penyegerakan ditetapkan kepada Hidup. Pastikan mod Sandaran ditetapkan kepada Kualiti Tinggi. Setelah foto dan video anda disandarkan dengan selamat ke Google Photos, anda boleh mula menyediakan telefon baharu anda.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/pindahkan-data-telefon-baru/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=pindahkan-data-telefon-baru

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Memadam Data Amp Quot Cache Amp Quot Pada Aplikasi Peranti Android

Cara Memadam Data Amp Quot Cache Amp Quot Pada Aplikasi Peranti Android

papar berkaitan - pada 3/8/2022 - jumlah : 148 hits
Data Cache akan di simpan pada storan peranti bertujuan untuk memudahkan proses dijalankan oleh aplikasi pada peranti Namun begitu sekiranya terdapat sebarang masalah ataupun aplikasi tidak berfungsi dengan baik langhkah pertama yang boleh ...
Video Boleh Letak Kt Pam Minyk Ni Alif Satar Kongsi Cara Hilangkan Str3ss Nak4l Jugak Alif Nii

Video Boleh Letak Kt Pam Minyk Ni Alif Satar Kongsi Cara Hilangkan Str3ss Nak4l Jugak Alif Nii

papar berkaitan - pada 20/7/2022 - jumlah : 139 hits
Pelakon dan penyanyi yang serba boleh iaitu Aliff Satar merupakan seorang selebriti yang serba boleh Menyanyi mengacara dan kini semakin rancak berlakon dan lakonannya yang cukup berkesan sangat dipuji oleh ramai peminatnya Walaupun Aliff S...
Cara Mudah Semak Baki Loan Kereta Ambank Online

Cara Mudah Semak Baki Loan Kereta Ambank Online

papar berkaitan - pada 20/7/2022 - jumlah : 302 hits
Sekiranya anda telah membuat pinjaman pembiayaan kenderaan anda boleh membuat semakan baki loan kereta Ambank dengan sangat mudah secara online sahaja Tidak lagi perlu ke kaunter cawangan AmBank yang sangat membazirkan masa anda kerana anda...
Cara Buat Semakan Baki Loan Lppsa Secara Online

Cara Buat Semakan Baki Loan Lppsa Secara Online

papar berkaitan - pada 20/7/2022 - jumlah : 291 hits
Bagi penjawat awam yang membuat pinjaman perumahan dengan LPPSA anda boleh semak baki loan LPPSA anda secara online sangat mudah dan menjimatkan tenaga Dengan kemudahan semakan baki loan ini anda boleh merancang kewangan anda dengan sebaikn...
Cara Tulis Ayat Mohon Kerja Guna Emel Daripada Mula Sampai Penutup

Cara Tulis Ayat Mohon Kerja Guna Emel Daripada Mula Sampai Penutup

papar berkaitan - pada 21/7/2022 - jumlah : 691 hits
Tidak cukup sekadar melampirkan resume CV tanpa menulis apa apa pada emel tersebut kerana perbuatan tersebut jelas menunjukkan anda kurang beradab dan tidak profesional Amalan Terbaik Hantar EmailUntuk memberi kesan yang baik kepada bakal m...
Jangan Takut Bagi Suami Jaga Anak Cara Ika Nabella Tak Stres Urus Rumah Tangga

Jangan Takut Bagi Suami Jaga Anak Cara Ika Nabella Tak Stres Urus Rumah Tangga

papar berkaitan - pada 21/7/2022 - jumlah : 162 hits
Dalam bab membesarkan anak dan menguruskan rumah tangga tak ada istilah isteri perlu buat semuanya Isteri patut beri kepercayaan pada suami kerana ini salah satu cara untuk memastikan masa rehat untuk isteri ada walaupun sekejap Cara ini ju...
Cara Untuk Amp Quot Rehatkan Amp Quot Hantaran Yang Dimuat Naik Oleh Individu Tertentu

Cara Untuk Amp Quot Rehatkan Amp Quot Hantaran Yang Dimuat Naik Oleh Individu Tertentu

papar berkaitan - pada 20/7/2022 - jumlah : 154 hits
Terdapat sesetengah akaun dalam Friend List yang kita tidak ingin lihat hantarannya terutamanya berkaitan informasi sensitif Berikut kami kongsikan cara untuk Menyekat segala hantaran yang dibuat oleh rakan rakan dalam Facebook tanpa perlu ...
Cara Meningkatkan Sensitiviti Insulin 1 2

Cara Meningkatkan Sensitiviti Insulin 1 2

papar berkaitan - pada 19/7/2022 - jumlah : 143 hits
Cara Meningkatkan Sensitiviti Insulin 1 21 Dapatkan tidur yang secukupnyaTidur malam yang berkualiti adalah penting untuk kesihatan kita Sebaliknya kekurangan tidur boleh membahayakan dan meningkatkan risiko jangkitan penyakit jantung dan p...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment