Cara Parkir Trailer Euro Truck Simulator 2


Euro Truck Simulator 2 merupakan permainan yang menyenangkan.

Namun ada hal yang paling menjengkelkan...

Yaitu memarkirkan bawaan kita.

Memarkirkan trailer memang tidak mudah jika tidak mengetahui tekniknya.

Namun dengan memarkirkan trailer, kita bisa mendapatkan tambahan exp sehingga kita menjadi lebih mudah untuk mencapai level yang lebih tinggi.

Nah berikut ini aku akan kasih tahu cara untuk memarkirkan trailer di Euro Truck Simulator 2 sehingga kamu bisa mendapatkan tambahan exp karena sudah memarkirkan trailer kamu.

Berikut merupakan cara memarkirkan trailer di Euro Truck Simulator 2.

Pertama-tama kita harus tahu dulu teorinya.




Teorinya adalah jika kamu putar setir ke kiri, maka trailer kamu akan mengarah ke kanan, begitu pula sebaliknya.



Misalnya nih kamu mau mengarahkan trailermu ke kiri, kamu harus putar setir ke kanan dulu, kalau perlu kanan penuh deh...



Nanti setelah mencapai sudut tertentu, kamu putar setir ke kiri, kalau perlu sampai penuh, kamu lakuin itu sampai truk kamu lurus dengan trailernya,

Pokoknya jangan lupa untuk melakukan counter-steer untuk meluruskan antara trailer dengan truknya.

Kalo menurutku seh kamu jangan sampai trailer kamu melebihi setengah dari spion, karena akan membuat radius putar menjadi jauh.

Efek samping dari radius putar yang semakin jauh adalah kamu akan menjadi semakin sulit untuk masuk ke dalam kotak parkirnya.

Yang paling penting dari semua itu adalah kamu harus sering-sering latihan, karena dengan sering latihan, kamu bakal bisa mengira-ngira seberapa sudut yang diperlukan untuk memasukkan trailer kamu ke dalam kotak parkir.

Oh iya, aku sendiri sudah merasakan antara mengarahkan setir dengan keyboard atau mouse, ya sedikit lebih nyaman menggunakan mouse, namun memang aku tidak menampik bahwa menyetir menggunakan keyboard juga nyaman...

Namun terkadang respon setir di keyboard itu terlalu lama untuk memutar setir, sementara kalau menggunakan mouse tinggal geser sedikit saja sudah berputar penuh...

Pada saat akan meluruskan setir juga terkadang jauh lebih mudah apabila menggunakan mouse sih, cuma aku sendiri counternya suka kelebihan...

Cuma susahnya itu kalo nyetir pakai mouse itu tangan kanan jadi tegang banget, gesernya harus hati-hati banget gitu, jadi tangan kanan sampai kaku gitu kadang...

Ya udah setelah dipikir-pikir lagi, kayaknya emang lebih enak pakai keyboard deh walaupun emang kadang respon setir yang lambat...

Ya udah, segitu dulu aja artikelnya untuk kali ini...

Pengen sih bikin tutorial Euro Truck Simulator 2 dari awal sampai akhir, karena sepertinya memang belum ada tutorialnya yang dalam Bahasa Indonesia, jadi mungkin bisa buat bantu kalian yang males baca tutorial dalam Bahasa Inggris...


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ishackkiswara.com/2019/08/cara-parkir-trailer-ets-2.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Kesan Cctv Yang Tersembunyi Di Bilik Hotel

Cara Kesan Cctv Yang Tersembunyi Di Bilik Hotel

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 353 hits
Camera CCTV ni berfungsi untuk memantau sebarang perkara yang tidak bagus dan mencegah jenayah tapi telah disalahgunakan oleh pihak tak bertanggungjawab dengan membuat kerja yang tak sepatutnya Di Mana Kamera CCTV Ini Diletakkan Jika anda m...
Bosan Nasi Roti Cuba Steam Egg Pasta Cara Buatnya Sempoi Guna 6 Bahan

Bosan Nasi Roti Cuba Steam Egg Pasta Cara Buatnya Sempoi Guna 6 Bahan

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 137 hits
Selalu terbiasa dengan hidangan nasi mi dan roti anak pun boleh jemu Bila anak kurang selera ibu pasti akan risau Tak salah sekali sekala bolehlah tukarkan menu pasta pula Perkongsian resipi pasta daripada nampak enak Sesuai bagi anak anak ...
10 Cara Buat Duit Dengan Blog Cara Keempat Dah Berikan Saya Ribuan Ringgit

10 Cara Buat Duit Dengan Blog Cara Keempat Dah Berikan Saya Ribuan Ringgit

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 372 hits
Adakah anda masih lagi mencari cari cara untuk buat duit di internet yang tidak scam dan boleh dilakukan oleh sesiapa sahaja tanpa perlu menjadi seorang genius dalam bab komputer Saya cadangkan anda cubalah buat duit dengan menjadi seorang ...
Cara Suburkan Pokok Kantan Secara Alami Dan Hasilkan Bunga Kantan Organik

Cara Suburkan Pokok Kantan Secara Alami Dan Hasilkan Bunga Kantan Organik

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 344 hits
Bagaimanakah cara untuk menyuburkan pokok kantan secara alami dan akhirnya dapat menghasilkan pokok kantan dan bunga kantan organik Mudah sahaja caranya 1 Buat batas timbun dengan penghadang dinding 2 Isi batas timbun separuh penuh dengan t...
Antisipasi Masalah Begini Cara Cek Kesehatan Organ Kewanitaan Secara Mandiri

Antisipasi Masalah Begini Cara Cek Kesehatan Organ Kewanitaan Secara Mandiri

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 67 hits
Pengecekan terhadap organ kewanitaan ini sebenarnya bisa kamu lakukan sambil atau setelah mandi Pengecekan ini sebaiknya juga dilakukan secara rutin untuk mencegah potensi masalah dan mengetahui kondisi yang kamu alami
Cara Cara Untuk Bantu Utusan Melayu

Cara Cara Untuk Bantu Utusan Melayu

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 154 hits
Jangan beri peluang untuk si Jelutong itu happy sangat dengan kejayaan yang dia sifatkan sebagai pencapaian baling unggul kerajaan PH setakat ini iaitu Utusan dikuburkan RM50 untuk setahun untuk subscribe akhbar digital Utusan Online Hari i...
Benarkah Dr Zakir Naik Berdakwah Dengan Cara Memecahbelah Perpaduan

Benarkah Dr Zakir Naik Berdakwah Dengan Cara Memecahbelah Perpaduan

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 42 hits
Benarkah Dr Zakir Naik Berdakwah Dengan Cara Memecahbelah Perpaduan Dan Bayangkan Jika Beliau Dipulangkan Ke India Oleh Dr Riduan Mohamad NorIroninya Dr Zakir Naik yang kini namanya diratib kawan dan lawan telah lama mendapat PR iaitu dizam...
Ruben Onsu Punya Cara Selesaikan Masalah Antara Nia Anggia Dan Della Perez

Ruben Onsu Punya Cara Selesaikan Masalah Antara Nia Anggia Dan Della Perez

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 58 hits
Nia Anggia dan Della Perez diketahui baru saja terlibat sebuah perselisihan hingga berujung tangan Nia luka hingga berdarah Sebagai seorang sahabat Ruben Onsu akan menyelesaikan permasalahan antara mereka
Kembung Perut Bayi Tak Selesa Menangis Tak Kira Masa Ketahui Punca Cara Redakan

Kembung Perut Bayi Tak Selesa Menangis Tak Kira Masa Ketahui Punca Cara Redakan

papar berkaitan - pada 22/8/2019 - jumlah : 168 hits
Bayi kembung perut sering kali terjadi Bayi secara tiba tiba tidak berhenti menangis walaupun sudah diberikan susu Ini adalah antara ciri bayi mengalami masalah kembung perut atau turut dikenali sebagai kolik Ketahui apa itu kolik bagaimana...
Mungkinkah Calon Bebas Akan Hilang Wang Pertaruhan Prk Slim

King Of Bahrain Arrives In Dubai With Robot Bodyguard

A Few Small Decorating Ideas For Small Bedrooms

15 Imaginative Diy Beads Projects You Will Love Crafting

Kenapa Selalu Ada Ulser Di Mulut

Resipi Puding Roti Tawar Cantik Mudah Buat Sedap

Bukan Bilis Lagi Yang Ditangkap Kali Ni Pengarah Penguatkuasa Mbsa Pula Ditahan Sprm

Dulu Kini Dan Selamanya Bangsa Dap Adalah Musuh Kita



5 Pengurus Bola Sepak Terkenal Tak Pernah Main Tahap Pro

Bagaimana TikToker Menjana Pendapatan

Asal Usul Nama Matawang Negara Asia

Biodata Malek Mccrone Pelakon Drama Kebaya Kasut Kanvas

5 Kereta Keluaran Malaysia Yang Gagal Teruk di Pasaran Tempatan


Baby Carrie Produk Baru Yang Diformulasi Dengan 100 Bahan Organik Khas Untuk Bayi

Cara Mencegah Anak Anda Daripada Pembesaran Terbantut

Taman Rimba Bukit Mertajam Bukit Cherok Tokun

Suami Tega Jual Istri Rp 700 000 Sekali Kencan Tawarkan Kamar Kos Jadi Tempat Prostitusi

Warga Tak Mau Pinjamkan Cangkul Petugas Kubur Jenazah Covid 19 Dengan Tangan

Pengakuan Pengemudi Ojol Setelah Disuntik Vaksin Covid 19 Ngantuk Lapar Dan Ada Pantangannya