Cara Merawat Sakit Belakang Tanpa Urut



Petua Rawatan Sakit Pinggang Tanpa Ubat Dan Pembedahan Dengan Cara Mudah & Berkesan
Sejak sepuluh tahun dulu, ini adalah kali pertama saya melakukan senam aerobik, melakukan gerakan regangan bahagian pinggang, tangan, kaki dan juga perut. Pada waktu itu saya sedang mengalami masalah sakit pinggang yang sangat teruk. Kesakitan tersebut akan sentiasa berulang-ulang pada bila-bila masa saja, sama ada pergerakan yan cepat untuk mengambil barangan atau benda berat, ia boleh jadi sakit dengan tiba-tiba. Sejak perkara itu berlaku saya menjadi takut untuk selalu bersukan.

Sakit belakang pinggang biasanya akan berlaku jika anda melakukan kerja berat dan duduk dalam jangka masa yang lama

Ada satu masa, saya mengalami sakit punggung yang amat serius, saya hanya berehat sahaja seharian di rumah, walau bagaimanapun, rasa kesakitan itu tidak juga hilang. Perkara ini telah membuatkan saya merasa kecewa. Ketika dalam rasa kecewa saya mencari bagaimana untuk mengatasi dan cara untuk menghilangkan sakit belakang dan sakit pinggang
Sakit Pinggang dan Cara Merawat
Secara tiba-tiba saya teringatkan satu buku yang pernah saya lihat iaitu sebuah buku yang ditulis berkaitan dengan kesihatan, penulis berkenaan berasal dari negara matahari iaitu Jepun. Dalam kandungan buku tersebut ia menerangkan bagaimana untuk melakukan latihan peregangan yang sangat efektif untuk mengubati sakit belakang pinggang



Terkadang kita sendiri tidak tahu apakah penyebab sakit pinggang di sebelah kiri atau kanan badan sehingga menganggu aktiviti harian

Kemudiannya saya terus mencubanya, apa yang mengejutkan adalah selama dua sehingga tiga hari kemudian sakit punggung dan sakit pinggang yang saya alami itu memang berkurang. Kerana takut kesakitan itu menjadi lebih sakit lagi, hampir pada setiap pagi saya akan berusaha untuk melakukan latihan senaman tersebut bagi mendapatkan hasilnya yang maksimum

Walau bagaimanapun, sekiranya saya melakukan senaman yang agak berat, saya dapat merasakan saya kini tidak lagi sakit pinggang seperti sebelum ini. Saya yakin dan pasti ramai yang menderita dan mempunyai masalah sakit yang sama sepertimana yang saya rasai itu. Di sini saya kongsikan bagaimana saya lakukan latihan senaman ini untuk mengatasi masalah sakit pinggang atau sakit belakang badan

1. Latihan Peregangan Otot Kaki Belakang
Pergelangan kaki dan bahagian kaki bawah membentuk sudut setegak mungkin

Posisi badan tegak dan lurus, ketika itu bernafas secara perlahan-lahan dan kemudian tubuh dimajukan ke depan secara perlahan


Lutut haruslah tidak dibengkokkan


 
2. Latihan Peregangan Kaki Terbuka
Posisi duduk lurus dan kedua tumit didekatkan antara satu sama lain.
Tubuh bahagian atas diluruskan dengan kedua tumit didekatkan dan posisi badan maju ke depan secara perlahan

3. Peregangan Otot Kaki Bahagian Dalam
Kaki dibuka selebar yang mungkin (lebih 150 darjah, jika susah, mungkin dapat mulai dari awal 90 darjah), lutut mesti diluruskan

Tubuh tetap lurus, kawal pernafasan dan kemudian badan dimajukan ke depan secara perlahan-lahan

4. Latihan Peregangan Peha Depan

Posisi awal kedua kaki dilipat, jaga posisi badan agar tetap tegak dan lurus

Tangan diletakkan di atas peha dan badan digerakkan secara perlahan berbaring ke belakang. Tangan lurus, posisi ini perlu dilakukan selama satu minit sambil turut bernafas dalam-dalam

Senaman begini sangat mudah bukan? Namun begitu, anda dinasihatkan tidak terlalu memaksa badan untuk melakukan kesemua senaman dan latihan tersebut dengan sempurna. Lakukannya dengan perlahan-lahan sehingga diri anda mencapai keselesaan dan boleh dilakukan berulang-ulang di masa depan

Walau bagaimanapun, kita harus memastikan kita tidak menambahkan lagi kesakitan pada bahagian otot lain selepas melakukan senaman ini. Jadi, jangan terlalu memaksa diri untuk melakukannya dan pastikan anda dalam keadaan tenang ketika bersenam dengan latihan ini

Petua Sakit Pinggang
Antara ubat sakit pinggang yang mujarab adalah dengan menggunakan ramuan tradisional dari bahan semulajadi yang sememangnya telah terbukti berkesan seperti yang dikongsikan oleh laman Boldsky yang menyatakan bawang putih dan kunyit juga mampu menghilangkan sakit pinggang dengan cepat selepas mengamalkan minuman jus dari kedua-dua bahan tersebut


Bawang putih dan kunyit terbukti mampu menyembuhkan sakit pinggang
Cara penyediaannya sangat mudah, anda perlu mengambil 2 atau b ulas bawang putih dan satu ruas kunyit hidup. Kedua bahan ini perlu ditumbuk halus dan kemudiannya dicampurkan dengan air lalu larutkan sebelum diminum

Anda juga boleh menambahkan sedikit madu untuk menambahkan rasa yang lebih baik sebelum diminum begitu sahaja atau dikacau dengan kulit kayu manis. Untuk mendapatkan kesan dan hasil yang memuaskan adalah lebih baik dilakukan sekurangnya dua kali sehari

Doa Merawat Sakit Pinggang

Doa untuk menyembuhkan sakit pinggang. 
Doa atau ayat penawar sakit pinggang ini juga boleh dicuba dengan penuh yakin. Insha Allah pasti akan ada kesembuhan terhadap kesakitan di pinggang dan sakit tulang belakang yang dirasai seperti beban yang amat berat ditanggungi dapat dihilangkan dengan cepat

Semoga bermanfaat kepada semua



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.zulfattah.com/2019/10/cara-merawat-sakit-belakang-tanpa-urut.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Inidia Perlengkapan Kebutuhan Bayi Baru Lahir Dan Cara Merawat Bayi Yang Harus Anda Ketahui

Inidia Perlengkapan Kebutuhan Bayi Baru Lahir Dan Cara Merawat Bayi Yang Harus Anda Ketahui

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 223 hits
Kelahiran seorang anak pastinya merupakan sebuah momen yang sangat ditunggu tunggu oleh para orangtua Karena dengan kelahiran anak bisa membuat suasana di rumah menjadi lebih hangat karena akan ada tangisan serta tawa sang bayi Namun sebelu...
Senaman Melegakan Sakit Belakang Yang Ringkas Dan Selamat Diamalkan

Senaman Melegakan Sakit Belakang Yang Ringkas Dan Selamat Diamalkan

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 193 hits
Senaman Melegakan Sakit Belakang Yang Ringkas dan Selamat Diamalkan Kesakitan di belakang adalah kesakitan yang di akibatkan oleh tulang belakang terpaksa menampung beban yang lebih daripada sepatutnya Apabila terasa sakit belakang pasti ba...
Hilang Lenguh Kaki Dalam 5 Minit Ikuti Cara Mudah Urut Betis

Hilang Lenguh Kaki Dalam 5 Minit Ikuti Cara Mudah Urut Betis

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 266 hits
Petua Hilangkan Lenguh KakiFuhhh kadang kadang bila lenguh kaki je mulalah semua benda tak kena kan Dah urut guna minyak panas pon masih rasa lenguh kaki lagi Bila mengandung ni lagilah asyik rasa tak sedap je dekat kaki tu Bila google rupa...
Isteri Mengadu Tak Puas Bila Suami Cepat Pancut Ini Sebab Amp Cara Merawat Ejakulasi Pramatang

Isteri Mengadu Tak Puas Bila Suami Cepat Pancut Ini Sebab Amp Cara Merawat Ejakulasi Pramatang

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 178 hits
Qamelia dan Kamal merupakan sepasang suami isteri yang baru menjalani kehidupan dalam perkahwinan Namun selepas melakukan hubungan intim Kamal mendapati ada sesuatu yang tidak kena dengan dirinya kerana sering mengalami ejakulasi pramatang ...
Cara Mudah Urut Batin

Cara Mudah Urut Batin

papar berkaitan - pada 12/10/2019 - jumlah : 1028 hits
Cara Urut Zakar Supaya Kuat Dan Tahan LamaCara urut zakar yang akan dikongsikan ini merupakan cara urut zakar yang sangat mudah dilakukan Dengan membuat urutan zakar yang betul anda akan berpeluang untuk menjadi suami dambaan isteri Sebenar...
Sakit Belakang Makin Teruk Sampai Terseliuh

Sakit Belakang Makin Teruk Sampai Terseliuh

papar berkaitan - pada 9/10/2019 - jumlah : 445 hits
AssalamualaikumBismillahAMARAN Post ini terlalu panjang dan membosankan Boleh skip kalau tak nak baca sampai habis Bermula Sakit BelakangAku kurang pasti bila bermulanya sakit belakang ini Apa yang pasti aku mengalami sakit belakang pada ta...
Resep Dan Cara Membuat Putu Ayu Keju Spesial

Resep Dan Cara Membuat Putu Ayu Keju Spesial

papar berkaitan - pada 1/10/2019 - jumlah : 187 hits
Resep dan Cara Membuat Putu Ayu Keju Spesial Kue putu merupakan salah satu jenis kue basah tradisional Kue putu keju ini hampir sama seperti kue putu ayu pada umumnya Hanya saja variasi Putu Ayu Keju ini bisa dibilang sebagai kue putu kekin...
Misteri Bunyi Ketukan Di Angkasa

Skim I Sinar Cara Mohon Pengeluaran I Sinar Kwsp Rm10 000

Mulut Jaga Sikit Jangan Main Bangsat Kat Sini Ali Puteh Sound Netizen Yang Komen Biadab Di Gambar Anaknya

3 Pelajar Cari Akses Internet Kelas Online Jatuh Jambatan Di Kampung Gusi Ranau

Realme C15 Telefon Pintar Pertama Dengan Bateri Pengecasan Terpantas

Beberapa Persoalan Bajet Tidak Dijawab Secara Tepat

Some Useful Links For You To Get Started

Rainy Day Book Tag



Kisah Penyokong Flat Earth Cari Penghujung Bumi

Mengapa Lelaki Lebih Sukakan Wanita Bermata Besar

Kenapa Babi Sering Dijadikan Bentuk Tabung Duit

Info Dan Sinopsis Drama Sang Pewaris Slot Lestary TV3

Kesan Pandemik COVID 19 Terhadap Bahasa Inggeris


Cara Kenalpasti Emas Tulen Atau Tiruan

Adakah Ini Wajah Lelaki Paling Tampan Di China

Mendung Tak Bererti Hujan Kan

Nasi Goreng Ikan Bilis

Pps Banjir Sk Parit Haji Aman Ditutup 6 Petang Ini

Jet Pejuang Mig 29k India Terhempas Di Laut Arab Seorang Juruterbang Hilang