Cara Memilih Syarikat Pest Control Tempatan Yang Terbaik Untuk Anda Ambil Khidmat Mereka




Masalah serangga dan makhluk perosak, atau lebih ringkas, masalah pest memang sesuatu yang penting untuk diberikan perhatian.
Samada anda mahu khidmat pest control untuk rumah tempat tinggal, atau untuk premis perniagaan, adalah penting untuk pastikan anda membuat pilihan syarikat yang baik yang mampu selesaikan masalah serangan serangga dan makhluk perosak yang anda hadapi.
Masalah pest yang kerap berlakuMasalah paling kerap dihadapi oleh rumah adalah anai-anai, tikus, lipas dan semut.
Manakala masalah paling kerap dihadapi oleh premis perniagaan bergantung kepada jenis perniagaan yang anda jalankan.
Jika anda buat perniagaan kedai makan, maka khidmat dari syarikat pest control yang bertauliah tidak dapat dielakkan. Sebab utamanya adalah untuk mendapatkan lesen dari pihak majlis. 
Tak kisah samada anda benar-benar sedang hadapi masalah atau tidak, perlu juga cari syarikat pest control untuk datang dan buat servis selenggara premis dari masalah serangga dan makhluk perosak.
Biasanya, kedai makan berhadapan dengan 2 masalah utama. Pertamanya adalah tikus dan kedua masalah serangan lipas, samada lipas Jerman yang kecil tu, atau Lipas American yang besar dan busuk tu.
Boleh dirumuskan bahawa masalah utama untuk keseluruhan premis, samada rumah atau kedai adalah, anai-anai, tikus dan lipas.
Memilih syarikat pest controlAda beberapa syarikat pest control besar antarabangsa yang beroperasi di Malaysia. Anda pun tahu dan kenal nama-nama syarikat tersebut. Tak perlu saya buat promosi untuk mereka.
Saya lebih berminat untuk ketengahkan syarikat pest control tempatan untuk anda gunakan khidmat mereka. Diakhir sekali nanti saya terangkan apa kelebihan syarikat tempatan berbanding syarikat antarabangsa.
Anda perlu lihat beberapa kriteria berikut dalam membuat pilihan.
1. Pengalaman dan kemahiranAda terlalu banyak syarikat pest control tempatan. Ada yang besar dan ada yang kecil. Sikap kebanyakan rakyat Malaysia suka melihat kepada pilihan harga yang paling rendah.
Tak salah pilih harga rendah. Tapi perlu terlebih dahulu pastikan apa pengalaman dan kemahiran syarikat yang anda pilih itu. Syarikat one-man-show memang ada banyak. Biasanya mereka yang menjadi juruteknik pest syarikat berdaftar yang buat kerja cari duit sendiri secara part-time bila cuti.
Anda bersekongkol membantu mereka buat kerja tak baik bila menggunakan khidmat mereka.
Kenapa saya kata begitu?
Biasanya mereka ambil bahan kimia dari syarikat tempat kerja mereka. Menggunakan segala peralatan syarikat dan lain-lain seumpamanya. Sebab itu harga mereka murah tak masuk akal sebab kos mereka adalah kudrat dan masa mereka sahaja. SElain dari itu semuanya percuma.
Jadi, pilihlah syarikat yang berdaftar dan sudah beroperasi dalam tempoh jangkamasa yang lama. Pastikan syarikat itu ada semua lesen yang diperlukan untuk beroperasi dengan sah.
Lesen yang wajib ada adalah Lesen PCO (Pest Control Operator). Ia diwajibkan untuk semua syarikat pest control yang mahu jalankan khidmat untuk premis orang lain.
Dengan adanya lesen PCO itu, menandakan syarikat punyai pekerja yang terlatih secara profesional untuk mengendalikan bahan kimia bagi membenteras masalah serangga dan makhluk perosak.
2. Reputasi syarikatAnda boleh google nama syarikat dan lihat apa pelanggan lain kata tentang syarikat tersebut. Ini mudah dilakukan dalam zaman kita sekarang. 
Tengok review dalam google business misalnya. Atau tengok page mereka di Facebook atau media sosial lain.
Lebih ramai yang komen lebih bagus dan pastikan komen pelanggan adalah baik. Satu dua pelanggan komen negatif adalah perkara biasa. Itu tandanya syarikat adalah normal dan diuruskan oleh manusia biasa yang ada kalanya tersilap dan terlupa. Asalkan yang komen baik jauh lebih banyak dari buruk, itu dah kira ok.
Reputasi juga ada pada syarikat yang berdaftar dengan persatuan pest control Malaysia. Untuk menjadi ahli persatuan, mereka perlu memenuhi kriteria yang melayakkan mereka menjadi ahli. Itu tandanya mereka adalah bertauliah dan sentiasa ikuti perkembangan terhadap keperluan semasa dalam industri pest control.
3. Tempoh bertindak pantasIni kreteria yang penting terutamanya jika anda menjalankan perniagaan yang memerlukan khidmat pest control yang segera bila ada masalah timbul.
Contohnya klinik atau hospital di mana anda sentiasa melayan pesakit yang datang. Bila ada timbul masalah seperti tikus, lipas, semua atau sebagainya, anda mahu ia diselesaikan dengan kadar segera.
Pastikan syarikat beroperasi berdekatan dengan premis anda untuk dapatkan respon yang pantas. Jika anda ada di Shah Alam misalnya, pilihlah syarikat yang juga beroperasi dan berpusat di Shah Alam.
Namun begitu, kebanyakan syarkat pest control menggnakan van untuk melakukan kerja mereka di serata tempat. Lebih banyak team yang mereka ada, maka lebih mudah untuk memberikan respon terhadap pelanggan.
4. Produk dan teknik yang digunakanLihat apa produk yang mereka bawa. Adakah ianya selamat dan mesra alam sekitar. Syarikat yang terlatih dan peka kepada keselamatan akan mengutamakan pencegahan dalam teknik kawalan mereka.
Bahan-bahan yang digunakan juga perlu dipelbagaikan bergantung kepada tempat yang mahu diselenggarakan.
Teknik IPM adalah teknik terbaik di mana ia mengutamakan pencegahan berbanding rawatan menggunakan bahan kimia yang hanya dipakai untuk langkah paling akhir sahaja.
Dalam rawatan anai-anai misalnya, paling elok adalah syarikat yang terlatih dan dilantik dalam menggunakan produk umpan anai-anai yang terbukti sangat berkesan dan paling penting mesra alam tanpa bahan kimia yang merbahaya.
5. Harga dan jaminanIni sudah tentu penting untuk diberikan perhatian setelah semua langkah di atas sudah diambil kira.
Pastikan harga yang mereka tawarkan adalah telus dan tak ada selindung dan kejutan. Disusuli dengan tempoh jaminan tertentu yang dijanjikan oleh mereka agar anda dapat pastikan masalah dapat diselesaikan dengan baik.

Jika anda perlukan khidmat pest control yang memenuhi kesemua kriteria di atas boleh hubungi Easelife Services dn Bhd atau E Pest Control yang beroperasi di Lembah Kelang sejak 1998. Hubungi Athirah di 010-234 2542 atau Azrami di 010-246 2542 untuk maklumat lanjut.
Kenapa syarikat tempatan bagusAntara syarkat antarabangsa dengan syarikat tempatan, tiada banyak perbezaan dari segi cara dan teknik buat kerja. Kesemua pekerja adalah dari warga Malaysia juga. Semua latihan juga adalah sama dan dari sumber yang sama.
Cuma bezanya adalah dari segi respon.
Jika anda ambil syarikat antarabangsa, tersangat jarang untuk anda dapat bercakap terus dengan pihak atasan melainkan anda merupakan sebuah syarikat yang sangat besar dan punya akaun yang besar juga untuk mereka. 
Itu pun agak pelik jika syarikat KFC umpamanya, yang Pengarah Besarnya terlibat dalam hal ehwal pest control. Bukan kerja dia. Biasanya big boss saja akan berhubung dengan big boss. Jadi tak kena.
Jika anda pakai syarkat tempatan, samada pekerja anda atau anda sendiri dengan mudah untuk mendapatkan akses kepada pengarah atau pemilik syarikat itu terus jika ada apa-apa masalah.
Pemilik syarikat akan pastikan tidak seorangpun pelanggan pentingnya dikecewakan.
Itulah beza nya !
Jadi pilihlah syarikat tempaan macam E Pest Control untuk khidmat pest control yang anda perlukan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.mypestnews.com/2023/02/cara-memilih-syarikat-pest-control.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Memilih Trucukan Yang Fighter Di Ombyokan Paling Mudah

Cara Memilih Trucukan Yang Fighter Di Ombyokan Paling Mudah

papar berkaitan - pada 12/2/2023 - jumlah : 176 hits
CARA MEMILIH TRUCUKAN YANG FIGHTER DI OMBYOKANHalo sahabat kicaukan jumpa lagi dengan kicaukan tempatnya berbagi informasi dan tips seputar burung kicau Di tahun 2023 ini banyak sekali kicaumania yang gemar memelihara burung trucukan Ini di...
Cara Memilih Bakalan Sogok Ontong Yang Bagus Paling Jitu

Cara Memilih Bakalan Sogok Ontong Yang Bagus Paling Jitu

papar berkaitan - pada 8/2/2023 - jumlah : 857 hits
CARA MEMILIH BAKALAN SOGOK ONTONG YANG BAGUS PALING JITU Halo sobat kicaukan bagaimana kabarnya hari ini Semoga selalu sehat dan selalu memiliki burung kicauan Pada kesempatan kali ini saya mau berbagi sedikit tips berdasarkan pengalaman pr...
Tips Memilih Minyak Wangian Terbaik Untuk Sesi Intim Bersama Pasangan

Tips Memilih Minyak Wangian Terbaik Untuk Sesi Intim Bersama Pasangan

papar berkaitan - pada 3/2/2023 - jumlah : 101 hits
Mencari minyak wangi untuk sesi intim bersama pasangan boleh menjadi hal yang menyeronokkan dan membantu memperkuat hubungan Namun begitu dengan banyak pilihan wangian yang ada dipasaran memungkinkan kesukaran kepada anda untuk membuat pili...
Cara Memilih Cucak Ijo Bahan Yang Prospek Bagus

Cara Memilih Cucak Ijo Bahan Yang Prospek Bagus

papar berkaitan - pada 9/2/2023 - jumlah : 225 hits
CARA MEMILIH CUCAK IJO BAHAN YANG PROSPEK BAGUSHalo sahabat kicaukan jumpa lagi dengan saya Kali ini kita akan membahas salah satu topik yang sangat penting Yaitu tentang cara memilih cucak ijo bahan yang prospek bagus dan tentunya cepat ga...
Diadaptasi Siri Amerika Syarikat Yoon Chanyoung Dilamar Terajui Your Honor

Diadaptasi Siri Amerika Syarikat Yoon Chanyoung Dilamar Terajui Your Honor

papar berkaitan - pada 17/2/2023 - jumlah : 80 hits
Selepas kejayaan drama All of Us Are Dead Yoon Chan young sekali lagi dilamar untuk membintangi sebuah drama baru ARTIKEL BERKAITAN Terkini pelakon Yoon Chan young dilaporkan bakal sertai pembikinan semula drama yang diadaptasi dari Amerika...
Asrama Pekerja Syarikat Perlombongan Batu Arang

Asrama Pekerja Syarikat Perlombongan Batu Arang

papar berkaitan - pada 14/2/2023 - jumlah : 194 hits
Lokasi Asrama Pekerja Syarikat Perlombongan Batu Arang Alamat Jalan Stesen48100 Batu Arang Selangor Waktu OperasiTutup Tarikh Lawatan 13 Februari 2023 Asrama Pekerja Syarikat Perlombongan Batu Arang menjadi lokasi persinggahan seterusnya se...
Van Syarikat Terbakar Tiba Tiba Di Depan Rumah Waspada Malang Tak Berbau

Van Syarikat Terbakar Tiba Tiba Di Depan Rumah Waspada Malang Tak Berbau

papar berkaitan - pada 15/2/2023 - jumlah : 175 hits
Minggu lepas ketika bersiap nak balik ke rumah dari pejabat saya dapat panggilan dari salah seorang pekerja syarikat Boss van kita terbakar Itu saja yang dia mampu cakap Dia panik risau dan tak tahu apa nak buat Itu pengalaman pertama saya ...
5 Tips Memilih Makanan Kucing Sesuai Kebutuhan Dan Kandungannya Jangan Sembarangan

5 Tips Memilih Makanan Kucing Sesuai Kebutuhan Dan Kandungannya Jangan Sembarangan

papar berkaitan - pada 2/2/2023 - jumlah : 182 hits
Makanan kucing memang memiliki banyak jenisnya Namun untuk memberi makanan pada kucing sebaiknya sesuaikan kandungan pada makanan dengan kebutuhan kucing kita ya
Rachel Manroe Jika Bisa Memilih Chord

Rachel Manroe Jika Bisa Memilih Chord

papar berkaitan - pada 6/2/2023 - jumlah : 174 hits
Intro D m G Fm A D m G C F C Menuliskan kisah tentang kitaF C Jadi sebuah mimpi yang kuyakiniF C Namun keyakinan tak pernah cukup F F m Membuat mimpi menjadi nyataF Berhenti seketika Fm Perjalanan selama ini D m G Dapatkah semua kurelakanCh...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Pantang Larang Berbincang Buat Tafsiran Sendiri Ayat Ayat Al Quran Yang Dipegang Kuat

Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran