Cara Buat Duit Dengan Involve Asia Affiliate Dan Involveshare


Mesti ramai dah tau yang kita boleh buat duit dengan Involve Asia melalui program affiliate kan? 

Tapi tau tak korang yang sekarang Involve Asia ada feature baru iaitu InvolveShare yang membolehkan kita buat duit dengan lebih senang? Kalau tak tau lagi, bear with me sebab saya nak kongsi cara buat duit online dengan Involve Asia menggunakan feature baru ni.


Cara Buat Duit dengan Involve AsiaBagi mereka yang belum tau tentang Involve Asia, sebenarnya Involve Asia adalah salah satu platform online yang benarkan kita promosikan brand yang ada di laman web mereka melalui program affiliate dan boleh dapat duit bila ada orang buat belian melalui link yang kita kongsikan tu.



Sebelum ni saya ada kongsikan cara nak daftar akaun dengan Involve Asia di sini >> Buat Duit Online dengan Involve Asia. Tapi saya sharekan kembali cara nak daftar memandangkan perkongsian sebelum ni saya cuma letak step tanpa gambar. Disebabkan harini saya agak rajin sikit, jadi saya share cara mendaftar siap dengan gambar sekali okay.



Cara Mendaftar di Involve Asia

1. Klik pautan ini >> Involve Asia. Isi semua maklumat seperti di bawah dan create password.



2. Isi pula maklumat pada bahagian Property Details. Property Details merujuk kepada platform mana yang kita pilih nak kongsikan link brand yang bakal dipromote nanti. Contohnya kita nak share link di platform Facebook, jadi kita akan masukkan maklumat yang diminta berdasarkan akaun Facebook kita. Selain Facebook, kita juga boleh masukkan akaun sosial media yang lain seperti Instagram, Twitter, Youtube mahupun blog pada ruang Property Details ni




Pada bahagian Property URL, letak link Facebook anda. Di bahagian Property Display Name pula letak nama Facebook anda. Pada bahagian Property Type, pilih Content atau Influencer.Pada bahagian Property Category, pilih Others.


3. Langkah seterusnya, tick pada bahagian kotak kecil persetujuan dan Create Account
4. Siap! Jadi sekarang kita dah boleh buat promosi tentang brand yang kita nak iklankan. 

Affiliate Involve AsiaAkaun Involve Asia kita akan kelihatan seperti di bawah, mungkin agak pening sikit pada awalnya tapi bila dah biasa, senang saja kita nak bezakan setiap satu bahagian.


Cara Untuk Mohon Brand1. Pada bahagian Latest Offer, ada pilihan brand yang awak boleh pilih. Kalau tak jumpa brand yang awak nak, boleh masukkan dalam butang carian dan masukkan nama brand. Jika butang Apply dipaparkan di sebelah nama brand, itu maksudnya kita kena mohon dahulu sebelum boleh mengiklankan brand. 


2. Cara untuk mohon, mudah saja. Klik pada butang Apply dan paparan syarat dan terma akan kelihatan. Jika bersetuju dengan syarat tersebut, klik pada butang kecil persetujuan dan tekan Submit.


3. Apabila butang Apply tak lagi kelihatan dan yang muncul di sebelah brand adalah butang Promote, ini bermakna permohonan awak telah diluluskan dan awak dah boleh promosikan brand tersebut di mana-mana platform yang awak suka.


Cara Untuk Promote Brand1. Bila permohonan dah lulus, barulah boleh iklankan tentang brand. Ambil contoh saya nak promosikan tentang kopi yang pernah saya beli di Shopee macam kat bawah. By the way, kopi ni sedap okay. Kalau nak beli, klik link saya dulu tau :P


Jadi, ini bermakna saya akan promote brand Shopee dan produk yang saya pilih adalah kopi. Langkah pertama yang perlu saya buat adalah untuk copy link kopi tersebut.


2. Di laman Involve Asia, cari brand Shopee dan tekan butang Promote. Paparan seperti di bawah akan kelihatan.



Pada bahagian Choose Your Property, pilih platform untuk iklankan brand.Pada ruang URL, paste link yang dah di copy daripada Shopee.Tekan butang Generate.


3. Paparan seperti di bawah akan keluar. Saya dah boleh copy link dan share ke platform pilihan. Macam dalam paparan si bawah, saya pilih untuk promote tentang kopi tersebut di platform Twitter.


Siap! Jadi bila ada orang yang klik pada link saya dan buat belian menggunakan link tersebut, saya akan dapat komisen daripada Shopee yang akan dimasukkan ke dalam akaun affiliate Involve Asia saya. By the way, kalau korang nak beli kopi sedap tu tekan sini okay ---> Kopi Braulio.


Buat Duit dengan InvolveShareInvolve Asia kini hadir dengan feature baru iaitu InvolveShare, yang mana kita boleh generate duit dengan lebih mudah menggunakan kelebihan berkongsi di sosial media. Saya pun baru saja tahu mengenai feature terbaru ini dan baru pertama kali membuat perkongsian pertama saya pada bulan lepas. Surprisingly, ia sangat mudah


Cara Buat Duit dengan InvolveShareMudah sangat nak jana income dengan InvolveShare, hanya buat perkongsian di Facebook Page dengan hashtag dan URL yang diperlukan serta hantar bukti perkongsian, dah melayakkan saya untuk jana minimum RM5 tau. Tapi macammana nak buat tu? 



1. Klik pada InvolveShare (pada bahagian atas tengah). Halaman baru akan kelihatan. Lihat pada bahagian Ongoing Campaigns. Jika ada kempen yang masih berlangsung, klik pada brand tersebut




2. Klik pada butang Generate Link. Satu notis untuk memohon akan keluar sekiranya kempen tersebut perlu dipohon terlebih dahulu. Klik pada butang Apply dan tunggu sehingga permohonan diluluskan. 


3. Jika permohonan dah lulus, klik pada butang Facebook Post untuk mula buat posting di Facebook. Seterusnya klik pada butang Generate Link dan copy link yang diberi. Masukkan caption diingini ke dalam posting Facebook dan masukkan sekali link yang dicopy serta hashtag seperti diminta. Lalu klik butang post di Facebook.

4. Pada bahagian Submit, masukkan no affiliate Involve Asia (boleh didapati di profile, klik bahagian kanan atas dan klik pada nama awak), masukkan email account dan link post Facebook. Siap!


Cara Semak SubmissionBila dah siap post tentunya kita akan tertanya-tanya samada job kita buat tu dah berjaya atau tidak kan? Cara untuk check, hanya pergi ke bahagian atas laman InvolveShare. Klik pada bahagian Submissions dan masukkan email address yang didaftarkan di bawah akaun Involve Asia. Tekan butang Submit.


Senarai kempen yang kita dah buat akan keluar dan kita boleh lihat status samada kempen yang kita join tu dah lulus, rejected atau masih lagi pending. Kalau status dah lulus, maknanya kita dah layak untuk dapat payment.



Tapi berjaya dapat payment tak bermaksud kita dah boleh keluarkan duit yang kita terima tu. Minimum wang yang wajib ada untuk buat pengeluaran adalah sebanyak RM80, jadi selagi duit dalam akaun Involve Asia awak belum mencapai RM80, itu maksudnya awak masih belum boleh keluarkan duit tersebut sehingga cukup haulnya okay.


Pengalaman saya cash out daripada Involve Asia

Faham tak explanation panjang lebar saya ni? Rasanya ni lah penerangan bergambar paling panjang saya pernah buat. Jadi kalau confuse dekat mana-mana part tu, mintak maaflah ye sebab saya pun pening menaip panjang-panjang ni. Kalau ada nak tanya pape pasal ni, boleh tanya kat komen. Kalau tau saya tolong jawabkan tapi kalau tak tau saya mintak maaf awal-awal okay. 


By the way, jangan tanya soalan ni sebab yang ni saya memang tak tau -----> Untuk InvolveShare boleh share kat Facebook Personal tak? Maaf saya taktau. Sebab kalau baca kat arahan katanya post kat Facebook Page, saya pun tak pernah try post kat Facebook Personal jadi memang taktau. Apa kata awak try post kat FB personal awak pastu update balik kat sini macammana. Ngeeee...


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.nurzariniismail.com/2023/06/cara-buat-duit-dengan-involve-asia-affiliate-involveshare-lengkap-terkini.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Involve Asia Affiliate Program Jaringan Afiliasi Terbesar Di Asia Dengan Ribuan Peluang Bisnis

Involve Asia Affiliate Program Jaringan Afiliasi Terbesar Di Asia Dengan Ribuan Peluang Bisnis

papar berkaitan - pada 19/6/2023 - jumlah : 103 hits
Involve Asia Affiliate Program Jaringan Afiliasi Terbesar di Asia dengan Ribuan Peluang Bisnis Involve Asia adalah platform pemasaran afiliasi yang menghubungkan Anda dengan lebih dari 500 program afiliasi dari berbagai niche dan negara And...
Cara Daftar Affiliate Tiktok Step By Step

Cara Daftar Affiliate Tiktok Step By Step

papar berkaitan - pada 25/6/2023 - jumlah : 221 hits
Masih ramai yang tak tahu yang sebenarnya tanpa ada pengikut yang ramai di TikTok sekali pun korang masih boleh buat affiliate di TikTok Semuanya tidak mustahil walaupun korang hanya ada seorang pengikut di akaun TikTok anda Diah dah pernah...
Siapa Sangka Pengemis Yang Selekeh Pun Ada Simpanan Dekat Rm150000 Rupanya Ini Cara Dia Simpan Duit

Siapa Sangka Pengemis Yang Selekeh Pun Ada Simpanan Dekat Rm150000 Rupanya Ini Cara Dia Simpan Duit

papar berkaitan - pada 16/6/2023 - jumlah : 130 hits
Siapa sangka pengemis yang selekeh pun ada simpanan dekat RM150000 rupanya ini cara dia simpan duit Seorang pengemis di Indonesia didakwa memiliki wang simpanan mencecah 490 juta rupiah Tribunnews melaporkan kisah itu tular dan menjadi bual...
Cara Beli Tiket Kapal Terbang Air Asia Secara Online

Cara Beli Tiket Kapal Terbang Air Asia Secara Online

papar berkaitan - pada 19/6/2023 - jumlah : 302 hits
Kepada anda yang baru pertama kali atau belum pernah cuba untuk beli flight ticket atau tiket kapal terbang Air Asia anda boleh ikuti cara dan langkah mudah yang kami kongsikan disini Mudah sahaja dan boleh buat secara online Air Asia antar...
Duit Rosak Sebab Bercampur Duit Syiling Dalam Tabung Ini Cara Selamatkan Wang Yang Telah Rosak Di Bank

Duit Rosak Sebab Bercampur Duit Syiling Dalam Tabung Ini Cara Selamatkan Wang Yang Telah Rosak Di Bank

papar berkaitan - pada 18/6/2023 - jumlah : 101 hits
Duit rosak sebab bercampur duit syiling dalam tabung Ini cara selamatkan wang yang telah rosak di bank Perlukah tukar duit yang telah rosak atau terkoyak Mesti korang pernah alami situasi di mana bila nak bayar barang di kaunter kita dapati...
Cara Daftar Haji Online Melalui Thijari Daftar Awal Senang

Cara Daftar Haji Online Melalui Thijari Daftar Awal Senang

papar berkaitan - pada 7/6/2023 - jumlah : 287 hits
Sudahkah anda daftar Haji Kini anda boleh membuat pendaftaran secara online saja melalui THiJARI Tahukah anda membuka akaun di Tabung Haji tidak bererti telah mendaftar Haji ya Jadi bagi anda yang belum mendaftar Haji pastikan anda dah daft...
Pilih Untuk Mengelak Cara Terakhir

Pilih Untuk Mengelak Cara Terakhir

papar berkaitan - pada 8/6/2023 - jumlah : 144 hits
PILIH UNTUK MENGELAK CARA TERAKHIR Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang Assalammualaikum semua Hihi CARA MASING MASING PC percaya setiap orang ada cara masing masing untuk menghindari atau menghadapi sesuatu hal apa pun ...
Elaun Sara Hidup Nelayan Laut Syarat Cara Memohon

Elaun Sara Hidup Nelayan Laut Syarat Cara Memohon

papar berkaitan - pada 8/6/2023 - jumlah : 284 hits
Program Elaun Sara Hidup Nelayan atau ESHN merupakan bantuan bulanan kepada pemilik vesel perikanan dan pekerja yang layak serta didaftarkan oleh Jabatan Perikanan Malaysia Objektif utama Program Elaun Sara Hidup Nelayan adalah bagi membant...
Setelah Jalan Seharian Redakan Kaki Lelah Dengan 6 Cara Ini Nggak Sampai 15 Menit Kok

Setelah Jalan Seharian Redakan Kaki Lelah Dengan 6 Cara Ini Nggak Sampai 15 Menit Kok

papar berkaitan - pada 8/6/2023 - jumlah : 190 hits
Habis jalan jalan ke mall coba lakukan cara ini biar besok kuat buat jalan lagi Salah satu triknya pakai kaus kaki katun
M Sia Negara Islam Apa Macam Ni Judi

Sedap Ke Air Minuman White Coffee Aik Cheong

Gentle Letak Jawatan Kata Ti Lian Ker Kepada Hannah Yeoh

Ingatkan Aircond Jadi Punca Bil Elektrik Rumah Melambung Ramai Tak Perasan Ini Sebenarnya Punca

Polis Buru Suspek Kes Melarikan Kereta Di Parkir Sebuah Stesen Minyak Di Semambu Kuantan

Projector Band Feat Jovita Pearl Tetap Ku Cinta Chord

Flagship Estetik Ai Terbaharu Siri Honor 200 Termasuk Versi Pro Akan Datang Ke Malaysia

Menjelang 2030 5 Juta Jemaah Tinggal Dalam Banggunan Dan Bukan Lagi Khemah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kiblat Ke Syurga Astro Ria

Siapa Teme Abdullah Ini Biodata Penulis Buku Yang Sering Mengaburkan Mukanya Ini

Biodata Sofea Shra Personaliti TikTok Terkenal

10 Fakta Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah 2024 Yang Ramai Tak Tahu Gandingan Pelakon Erysha Emyra MK K Clique Siaran TV3 Malaysia Tonton

5 Tanggapan Buruk Tentang Penjawat Awam Yang Susah Nak Dilupakan


The Role Of Tire Inflators In Preventing Roadside Emergencies

Lexin S35 Bluetooth Speakers A Perfect Addition To Your Motorcycle

13 Ditahan Serang Restoran Kfc

Lelaki Maut Tertimbus Tar Dalam Kemalangan

Ada Pihak Iri Hati Kejayaan Sarawak Kata Abang Johari

Jualan Vivo 6 6 Hadir Dengan Potongan Harga Sehingga Rm400