Cadangan Tidak Dipeduli Mahathir Akui Berang Dengan Kerajaan



Cadangan tidak dipeduli, Mahathir akui ‘berang’ dengan kerajaan. Pengerusi Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang), Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui sukar untuk mengurangkan jumlah kes baharu COVID-19 yang kini sudah mencatatkan lima angka untuk sembilan hari berturut-turut.
Namun beliau percaya, sekiranya kerajaan mengikut cadangan parti itu supaya tidak melibatkan ahli politik dalam mengatur pelan membendung COVID-19, keadaan pasti berbeza.
“Saya akui bahawa amat sukar untuk kurangkan jumlah pesakit baharu ini, memang saya akui kerana angka sudah menjadi terlalu besar.
“Tetapi saya masih berpendapat bahawa kalau diadakan satu penubuhan majlis yang kami cadangkan ini yang dianggotai oleh orang bukan politik, saya yakin kita dapat cari jalan yang boleh menolong kurangkan kes jumlah pesakit baharu.
“Itu kepercayaan kami, tetapi kami tidak diberi kepercayaan oleh kerajaan. Sebaliknya kerajaan cuba tiru pendapat kami tetapi peniruan mereka itu tidak mendatangkan apa-apa hasil,” ujarnya dalam sidang media secara maya Pejuang, pada Rabu.
Dalam pada itu, beliau berkata banyak saranan yang telah diberikan kepada kerajaan dalam meredakan situasi COVID-19, namun ia tidak diambil perhatian.
“Menteri Kewangan (Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz) ada datang jumpa saya untuk bertanya macam mana nak kurangkan jumlah pesakit ini.
“Saya telah cerita apa yang saya tahu, berkenaan dengan cara untuk menangani masalah ini tetapi nampaknya mereka tidak melaksanakan pendapat yang kami berikan.
“Sebaliknya jumlah meningkat sehingga 13,000 sehari. Jadi, jelas sekali bahawa kerajaan tidak ada kebolehan untuk memikir cara menangani masalah COVID-19.
“Malah, kalau ada cara pun nampak kerajaan tidak faham cara mana untuk laksanakan pendekatan yang kita cadangkan,” tambah Ahli Parlimen Langkawi itu.
Beliau dalam pada itu masih mempertimbangkan keperluan untuk Ahli Parlimennya hadir ke sidang Parlimen akan datang sekiranya sesi pembentangan usul dan perbahasan tidak dibenarkan.
Ini kerana beliau menyifatkan sidang Parlimen yang akan bermula 26 Julai hanyalah sebuah majlis taklimat jika kedua-dua sesi berkenaan tidak dibenarkan.
Cadangan tidak dipeduli, Mahathir akui ‘berang’ dengan kerajaan Baca Artikel Menarik :
Polis cari warga asing solat sunat Aidiladha luar surau Pemuzik cedera perut ditikam penagih Polis kesan keluarga panjat palang besi lari dari kawasan PKPD Osman Sapian bidas Puad, Jaga UMNO bukan BersatuBersatu Ratusan ‘Solat Raya’ luar surau, Polis mohon maaf terlepas pandang [VIDEO] Asia Tenggara medan perang terburuk pandemik COVID-19 Layari Laman Facebook MYKMU

The golden age of Umno is on the wane

The post Cadangan tidak dipeduli, Mahathir akui ‘berang’ dengan kerajaan appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/07/21/cadangan-tidak-dipeduli-mahathir-akui-berang-dengan-kerajaan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muhkriz Kata Cadangan Mahathir Mampu Sejukan Suhu Politik Negara

Muhkriz Kata Cadangan Mahathir Mampu Sejukan Suhu Politik Negara

papar berkaitan - pada 10/7/2021 - jumlah : 273 hits
Muhkriz kata cadangan Mahathir mampu sejukan suhu politik negara WALAUPUN sehingga kini tidak mendapat respons daripada kerajaan Perikatan Nasional Parti Pejuang Tanah Air belum berputus asa untuk melihat penubuhan Majlis Pemulihan Negara m...
Kerajaan Perlu Cukai Untung Luar Biasa Mahathir

Kerajaan Perlu Cukai Untung Luar Biasa Mahathir

papar berkaitan - pada 15/7/2021 - jumlah : 183 hits
Kerajaan perlu cukai untung luar biasa Mahathir Kerajaan perlu cukai untung luar biasa bagi tambah sumber kewangan kata Dr M PETALING JAYA Bekas perdana menteri Mahathir Mohamad mencadangkan agar kerajaan mengenakan cukai untung luar biasa ...
Lebih Mulia Jika Pas Akui Kerajaan Pn Telah Gagal

Lebih Mulia Jika Pas Akui Kerajaan Pn Telah Gagal

papar berkaitan - pada 18/7/2021 - jumlah : 230 hits
Kenyataan Ketua Penerangan Dewan Muslimat Pas Dr Najihatussalehah Ahmad baru baru ini yang cuba menyalahkan rakyat kerana gagal membantu Kerajaan Perikatan Nasional dalam menangani wabak Covid 19 adalah tidak bertanggungjawab Menurut Ahli M...
Isu Pismp Apakah Kerajaan Sudah Iktiraf Uec

Isu Pismp Apakah Kerajaan Sudah Iktiraf Uec

papar berkaitan - pada 16/7/2021 - jumlah : 225 hits
ismaweb netJangan iktiraf walau didesak UEC ancaman perpaduan nasionalBANGI 6 Zulhijjah 1442H Jumaat Sekalipun didesak kerajaan Perikatan Nasional pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin mesti bertegas untuk tidak sesekali mengiktiraf Sijil Peper...
Otak Lebai Bah 1 Bukan Kerajaan Gagal Sebaliknya Rakyatlah Yang Gagal Bantu Kerajaan Kata Pas

Otak Lebai Bah 1 Bukan Kerajaan Gagal Sebaliknya Rakyatlah Yang Gagal Bantu Kerajaan Kata Pas

papar berkaitan - pada 16/7/2021 - jumlah : 235 hits
The text is taken from here Also reported here https negaramerdeka com bukan kerajaan sebaliknya rakyatlah yang gagal bantu kerajaan muslimat pas Cukup cukuplah menuding jari kepada kerajaan seolah olah kerajan gagal tetapi pada masa yang s...
Hadi Bandingkan Pengkritik Kerajaan Pn Dengan Tupai Dan Kera

Hadi Bandingkan Pengkritik Kerajaan Pn Dengan Tupai Dan Kera

papar berkaitan - pada 16/7/2021 - jumlah : 254 hits
by on 7 16 2021 11 19 00 AmKetika kes jangkitan Covid 19 semakin membimbangkan Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang dilihat terus istiqamah menulis menyerang pembangkang Menerusi Minda Presiden Pas yang dimuatnaik di Facebook rasminya h...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip

Langkawi Welcomes The World Residences At Sea And Celebrates Tourism Resurgence



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Rezeki Dikongsi Bersama Anak Anak Yatim Cahaya Ain

Unlock Level 99 Chinese Mastery Gamifying Hanzi With On Screen Adventures

Resepi Sambal Ikan

Sambal Bilis Tempoyak Travel Pack

Kelebihan Menggunakan Paperbag Berbanding Plastik Pilihan Lebih Mesra Alam

Bufet Buka Puasa Kat Hotel Excelsior Ipoh