Busonlineticket Beri Tiket Bas Percuma


Zaman sekarang kalau boleh semua benda kita nak mudah. Mujur teknologi sekarang yang ada ni serba canggih. Teringat masa dulu-dulu belajar di asrama dan bila nak balik raya, terpaksa beratur di kaunter terminal bas untuk beli tiket bas. Kalau nasib baik, dapatlah beli tiket. Tapi kalau tiket dah habis, sia-sialah datang ke terminal bas. Belum cerita lagi kes-kes ulat tiket yang menjadi-jadi semasa musim raya. 

Sumber: pixabay.com
Samalah masa belajar di Pahang dulu, setiap kali hujung minggu aku akan berulang-alik dari Kuala Lumpur ke Pahang. Sekarang ni dah tak payah nak pening-pening dan susah payah pergi kaunter tiket bas. Duduk dekat rumah pun dah boleh beli tiket bas. Satu laman online ticketing yang paling aku suka untuk buat pembelian tiket bas secara atas talian adalah BusOnlineTicket!
Banyak keistimewaan yang aku suka tentang BusOnlineTicket ni. Maklumlah aku ni boleh kata sebagai seorang pengguna bas ekspress tegar. Dah bermacam laman online ticketing bas yang aku guna dan macam-macam masalah yang aku pernah hadap dengan setiap laman web. Ada setengah laman tiket bas tu, selesai sahaja pembelian tiket dibuat sampai kesudah tak ada email e-tiket yang masuk. Sampai terpaksa aku hubungi support team diorang untuk trace balik pembelian aku dan dapatkan e-tiket aku. Memang melecehkan.
Pengalaman aku sepanjang dua tahun menggunakan laman BusOnlineTicket ni memang tak pernah mengecewakan. Berikut merupakan 5 sebab BusOnlineTicket menjadi pilihan aku setiap kali buat pembelian tiket bas secara atas talian.
MudahMudah dan senang itu merupakan perkara yang paling aku utamakan dalam pembelian tiket bas. Mujur ada BusOnlineTicket yang sentiasa ada untuk aku beli tiket bas tak mengira waktu. Pukul 1 atau 3 pagi sekalipun pembelian tiket boleh dibuat.
24 jam tanpa batasan.
Servis yang ditawarkanDi BusOnlineTicket bukan tiket bas sahaja yang dijual. Tempahan hotel, tiket train, tiket feri, servis airport transfer pun ada. Yang paling menarik di BusOnlineTicket adalah servis sewa bas (Charter Bus) juga disediakan. Misal kata, kalau nak berkumpul untuk hari keluarga dengan adik-abang dan sanak-saudara pun boleh dan tak jadi masalah dengan sewa bas melalui BusOnlineTicket ni. Sememangnya satu laman online ticketing yang menawarkan servis yang lengkap!
Sistem loyalty pointIni adalah sebab utama yang paling aku gemarkan menggunakan BusOnlineTicket. Sistem loyalty point laman mereka menawarkan BOT Miles yang boleh ditukarkan kepada diskaun untuk pembelian seterusnya.Setiap pembelian RM1.00 = 1 BOT MilesContohnya, pembelian tiket bas berharga RM24.00 akan memberikan 24 BOT Miles point ke dalam akaun kita. Bukan setakat dengan pembelian sahaja yang kita boleh dapatkan BOT Miles ni. Setiap selesai perjalanan, akan ada emel yang dihantar oleh BusOnlineTicket untuk kita rate perjalanan kita. Setiap rating yang kita beri akan memberikan kita sebanyak 30 BOT Miles. Memang berbaloi, setiap perjalanan yang kita beli melalui BusOnlineTicket membolehkan kita untuk mengumpul sehingga 70 BOT Miles sekaligus.

Setakat sekarang, aku dah berjaya kumpulkan sebanyak 446 BOT Miles point di BusOnlineTicket. Untuk kadar pertukaran BOT Miles point kepada harga diskaun dalam pembelian tiket bas kita yang seterusnya adalah seperti berikut.Berdasarkan struktur tebusan dalam infografik di atas menunjukkan aku layak untuk tebus 300 BOT Miles point dalam pembelian seterusnya. Bayangkan kalau tiket aku ke Kuantan, Pahang yang berharga RM24.00 tolak dengan 300 BOT Miles = RM6.00, aku cuma perlu bayar sebanyak RM18.00 sahaja. Jimat dan berbaloi!Harga Tiket = RM24.00
BOT Miles Point Redeem = -RM6.00
Harga Akhir Tiket = RM18.00  Banyak promosiBusOnlineTicket memang tak pernah kedekut dengan promosi. Setiap bulan akan ada banyak promosi baru yang diberikan. Untuk setiap promosi yang ditawarkan boleh langsung disemak di Promosi BusOnline Ticket. Banyak promosi yang ditawarkan untuk pelbagai destinasi. Rajin-rajinlah semak ya!

Operator bas dipercayaiPerkara penting seterusnya untuk aku dalam buat pembelian tiket bas adalah operator bas yang dipercayai. Dah bermacam operator bas yang aku cuba dan cuma ada satu yang paling aku suka dan selalu pilih untuk perjalanan aku. LA Holidays ada bas yang paling aku suka. Setiap bas yang digunakan oleh syarikat LA Holidays adalah bas kategori eksekutif yang mempunyai dua barisan tempat duduk yang besar dan selesa. Tempat duduk bas LA Holidays terdiri daripada single seat dan couple seats. 
Sumber: https://picswe.net
Sekiranya korang buat perjalanan solo dan kebetulan semua single seat sudah ditempah jangan risau untuk tempah couple seat. Setiap couple seats mempunyai bahagian tengah yang menjadi pembahagi antara kedua tempat duduk. Jadi tak ada masalahlah terutama untuk penumpang perempuan. Sememangnya selesa!
LA Holidays juga merupakan antara salah satu operator bas yang menyediakan soket USB di tempat duduk bas. Jadinya sepanjang dalam bas tak perlu risau kehabisan bateri telefon bimbit. Cuma sediakan kabel USB sahaja dan kemudian korang boleh cas telefon bimbit korang. Nak cas powerbank pun boleh!
Bas LA Holidays juga menyediakan perkhidmatan wifi di dalam bas. Jadi bolehlah guna wifi di sepanjang perjalanan korang. Jimat data internet berbayar!
Kesimpulannya, BusOnlineTicket merupakan laman web serba lengkap yang menawarkan pelbagai perkhidmatan dan promosi yang memuaskan. Apa pun, terpulanglah kepada korang sama ada untuk menjadi pengguna yang bijak dan berhemah!

**Untuk ke laman web BusOnlineTicket dan membuat pembelian, klik pada mana-mana link BusOnlineTicket di atas.GIVEAWAYS RAYAUntuk Hari Raya kali ini, BusOnlineTicket dengan kerjasama LA Holidays dan Accestrade Affiliate Community bermurah hati untuk memberikan tiket perjalanan sehala & ulang-alik kepada anda semua. Berikut adalah maklumat lanjut berkenaan Giveaways Raya ini:







Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.lakiterok.com/2019/05/busonlineticket-beri-tiket-bas-percuma.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Terengganu Sedia 12 Bas Percuma Untuk Mahasiswa Pulang Ke Kampung

Terengganu Sedia 12 Bas Percuma Untuk Mahasiswa Pulang Ke Kampung

papar berkaitan - pada 27/5/2019 - jumlah : 457 hits
Bernama Pulang beraya dengan menaiki bas tentunya mempunyai nilai nostalgia tersendiri bagi ramai orang Gambar hiasan KUALA TERENGGANU Kerajaan negeri melalui Yayasan Terengganu menyediakan sebanyak 12 buah bas secara percuma untuk membawa ...
Susulan Seorang Maut Bas Terbabas Saksi Dedah Kejadian Sebenar Sempat Jerit Kepada Pemandu

Susulan Seorang Maut Bas Terbabas Saksi Dedah Kejadian Sebenar Sempat Jerit Kepada Pemandu

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 560 hits
Susulan Seorang Maaut Bas Terbabas Saksi Dedah Kejadian Sebenar Sempat Jerit Kepada PemanduSusulan Seorang Maut Bas Terbabas Saksi Dedah Kejadian Sebenar Sempat Jerit Kepada Pemandu
Lelaki Maut Tersepit Kereta Bertembung Bas Ekspres Di Raub

Lelaki Maut Tersepit Kereta Bertembung Bas Ekspres Di Raub

papar berkaitan - pada 28/5/2019 - jumlah : 271 hits
KUANTAN Seorang lelaki maut selepas tersepit di tempat duduk apabila kereta dipandunya bertembung dengan sebuah bas ekspres di Kilometer 333 Jalan Kuala Lumpur Kota Bharu dekat Kampung Gesing di Raub awal hari ini Ketua Polis Daerah Raub Su...
Bas Terbalik Seorang Pelajar Disahkan Maut Manakala Puluhan Yang Lain Cedera

Bas Terbalik Seorang Pelajar Disahkan Maut Manakala Puluhan Yang Lain Cedera

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 341 hits
SEORANG maut empat cedera parah manakala 22 lagi dianggarkan cedera dalam kemalangan jalan raya membabitkan sebuah bas awam di Jalan Kuala Kelawang Seremban dekat Bukit Tangga di sini petang ini Difahamkan mangsa yang maut merupakan pelajar...
Seorang Maut 37 Cedera Kemalangan Libatkan Bas Dan Suv

Seorang Maut 37 Cedera Kemalangan Libatkan Bas Dan Suv

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 296 hits
Seorang maut 37 cedera kemalangan libatkan bas dan SUV Dikemas kini 53 minit yang lalu Diterbitkan pada 23 May 2019 11 08PM
Runtuhan Konkrit Terminal Bas 3 Buruh Binaan Cedera

Runtuhan Konkrit Terminal Bas 3 Buruh Binaan Cedera

papar berkaitan - pada 23/5/2019 - jumlah : 551 hits
foto oleh Fidaus LatifKUALA LUMPUR 23 Mei Tiga buruh binaan terselamat dalam runtuhan konkrit melibatkan sebuah bangunan yang sedang dalam pembinaan di Terminal Bas Bersepadu Gombak di sini awal pagi ini Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelama...
Terminal Bas Bersepadu Gombak Runtuh Awal Pagi Ini

Terminal Bas Bersepadu Gombak Runtuh Awal Pagi Ini

papar berkaitan - pada 23/5/2019 - jumlah : 629 hits
Dua cedera manakala seorang lagi dipercayai masih terperangkap selepas bangunan Terminal Bas Bersepadu Gombak yang dalam pembinaan runtuh awal pagi tadi Pusat Gerakan Operasi Kuala Lumpur dalam satu kenyataan berkata pihaknya menerima pangg...
Seorang Pelajar Kolej Maut 24 Lagi Cedera Selepas Bas Terbabas Terbalik

Seorang Pelajar Kolej Maut 24 Lagi Cedera Selepas Bas Terbabas Terbalik

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 650 hits
Sebuah bas yang membawa 25 pelajar dari Kolej Vokasional Jelebu dan Maktab Rendah Sains Mara terbabit dalam kemalangan di Jalan Kuala Klawang Seremban berhampiran Bukit Tangga Seremban petang tadi Dalam kejadian yang berlaku pada jam 3 39 p...
Hilang Ketika Tunggu Bas Lenyap Depan Rumah Benarkah Kehilangan Song Sheng Zulaiha Dan Acap Berkait Dengan Alam Ghaib

Hilang Ketika Tunggu Bas Lenyap Depan Rumah Benarkah Kehilangan Song Sheng Zulaiha Dan Acap Berkait Dengan Alam Ghaib

papar berkaitan - pada 30/5/2019 - jumlah : 378 hits
Hilang Ketika Tunggu Bas Lenyap Depan Rumah Benarkah Kehilangan Song Sheng Zulaiha Dan Acap Berkait Dengan Alam Ghaib Misteri kehilangan beberapa orang yang belum terungkai sehingga sekarang melibatkan Song Sheng yang telah hilang sejak tah...
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

Moira Dela Torre Artis Filipina Pilih Kuala Lumpur Sebagai Hentian Pertama Moira World Tour 2024

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Fam What Happened To The World Cup Tickets

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil



Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix


Kad Hari Raya Koleksi Idea Dan Rekabentuk Menarik

Masum 2024 Senarai Sukan Dan Tarikh Pertandingan

Tanda Tanda Kolesterol Tinggi Dan Cara Cara Mengurangkan Kolesterol Ke Paras Normal

Paling Kejam Bawa Mayat Ke Bank Untuk Apply Loan 3400 Walaweeiii

Pak Ngah Balik

Selamat Jalan Ke Negeri Abadi Kak Zah