Buktikan Kesetiaan Kepada Negara Bukan Kepada Dap



(Utusan) – Kementerian Dalam Negeri digesa untuk kekal dengan pelaksanaan dasar sebelum ini yang mengenakan syarat serta prosedur ketat sebelum memberi taraf kewarganegaraan kepada seseorang pemohon.
Ketua Pemuda UMNO negeri, Noor Hariri Mohamed Noor berkata, kedaulatan Malaysia kini tergugat apabila dikatakan wujudnya agenda sulit bangsa tertentu untuk menawan negara ini melalui pintu belakang, termasuk membangkitkan isu kewarganegaraan.
Kata beliau, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menggalas amanah sebagai Menteri Dalam Negeri harus membuktikan kesetiaan kepada raja dan negara ini dengan cara tidak tunduk kepada tekanan mana-mana pihak berhubung isu itu.
“Kami amat bimbang sekiranya pemohon yang tidak fasih berbahasa Melayu dan tidak langsung boleh menyanyi lagu Negaraku dengan baik sebagai antara pra-syarat kelayakan, diberi taraf warganegara oleh pihak kementerian.
“Mereka ini sudah tentu tiada langsung nilai patriotisme kepada negara apatah lagi faham dengan Perlembagaan Persekutuan yang menjadi tunjang keharmonian Malaysia ini,” katanya dalam kenyataan, di sini hari ini.
Ketua Pemuda UMNO, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki baru-baru ini menyuarakan keraguan terhadap penjelasan Muhyiddin berhubung pertemuan tertutup beliau dengan enam pemimpin DAP pada 22 Julai lalu.
Asyraf Wajdi dilaporkan berkata, pemimpin DAP tidak perlu bertemu Muhyiddin bagi mendapatkan penjelasan berhubung syarat dan prosedur permohonan kewarganegaraan kerana perkara tersebut dijelaskan secara terbuka dari semasa ke semasa dalam sidang Parlimen.
Menurut Asyraf Wajdi, situasi tersebut sebaliknya secara tidak langsung menggambarkan bahawa wujud tekanan daripada pihak DAP kepada Kementerian Dalam Negeri supaya isu kewarganegaraan diselesaikan segera.
Mengulas lanjut, Noor Hariri berkata, Pemuda UMNO Kelantan bersetuju dengan pendapat Asyraf Wajdi supaya Muhyiddin kekal fokus menjalankan tugas dan tidak perlu tunduk kepada tekanan oleh mana-mana pemimpin DAP.
Dalam perkembangan berkaitan, beliau meminta pihak kementerian menyiasat secara serius akan kemungkinan wujudnya elemen berniaga kewarganegaraan kepada pendatang asing oleh pihak tertentu bagi meraih keuntungan lumayan dalam masa singkat.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2019/07/31/buktikan-kesetiaan-kepada-negara-bukan-kepada-dap/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bukan Hanya Bantah Tulisan Jawi Dap Juga Tolak Identiti Negara

Bukan Hanya Bantah Tulisan Jawi Dap Juga Tolak Identiti Negara

papar berkaitan - pada 5/8/2019 - jumlah : 401 hits
04 08 2019Orang Islam Melayu bersekongkol dengan parti rasis perlu bertaubatBANGI 3 Zulhijjah 1440H Ahad Apa sahaja usaha untuk meneguhkan identiti negara membabitkan Islam dan Melayu pasti menjadi sasaran tentangan parti tamak haloba DAP s...
Agenda Sulit Dap Lantik Orang Sendiri Nak Kaut Kekayaan Negara

Agenda Sulit Dap Lantik Orang Sendiri Nak Kaut Kekayaan Negara

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 514 hits
Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia memandang serius tindakan Menteri MESTECC YB Yeo Bee Yin untuk melantik YB Wong Kah Woh sebagai Pengerusi Pihak Berkuasa Pembangunan Tenaga Lestari Keputusan ini secara jelasnya menyerlahkan lagi kerakusan DA...
Dari Hidup Primitif Hingga Mempunyai Rumah Pasangan Ini Buktikan Kesetiaan Dalam Kesusahan

Dari Hidup Primitif Hingga Mempunyai Rumah Pasangan Ini Buktikan Kesetiaan Dalam Kesusahan

papar berkaitan - pada 5/8/2019 - jumlah : 266 hits
Kata orang jika anda masih mempunyai bumbung di atas kepala makanan di atas meja pakaian untuk dipakai dan keluarga yang menyayangi anda anda lebih kaya dari apa yang anda fikirkan Sedar tidak sedar setiap hari ada orang yang bersusah payah...
Kesetiaan Kepada Raja Dan Negara Raja Berperlembagaan

Kesetiaan Kepada Raja Dan Negara Raja Berperlembagaan

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 4391 hits
Malaysia sebagai sebuah negara yang mengamalkan sistem Demokrasi Berparlimen di bawah pentadbiran Raja Berperlembagaan dengan Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong sebagai Ketua Negara sejak tahun 1957 kita bakal menyaksikan Istiadat Pe...
Agenda Dap Kuasai Harta Negara

Agenda Dap Kuasai Harta Negara

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 312 hits
Pergerakan Pemuda UMNO memandang serius tindakan Menteri Tenaga Sains Teknologi Alam Sekitar dan Perubahan Iklim Yeo Bee Yin untuk melantik Wong Kah Woh sebagai Pengerusi SEDA Keputusan ini secara jelasnya menyerlahkan lagi kerakusan DAP un...
Tuan Ibrahim Sarankan Wakil Dap Letak Jawatan Dari Kabinet

Tuan Ibrahim Sarankan Wakil Dap Letak Jawatan Dari Kabinet

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 211 hits
SAYA sarankan semua wakil DAP dalam kabinet meletakkan jawatan susulan dua isu yang disuarakan bercanggah dengan pendirian kerajaan mutakhir ini Pertama ialah isu ekstradisi Dr Zakir Naik dan kedua ialah isu pelaksanaan tulisan khat dalam s...
Kenapa Masyarakat Melayu Mesti Tolak Bangsa Dap

Kenapa Masyarakat Melayu Mesti Tolak Bangsa Dap

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 530 hits
Terjemahan Sedang Menteri Pendidikan di negara negara jiran merancang memperkenalkan bahasa program komputer kepada pelajar pelajar muda JANGAN KITA MENYAPU TAHI LEMBU DI WAJAH KITA DENGAN MEMPERKENALKAN KHAT Tolonglah Itu posting Lim Lip E...
Dap Should Put Pressure On Pm To Abort Khat Says Mca

Dap Should Put Pressure On Pm To Abort Khat Says Mca

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 285 hits
DAP should put pressure on Prime Minister Dr Mahathir Mohamad into withdrawing the government s plan to introduce khat in vernacular schools said MCA deputy president Dr Mah Hang Soon He called on DAP secretary general Lim Guan Eng and vete...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Resepi Udang Berempah Kurma

The Debut Of Huawei Pura 70 Series

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Jakim Sets Up Special Hotline To Channel Complaints Regarding Insults To Islam

Targeted Tourist Arrival Figures Mostly Hits Or Misses