Bukti Kalut Cacamarba Nya Pemimpin Umno


 

Mengimbas isu bajet yang akan di putuskan pada Khamis ini, UMNO lah satu satunya parti yang di lihat amat kalut dengan barisan Ahli Parlimen yang cukup cacamarba menghadapinya.
Rakyat menerima pembentukan kerajaan Perikatan Nasional (PN) kerana mahukan kepimpinan yang tidak di dominasi oleh kumpulan rasis DAPig.
Walaupun Tun M berjaya membawa rakyat menumbangkan UMNO dan Barisan Nasional dalam PRU 14 yang lalu, namun rakyat yang sama juga boleh menerima kehilangan Tun M dalam menerajui kepimpinan kerana tidak lagi mahu DAPig sebagai tunjang kepada kepimpinan kerajaan seama 22 bulan itu.
Rakyat mahukan kerajaan yang 'dipercayai' dan boleh membela nasib hidup dengan kesetabilan dan keharmonian kaum, agama dan latar belakang kehidupan yang berbeza.
Rakyat yang sama juga tidak menolak kewujudan PN walau ianya di barisi oleh pemimpin UMNO, BN, GPS yang sebelum ini diketepikan oleh mereka. 
Kenapa? kerana rakyat menolak individu yang bermasaalah. Rakyat menolak pemimpin rasuah. Rakyat menolak pemimpin yang tidak tentu arah yang bermasaalah memilih jantina dan pemimpin yang hanya mementingkan tembolok keluarga dan kroni mereka.
Itu sebab majoriti rakyat mula menerima dan kuat mempertahankan kerajaan PN yang terbentuk Mac lalu.


Malangnya pemimpin UMNO di lihat tidak cerdik dan gagal mengambil peluang yang telah pun diberikan dengan mendapat tempat dan kuasa di Putrajaya yang sementara sekarang ini.
Bagi pemimpin UMNO yang tidak mendapat laba secara langsung di dalam kerajaan PN maka ikatan ini perlu di putuskan. Bagi mereka selagi mereka tidak duduk dipuncak maka orang lain juga tidak berhak menerimanya. Bagi mereka bukan soal parti, bagi mereka soal peribadi..!
Hakikatnya UMNO dan BN seharusnya menggunakan ruang dan peluang yang ada untuk memperkuat parti. Kuasa yang ada untuk menonjolkan parti dan diri agar kembali diterima oleh rakyat jelata. Bina keyakinan dan kepercayaan yang luput di atas kertas undi pada 9 Mei 2018 yang lalu.
Itu keutamaan UMNO dan BN sekarang. Disini PAS, GPS dan lain lain parti lebih cerdik dan matang dalam menyelami laluan berliku ini. Sampai bila UMNO nak di lelong oleh 2-3 kerat pemimpin yang sememangnya sudah pun membawa UMNO ke lembah hina.
Pemimpin datang dan pergi. Parti yang perlu di pertahankan. Parti yang diterima oleh rakyat pasti akan memberikan tempat kepada pemimpinnya untuk berada di puncak kuasa. 


UMNO perlu keluar dari budaya sonsang selama ini. Mendewakan pemimpin yang sedia kotor dan rosak malah telah memalitkan kekalahan kepada parti adalah kerja yang sia sia. Malah ianya jelas mengkhianati perjuangan yang di wariskan oleh pejuang terdahulu. Bagaimana mahu melangkah kalau gerak langkahnya tetap sumbang dan senyumnya sumbing. Bagaimana UMNO mahu di'cintai' oleh golongan muda? kalau di saluran satu pun UMNO dah di tolak dalam PRU?
UMNO parti baik dan berjasa. Berani lah keluar dari sindrom bisu dan pekak, sindrom ampu dan gosok. Sekarang masa UMNO perlu bergerak dan menggorak. Masa sebenarnya tidak menyebelahi UMNO sekiranya terus menjilat dedak haram pemimpin rosak.
Ahli UMNO perlu berani mencontohi LDP di Jepun dan bukannya merintih dan bernostalgia seperti Golkar di Indonesia.
Buang dan tolak pemimpin rosak..!
Siapa?
Lu Fikir La Sendiri..!




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://politikputramerdeka.blogspot.com/2020/11/bukti-kalut-cacamarba-nya-pemimpin-umno.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Belanjawan 2021 Bukti Umno Terus Kena Buli Takkan Tak Reti Reti Lagi

Belanjawan 2021 Bukti Umno Terus Kena Buli Takkan Tak Reti Reti Lagi

papar berkaitan - pada 10/11/2020 - jumlah : 327 hits
Semalam melalui laman Facebooknya Najib Razak mengeluh mengenai kedudukan BN yang tidak diberi sebarang peranan dalam penyediaan Belanjawan 2021 Kata beliiau walaupun BN merupakan sebahagian daripada kerajaan PN tetapi tiada seorang pun wak...
Mampukan Political Will Pemimpin Utama Umno Membetulkan Keadaan

Mampukan Political Will Pemimpin Utama Umno Membetulkan Keadaan

papar berkaitan - pada 21/11/2020 - jumlah : 192 hits
Tajuk berita memang selalunya lebih sensasi dari kandungan berita Ianya kaedah biasa untuk menarik minat pembaca UMNO kena sedar diri kata TS Annuar Musa Ini macam cerita biasa sahaja saya terfikir Hanya yang luar biasa kali ini ialah ini i...
Kami Berprinsip Belanjawan 2021 Lulus Bukti Sokongan Umno Bn Zahid Hamdi

Kami Berprinsip Belanjawan 2021 Lulus Bukti Sokongan Umno Bn Zahid Hamdi

papar berkaitan - pada 27/11/2020 - jumlah : 197 hits
mykmu netKUALA LUMPUR Pengerusi Barisan Nasional Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyifatkan sokongan parti itu terhadap Belanjawan 2021 terserlah apabila ia diluluskan pada peringkat dasar di Dewan Rakyat hari ini Beliau yang juga Preside...
Panas Ada Beberapa Pemimpin Umno Dapatkan Sokongan Untuk Anwar

Panas Ada Beberapa Pemimpin Umno Dapatkan Sokongan Untuk Anwar

papar berkaitan - pada 24/11/2020 - jumlah : 228 hits
themalaysialife comSeorang pemimpin tertinggi Umno yang menentang Perdana Menteri Muhyiddin Yassin bercanggah dengan pemimpin parti dalam memberi tekanan kepada ahli ahli Parlimen parti Melayu itu untuk menandatangani akuan berkanun bagi me...
Zahid Ketuai Pemimpin Umno Jumpa Menteri Kewangan

Zahid Ketuai Pemimpin Umno Jumpa Menteri Kewangan

papar berkaitan - pada 26/11/2020 - jumlah : 343 hits
Beberapa pemimpin Umno diketuai presidennya Ahmad Zahid Hamidi bertemu Menteri Kewangan Tengku Zafrul Abdul Aziz menjelang undian terhadap Belanjawan 2021 di Dewan Rakyat esok Ketua Pemuda Umno Asyraf Wajdi Dusuki berkata pertemuan itu berl...
Anuar Musa Selamba Hentam Umno Kerana Pertahankan Kerajaan Pintu Belakang Muhyiddin

Anuar Musa Selamba Hentam Umno Kerana Pertahankan Kerajaan Pintu Belakang Muhyiddin

papar berkaitan - pada 20/11/2020 - jumlah : 164 hits
Hebat Anuar Musa Selamba je dia sound parti dia sendiri untuk membela Muhyiddin Dia minta umno sedar diri jangan minta lebih lebih kerana Umno parti kalah tak berhak tuntut bukan bukan dari kerajaan pintu belakang Muhyiddin Eh Anuar Musa lu...
Some Umno Members Have Superiority Complex Says Bn Sec Gen After Internal Critics Claim Of Being Sidelined By Pm

Some Umno Members Have Superiority Complex Says Bn Sec Gen After Internal Critics Claim Of Being Sidelined By Pm

papar berkaitan - pada 20/11/2020 - jumlah : 163 hits
Umno is not being sidelined by Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin Barisan Nasional secretary general Tan Sri Annuar Musa said in a Facebook programme aired late last night The Keterah MP who is also Federal Territories minister dismiss...
Do We Want Dpm Post For A Certain Someone Or For Umno Annuar Musa Asks Party Members

Do We Want Dpm Post For A Certain Someone Or For Umno Annuar Musa Asks Party Members

papar berkaitan - pada 20/11/2020 - jumlah : 226 hits
Former Umno secretary general Tan Sri Annuar Musa today questioned party members call for the deputy prime minister s post to be filled by someone from Umno He asked if their demand is aimed at promoting a certain leader or to have the part...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024