Bukan Setakat Makanan Perkhidmatan Delivery Pelacur Kini Semakin Popular


Oleh UtusanTV PELANGGAN boleh memilih gadis yang mereka kehendaki melalui gambar-gambar yang diberi oleh ejen. - Gambar hiasan SEMEMANGNYA perkhidmatan penghantaran makanan ke rumah sekarang semakin popular. Anda hanya perlu memilih apa perkhidmatan ‘delivery’ yang hendak digunakan, tempah melalui telefon atau komputer, maka makanan akan sampai di pintu rumah.
Tetapi sebenarnya bukan makanan sahaja, perkhidmatan ‘delivery’ pelacur juga agak mudah digunakakan sekarang apabila pelanggan hanya perlu memilih gambar wanita yang mereke kehendaki melalui perkhidmatan WhatsApp atau WeChat.
Selepas pembayaran dibuat secara dalam talian, wanita pilihan tersebut akan dihantar oleh ejen ke hotel atau destinasi pilihan pelanggan untuk memberikan perkhidmatan mereka.
Walaupun perkhidmatan ‘delivery pelacur’ sememangnya telah lama wujud di kebanyakan bandar besar sebelum ini tetapi pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dan operasi di kawasan pelacuran yang semakin giat oleh pihak berkuasa menyebabkan perkhidmatan ‘delivery’ semakin popular di sekitar ibu kota.
Menurut laporan Harian Metro, sindiket yang dipercayai beroperasi sejak dua bulan lalu itu mengenakan bayaran RM250 bagi setiap perkhidmatan seks disediakan mereka.
Bagi mengelakkan tindakan mereka dikesan, sindiket menggunakan ejen penghantar atau ‘transporter’ digunakan, bertujuan mengawal wanita yang diperdagangkan mereka.
Malah, wanita itu juga dipaksa bekerja 12 jam setiap hari dan sentiasa dipastikan berada dalam kenderaan ‘transporter’ itu termasuk makan serta minum.

Dalam satu serbuan oleh Bahagian Antipemerdagangan Manusia dan Penyeludupan Migran (D3) Bukit Aman Rabu di kawasan sekitar sebuah hotel di Bukit Bintang, Kuala Lumpur Rabu lalu, seramai enam ‘transporter’ ditahan dan 17 wanita berjaya diselamatkan.
Kejayaan operasi itu disahkan Ketua Penolong Pengarah D3 Bukit Aman, Senior Asisten Komisioner Fadil Marsus yang memaklumkan, kes sedang disiasat mengikut Seksyen 12 Akta Antipemerdagangan Orang dan Penyeludupan Migran (Atipsom) 2007.
Menurutnya, siasatan awal pihaknya mendapati sindiket beroperasi di sekitar kawasan Bukit Bintang, Jalan Pudu dan Kuala Lumpur.
“Sindiket dipercayai menawarkan perkhidmatan seks dengan cara mengiklankan gambar wanita warga asing dan individu berminat akan membuat tempahan menerusi WhatsApp.
“Bayaran yang dikenakan kepada pelanggan adalah RM250. Daripada jumlah itu, sebanyak RM140 adalah untuk sindiket dan RM110 adalah untuk wanita terbabit,” katanya.
Bukit Aman menjangkakan sindiket pelacuran akan menggiatkan operasi mereka secara maya selain menggunakan pendekatan bergerak berbanding menyewa premis untuk kegiatan persundalan itu.
Mengakui perubahan modus operandi itu, Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman Datuk Seri Abd Jalil Hassan berkata, trend berkenaan dijangkakan berterusan pada tahun mendatang. – UtusanTV


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2022/01/bukan-setakat-makanan-perkhidmatan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Our Beloved Summer Drama Popular Kim Dami Choi Wooshik Jadi Pelakon Paling Trending Kini

Our Beloved Summer Drama Popular Kim Dami Choi Wooshik Jadi Pelakon Paling Trending Kini

papar berkaitan - pada 11/1/2022 - jumlah : 203 hits
Good Data Corporation sekali lagi meriliskan senarai drama dan pelakon yang menjadi sebutan ramai bagi minggu pertama Januari 2022 Selepas The Red Sleeve menamatkan tayangan nampaknya Our Beloved Summer dinobatkan sebagai drama paling trend...
The Silent Sea No 1 Di Ranking Top 10 Netflix Malaysia Kini

The Silent Sea No 1 Di Ranking Top 10 Netflix Malaysia Kini

papar berkaitan - pada 29/12/2021 - jumlah : 237 hits
Siapa yang dah menonton The Silent Sea di Netflix Apa pandangan anda ARTIKEL BERKAITAN Sudah 4 hari ditayangkan siri sci fi thriller misteri itu berjaya menduduki tempat pertama dia ranking Netflix beberapa negara kini Antaranya ialah Indon...
Terengganu Fc Kini Buru Pemain Tengah Thailand

Terengganu Fc Kini Buru Pemain Tengah Thailand

papar berkaitan - pada 29/12/2021 - jumlah : 326 hits
Foto changsuekKuaIa Terengganu Terengganu FootbaII CIub Sdn Bhd kini mengintai pemain tengah ThaiIand untuk meIengkapkan kuota pemain import skuad itu bagi mengharungi kancah Liga MaIaysia musim depan Tanpa menamakan pemain berkenaan sumber...
Canb For Her Jamu Moden Untuk Wanita Masa Kini

Canb For Her Jamu Moden Untuk Wanita Masa Kini

papar berkaitan - pada 29/12/2021 - jumlah : 228 hits
Hi Korang Kita semua tau yang jamu ialah ubat tradisional dari negara nusantara seperti negara kita Malaysia dan juga IndonesiaIanya merupakan ubat herba yang diperbuat daripada bahan semula jadi seperti akar kulit kayu bunga biji daun dan ...
Insight Hair Care Produk Penjagaan Rambut Berasaskan Organik Kini Di Pasaran

Insight Hair Care Produk Penjagaan Rambut Berasaskan Organik Kini Di Pasaran

papar berkaitan - pada 30/12/2021 - jumlah : 297 hits
Insight Hair Care Produk Penjagaan Rambut Berasaskan Organik Kini Di Pasaran Bila bercakap mengenai rambut sering kedengaran pelbagai masalah rambut gugur rambut berkelemumur rambut bercabang dan pelbagai masalah lain tanpa mengira usia mud...
Vernakular Bola Kini Di Tangan Kerajaan Serius Atau Pun Tidak

Vernakular Bola Kini Di Tangan Kerajaan Serius Atau Pun Tidak

papar berkaitan - pada 30/12/2021 - jumlah : 146 hits
Tak masuk akal kerajaan terus berbolak balik ketatkan dasar berkait perpaduan KUALA LUMPUR Presiden gerakan Islam Ikatan Muslimin Malaysia Ustaz Muhammad Fauzi Asmuni menghormati keputusan Mahkamah Tinggi hari ini berhubung keabsahan sekola...
Layanan Customer Service Sharp Kini Pakai Teknologi Kecerdasan Buatan

Layanan Customer Service Sharp Kini Pakai Teknologi Kecerdasan Buatan

papar berkaitan - pada 30/12/2021 - jumlah : 160 hits
Sharp Electronics Indonesia meluncurkan layanan service center dengan menggunakan Artificial Intelligence atau kecerdasan buatan jelang akhir 2021 Layanan ini bernama Sharp Artificial Intelligence Virtual Assistant yang memberikan layanan i...
Saya Alami Waktu Sukar Kini Sebab Itu Saya Potong Rambut Song Jihyo

Saya Alami Waktu Sukar Kini Sebab Itu Saya Potong Rambut Song Jihyo

papar berkaitan - pada 28/12/2021 - jumlah : 285 hits
Segala gerak geri Song Ji hyo nyata menjadi perhatian ramai memandangkan dirinya yang popular di serata Asia Bahkan isu rambutnya yang dipotong pendek turut menjadi perdebatan ramai sehingga menjadi topik trending berminggu lamanya Menerusi...
Nama Rina Sohor Kini Di Twitter Lepas Video Cuci Sekolah Tersebar

Nama Rina Sohor Kini Di Twitter Lepas Video Cuci Sekolah Tersebar

papar berkaitan - pada 27/12/2021 - jumlah : 213 hits
Nama Rina sohor kini di Twitter lepas video cuci sekolah tersebar Nama Rina termasuk dalam 10 topik sohor kini untuk Malaysia di Twitter hari ini Antara topik perbincangan yang mencetuskan perkara itu adalah kegiatan turun padang Menteri Pe...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


9 Tips Mengajar Murid Kelas Belakang

Status Puasa Qadha Puasa 6 Syawal

Pesawat Helikopter Tldm Di Lumut Terhempas

Lirik Lagu Kembali Pulang Feby Putri Ft Suara Kayu

Filem Memoir Seorang Guru

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa